Ha megkívánsz egy Kalost....

2009.06.25. 11:28 - papptibi

Tárgy: Kalos, Aveo, vagy amit akartok

Feladó: M. Zsolt

Dátum: Tue, 16 Jun 2009 11:16

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor!

Autóvásárláson töröm a fejem, mint mindig. Sokféle autóm volt öregek tragacsok de nekem legalább különlegesek, és nem kellett hitelt felvennem. (Azt hiszem mindenki így jár, akinek túl sok matchboxa volt gyerekkorába, de felnőttként mégsem lett űrhajos se bankár) Volt benga svéd kocsim, morcona ötkarikásom, pici ferdeszeműm, sportos japóm, elegáns franciám. Nem válogatok. minden autó tetszik valamiért. Mivel kezdek öregedni, hát megnéztem a kispolgári kocsikat is 1millióig, vagy netán fölötte. Felmerült bennem egy kérdés, miért olyan olcsó egy öt éves Daewoo Kalos? Én több ízben is ültem benne két ismerősömnek is volt, meg is lepődtem mert a hosszú utakon csak halkan duruzsolt ment a légkondi, valamiért egész kellemes kocsinak találtam, pedig akkor egy Honda Prelude ádáz boyracere voltam. A népitéletből kiderült, hogy egynehány motorhibbákkal került ki a gyárból, meghogy ebbe opel ecotec motor van ami nem túl erős cserébe sokat fogyaszt. Mi igaz ebből, mit lehetne erről a Kalosról bővebben tudni, mert én utánna néztem a neten de nem sok mindent találtam. A fórumokban csak elfogult tulajok bizonygaták, hogy a hengerenkénti négy szelep az csak a nagyok parasztvakítása, így jobbnak láttam inkább egy levelet írni. És megtetszett a nyugott kispolgári érzetet sugalló 5 ajtós 1.4 es Kalos, ami nem sportos, nem vagány, nem nagy, nem is kicsi, és 800 ezer jó magyar forintért csak öt éves. (Sose volt még öt éves autóm, de talán 8 éves se nagyon.) Lehet, hogy ez egy rossz választás lenne és mindenki szabadulni akar tőle mert hemzseg a hibáktól, mint az olcsó bicikli a madaras tescoban, vagy csak az a gond, hogy az elejére azt írták Daewoo, és nem presztizsmárka? A másik kérdésem inkább egy témaajánlat lenne mert ez is érdekelne a használtpiacon. Ha nem Daewwo akkor kétszer ennyiért választanék egy használt suvot. ( CRV, RAV, HRV, etc) Érdekelne egy összehasonlító teszt, ebből a kategóriákból. Kiváncsi lennék tíz év alatt milyen állapotban vannak ezek a suvok és melyik a jobb miben?

Válaszát köszönöm!
M. Zsolt

Kedves Zsolt,

kábé egykorúak vagyunk, de én még nem érzékeltem magamon a vágyat egy Aveóra. Elárulod, hogy mik a tünetek, hogy felismerjem, amikor nálam is bekövetkezik:)

A Kalosszal szerintem az a helyzet, hogy túl sok van belőle, adták kedvezményes hitellel fűnek-fának, csakúgy, mint pl. a Thaliát. Márpedig ez lenyomja az árakat, pláne fizetőképes kereslet nélkül - a gazdasági hatások pont az ilyen típusok vásárlóit érintik hátrányosan. És valóban probléma a név is, nézd csak meg az utakon, hány Nubirát műtöttek át utólag Chevyvé, amikor megváltozott a neve, a kereskedőknél kurrens cikk lett a Chevy-embléma.

 

Azonban a Kalos, így korai változatban elég egyszerű darab, de végülis mindent tud, amit tudnia kell. Akkoriban még a Matiz szintjén mozgott a műszerfal (a Chevy Aveóban sokkal normálisabb van már), és én úgy emlékszem, hogy a klíma és a szellőzőrendszer teljesítménye sem volt mindig elég a kocsihoz. A meglepően magas fogyasztást is alá tudom támasztani, és ráadásul az is zavaró, hogy nem nagyon megy - ez a kombináció pedig együtt bosszantó. Sokkal jobban elviselné az ember, ha legalább az egyiket tudná, leginkább a kis fogyasztást. A rugózása lágy, és nem is kicsit, a kanyarokban billeg, mert keskeny és magas. De tény, hogy elfogadhatóan elfér benne két gyerek hátul. A hibáktól nem hemzseg, bár pár beteg példány akad, de nem annyi, hogy telítsék a piacot. Arra viszont oda kell figyelni, hogy legyen benne szervokormány, mert akadhat a piacon egy-két kakukktojás, kenyérszervóval, ez is lehet oka a gyanús olcsóságnak. Ahogy visszaemlékszem, a váltója sem egy csoda.

