Idilli márkanyitány két felvonásban

2019.01.29. 15:37 Módosítva: 2019.01.30. 18:11
56 hozzászólás

Hatalmas szürke hodály, DS logók a falakon, középen két-három elérhető árú francia luxusautó, lehetőleg különböző színekben. Körben bőrmíves eszközök vitrinben, rendelhető felnik a falakon és VR-sarok. Néhány értékesítő ül az asztalánál, vagy a szalonhatáron cseverésznek a citroënesekkel, nem sokkal az első magyarországi DS-szalon megnyitója után. (A következő történet teljes egészében fikció, az egyetlen létező szereplője a DS 7 Crossback, amelynek szépsége a fényképeken is jól látható. Az írásban szereplő értékesítők és a vásárló kitalált személyek, ahogy maga a párbeszédek és a kerettörténet is. A valódi értékesítő mindenkit szeretettel vár az André Citroën utcai szalonban.)

SZEREPLŐK

LUXUSVEVŐ: közepes termetű, jól öltözött, nyitott az újdonságokra. Minden vágya, hogy biztos egzisztenciáját a közúton is meg tudja jeleníteni, lehetőleg a hagyományos prémium márkákhoz tapadó előítéletek nélkül. Modora kifogástalan, a kifelé mutatott magabiztossága elmarad valódi önbizalmától.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ: középkorú, simulékony stílusú szalonveterán. A háta közepére kívánta az új márka bevezetésével járó bonyodalmakat és bizonytalanságokat, jól megvolt ő a Peugeot-nál, de az egyhetes DS-képzés óta elkezdett hinni a márkában. Alapvetően igyekszik a legtöbbet kihozni a lehetőségből, bár titkon továbbra is aggódik, hogy csak egy irgalmatlanul drága kudarc felé menetel a PSA-csoport. Az ambivalencia finoman érződik a karakterén.

CITROËNÉRTÉKESÍTŐ: fiatal, feltörekvő karrierista. Autós téren még alapvetően tájékozatlan, a tudásának nagy része a vállalati képzéseken alapul. Titkon méltatlannak érzi, hogy nem kapott helyet a csillogó szomszédban, kifelé alázattal és lelkesedéssel palástolja elégedetlenségét.

ELSŐ FELVONÁS

CITROËNÉRTÉKESÍTŐ gondosan ügyel, hogy a küszöb Citroën-szalon felőli oldalán álljon. Bizalmas hangnemben dől belőle a szó, LUXUSÉRTÉKESÍTŐ megadóan hallgatja. Nemrég megvettük az Opelt, úgy ahogy van, most meg egy olyan luxusmárkát indítunk útjára, hogy retteghet a BMW. Azért ez elképesztő, nem? Nem vár választ. Gondolj bele, a prémiumokon van a legnagyobb haszon, és azért a franciák tudnak valamit, ha luxusról van szó, ami látszik is, ez a DS 7 valami eszméletlen, de nem? Bárhol felismerhető és sugárzik róla a minőség. És ezt érzik az vevők is, több, mint 50 ezer autót adtunk el tavaly! Gondolj bele,  egy stadionnyi ember! Egy új márkától! És csak itt, ebben a szalonban, ahol állunk, 2019-ben 150 autó eladását várja a főnök?! Én mondom, ez egy eszméletlen sikersztori lesz. Lehet, hogy most kéne még egy Crossbacket venni! Gondolj bele: évek múltán mennyit fog érni a történelmi DS-sikersztori elejéről származó példány? Nevet.

Közben néhány éves prémium gördül be a parkolóba, LUXUSÉRTÉKESÍTŐ felkapja a fejét, igyekszik felmérni a potenciális vevőt.

LUXUSVEVŐ határozott léptekkel közeledik a bejárathoz, a fotocellás ajtó előzékenyen nyílik. Jó napot, luxusautót szeretnék vásárolni.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ. A legjobb helyen jár. A franciás fényűzésnek nincs párja, gondoljon csak a Chanelre vagy a Louis Vuittonra.

LUXUSVEVŐ. Meggyőzött. Úgyis unom már a kommersz német prémiumokat. Láthatnám a kínálatot?

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ kitárt kezekkel körbe fordul, láthatóan igyekszik magabiztosságot kölcsönözni a mozdulatnak. Kérem, ez itt a kínálat.

LUXUSVEVŐ körülnéz. De hiszen ez egy autó, különböző színekben.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ rutinos mázzal mosolyogva. Lenyűgöz az éleslátása, szabad figyelmébe ajánlanom a csillogva forgolódó fényszórókat?

