Ha megkívánsz egy Kalost....

2009.06.25. 11:28 - papptibi

Tárgy: Kalos, Aveo, vagy amit akartok

Feladó: M. Zsolt

Dátum: Tue, 16 Jun 2009 11:16

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor!

Autóvásárláson töröm a fejem, mint mindig. Sokféle autóm volt öregek tragacsok de nekem legalább különlegesek, és nem kellett hitelt felvennem. (Azt hiszem mindenki így jár, akinek túl sok matchboxa volt gyerekkorába, de felnőttként mégsem lett űrhajos se bankár) Volt benga svéd kocsim, morcona ötkarikásom, pici ferdeszeműm, sportos japóm, elegáns franciám. Nem válogatok. minden autó tetszik valamiért. Mivel kezdek öregedni, hát megnéztem a kispolgári kocsikat is 1millióig, vagy netán fölötte. Felmerült bennem egy kérdés, miért olyan olcsó egy öt éves Daewoo Kalos? Én több ízben is ültem benne két ismerősömnek is volt, meg is lepődtem mert a hosszú utakon csak halkan duruzsolt ment a légkondi, valamiért egész kellemes kocsinak találtam, pedig akkor egy Honda Prelude ádáz boyracere voltam. A népitéletből kiderült, hogy egynehány motorhibbákkal került ki a gyárból, meghogy ebbe opel ecotec motor van ami nem túl erős cserébe sokat fogyaszt. Mi igaz ebből, mit lehetne erről a Kalosról bővebben tudni, mert én utánna néztem a neten de nem sok mindent találtam. A fórumokban csak elfogult tulajok bizonygaták, hogy a hengerenkénti négy szelep az csak a nagyok parasztvakítása, így jobbnak láttam inkább egy levelet írni. És megtetszett a nyugott kispolgári érzetet sugalló 5 ajtós 1.4 es Kalos, ami nem sportos, nem vagány, nem nagy, nem is kicsi, és 800 ezer jó magyar forintért csak öt éves. (Sose volt még öt éves autóm, de talán 8 éves se nagyon.) Lehet, hogy ez egy rossz választás lenne és mindenki szabadulni akar tőle mert hemzseg a hibáktól, mint az olcsó bicikli a madaras tescoban, vagy csak az a gond, hogy az elejére azt írták Daewoo, és nem presztizsmárka? A másik kérdésem inkább egy témaajánlat lenne mert ez is érdekelne a használtpiacon. Ha nem Daewwo akkor kétszer ennyiért választanék egy használt suvot. ( CRV, RAV, HRV, etc) Érdekelne egy összehasonlító teszt, ebből a kategóriákból. Kiváncsi lennék tíz év alatt milyen állapotban vannak ezek a suvok és melyik a jobb miben?

Válaszát köszönöm!
M. Zsolt

Kedves Zsolt,

kábé egykorúak vagyunk, de én még nem érzékeltem magamon a vágyat egy Aveóra. Elárulod, hogy mik a tünetek, hogy felismerjem, amikor nálam is bekövetkezik:)

A Kalosszal szerintem az a helyzet, hogy túl sok van belőle, adták kedvezményes hitellel fűnek-fának, csakúgy, mint pl. a Thaliát. Márpedig ez lenyomja az árakat, pláne fizetőképes kereslet nélkül - a gazdasági hatások pont az ilyen típusok vásárlóit érintik hátrányosan. És valóban probléma a név is, nézd csak meg az utakon, hány Nubirát műtöttek át utólag Chevyvé, amikor megváltozott a neve, a kereskedőknél kurrens cikk lett a Chevy-embléma.

 

Azonban a Kalos, így korai változatban elég egyszerű darab, de végülis mindent tud, amit tudnia kell. Akkoriban még a Matiz szintjén mozgott a műszerfal (a Chevy Aveóban sokkal normálisabb van már), és én úgy emlékszem, hogy a klíma és a szellőzőrendszer teljesítménye sem volt mindig elég a kocsihoz. A meglepően magas fogyasztást is alá tudom támasztani, és ráadásul az is zavaró, hogy nem nagyon megy - ez a kombináció pedig együtt bosszantó. Sokkal jobban elviselné az ember, ha legalább az egyiket tudná, leginkább a kis fogyasztást. A rugózása lágy, és nem is kicsit, a kanyarokban billeg, mert keskeny és magas. De tény, hogy elfogadhatóan elfér benne két gyerek hátul. A hibáktól nem hemzseg, bár pár beteg példány akad, de nem annyi, hogy telítsék a piacot. Arra viszont oda kell figyelni, hogy legyen benne szervokormány, mert akadhat a piacon egy-két kakukktojás, kenyérszervóval, ez is lehet oka a gyanús olcsóságnak. Ahogy visszaemlékszem, a váltója sem egy csoda.