Lehet, hogy ezért nem érzek különösebb vágyat egy Kalos iránt. De be kell látnom, hogy használati tárgyként, ennyiért nem rossz vétel, ha csak egy guruló, fedett, fűtött használati tárgyra van szüksége az embernek. Igaz, többet nem is mint amennyiért kínálják, és különösebb örömöt sem fog okozni, az árán és az egyszerűségén kívül. Bár, az egyszerű tárgyakban kétségkívül van valami szerethető.

Használt SUV-teszten én is töröm a fejem, nem lesz egyszerű összehozni, de látom, igény lenne rá.

Üdv, remélem, segítettem
Papptibi

Kommentek

  • 2009.06.25 18:12:21Strong

    Az én kocsim is 10-12 körül eszik, pedig az 2.8 v6-os Audi A6. És így 10 éven felül nem sokkal kerül többe mint egy ilyen dévó. De a kettőt egy világ választja el egymástól.

  • 2009.06.25 18:14:56Carfan

    JMC 2009.06.25 18:08:58



    Véletlenül sem:) Egyébként én sem vitatkozom, csak arra szeretnélek rávezetni, hogy egy kis nyitottság a világra és a sztereotípiák elfelejtése csodákra képes:)

  • 2009.06.25 18:25:51Drag

    ""Csodálkozom,hogy még nem írt egyetlenegy elvakult dévós sem,hogy ez mind nemigaz,me keveset eszik és megymintállat....



    De van egy gyanúm,hogy előbb-utóbb ideírnak. ;) ""



    Írtak ide, mint ahogy én is teszem. :)



    A Daewoos/Chevys emberkék,akármilyen elvakultak is, tudják mit vettek, mit várhatnak járművüktől.

    Nem hisszük, hogy egy Kalos egyenlő egy Subaru WRC-vel, vagy Mercedes típusokkal.De nem is szóljuk le a másik márkákat.

    Erről mindenki meggyőződhet a www.daewooclub.hu és a www.chevyclub.hu honlapokon(szigorúan moderált a fórum)



    Ezek az autók arra tökéletesek, amire tervezték őket, azaz eljutni A-ból B-be, egész alacsony költségek mellett.

    Tény hogy vannak hibái a kocsiknak, de a legtöbb a hanyag tulajdonos/ nem megfelelő kezelés esetek valamelyikéből fakadnak.

    A fogyasztás abszolút "lábfüggő" lehet 6L/100 tól egészen 15 literig fogyasztatni, de egy kis utánaolvasás, tréning(van ilyen a Hungaroringen) a fogyasztás lecsökkenthető elég hatékonyan.



    Szerintem szerethető/belakható kis kocsi, ha törődsz vele, meghálálja, ugyanúgy mint bármelyik Golf,Astra,Swift,Civic, vagy Alfa...(persze a többi típus is).



    Üdv:

    Egy Daewoo/Chevy kedvelő(már már fanatikus, de az elvakultság nem jellemző)

  • 2009.06.25 18:58:43redriot77

    Egy milla körül már lehet nem túl öreg Hyundai Accentek közül válogatni:



    totalcar.hu/tesztek/accent1504/



    De ennyiért/picivel többért már vannak Getzek is, ha vki a ferdehátúakat, és a picit magasabb üléshelyzetet jobban kedveli. Baromi megbízhatóak, nincs semmi különösebb típushibájuk. A Kalosoknál azért néha befigyel a "check engine" lámpa...



    Én egy 1.3-as Getzzel járok. Nem egy erőgép, de ha üresen elég dinamikus, városban fürgén lehet vele közlekedni. Az emelkedőket, és az extra utasok súlyát viszont nem szereti, nem túl nyomatékos. Autópályán 130-140-et stresszmentesen lehet tartani.



    Fogyasztást nem szoktam noteszba írkálni, méricskélni, de 8 litertől többet pesti forgalomban sem iszik, asszem.



    Nézz meg egy-két Hyundait is, mielőtt döntesz! A családfájukon az ősök között a Mitsubishi neve szerepel. Azért az csak jobban cseng, mint a GM? ;)

  • 2009.06.25 18:59:20yard (törölt)



    Kedves xxlpityu!

    "Valóban igaz, hogy a koreaiak egykoron autógyártásra adták a fejüket és megelőzve a kínaiakat mohón koppintani kezdték a japán kocsikat. Ez meg is látszott minden porcikájukban, ennek minden előnyével és hátrányával.

    Ugyanis sallangmentes(több nagy gyártónál ezt letisztultnak szokták hívni...:D) lett a forma, viszont az istennek sem akartak elromlani ezen "



    A lényegen nem változtat, de amit írsz az a Hyundai-KIA "vonal".