Mind a ketten elindulnak az egyik DS 7 Crossback felé, LUXUSÉRTÉKESÍTŐ már előre csippant a kulccsal, mire a fényszórók látványos fényjelenségekkel kísért cifra forgolódásba kezdenek. LUXUSVEVŐ tágra nyílt szemekkel figyeli a látványt.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ gyakorlottan mondja az értékesítői szöveget, felületes szemlélő számára akár önálló véleménynek is tűnhet. A DS Active Led Vision modulok nemcsak szépek, hanem egyben nagyon nagy teljesítményűek is. Éjszakai vezetésnél, az általuk kibocsátott fénynyaláb szélessége és a bevilágított útszakasz hossza az útviszonyokhoz és a gépkocsi sebességéhez igazodik. A kifinomultság és a technológia társításának jó példája.

LUXUSVEVŐ. Valóban érdekes, nem tudok róla, hogy azokban az érthetetlenül népszerű német prémiumokban lenne ilyen.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ magában köszönetet mond a vevő tájékozatlanságáért, azonban rácáfolni és hazudni sem szeretne. A francia autókra mindig is jellemző volt egyfajta sajátos báj.

LUXUSVEVŐ hümmögve körül járja az autót, egy ideig megáll a hátsó lámpánál is, elereszt egy jelentésteli elismerő sóhajt, majd fontoskodva LUXUSÉRTÉKESÍTŐ felé fordul, aki már nyitja is az ajtót. Beülve szakértő pillantásokkal méri fel a terepet. Érződik, hogy velősen szeretne fogalmazni. Kétségtelenül kívül-belül egyedi, és láthatóan rengeteget foglalkoztak a részletekkel. Nem sok márkánál látni manapság ilyet.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ ugyan már több konkurens gyártó autójában ült, de az egyediséget elismeri. A DS célja a francia luxus átültetése az autóiparba, és ezt valóban nem sok gyártó mondhatja el magáról. A francia mesteremberek szakértelme a kárpitok megmunkálásától kezdve, a bőrök varrásán át, egészen a műszerfalból induláskor kiforduló, gillosálással kidolgozott B.R.M. kronográfig szinte minden részletben érzékelhető.

LUXUSVEVŐ még sosem hallott a gillosálásról, pedig tudhatná, hogy ezt a bonyolult felületmegmunkálási technikát már a XVI. század óta alkalmazzák felső kategóriás órák díszítéséhez. Hozzáértően bólogat. A felszereltségi szintekről tudna mondani néhány szót?

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ. A DS 7 Crossback a legújabb trendek kedvelőit, a sport és a művészet szerelmeseit, azokat az ügyfeleket hódítja majd meg, akik az autózás újfajta, egyedülálló élményét keresik. Ennek megfelelően a felszereltségi szinteken felül alapvetően Inspirációkban gondolkodunk.

LUXUSVEVŐ próbálja zavarát leplezni. Erre utal a Rivoli felirat?

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ. Pontosan, a márka születési helyének tiszteletére az Inspirációk a Bastille, Rivoli, és az Opera nevet kapták, de ne feledkezzünk a GT-k szellemében megalkotott Performance Line Inspirációról sem. A nemes anyagok eleganciája és minden apró részlet az haute couture világából merített inspirációra utal: annak mesteri precizitása és érzékisége a legapróbb részletekben is megmutatkozik.

LUXUSVEVŐ egyre inkább küzd az alakulóban lévő kisebbségi érzéssel, lehet, hogy ő nem is érdemli meg ezt a kifinomult luxust? Kicsit az eladó felé fordítja a mellkasát, hogy jobban kivehető legyen a márkajelzés az ingén. Esetleg van rá lehetőség, hogy a különböző inspirációk közül kiválasszam a számomra legmegfelelőbbet?

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ. Természetesen, az összes anyag és felület elérhető a szalonban, de tudom javasolni a Virtual Vision sarkunkat, ahol akár a kiterjesztett valóság élményén keresztül is átélheti az Inspirációk sajátos hangulatát.

LUXUSVEVŐ körül egyre szorul a különleges ügyfélélmény hálója. Beül a kényelmes fotelba, felveszi VR headsetet, majd perceken keresztül esetlenül billegeti a fejét és virtuálisan konfigurálja az autóját, majd feláll, elveszti az egyensúlyát és a LUXUSÉRTÉKESÍTŐ karjaiba zuhan. Ó, elnézést kérek, egészen elvesztettem az idő- és térérzékemet.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ tökéletesen leplezi a helyzet kínosságát, közben kimérten megigazítja az öltönyét. Ugyan, rendszeresen előfordul, Ön még egész ügyesen tájékozódott a virtuális világban.

LUXUSVEVŐ formálódó alázattal. Egyértelműen a Rivoli Inspirációt éreztem legközelebb a stílusomhoz. Esetleg van rá lehetőség, hogy kipróbáljam?

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ alig észrevehetően megfeszül az újabb tesztút várható stresszétől, pedig a vevők jó része ki se próbálja az autót. Mindenféleképpen, épp akartam javasolni. Hozom is a kulcsot.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ és LUXUSVEVŐ elindulnak az ajtó felé. Függöny.