Lehet, hogy ezért nem érzek különösebb vágyat egy Kalos iránt. De be kell látnom, hogy használati tárgyként, ennyiért nem rossz vétel, ha csak egy guruló, fedett, fűtött használati tárgyra van szüksége az embernek. Igaz, többet nem is mint amennyiért kínálják, és különösebb örömöt sem fog okozni, az árán és az egyszerűségén kívül. Bár, az egyszerű tárgyakban kétségkívül van valami szerethető.

Használt SUV-teszten én is töröm a fejem, nem lesz egyszerű összehozni, de látom, igény lenne rá.

Üdv, remélem, segítettem
Papptibi

Kommentek

  • 2009.06.27 13:45:55BTO11

    90 LE ecotec astra. D:))

    2.-ba tök erötlen lassu haladásnál mig ez a kalosra nem igaz.

    kalos 1.4 8V 82-83 LE hengerenkénti injektor,vagy 16V mint az általad emlegetett astra.

    amit nem ismersz azt miért ocsárolod??

  • 2009.06.27 13:47:24BTO11

    Merida001

    az elözö neked szol.

  • 2009.06.27 16:17:06Yetihunter

    Daewoo tulajként, csak vigyorgok napok óta, milyen kommentek születnek! :D

    200e km feletti futásteljesítmény van a más fórumokon is leszólt Lanosomban, olajat nem eszik, gyújtrástrafó kivételével még eddig csak az időszakos szervízre költöttem. 6,2L országúton, 8 városban.

    Még csak 7 éves, nem is rohad, és még nem is hagyott ott sehol sem az út szélén.

    Sok autótípust vezettem már, 600-as Trabanttól kezdve a VW Phaeton 3.0-ig, van már tapasztalatom, összehasonlítási alapom.

    Kedves M.Zsolt!

    Ha kíváncsi vagy a tulajok véleményére, nézz be a már ócsárolt, szófosó fórumunkra, és majd a tulajok megmondják mire számíthatsz, milyen tapasztalataik vannak. Olyan ember ne mondjon véleményt egy autótípusról, aki csak teszteket olvasott, egyszer ült benne, de nem volt tulajdonában. Nekem ez a véleményem.

    Sokszor fordultak hozzánk veterán autósok, és "pályakezdők" is a fórumon, tanácsot, autóvétel előtti instrukciókat és tapasztalatokat kérve. Senkit nem zavartunk el, szívesen segítünk bárkinek. Az autó megvétele, meg úgy sem a mi döntésünk, hanem azé, akinek az autó kell. Neki kell eldönteni meddig ér a pénztárca vastagsága, és mit szeretne. E kettőt kell összhangba hozni.



    Igazuk van az előttem íróknak, nem egy Audi, nem egy VW. De szerethető, fenntartható (OLCSÓN!!!), nem eszik többet mint a többi hasonszőrű, kategóriabeli autó. És, állítom, nem billegős, nem fújja le az oldalszél az autópályáról, mint amit már itt előttem is leírtak, kibicek.

    Az 1.4-es kevesebbet eszik, mint az 1.2-es. De ez az 1.4 és 1.6 Oktáviára is igaz! :D:D:D



    Végezetül, várom a megkövezést, mint "elvakult" Daewoo tulajdonos, és aktív klubtag, és egy régi poén jut eszembe:

    Mi a Mercedes és a Trabant között a különbség?

    A Merci S600-ig van, mig a Trabant 600S-nél kezdődik!!! :D:D:D

  • 2009.06.27 18:02:14Rocky35

    1.4 ccm-ig, amiben nincs turbó úgy néztem a Suzuki Swiftek a legjobbak 11.0-val 92 lóerővel ,de az astra is jól megy,csak sokat eszik(tudom,mert ilyenem van.) Egyébként szerintem a chevy-daewook namjó vételnek számítanak ,mert régi opel technika van átalakítva ,meg mindent az opeltől kap,de kb úgy ahogy a dachia a renaulttól . Azt tudjuk,hogy egy renault sokkal jobb egy dachianal. Egyébként mindenki azt vesz amit akar,de koreai kocsik közül max. ceed-et vagy c30-ast vennék.MAX!!! de inkább maradnék az opelnál,csak dieselesben venném inkább!

  • 2009.06.27 19:02:01yard (törölt)

    Rocky35 !

    Olcsó használt autóról van (volt) szó:)

    Amúgy c30 nincs (i30)

    Hány Chevy-Daevoo-t vezettél? szerintem egyet sem. Így nem "ér".