    Jobbak is mint a Daewoo-k.

    A Daewoo komolyabban Opel Kadett licenc-el indult (l. Racer), az Opel minden hibáját örökölve. Tehát direkt Opel érdekeltség volt igen sokáig. (kb.2003-ig, amikor becsődölt)

    A lényegen ez nem változatat (nekem is a "másod" autóm Lanos, szerncsére koreai gyártmány, az árát megérte)

    A régi tipusok ár-érték aránya sztem jó (volt).

    Az más hogy itthon a tudatlanok szemében (akik talán még utasként sem ültek benne) preztizse "0". (Dehát ez az ország elég sokáig volt német gyarmat).

    Távolkeleten és USA-ban különféle néven (pl.Suzuki) rengeteg fut.

    Erre mondják, hogy egy újszülöttnek minden vicc uj.

    Fenntartva, hogy a Kalos összességében a legsikerületlenebb tipusuk.

  • 2009.06.25 19:13:28szociologus

    Na, egy nem elvakult Kalosos vélemény:



    -A futómű tényleg nem túl jó, nagyon lágy és tényleg nagyon billegteti a szél.

    -A sebességváltó sem a túlzott precizitásáról híres, de teszi a dolgát gond nélkül.

    -Azok a fogyasztási adatok, amiket itt olvastam viszont horrornak tűnnek. Az enyém 1,4 8 szelepes, amit többségében előváros-Budapest és hosszú autópályás utakra használok. Az elővárosi inga valamivel 7 liter felett van (50% Bp, 50% fő és autóút).

    Autópályán óra szerint 140 (igazából 130 lehet) km/h-nál szintén kb. ennyit eszik.

    Ritkán előfordul hosszabb út autópálya nélkül is, itt lehet lemenni a minimumra, ilyen úton 6 liter alatt szokott enni.



    Szóval összefoglalva nem bajor presztizsmárka, de elvisz A-ból B-be, szerintem nem is túl gazdaságtalanul.

  • 2009.06.25 19:41:05Dainese

    M. Zsolt!



    Ennyi rossz előjellel nem hiszem, hogy bele kell menjél egy autóvásárlásba.

    Szerintem ha azonnal nem szeretsz bele valamilyen járműbe akkor hagyni kell a fenébe.

    Volt a családban dévú az még a régebbi nexia volt olyan volt mint a hajó billegett jobbra balra automata volt annyit evett mint egy kamion. De amúgy rendben volt mindenhova elment nagy volt kényelmes volt és tele volt extrával.

    Szerintem a Kalos fogyasztása katasztrófa. Én 2003-as Puntoval járok 60 kemény lóerő ami városban megeszik kemény 5,3 litert autópályán viszont 140-nél megeszik majdnem 5,8-at. Ha 90-nel száguldozol akkor 5 literrel is beéri. Ez se rosszabb autó a Kalosnál igaz klíma nincs benne de van ablak lehúzó. Ennek viszont legalább kemény feszes jól vezethető a futóműve kanyarban ez nem torpan meg. Meg valahogy ki is néz viszont a Kalos szerintem direkt van elcsúfítva sehogy nem néz ki szegény. Kemény 800 körül kapsz egyet viszont diesel motorral például már 900 ért is kapsz ha rádobsz még egy 100-ast akkor 112 lovas 1,9-es diesellel is kapsz ami ekkora kasztninak untig elég...

  • 2009.06.25 20:37:11Rocky35

    Ma kellene kocsit vennem,akkor valamilyen diseles opelt vagy 7-8 éves volkswagen passatot,golfot, jettat vennék ,mert ezekről csupa jót hallok, benzinesből 1.4es a max. sztem ami viszonylag jól eszik,de egy nagy testű autó kis benzines motorral nevetséges nagy motorral meg benzintemető , kisautót benzinesbe most már swiftet,jazz (de az drága), fiestát vennék.

  • 2009.06.25 21:04:35driftbalu

    inforadio.hu/hir/belfold/hir-286701

    a legnagyobb probléma itt van kedves Zsolt!! Hugom osztálytásnőjének a szülei.. mind a 2en meghaltak, most van egy árva kislány, "mert inkább legyen ujabb a kocsi mint öreg biztonságosabb.." 800ért nagyon jó autókat lehet kapni, hangsúlyozom AUTÓKAT!! Kevesebbet esznek, jobban is mennek, szebbek, kényelmesebbek, olcsobban szervízelhetők.

    Remélem fontolóra veszed a fotók láttán amin eddig gondolkoztál!!

