Moszkvában ülök az Intercontinental szálloda negyedik emeleti szobájában. Nézzék el nekem, hogy alsógatyában vagyok - hatkor lesz az ébresztő, most fél három van, és csak percekkel ezelőtt végeztem a papíron adott sajtóanyag reprózásával majd amatőr szintű fotosoppolásával az éjjelilámpa fényénél. Nem volt könnyű, pocsékok is a képek, de nézzék el - önök is, én is most látjuk először az idei év egyik nagy újdonságát, a harmadik generációs Mazda 6-ot.
Bár direkt járat hoz Budapestről a Seremetyevóra, már az is késett bő egy órát. Aztán rájöttünk, hogy Oroszország még mindig bőven tartalmaz Szovjetuniót: itt nem a taxik tengerei várják az érkezőket, hanem a taxira kell várni vagy fél órát, mire megjön. Szicsasz, szicsasz, hamar megtanulja a szót a turista. Bár voltak erőszakos hiénák is a reptéren - hogy azoknak hol voltak az autóik, nem tudom.

Seremetyevóról - ami talán a legnagyobb moszkvai reptér a három közül - egy kétsávos, beton-szögesdrót kerítésekkel és széles sárcsíkkal szegélyezett, dirib-darabokra töredezett, keskeny aszfaltcsík visz Moszkva felé. Itt araszoltunk vagy két és fél órát borzalmas dugóban, de legalább volt időnk megfigyelni a helyi autó- és autós kultúrát. Tényleg igazak azok az orosz, bosszúállós videók - itt mindenki, akinek SUV-ja van, a padkán előzi a többieket, szügyig sárban, aztán bepofátlankodik elöl. De valahogy érvényes az olasz/francia szabály - akinek előbb van az orra, méltatlankodás nélkül beengedik. Vagy félelemből? Iszonyatosan sok még a kocka Lada, a Samara (utóbbiak sokkal cudarabb állapotúak). Az oroszok, akárcsak külföldön, otthon sincsenek birtokában a kulturált bagózási szokásoknak - Peugeot Partnert vezető sofőrünk kábé tíz cigit szívott el, mire elértünk az egyik nagy, moszkvai sugárútig. Fürödtünk a füstben. Közben pedig, a lepukkadt, rémesen szovjet környezetben negyvenes és ötvenes évekbeli, amerikai slágerek szóltak a rádióból - a kultúrák ütközése felfoghatatlan volt.
A sugárutak pedig hihetetlenek. Ötvenes a korlátozás, és bár azt hisszük, hogy Oroszország rendőrállam, sehol egy büntető rendőr, ezért a szakadó esőben mindenki százzal hajt, vagy többel. Öt sáv megy egy irányban, és az orosz letojja, melyik sávba kéne sorolnia, ha döcög, teszi ezt a legbelsőben is, ha száguld, nem zavarja az útpadka sem. Iszonyatos a cikázás, folyamatos az életveszély, az autók jó része borzalmas állapotban van. Másik két és fél órát álltunk a belvárosi dugóban is, úgy, hogy elmentünk a szállodánk előtt is - csak a másik irányba. Moszkva egy elviselhetetlen, tömény káosz.
De legalább lehet tanulmányozni a cirill betűvel fonetikusan kiírt nemzetközi neveket, a Macdonalds-ot, a Raiffeisenbankot, az otp bankot, vagy a fitnesz centert (utóbbit a Kőbájkernek lőttem). Gyors átöltözés következett a szállodában, majd egy nagy busszal bevittek minket a belvárosba, ami egyébként lenyűgöző, szép és igényes. Óriási rongyrázás vette kezdetét, a koktélokat két, jégből készült bárpulton készítették, és itt láttam először, hogy nyírfakéreg-sziruppal készítenek bármit is. Megvan, ez a Xilit, méregdrága, öt szénhidrogén-atomos cukor (nem hat), nem hizlal, cukorbetegek is ehetik. Az egyetlen, ami elfogadható.
A vodkás koktélok és a mindenféle gyümölcslekváros palacsinták elfogyasztása után betereltek bennünket egy színházterembe, ahol egy nagyzenekar, majd egy irgalmatlan jó, óriásbalalajkás, tangóharmonikás trió játszott - utóbbi mindenféle nyugati slágereket átköltve. Majd kozák tánc, orosz balett - nem vagyok nagy táncpárti, de ezek annyira lenyűgözö errefelé, hogy szájam is tátva maradt. Sajnos el kell ismerni, ehhez a ruszkik értenek a világon a legjobban.
Az utolsó tánc után maradtak az előadók, de begördült a 6-os is közéjük. Részleteket már korábban is lehetett látni róla, de így, egészben most először, hiszen ez a moszkvai jelenés a modell világpremierje.
Nagyon büszkék a kocsi kinézetére, és van is mire - akkorát szót, mint az első Mazda 6-os jó tíz évvel ezelőtt, csak ezen még olyan, már kezdettől gagyi hátsó lámpák sincsenek, mint azon voltak, hogy a fanyalgók legalább egy apró fogódzkodót találjanak rajta.
A CX-5-nél már megismert, kiugró maszk (szerintem állandóan össze fogják törni, de ez maradjon a magánvéleményem), a lámpák egyfajta türelmetlen, de agresszivitást nélkülöző tekintettel merednek a külvilágra. Hót elegáns, az biztos.
Van ebben minden, RX-8, Insignia, kis Kia, némi Ford is, de igazuk van a hirosimaiaknak - ez most szebb mindennél, ami a kategóriában van, legalábbis abból a távolságból, ahonnan én láttam, közel ugyanis nem lehetett menni, közöttünk volt a zenekar. Különösen merev utascella, már a gáz elvételére regenerálni kezdő (ráadásul kondenzátorba!) i-ELOOP visszatápláló rendszer, kétliteres, 150 lóerős, 14:1 kompressziójú Skyactiv benzinmotor, 2,5 literes, 13:1 kompressziójú, 192 lóerős Skyactiv benzinmotor (most vadiúj), 4865 mm-es hossz, 1840 milliméteres szélesség, 1450 milliméteres magasság, 2830-as tengelytáv, viszont csak 1340 kg-os induló tömeg. A harmadik Mazda 6 nagyobb, tágasabb, nyúlánkabb, de könnyebb is lett.
Megyek, alszom egy hunyásnyit, holnap talán már bele is ülhetek.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