    BTO11 !

    A Lanos-okban is hengerenkénti befecskendezés van.



    Merida001!

    Az F Astra létezett C16NZ motorral (is). Az E Kadettből örökölte. 1600 kcm, 75 ló. Központi befecskendezéssel.



    Merida001!

    Az Lanos és az Astra elödje (E kadett) közöttt kb 180 kg különbség van. Ez az ára a biztonságosabb autónak, ennek megfelelően nő a fogyasztás. Hasonlóan az első Swiftekhez, melyek qrva könnyüek ezért fogyasztanak kevesbbet.



    Rocky35!

    Hány ilyen "rossz vezetni" autót, meg "nem ugrik be" vezettél? Azt meg honnan szopod, hogy drága az alkatrész, meg gyakran kell javítani? Kb. Opel árfekvésben van.



    Henry82!

    Más autóját, márkáját szidni csak a TC-n szokás. Elég sok klubban "bennvagyok" és állítom nem jellemző. Talán azért mert a tagoknak van autójuk, nem csak ugatnak (mint itt) a vakvilágba.



    Az ilyen f@szságok meg nevetségesek: "a lányom osztálytársáéknak van", " a kollégámnak van", az ausztrál tesztekben olvastam", lehetőleg olyan szóljon hozzá aki már legalább látott autót.

  • 2009.06.27 19:08:54yard (törölt)

    Rocky35 !

    Baszki én meg úgy nézem, hogy az 1,4-es KIA ceed, Hyundai i30 a 109 LE-vel és jobb, tágasabb mint a Suzuki. (nagyobb tengely és nyomtáv, meghát a kinézet), de azért olvasgass tovább.

  • 2009.06.28 10:20:46BTO11

    yard!

    ausztrál tesztet én irtam mint tulaj példának,mert nem sok tesztet lehet olvasni normálisat mostanság.el van itt szálva mindenki mert az also középkategoriába oan elvárások mennek mint a prémium kategoriába.

    és ezért felelöség terheli a "szakirokat",és a marketinget.

    bö 1 év és 20ekm tapasztalat van az 1.4 kalos sedan tulajként,opel összehasonlitás meg van mivel céges vasak opelek,és a lányomnak B corsa 1.4 van a tulajdonába amit bizonyos szintig szintén én szervizelek.

    amugy tudom hogy a lanos is hengerenkénti injektor 1.3 és 1.5 motorokkal.

  • 2009.06.28 10:25:00BTO11

    yard!

    a lanos elödje a racer és a nexia ,a nexia ráncfelvarrott racer ami ténleg az E kadett licensz.

    az espero meg ascona alapokra épült.

  • 2009.06.28 11:08:15gabor.gabor

    yard !

    Gyorsulásban simán veri a Swift az 1.4-es Ceedet és az i30-at is.

    Gyári adat Swiftnél 11 sec, a Ceednél 11.6 sec, az i30-nál 11.7 sec.

    A gyakorlatban a Swift 10 sec alatt eléri a 100-at. (9.8 sec volt a legjobb)

    + A Swift 990 kg, ami 9.3 LE/100 kg teljesítmény-súly arány.

    + A Ceed 1270 kg, ez 8.5 LE/100 kg.

    + Az i30 1290 kg, azaz 8.4 LE/100kg.



    Fogyasztásról annyit, hogy a Swift vegyes használatban (város: 50-70 km/h között, országút 110-130 km/h között) : 5.5-6.2 liter, attól függően mennyi volt a város + klímahasználat. Sztem ez azért nem olyan rossz.



    Nagyobb tengely-és nyomtáv?

    A két koreai alsóközép kategória ember !! Még jó, hogy nagyobbak, mint a Swift, ami egy városi kisautó.



    Kinézet? A Ceed elmegy, az i30 hátulja viszont sztem baromi ronda. De hát kinek ez, kinek az.

  • 2009.06.28 11:32:38Rocky35

    Yard-ka az a baj,hogy Én a gyorsulásra mondtam, lóerőben van jobb ,bár sztem menet közben egy 90lóerős 1.4 nagyábból tudja amit a legjobb 1.4-ek 1,3-ok. Igaz olvasni lehet tudsz,de az a baj,hogy az értő olvasás még hiányos kicsit. Elmondom miért! A i30 és vagy a ceed mondjuk az sx4el egy kategória, na ott nézz belsőteret és szám adatokat. A swift az i20al corsaval....tal van egy kategóriában. Szóval értő olvasás! Ez a kulcsa mindennek és nem égeted le magad mindenki előtt.......