  • 2009.06.25 21:23:32papa33

    Én csak azt nem értem, mért is vesz az ember, közepesen felszerelt Aveot, Lacettit annyiért, majd annyiért, mint pl GAstrát v hasonlót, ami használtan jóval értékesebb. Használtan egész jó lehet az újszerű "Sevi"... KiaCeed-I30 óta azonos áron egész más autó, aki próbálta az tudja...

  • 2009.06.25 21:32:29Szabi01

    Carisma001: Nem értem én ezt a presztízs dolgot. A névtől még ugyanaz az autó marad. Az, hogy átmatricázták egyesek az elég nagy marhaság, de az ő dolguk.

    Én melós autónak használtam. Megvettem, 4 évesen eladtam addig lett benne gond nélkül 200000 km. Mindegyik bírta.

    Az értékvesztés sem vészes, pláne 800000Ft-os autónál.

    Mivel kellett volna melózni BMW-vel, mert az presztízs márka?

    Egyrészt ott igazán nagy az értékvesztés, soha nem hozza be az árát, másrészt meg nem is tehettem volna meg.

    Azt sem hiszem, hogy bármi másnak kevesebb baja lett volna, mert a kalos meglepően elnyűhetetlen.

  • 2009.06.25 21:33:33bervas

    Fogyasztás, ahh:

    "Daewoo Matiz 0.8 7.2l ( 800kg / 52 LE )"

    Citroen XM 2,1TD 7,2l (1800 kg / 110 LE)



    Ha csóró is az ember, azért eldöntheti, mibe teszi ugyanazt a mennyiségű benzint/gázolajat...

  • 2009.06.25 21:41:33Joe1

    M.Zsolt!



    Nem sokat vezettem Kalost, pár száz km-t összesen, de nem ajánlom senkinek, kanyarokban, rosszabb utakon (abból sok van) kapaszkodni kell a kormányba, úgy hintázik. A 10-11 literes fogyasztás is tény, barátom átkozza miatta 3 éve. Az, hogy kibír 100 e km-t különösebb gond nélkül olyan nagy dolog? Sztem. alap bármelyik márkánál.

    Egyébként 9 éves Ford Mondeoval járok 1.8 benzin 4 éve megvan beletettem 65 e km-t most van benne 140 e . Fogyasztás 7.5 - 8 liter (4 év átlaga) nem ér többet 750 e ft-nál de 3 Kalosért se cserélném el. üdv.

  • 2009.06.25 21:45:04sfdrake

    Srácok azon vitázni melyik a kényelmeseb bautó baromság. Aludni is van aki vízágyon szeret más meg azon nem tud viszont egy deszkára terített lepedőn kényelmesen jól alszik. Van aki a keményebb jobb oldaltartású üléseket szereti feszes futómüvű autót és valszeg sportosabban is vezet, más a lágyabb fütómüvet szereti puha fotel szerü ülésekkel. Mindkettő kényelmes csak nem feltétlen ugyan azokna kaz embereknek, én jobban szeretem a keményebb feszesebb "szűk" kagyló üléseket, de megértem aki a széles foteleket szereti nincs azzal baj. Autó vásárlásnál mind1 ki mit mondd, az a lényeg hogy a vásárló igényeinek megfeleljen. Igazából A ból B be elmennni bármelyi kautóval lehet gond nélkül, ha sikerül egy normális állapotban levő karbantartott autót venni akkor évekig nagyobb ráforditás nélkül autozhat bárki bármely márka autóival.

  • 2009.06.25 22:38:50meakzs

    Ezek számomra csak DAVO marad, a CHEVROLEnak csak az amerikai kocsikat nevezem, pl: CHORVET.

  • 2009.06.25 22:42:26meakzs

    Ezek számomra csak DAVO marad, a CHEVROLEnak csak az amerikai kocsikat nevezem, pl: CHORVET.

  • 2009.06.25 22:45:06sandrew

    meakzs: az álláspontodat kissé hiteltelenné teszi az a tény, hogy az általad említett autómárkák (és típusok) egyikének sem tudod leírni helyesen a nevét. :-D

  • 2009.06.25 22:54:38sandrew

    Egyébként azt akartam mondani, hogy alapvetően minden autót lehet kedvelni- és én nem vagyok márkafanatikus sem. No de ez a Kalos, ez nem jön be se ilyen, se olyan emblémával. Szerencsére nem sokat vezettem, de az a pár nap és párszáz kilométer csak erősítette bennem az ellenszenvet iránta. Motor, váltó, futómű gyenge, a fogyasztás magas és az egész még sivár, unalmas is. Szerintem 800k-ért lehet találni olyat, ami tudja azt mint a Kalos és még egy kicsit többet.