MÁSODIK FELVONÁS

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ az anyósülésen, LUXUSVEVŐ vezet.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ beköti magát. A Start gombot itt találja az óra alatt, érdemes megfigyelni, ahogy kinyílik, elképesztően finom szerkezet. Érzi, hogy milyen selymesen jár közvetlenül indítás után ez a 180 lóerős dízel? És a dinamikus ereje ellenére a fogyasztása is kedvező.

LUXUSVEVŐ viszonyítási alap híján elismerően biccent, majd finoman gázt ad. Alapvetően hasonló erejű dízelautót keresek, és ennek kifejezetten tetszik a járáskultúrája. Hadd kérdezzem meg, milyen garanciális feltételek mentén zajlanak a kötelező szervizek?

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ szorongása láthatóan enyhül az ügyfél óvatos vezetési stílusának köszönhetően, máris természetesebbnek érződik a mondandója. A DS filozófiájának alapja az ügyfelek maradéktalan elégedettsége, az elegáns szalontól elkezdve – a parkolóból kiérve az Ecserinél kanyarodjon balra – az autó személyre szabásán át, egészen a prémium üzemeltetésig. Ezért az öt évig, vagy 100 ezer kilométerig érvényes garancia mellé, egy karbantartási szerződést is kötünk ügyfeleinkkel, így a kötelező szervizek teljes egészében költségmentesek.

LUXUSVEVŐ elveszett, megvették kilóra. Mindig is idegesítette, hogy a vagyonokért megvásárolt prémium autóért újabb vagyonokat kell fizetni, hogy egyáltalán érvényes maradjon rá a garancia. A maradék józanságába kapaszkodik kétségbeesetten. Ez egészen érdekes ajánlat. Meg kell, hogy mondjam, meggyőző csomagot kínálnak. A beltér egészen különleges, minden részletén érződik a francia luxus. Ezek az anyagok fantasztikusak.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ kezdi a zsebében érezni a sikeres eladást. Most kell észnél lenni és óvatosan, de hatékonyan tovább ütni a vasat. Érdemes megfigyelni a futómű lágyságát. A DS Active Scan Suspension rendszer előre figyeli az út egyenetlenségeit, és a kátyúk jellegzetességeinek megfelelően állítja a csillapítást.

LUXUSVEVŐ alig tudja leplezni felindultságát, úgy érzi, pontosan ezt akarta. Stílusos luxus, személyes ügyfélkezelés és high-tech megoldások. És hogy ezzel fel is lehessen vágni. Hogy fognak irigykedni a klubban, amikor ezt meghallják. Sőt, bármivel dicsekedhet, ha ezt megveszi, úgyse fogja senki tudni, hogy igazat mond-e. Azt hiszem itt az ideje, hogy beszéljünk az árakról.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ alig látható önelégült mosollyal átgondolja, hogyan lehetne a legdrágább csomag felé terelni a vevőt. Alapvetően három szint közül tud választani. Kilencmilliótól indul az Elegance, a legalsó belépő szintünk, ahol még nem elérhetőek a legerősebb motorjaink, csak a háromhengeres vagy a gyengébbik négyhengeres benzines 130, illetve 180 lóerővel és a szintén 130 lóerős dízel.

LUXUSVEVŐ a felsorolástól kicsit megzavarodva közbeszól. Ahogy azt már korábban jeleztem, alapvetően 180 lóerő környéki dízelben gondolkozom.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ csendben konstatálja, hogy ezzel a fapad ki is van lőve, majd lágyan folytatja. Ez esetben érdemes egy fokkal igényesebben választani, a Performance Line szinten 10 milliós induló árral már mind a hat temperamentumos motorunk elérhető akár 225 lóerős teljesítménnyel is, ráadásul a Bastille Inspiráción felül a sportosabb Performance Line is választható.

LUXUSVEVŐ szeretne rászolgálni a korábban kiérdemelt éleslátó jelzőre. Ha jól sejtem, akkor a számomra legszimpatikusabb Rivoli Inspiráció, amiben most is ülünk, a legmagasabb szinthez rendelhető.

LUXUSÉRTÉKESÍTŐ elégedetten csettint magában. Ahogy mondja. Az abszolút csúcsot a Prestige kivitel jelenti. A Rivoli és az Opéra Inspirációk csak ezen a szinten elérhetők. Itt már az elképzelhető összes extrát megtalálja. Ez a valódi kompromisszummentes választás, ahol a francia luxus és technológia igazán ki tud bontakozni. 13 millió forint környékén ez jelenleg a legjobb ár-érték arány, igazi exkluzivitással társítva.

LUXUSVEVŐ kicsit meginog, ennyi pénzért olyan autót venni, amit kizárólag egy helyen tud szervizeltetni az országban, nem a legészszerűbb választás. De közben meg nehogy már azt gondolja ez az elegáns eladó, hogy nem tudom kifizetni a csúcsváltozatot. Itt rohadjak meg. A szerződés aláírása után mennyi idővel tudják házhoz szállítani az autót?

Függöny.