  • 2009.06.28 11:43:01Rocky35

    Egyébként,ha nagy autót akarsz olcsón venni,ajánlanám a használt passatokat,nagyon jó autók és,ha még idősebbet is veszel,mint egy chevy daewo akkor is jobb szebb megbízhatóbb.... a yard meg vegyen daewot és legyen boldog,mert olcsó..............

  • 2009.06.28 11:56:51yard (törölt)

    BTO11

    Lóf@szt.

    A Racer egy az egyben E Kadett-csak, hogy tudd.

    A Lanosnak semmi köze bármelyik Kadetthez. Vagy miben is?

  • 2009.06.28 11:58:01Dzsok42

    Üdv! Egyetértek Rocky 35-el. Inkább kicsit idősebb passat vagy fiatal akkor kisebb,de semmiképpen egy dacia,vagy daewo(chevrolet vagy kitudja jövőhéten milyen neve lesz,mert bajban a GM)

  • 2009.06.28 11:58:38yard (törölt)

    gabor.gabor

    Olvastad, vagy próbáltad? És ha próbáltad a gyári előírásoknak megfelelően?

    Hagyjál már a tized másodperceiddel.

  • 2009.06.28 12:00:05yard (törölt)

    BTO11

    A fizetett teszteket feletsd el. Próbáld ki, mint én.

  • 2009.06.28 12:04:01Dzsok42

    yard! bizony a daewo nem tudott felnőni a japán és német kocsik szintjére még ma se. Az ilyen márkák miatt van gondban pl az opel. Nekem volt szerencsém 1 daewo -hoz,mert ezt tudtam kölcsönkérni (azóta akitől kértem,vett egy használt 5-ös golfot 2,5-ért),de köszönöm elég volt. Oda való az a kocsi ahonnan származik. Kezdetleges, opel selejt alkatrészekből van,ami az opelnek nem kell. Igazi rendőrautó! :)

  • 2009.06.28 12:07:57yard (törölt)

    Rocky35-ka!

    Szomorodj el. Amit említesz mind próbáltam. Az SX4 sajnos egészen más, mint pl. a merdzsó seggű i30.

    Amúgy nálunk a 90 nem egyenlő a 109-el:)

    Aztán hol égetem magam?...előtted...neröhögtess ...amatőr.

    Olvasgass, hátha lesz egyszer autód. A diszlexia meg kezelhető.

  • 2009.06.28 12:09:31yard (törölt)

    Rocky35

    Remélem tudod, hogy más az árfekvésük is. Egyébbként miben nem nött fel?

  • 2009.06.28 12:11:20yard (törölt)

    Dzsok42

    "Kezdetleges, opel selejt alkatrészekből van,ami az opelnek nem kell. Igazi rendőrautó! :) "

    Mondjál már néhány selejtes alkatrészt!

    Mitől rendőr autó?

  • 2009.06.28 12:13:07yard (törölt)

    Dzsok42

    "Az ilyen márkák miatt van gondban pl az opel."

    Hát igen, mert kiütik a piacról (az Opeleket):))))

  • 2009.06.28 13:42:04balge

    1.2 Fabia HTP motorral mehet 180-at, ha azt nézzük, hogy a 6 szelepes Fabia-nak 160 a vége, és ezt bizonyítani is tudom!!!

  • 2009.06.28 13:53:16yard (törölt)

    balge

    Hát, ha azt nézzük:)

    Bizonyítani meg nálam kb. BP-Hegyeshalom, 180-al.

    Vagy mondj valamilyen tartósan hosszú lejtőt:)

  • 2009.06.28 14:05:56Dzsok42

    yard. neked milyen "autód" van? Eléggé magadra veszed amit daewookról mondunk. Sajnos ami olcsó és külföldről behozott,az általában gyanús............szerintem cseréld le a daewoodat valami autóra és megtudod a különbséget. Kicsit nagyot mondónak tűnsz,hogy Te minden autót vezettél amit itt vki megemlít,de a daewoo-t dicséred! Tanulj meg autót venni! :) Ja !? Egy Opelt ne hasonlítsd egy daewoohoz. Az opel autó, a daewoo meg csak egy koreai dacia amit ugyan nem 100 éves renault alkatrészekből raknak össze,de 10éves opel technikából él mai napig. Egyébként meg légyszíves moderáld magad,mert nemtudom ugyan,hogy kivel homokoztál itt,de velem nem. Viselkedj úgy ,mint egy magyar ember,nem mint egy cigány. Bár a daewoo,dacia... cigány vagon mind.

  • 2009.06.28 14:22:26BTO11

    yard !



    te csak vonalakba olvasol engem???



    nekem kalos sedánom van! érted!



    a racer + nem az 1az 1 be kadett,mert 1.5 motor van bent,és az elsö golyaláb nem csereszabatos,azonkivöl a világitás kapcsi se opel.



    csak neked oan mintha 1 az 1-be opel lenne.

