Csoda: a Formula-1 izgalmasabb volt a Formula-E-nél

Motorsport-hétfő - Április 2-3

2016.04.04. 18:40
8 hozzászólás

Egy ideje már ez az első hétvége, hogy a Formula-1 izgalmasabb volt a Formula-E-nél. Felpörgött a motorsportélet, egymást érték hétvégén a futamok a világ versenypályáin. Michelisz Norbi mentette a magyar túraautósok becsületét.

IndyCar - Phoenix Grand Prix

A betonfalérintőkről szólt első sorban az IndyCar idei második futama. A Phoenix-i oválra tízenegy év után visszatérő széria nem sok izgalmat termelt a 250 körös futamon. A címvédő Scott Dixon simán nyert, míg két legnagyobb riválisa, Juan-Pablo Montoya és Helio Castroneves versenyét egyaránt egy-egy jobb első defekt rontotta el. Gigahosszú szöveges beszámoló ezen a linken található, a lényeges momentumok szűk három percben pedig: 

Végeredmény:

1. Scott Dixon

2. Simon Peganaud

3. Will Power

A következő futam két hét múlva jön Long Beach-en; a Phoenix-i forduló teljes végeredményét és a pontverseny állását itt találod.

Formula-E - Long Beach

A hétvégi Long Beach-i futammal túl van második szezonja felén a Formula-E. A hatodik versenyre már letisztultak az idei erőviszonyok, egyre biztosabb, hogy Lucas di Grassi és Sébastien Buemi között dől el az idei bajnokság. Long Beach-en Sam Bird piszkált bele a felosztásba, aki a pole-ból tartotta körökig di Grassit, míg Buemi hátulról, a darálóban lépkedett előre. Birdöt egy gumifaltól kapott pofon vette ki az élharcból, Buemi pedig azután lett mellékszereplő, hogy a nagy előre lépdelésben felnyársalta Frijns-t.

Miután lekűzdötte Birdöt, di Grassi simán nyert. Buemi nulla ponttal zárt, ami nagy elégtétel a brazilnak a mexikói fordulós kizárás után. Négy fordulóval a vége előtt az összetettben egy pont a különbség di Grassi javára.

Végeredmény:

1. Lucas di Grassi - Abt

2. Stéphane Sarrazin - Venturi

3. Daniel Abt - Abt

Eredmények és a pontverseny állása itt.

WTCC - Francia Nagydíj

Hogy a Citroent sújtó plusz 80 kilogrammnak, a teljesen megkavart rajtsorrendnek vagy a Honda téli fejlesztéseinek köszönhetően lett az elmúlt évek egyik legizgalmasabb fordulója a hétvégi WTCC-szezonynitó egyelőre rejtély, mindenesetre a francia futamok után úgy tűnik, kiélezettebb lesz az idei szezon a tavalyinál.

Bár általános nézőként hibátlan volt, magyar szempontból felemásra sikerült a Paul Ricard-i hétvége. A Zengő Motorsport motor hiányában képtelen volt (a sztoriról itt) rajthoz állni két ifjú újoncával, Michelisz viszont vért ivott élete első gyári hondás versenyén. Norbi bátor előzésekkel lett mindkétszer harmadik, és számára jó kilátás a szezonra, hogy a Honda a jelek szerint versenyképes a Citroennel. A fordított rajtsorrendes első futamon Robert Huff simán nyerte a japánoknak a szezonnyitót, a második futamon pedig óriásit meccselt Tiago Monteiro a címvédő Jose-Maria Lopezzel.

Két harmadik helyével Norbi a pontverseny negyedik helyéről várja a slovakiaringi fordulót. Az lesz április 17-én, rögtön egy hétre rá viszont már a hungaroringi futamok jönnek, remélhetőleg három magyar versenyzővel a rajtrácson. 

A bajnokság állása Paul Ricard után.

TCR - Bahrein

A Formula-1-es nagydíj betétversenyeként hétvégén elstartolt Marcello Lotti volt WTCC-főnök saját sorozatának, a TCR-nek a második szezonja. A 330 lóerős, turbós kétlitereseknek kiírt bajnokság lényegében a túraautó-világbajnokság egy butított testvére. A mezőny is ennek megfelelően félprofi: WTCC-ből kiöregedett vagy kikopott versenyzők adják az élmezőnyt, és megvan itt is a pénzes töltelékszekció. Ezek után nem meglepő, hogy a 21 éves spanyol gigatehetéség, Pepe Oriola kifújta mindenki orrát Bahreinben. Így az első futamon:

Aztán így a második futamon:

A szezonynyitónak nem mellékesen volt magyar résztvevője is. A magyar B3 Racing három versenyzővel nevezett a szezonra, köztük a szerb Dusan Borkovic-csal, aki harmadik lett a második futamon. A csapat egyetlen magyarja, Tassi Attila már a futamokat megelőző szabadedzésen összetörte Seatját, így ő a forduló érdemi részét kihagyta.