  • 2009.06.25 22:59:39McK

    "Fogyasztás, ahh:

    "Daewoo Matiz 0.8 7.2l ( 800kg / 52 LE )"

    Citroen XM 2,1TD 7,2l (1800 kg / 110 LE)



    Ha csóró is az ember, azért eldöntheti, mibe teszi ugyanazt a mennyiségű benzint/gázolajat... "



    Azt a kis apróságot,miszerint a 2.-ban 125-ször több hivalehetőség van,és 500-ször többször szarik be rajta valami,továbbá ,hog csupán két helyen folyik belőle az olaj,-orrán,száján-a hidraulikájánál pedíg csak az elektromos rendszere gyengébb,ezen felül a biztosítása egy 22 éves lánynak Pestre 8 szorosa,szóval azt nem kell nézni,és akkor simán egy citrom...apróságokra nem adunk,a fogyasztás egy..papííííron..alakul a terv,elvtársak!



    Amúgy simán hasonlíthatóak..:D

  • 2009.06.25 23:02:10faterpolo

    Kedves M. Zsolt!



    Két tippet adnék, ha nincs még eleged a kibicekből:). Az egyik a fentebb már említett Leganza. Vezettem egyet, és nagyon kellemes meglepetés volt, 194 centimmel kényelmesen ültem benne. A leveledből ítélve meg szerintem te pontosan tudod, hogy mennyibe kerül fenntartani egy 2 literes benzinest automata váltóval. Fontold meg, lehet, hogy nem a legszebb, de tényleg korrekt (nekem a menetteljsítménye is szimpatikus, szerintem se túl sok, se túl kevés).



    A másikat arra az esetre mondom, ha kisautót akarsz: Ford Fusion 1.4 TDCi. A kollégámnak van egy, üti-vágja, hajtja mint az állat, de az a kis nyavajás zokszó nélkül bírja. Ja, és utálja a gázolajat, mert csak nagyon ímmel-ámmal kortyolgatja, ahhoz képest meg nem megy rosszul (kapaszkodtam már az anyósülésen halálra vált arccal...). 150-nél vége, de odáig hamar felgyorsul. A kollégám már kiismerte, nyomatékcsúcson tartva elég meredek előzéseket is be tud vele vállalni (na EZÉRT szoktam kapaszkodni, igaz nem jó kedvemben...), tehát még rugalmas is. Szervizbe se nagyon kell vinni az olajcseréken kívül.



    De ez csak egy tipp volt:)

    Üdv!

  • 2009.06.25 23:05:50McK

    xxlpityu!



    Szívesen olvastam a hozzászólásod,mert látszik,hogy volt ilyen autód.

    Egyetlen kérdésem lenne.

    Mégis mennyit kellene fogasztania egy benzines autónak klímával Pesten,azzal a stílussal amit elmondasz,hogy azt mondhassuk jól fogyaszt?

    Melyik autó eszik városban klímával 6 litert benzinesben?



    Költői kérdés volt,tudom,hogy melyik.

    Amelyikről a gazdája azt mondja.

    Közben meg a nagy lófaszt..



    A fele azt se tudja,hogyan kell fogyasztást számolni.



    Aki pedíg elhiszi,hogy egy 1,2-es Kalos 12-t eszik,az szinplán full hülye,és életében nem ült Kalos közelében sem.

    Nem a kategória legjobb autója.

    Mert az ár érték arányban tuti,hogy a Punto.

    De ennyi pénzért van olyan réteg,kinek tökéletes.

  • 2009.06.25 23:08:31acsa77

    Kalost NE!



    Katasztrofálisan gyenge a karosszériája! Még a 91-ben megjelent Astra F-hez képest is! Ráadásul a gyártók/tulajok rendszerint nagyon gáz gumikat tesznek rá. Amihez hozzájön a veszélyes futómű. A driftbalu által mutatott balesetben is biztosan benne volt a műszaki tényező. Óriási pancserség kellene egyébként a fenti tragikus eseményhez (pl. mindketten elalszanak). Hétvégén 92-es, ABS nélküli Astra F-et vezettem kifejezetten prémium 185-ös gumikkal esőben, szerpentineken nyomulva, rókák/sünök előtt padlófékezve, és egy nyikkanás nem volt. Ilyen feltételekkel talán az a pár sem csavarodott volna fel mértani szabályossággal az oszlopra. Legutóbb egy Carina E csattant, mert hiába ment lassan (40), a korábban hidegben is részben hordott, olcsójános nyári gumi vizen, jó aszfalton úgy csúszott, mint a jégen.



    A totalcaron hónapokig tartó izzadással eredményül kijött régi Swift is egy katasztrofális szegénységi bizonyítvány. Szabó gyereke...? Szóval kicsit komolytalannak tartom, hogy a biztonsági tényezőkre nem hívja fel a figyelmet Papp Tibor.