  • 2009.06.28 14:28:44BTO11

    yard !

    1998 ba jelent meg a lanos leváltva a racert és a nexiát,kinek mi köze is a másikhoz????



    azért ha téped a szád akkor jo lenne ha ismernéd az alattad futo jármüveket , a cég termékeit idörendbe.

  • 2009.06.28 14:35:03yard (törölt)

    Dzsok42

    Hol a bánatban dícsértem én a Kalost, vagy Lanost?

    Azt írtam -és fenntarom, hogy a Lanos árához és korához képest jobb mint a Kalos. Ennyi. Faszságaidat meg ne kavard bele, mert több autót vezettem, mint ahányszor te reggeliztél.

    Egyébbként ugyanúgy érvelek pl. egy Suzuki mellet is ha baromságot írnak róla ismeretlenül hülyegyerekek, mint bármi más mellett.

    Miután pechemre több autóm van és sikerült ujjonan kp.-re vennem, megértem a kissebbségi érzésedet és flusztráltságodat.

    Az egész blog arról szól kb., hogy milyen kiskocsit érdemes olcsón venni, illetve egy Kalos megér-e 5 kilót. Nyugodtan leírom, mert ellentétben veled a Daewook-al (Matizt) kivéve van tapasztalatom.

    A világnézeted meg nem érdekel.

    Azt a baromságot meg -a Suzukin kívül- felejtsd el,hogy van nem külföldről behozott autó.

  • 2009.06.28 14:36:43BTO11

    Dzsok42!



    nem koreai dácsia !

    nekem volt dácsiám is + renaultom is és opelbol is nyüttem 2 -t.

    az hogy vannak benne opel alkatrészek azért még igen sok dolog nem opel benne,a váltoja sokkal jobban van elosztva mint a G astrának.

    szereinted miért nem engedték az europai piacra anno a racert???csak jo nagy csusszással.



    én azt kaptam a pénzemért amire számitottam pedig D:)) R-19-böl ültem át.

    nincs akkora durranás különbség mint az adott kategoriába az ujkori árkülönbség.



    német és japán fanokat meggyözni ugyérzem felesleges.

  • 2009.06.28 14:46:10yard (törölt)

    BTO11

    Mégegyszer, -bár azt hiszem te tépet a szád tudatlanul- az E Kadettnek semmi köze a Lanoshoz, a Racer volt a licence autó, nagyon pici mósdosítással (pl seggén a végigfutó piros-narancs prizma).

    Azt meg tudhatnád-bár szerintem rossz linkeket olvasol-, hogy az E Kadett is készült vagy 8 féle motorral.

    Tudatlanul meg nem igazán szép tőled az észt osztani.

  • 2009.06.28 16:32:24BTO11

    yard!



    lanos 1.3 motor az E kadett 1.3 motor kisssé átdolgozott egysége.



    E kadett.

    1.2 1.3 1.4 1.6 1.8 2.0 benzin motor

    1.6 1.7 1.5td motor :disel motorok



    még valami???



    egyébként 1 szoval se mondtam hogy az E kadettnek van köze a lanoshoz,-csak a motor-de idörendbe a daewoo kinálatába a kategoria követöit irtam mint modelleket 1más után.

    szoval +int rosszul olvasol.



    de a racer seggén az a csik nem minden volt rajt.

    beszélgess autoszerelövel és elmondja a golyaláb se csereszabatos racer és kadett terén.mint a világitás kapcsolo se.

  • 2009.06.28 16:41:06BTO11

    ja az 1.3 és az 1.4 motorok esetében is volt teljesitmény különbözetes mint az 1,6 és a többi benzines esetében is.

    gyártottak karbis és központis és hengerenkénti injektorost is.

    a karbisba is többféle karbit alkalmaztak a teljesitménynek megfelelöen.



    tudatlanság?????

    D:)))

  • 2009.06.28 16:56:33BTO11

    papptibi!



    légyszi nézd vissza!



    totalcar.index.hu/ujauto/link/tv.php3?tvurl=http://dl.totalcar.hu/tc20_03.wmv





    a kollegád vezette mondta a kritikát.

  • 2009.06.28 17:27:44yard (törölt)

    BTO11

    Ez elég sokáig tartott! De legalább művelődsz:)) Mondj egy motortipust az E Kadettből amelyik megegyezik a Lanos-éval. És neked milyen Kadetted volt?