Végeredmény és a pontverseny állása itt.

Formula-1 - Bahreini Nagydíj

Ha az első két futam alapján átlagolunk, az idei F1-szezonról eddig elmondható, hogy: a Ferrarinál valami nagyon nincs rendben motorügyileg...

hiába a pole, Hamilton idén a rajtnál dobja el a győzelmi esélyeit...

a gumiszabálynak és a DRS-nek hála piszok sok az előzés (ugyanitt: bevált a McLaren-újonc)...

a Haas lett az új Williams...

Ebből a négyből egyedül Stoffel Vandoorne szereplése nem meglepő. A belga srác tavaly hülyére verte a teljes GP2-es mezőny, ahol nagyon nem szokás 160 pontos előnnyel bajnokságot nyerni. Neki sikerült.

A futamot nem mellesleg Nico Rosberg nyerte, akinek - ha tavalyi szezon végét is nézzük - ez volt zsinorban az ötödik győzelme. Az idei kettőben mondjuk volt mázli bőven, de ha a lendülete tart, az idei akár még egy izgalmas szezon is lehet. Folytatás két hét múlva Kínában.

Végeredmény:

1. Nico Rosberg

2. Kimi Raikkonen

3. Lewis Hamilton

Részletes beszámoló a futamról itt; a pontverseny állása itt; az Index sportrovatának okfejtése arról, miért nem nyert Raikkonen itt.

MotoGP - Argentin Nagydíj

Az utókornak várhatóan arról lesz emlékezetes ez a forduló, hogy a két gyári Ducati elkaszálta egymást két kanyarral a cél előtt, pedig sokkal nagyobb blama a Michelin bakija miatt beiktatott kötelező motorcsere a verseny féltávjára. Történt, hogy Scott Redding alatt szétrobbant az abroncs egy szabadedzés alatt, ami után a legbiztonságosabb megoldás az volt, ha nem engedik el a teljes távra a versenyzőket egy abroncson. A kerékcsere itt a motorcserével egyenlő, és ez adott némi plusz izgalmat a futamra.

A táv első felében úgy tűnt, Rossi és Marquez között dől majd el a győzelem, de a motorcsere után belassult az olasz. A címvédő Lorenzo már az elején kiesett, a két ducatis, Iannone és Dovisiozo pedig egy sima kettős dobogót dobott el előbbi hibájából - videó a bekezdés fölött.

Végeredmény:

1. Marc Marquez - Honda

2. Valentino Rossi - Yamaha

3. Dani Pedrosa - Honda

Hosszabb összefoglalót az argentin nagydíjról itt olvashatsz, a pontverseny állása erre.

NASCAR STP 500

Kyle Bush sima győzelmét hozta a martinsville-i forduló. A 36 (!) futamos szezon hatodik versenye annyira sima Bush-siker lett, hogy NASCAR-szempontból az egyetlen említésre méltó történés az volt, amikor Bush leszólította egy rajongóját a futam után, már az autópályán. Arról a találkozásról felesége Twitterén találsz videót, ez itt pedig az ötszáz körös futam összefoglalója.

ETCC - Paul Ricard

A nem sokra tartott Európai Túraautó-kupa nyitófutamait is lezavarták hétvégén. Itt egyedüli magyarként Nagy Norbert szerepel, aki egy harmadik és egy negyedik helyezéssel tért vissza egy év szünet után a sorozatba. A győztes mindkét futamon a cseh Petr Fulín lett, aki annyira nem jegyzett, hogy mégcsak szócikk sincs róla a cseh Wikipédián. A sorozat megy a WTCC után, két hét múlva folytatódik a Slovakiaringen.

A teljes második futamot itt tudod megnézni.

Eger-rali

Hétvégén megrendezték a haza ralibajnokság első futamát is. A futamot a címvédő skodás Herczig Norbert nyerte Hadik András és Kazár Miklós előtt. Legalábbis a magyar bajnoki értékelésben, a verseny abszolút győztese a lengyel Grzegorz Grzyb lett. Itt egy egész értékelhető videó a versenyről.