  • 2009.06.25 23:13:07acsa77

    javítás: csak gyártó egyes számban



    Persze nem tudom, mi lehetett az oka a fenti balesetnek, de az biztos, hogy töréstesztek alapján tiltólistát csinálnék, és eleve bekalkulálnék valamilyen ADAC-tesztgyőztes gumit.

  • 2009.06.25 23:26:37Merida001

    Carisma001 Tök igazad van, mert ha megnézünk egy Daewoot ami már Chevy néven fut akkor az teljes mértékben hiteltelen...Mert ha azt mondja az ember Chevy, akkor egy anyagból lévő V8-as nagyvas ugrik be, nem pedig egy újra hasznosított hulladékokból összetákolt kopogós műszerfalú kínai szar... Elnézést mindenkitől akit ezzel megsértettem, de sajna így van.

  • 2009.06.25 23:31:30Rocky35

    A balesetekről annyit,hogy a legfontosabb dolog a fejben történik és az a probléma,hogy mercédeszben és bmw-ben is haltak,halnak és fognak is meghalni emberek. Viszont gyakori,hogy valakinek trabija ladája volt és balaset(vagy kocannás) nélkül megúszta. A FEJEKBEN rendet!!! Úgyveszem észre a mai 17 éves kezdővezetők különösen jó vezetőnek tartják magukat,mert otthon a ps előtt jó köröket futnak az nfs-el. Ez azért kicsit gáz!

  • 2009.06.25 23:34:07McK

    Merida001!

    Az,hogy neked mi ugrik be,csupán a tájákozatlanságodnak tudható be.

    A gyár más többségi tulajdonoshoz került,nevet változtatott.

    Ha valaki ettől azt hiszi,hogy a LACETTI V8-as,az sajnálatos,de menthetetlen.

    A név változtatása mellesleg sztem elhibázott döntés volt,a Daewoonak addígra saját ügyfélparkja volt,itthon pedíg nem cseng jól a Chevrolet név.

  • 2009.06.25 23:35:45McK

    Rocky35!



    Így van!

  • 2009.06.25 23:35:51mallac

    Most cseréltem be, 56Ekm után az 1.4S-t, enyhe olajszivárgáson kívül semmi problémám nem volt vele.Nyikorognak ez tény,de a magas fogyasztást vitatnám. Lehetőség szerint nem kell pörgetni és akkor nem fog többet fogyasztani a kategóriatársaknál.Általában véve korrekt autó volt ,én nem bántam meg ezt a modellt.

  • 2009.06.25 23:53:46JMC

    McK 2009.06.25 23:34:07

    Az lehet, hogy a motor nem V8, de legalább annyit fogyaszt :)

  • 2009.06.26 01:32:58david007

    Okosoknak!



    Nubirám van, 2003 óta 189000 km-t sikerült beletenni PROBLÉMA NÉLKÜL! ÁTLAGFOGYASZTÁS 7,8 ami szerintem nem rossz egy 1,6 os autótól. Ár/érték arányban az egyik legjobb, a márka meg nem érdekel! Most készülünk új autót venni a családdal úgy néz ki egy diesel A4 avant lesz...tudom hogy hülyén hangzik de: remélem lesz ilyen autó! Ezt természetesen meghagyjuk mert nem ér a kocsi 1 milliót (az embléma miatt) ezért bűn eladni. Soha nem értettem azokat az embereket akik három millió Ft-ot képesek voltak adni ignis-ért pl ami szerintem nem autó! és amennyire tudom azért a 10-et nyugodtan megeszi...csak ülj be egy ignisbe hátra aztán egy nubirába 5 felnőtt kényelmesen elfér. HIBÁTLAN!

  • 2009.06.26 02:18:08Henry82

    Drag:



    "Erről mindenki meggyőződhet a www.daewooclub.hu és a www.chevyclub.hu honlapokon(szigorúan moderált a fórum)"



    Azt nem értem csak, ha nektek az autótok csak egy eszköz és csak arra kell, hogy A-ból B-be eljussatok, minek csináltok klubokat meg miről beszélgettek a forumaitokon? :)



    Mert egy Mini klubot megértek, az talán egy életérzés, de a Daewo-rol mit lehet annyit szótfosni? :)

  • 2009.06.26 02:20:08Henry82

    Ez itt más tészta, mert itt a Daewo-sok és a nem Daewo-sok vitatkoznak, de ott ahol mindenki Daewo-s ot mi a téma?