    "beszélgess autoszerelövel és elmondja a golyaláb se csereszabatos racer és kadett terén.mint a világitás kapcsolo se. "

    Hát ezek valóban lényeges különbségek:)))))

    Amúgy elég sokat beszélgetek velük, bár sokszor ők is csak "mesélnek". De a "bótosok" hidd el jobban tudják.

  • 2009.06.28 20:18:05Picujka

    B*sszátok meg ennyi okostojást! :D Zsolt helyében én se vennék már egy talicskát se mire ezt a sok süketelést elolvasnám!

  • 2009.06.28 20:28:16BTO11

    yard 2009.06.28 17:27:44



    mond TE ilyen hülye vagy?????



    az 1.3 motorblokkot dolgozták át a lanosba! nem 1forma !



    hol irtam ilyet???



    D kadett 1.2st motoros nem hidrotökés.60LE

    C ascona 1.3S 75 LE hidrotökés motoru



    aztán R19 1.4 GTS E6j motoros 80LE

    most 1 kalos sedán 1.4 8V 82 LE



    a D kadett előtt is volt szoci autom 2.



    botosok......D:)))))))

  • 2009.06.28 20:34:13BTO11

    yard 2009.06.28 17:27:44



    de ha akarod akkor kiballagok és megkeresem a szakkönyveimet a garázsba,és abbol sokkal pontosabban idézek,max a R19 könyvböl nem ,mert azt neten kersztül eladtam tavaly.

  • 2009.06.28 20:56:51yard (törölt)

    BTO11

    ne hülyézzél:

    "lanos 1.3 motor az E kadett 1.3 motor kisssé átdolgozott egysége."



    Te írtad! (és nem a blokkról)

    Kissé átdolgozott, hengerenkénti befecskendezéssel. Meg tök más elektronikával.

    Úgyhogy véged van:)

    Továbbra is tartom:

    "yard 2009.06.25 16:12:46

    A Daewoo elszarta annak idején. Megpróbálta a Lanost "megreformálni", nem sok sikerrel. Gyakorlatilag mindenben romlott. A Lanos megbízhatóbb, tágasabb, kényelmesebb (különösen a sedan), .."

    És jobban megérte az árát mint a Kalos. Ennyi. Sztem

  • 2009.06.28 21:00:32BTO11

    M. Zsolt!

    irok néhány nézetet szerintem miért kalos.és hogy nézd.

    nekem 40ekm-nél még kb fél profil mélység van a gyári gumin.

    a 10-12 éves más tipusnál már több hiba jön elö mint 1 6 áves kalosnál,

    az enyém mult hónapba ment át a müxakin mindeféle + ráköltés nélkül.

    más 10-12 éves autóba biztos 2x3x több a futott kilométer bármit is mutat az óra..

    friss gumis autónál a gumi garját kérd.

    opel oil opel szürő jó a kalosba ,nem egetverő árba van,és a vzérmü szijj se.

    nem integrált gyertyakábelezése van ,tehát 1-nként is lehet cserélni ha nincs pézed minjá szett cserére.

    13" kerekeken fut gyárilag,olcso gumikategoria.

    bontobol jó a 13" opel felni is rá,ha felnis téli szettet akarsz.

    nyikorognak a stabilizátor gumijai ,de sziliikon sprés kezeléssel időszakosan megszüntethető az esetleges zavaro nyikorgás.

    én megyeszékhelyen lakom 7-9 lityiböl kijövök évszak és város/vidék arányának változásában.



    minden egyébb alkatrészt ami kopo azt nézd + a bárdi weblapon és az

    alakatrész árakat is össze tudod hasonlita más tipushoz is.



    aztán dönts.



    nem kanyarbajnok a szerpentinen.

  • 2009.06.28 21:02:19BTO11

    yard 2009.06.28 20:56:51



    az átdolgozás az miota 1-1 ??????

  • 2009.06.28 21:26:31yard (törölt)

    Kedves M.Zsolt.!

    Sztem ha le tudod alkudni 650-re, akkor vedd meg. Ha klímás (és akkor szervós is, plusz villanyablak) akkor megér kb.7 kilót is. Előtte azonban nézesd át. Menni megy, ahoz viszont pörgetni kell.

    De Dewoo-ban -továbbra is fenntartom- a legkevésbé eltalált modell.

    Viszont SUV-ban is godolkodsz -kb.2x ennyiért- azon a pénzen találsz komolyabb, igényesebb, (szebb?), gyorsabb, kisebb fogyasztású -amit akarsz- autót. A daewooknak nincs áruk, ezért jobb, ha az ember megtartja magának (a családnak) másod autónak. Aki eladja vszeg kényszerpályán mozog, sztem képezheti 10-15%-ban alku tárgyát.

  • 2009.06.28 21:58:51Tibee80

    Először is : Énis azért vettem Kalost, mert szinte "ingyen" adták és amikor vettem körbenéztem előtte. Néztem 2.5millió vagy az alatt Ford Fiestat ,Opel Corsát ,Suzuki Swiftet na meg Skoda Fabiát. Végül a Fiesta és a Swift volt versenyben,de amikor nagy döntésben voltam,jött egy telefon és olyan jó ajánlatot kaptam,hogy végül Kalos lett. Ma már nem Kalost vennék,mert igaz olcsón vettem a többihez képest,de sokat költöttem rá. A szerviz szerint gyakori az alapjárat ingadozás és idővel gyengülhet a motor és ez természetes...........:/ 34000-körül vízpumpa csere. 42ezernél lambdaszonda ami még bosszantó lehet az a kormánymű ,amit cserélni kéne,de jelenleg nincs pénzem rá, még szerencse,hogy van fél évem a mű.vizsgáig. Lehet az újabbak megbízhatóbbak,de Én nem engedhetek meg magamnak egy új autót. Ma vagy fiestát vagy swiftet vennék. (ajánlatfüggő)

  • 2009.06.28 22:05:26Csubakka-Mikkamakka

    BTO11,



    hol kell pontosan bespray-ni és mit? Érdekelne, mert ezt még nem hallottam.



    Köszi

  • 2009.06.28 22:08:14BTO11

    Tibee80 2009.06.28 21:58:51

    alapjárat az más autokon is szarakszik pl opel ,de benzin minőségtöl is függ .alapjárati motor puccolás otthon ha nem akarsz szervizbe sokat fizetni.

    kormánymü csere???? hol jársz te a kocsival????

  • 2009.06.28 22:10:08BTO11

    Csubakka-Mikkamakka 2009.06.28 22:05:26



    az első stabilizátor szilentjeit.



    index kalos forum.ott többen is vagyunk.

  • 2009.06.28 22:12:28BTO11

    yard!

    nem 1.6 lanos sedánod van fehérbe???

    mert akkor lehet hogy ismerjük 1mást D:))))

    ja és 2-3 éve nyugger vagy????

  • 2009.06.28 22:31:20yard (törölt)

    BTO11

    Egyik sem igaz. Nem ismerjük egymást.:), de ez nem baj , remélem.:)

    Tibee80

    Alapjárati léptetőmotor ganézni megfelel az injektor tisztító, 1 flaska tankoláskor (egyébbként sem árt), ha nem akarod bekoszolni magad, de szervízben sem drága.

    A gyengülés meg mese, 100 000 alatt biztosan az.

    Elvileg vezérműtengely kopás lehet az oka (állítólag jellemző?)

    Bár ha rendesen megkapja a szervízt: min. félszintetikus olaj, szűrők (benzin is), tiszták a levegőnyílások, gyertya (az meg nagyon sokáig jó) nem igazán lehet vele gond.

    Nekem 120 000 -el: 1x hátsó dob, 1xtermosztát (még gariban), 2xfékbetét. Ennyi. Aki ezt sokalja az hazudik, vagy hülye.

  • 2009.06.29 11:35:38Tibee80

    Normális uton járok a kocsival és normálisan használom. Ezelőtt egy 8éves nissan micrám volt és ugyanígy használtam,de a motor nem gyengült el,nem kelett cserélni benne kormányművet és a motor nem fulladt le alapjáraton gyakran ,pedig nem tankolok máshol ezzel se,ha azt nézem mennyiért vettem, és mennyit költöttel rá,akkor se került többe sokkal ,mint egy fiesta vagy swift,csak ennnyiből már tudtam volna ilyeneket is venni. A csomagtartója jó és van is hely benne szépen,de akinek nincs váratlan szerelésre szánt péze az vegyen szerintem megbízhatóbbat. Az,hogy nem megy relatív ,mert 1.0ás mikrához képest ,azért jobban megy,csak az a baj,hogy 4 literrel többet is eszik. Nem lenne rossz autó, és azt hallom,hogy az 1-2 évesek már jobbak,de tényleg úgytűnik,mintha az opel olcsó változata lenne,ami nemcsak az árában látszik. Mivel engem kicsit megvezettek ezért nemszeretném,ha más is ebbe a hibába esne. Inkább régebbi,de megbízhatóbb autót javaslok,mert abban több örömöd lehet M.Zsolt

  • 2009.06.29 13:15:02XXXXXXX

    annyira szar autó azért nem lehet, a suzuki kanadában swift+ néven forgalmazza...