    Szídjátok a nem Daewo-sokat? :))

  • 2009.06.26 10:12:02kovk

    Én inkább 6-700-ért vennék egy ford/psa/opel/fiat dieselt, ha lényeges a fogyasztás városban, és nem akarsz túl öreget túl drágán. Akkor 800-ban benne van a porlasztók cseréje is, ha belefutsz egy rosszabb vételbe. Alkatrész van dögivel utángyárott és bontóból is olcsón, és néha a gyári is egész jó áron van. Ha még ki lehetne fogni, akkor inkább egy régi fajta sima/turbodieselt vennék az utolsó szériákból, annak a fenntatása töredéke az újénak és a fogyasztása nem számottevően rosszabb, ha rosszabb egyáltalán - cserébe lomha. Azok nagyobb autó esetén is eljárnak 7 alatt városban, városon kívül meg 6 alatt.

  • 2009.06.26 11:22:15Rocky35

    hááát nemtudom......... az Ignis szerintem a kalossal van egy kategóriában,ha meg ezt nézet 100x inkább Ignis 3milliórért (újonnan),mint egy kalos(2,5ért újonnan). Lehet,hogy egyszer a feltörekvő márkák is feltudnak mutatni vmit,de addig a Dácia, Daewo-chevy ,sok kínai ,tata meg még sok aminek a neve se ugrik be,sztem nem jó vétel. Rossz vezetni és hiába olcsó,ha 1. gyakran kell bele az olcsó alkatrész,tehát ,ha így nézzük drágább a fenntartása,mint egy olyannak amibe ritkán kell venni drágán.(szerelési díj egyszer van itt)

    Szerintem egy Kia vagy Hyndai 100x jobb egy daewo-chevy nél.

  • 2009.06.26 11:50:10Lord heckman

    Ha olcsó új verdát akarsz, vegyél fiatot, azokat most vicc összegekért adják... De mégjobb, ha nem veszel új autót, amig nincs rá 7-8 millád derékból.



    használt kalosok 600 nál kezdődnek... hmmm.... ennyiért már nnyi jó dolgot lehet venni. Ha az autó használatra kell, és nem élvezeti cikknek, akkor én ilyen árkategóriában csak németet vennék, azon belül is opel, ford. ugyanis ebben az ár/kor kategóriában bele kell kalkulálni, hogy lesz majd mit javítani rajta.... és az alkatrészárak között iszonyú különbségek vannak. Szép dolog egy olcsó koreai, vagy japán verda, de csak egyszer kelljen bele alkatrész.. megáll a szíved. és hiába nem romlik el a japán, egy haverom kikoccolta a 300 ezres daihatsujának a balelső lámpáját... 150 ropi cserélni.... ehh....

  • 2009.06.26 15:27:21Merida001

    Mck!!!

    Nem a Lacetti a V8-as, ilyet én nem állítottam. Ugyan olvassad már el azt amit írtam! Ez nem tájékozatlanság!!! V8-as nagyvasat írtam ami anyagból van, ami made is USA Chevyt takar. Mert a Chevy, mint márka az ugyebár amcsi gyártmány volt évtizedekig eredetileg. Nyílván egy ilyen Lanoskára meg Lacettikére röhejes a Chevy név. Ezen a Daewoo utáni névváltoztatáson EU szinten jót nevettek, hogy ugyan már...Ennyi!! Mit kell ezen kiborulnod?? Szerinted ez nem röhejes??? Ne a többségi tulajdonon ragadj meg ez attól jóval többről szól. Pl.: holnaptól Merci vagy BNW jel díszelegne a Kia-n az hasonló érzéseket váltana ki teljesen jogosan. Bár benned ezek szerint nem...

  • 2009.06.26 15:28:59Merida001

    Javítva: BMW:))

  • 2009.06.26 16:49:58Szabi01

    Ha a BMW megveszi a Kiát és úgy gondolja, hogy van olyan jó, hogy a nevét adja hozzá abban sincs semmi.

    Engem nagyon nem tudna zavarni.

    Amúgy is a fél világ Kínában meg Indiában gyártat, ez sem jelent sokat.

    Ezek tucatautók, szóval ha nem a GM veszi meg, tőlem lehetne Suzuki kalos, Renault kalos, vagy akármi.



    Sokan írják, hogy "nekem Daewoo marad..."

    Mintha lenne valami alsóbbrendűség a Daewoo kalosban, és felsőbbrendűség a Chevy kalosban.

    Pedig zsír ugyanaz az autó. :-)

    Ha BMW kalosnak hívnák, akkor is ugyanaz az autó lenne.

    Megvették a gyárat termékestől és átnevezték, volt már ilyen a történelemben, meg lesz is még.

    Nem értem mi zavar ebben valakit.



    Tényleg akit már ez is idegesít, az mit szól pl a szintén GM-es opel/vauxhall pároshoz?

    Vagy hogy a kínaiaknak a Skoda név tök ismeretlen, ezért VW Superb néven nyomatják a Skodát.

    Vagy Opel Agila/Suzuki Ignis? És még számtalan ilyen van...