  • 2009.06.29 13:37:19Dzsok42

    Igen tulajdonképpen ez a Suzuki GG kooperáció egy öröksége volt,de a Suzuki visszavásárolta részvényeit ,meg ugye azóta csődbe ment a GM is. Okos emberek szerint nagyon rosszat tett a Suzukinak,hogy Daewookat adott el a saját nevén. Bizony bizony a daewookat nálunk is a szegény emberek veszik,akik később rájönnek (sajnos későn),hogy rossz választás volt. :( Viszont van olyan szemellenzős ember aki nemismeri el,hogy rosszul döntött nemmondja el az autó hibáit másnak és amiatt többen is beleesnek a koreai "medvecsabdába". Szerintem ezt a márkát ne válaszd kedves M.Zsolt! Kérdezz utánna olyanoktól akik valóban használják ezt a tipust. Nemvéletlen,hogy korábbi nagy márkafanok (pl. C.Norbi) is másra váltott. Ismerek embereket akik nagy fanok voltak,de beismerték a hibákat amiket tapasztaltak és végül sok embert mentettek meg a rossz döntéstől. Inkább mást javaslok. Javaslom,hogy a Daciát,Koreai-Chevrolet-et, Renault,Peugeot-ot ,Volkswagenből a 4.golfot ,ne vegyél,ha számít a megbízhatóság. Én egy autószerelőműhelyben dolgozom másodállásban és sok rossz tapasztalatom van ezekke a márkákkat ,típusokkal! Örülök,hogy segíthettem,remélem jól döntesz! :)

  • 2009.07.22 23:06:05kwdkwd

    Hát hát. 

    Érdekes vélemények.:)

    Nekem 3 éve van kalosom (1.4 sedan), napi szinten használom.

    Városban valóban eszik rendesen akár csak az összes többi autó.

    Hosszú távon az enyém meg áll 6,1-nél.

    Előtte Suzuki swiftem volt 3 évig. A két autót nem lehet összehasonlítani.

    A 3 éve alatt amit eddig nálam töltött (jelenleg 100000km felett van benne), hátsó lengéscsillapítókat, és bal első kerékcsapágyat kellett benne cserélnem.

    Remélem az elkövetkezendő években sem lesz vele több problémám, eladni nincs szándékomban.

    A műanyag zörgés?, a 3 éves suzuki az igen abban zörgött minden ami műanyag volt, ebben 6 éves korában nem zörög semmi.

  • 2009.11.08 15:47:04mokkaczuka

    Mi már Chevyként vettünk Aveót újonnan, tavasszal lesz három éves. Én magam nem nagyon értek a kocsikhoz, csak vezetem. Lehet, hogy mákom van, de eddig kitűnően helytállt városon is, országúton is, baromi jól manőverezhető, a műszerfalon minden a helyén van. Amikor bejáratós volt, egy darabig nehezen vette be az ötöst, de ez elmúlt; ami nem múlt el, hogy hátramenetben nem mindig veszi be állóhelyzetben elsőre, picit gurulni kell hagyni, hogy beugorjon. A fogyasztása őszintén szólva annyira kicsi, hogy még nem is mértem, de azt nagyjából tudom, hogy százon, légkondival, három emberrel és csomagokkal fogyaszthat vagy öt litert, ami szerintem baráti. Pörgősnek nem pörgős, az biztos, lusta, baszik gyorsulni, főleg az emelkedőkön, na de nem versenyautónak vettem. Kétszer koccantottam meg, róla mind a kétszer festék jött le, a másik kocsikról (Peugeot és VW) nem csak a festék, hanem rondán be is horpadtak, na de ezért van a biztosító... :) Miután fekete, gyorsan koszolódik, na de ennél nagyobb baj ne legyen. Két ujjal kormányozható városban, gyakorlatilag olyan, mint egy dodzsem. Nekem ultra jól bejött, először úgy gondoltam, ötévesen eladom, de most már egyáltalán nem biztos... ebben a gazdasági helyzetben ki tudja, megveszik-e és lesz-e lóvém újra, úgyhogy lehet, hogy az évenkénti szervíznyűggel együtt is megtartom, mert nálunk, családi autóként jól vizsgázott.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

tömítés, szívókönyök| tömítés, szelepfedél| tömítés, olajteknő
SUZUKI BALENO 1.8 i 4x4 lépcsőshátú 1996-2002
2658 Ft
vízszivattyú
SUZUKI SWIFT 1.0 Ferdehátú 1989-2001
20890 Ft
törlőlapát
SUZUKI CARRY 1.3 16 V Dobozos 2000-2013
1904 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Is this the largest one you have?
While the engine power is melting the asphalt under the tyres, the suspension does a superior job cancelling all road roughness and speed bumps. I have never quite experienced anything like this.