  • 2009.06.26 16:58:18kkn

    Miért furcsa a Chevrolet név a Daewoon?



    Az USÁ-ban a GM-től a Chevy a "prolimárka", ott az a Daewoo, KIA, Suzuki, stb. a Buick a polgári, mint itt a VW, Ford, stb., és a Cadillac a Merci, BMW, Audi, stb.



    De Európában drágák az amcsi autók a vámok miatt, meg nagyok, így most csináltak Chevyt ide.

    Teljesen rendben van, csak nekünk már önmagában egy amcsi autó valamiféle nimbuszt jelent, így egy Chevy is nagy szám nekünk, ott meg az olyanok, mint az itt a Daewoot lenézők, leszarják a márkát, pont ugyanígy.



    Szóval reálisan nézve pontosan illik a Daewoora a Chevrolet név, csak a kelet-európai viszonyaink torzítják a képet. Amúgy árultnak ott is Kalost Chevy embléma alatt.

  • 2009.06.26 17:38:10Lucidum intervallum

    Lada niva a király.. :)

  • 2009.06.26 21:40:45BTO11

    index kalos forum!

    itt leirják a kartácsok kinek mi a baja ,mennyit fogyaszt a vasa.

    én 7-8.5 közt kijövök,hosszu uton bizti 7 alatt vagyok.

    opel 8 szelepes alap motor 82LE nem gyorsul rosszul.

    Winkler anno nem vágta le annyira a kalos sedánt.

    mennyi pézé mit akarsz????

    enyém 6 év 43ekm hiba nuku, csak oil csere sk. szervizeléssel nagyrészt.

    13-14-s gumi nem egetverő árkategoria ,stb az alkatrészek terén.

    nem merci nem audi, de nem is oan drága szervizeltetni vagy az alkatrész ár.

    csőórák mint a régi GT gépekben , kinek mien dizájn jön be .

    lehet ballagni a mai marketing és "buzi autós szakirók" dumája után,és a csicsamicsának bedőlni.

    mindenki tanuljon 2T wareszo aztán tud mejd értékelni autót,és vezetni is ha nem áll fejre holtan vele.

  • 2009.06.26 21:56:54BTO11

    egyébként lehet olvasni pl ausztrál tesztet is kalosról,ha a google a barátod és van mivel leforditanod,habár mostanság van a google-n forditás is.



    én 5 éves 20ekm-t futott kalost tán utsó automnak vettem ,de lagalább 10 év használatra.ja mijá 50 vagyok ha el nem patkolok idő előtt.

    D:))))

    nem kalapos.

  • 2009.06.26 22:10:49BTO11

    látom van itt pár faxa sofőr aki leszolja a kalos uttartását,kérem az astra kombi tulaját aki kb 1 hónapja kergetett Kisbér és Győr között a 81-s uton 1 piros vonohorgos Kalos sedánt jelentkezzen hogy mi faxért nem tudta megelőzni!ja és a 60-s táblánál 120-140 között kergetett.

    aki ismeri azokat az utviszonyokat az tudja miről van szó.

  • 2009.06.26 22:27:47csina

    Én még a régebbi hozzászólásokhoz írnék. Nem régen vettünk egy 2002 es skoda fábiát..800.000ft ért..minden van benne..klima hifi stb... 1.2 es Htp .. ahoz képest hogy 1100kg és 1.2 es 64 pacis kocsi... a fogyasztása 6 liter fölé nem megy a városban . Ami nagyon jó szerintem .És a végesebesség 180 , és nincs semmi halál félelem .. nagyon jol megy.

    Szval kallos helyett inkább Skoda..német megbizhato motorral.

  • 2009.06.27 07:38:13yard (törölt)

    "És a végesebesség 180 , és nincs semmi halál félelem .. nagyon jol megy. "

    Hát igen, merjünk nagyot álmodni...:) (vagy hazudni?):D

  • 2009.06.27 08:49:58gébics

    Kedves Zsolt!

    Szerintem már megbántad, hogy kérdeztél! A sok jó tanácsnak álcázott zavaros állítás miatt nekem már az autóvásárlástól is elmenne a kedvem.

    4 évig volt 1,4-es 4 ajtós (sedan) Kalosom. Több mint 80 ezer kilométert mentünk vele. Naponta használtam Budapesten munkába járásra, gyakran látogattuk vidéki rokonainkat, s évente egy-egy külföldi út is volt. Jártunk Ausztriában, Horvátországban, Olaszországban, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Bulgáriában, Montenegróban, Ukrajnában. Ilyen alkalmakkor öten ültünk benne, s volt tetőcsomagtartó box is. A 80 ezer kilométer alatt soha semmi baja nem volt az autónak (azaz egyszer, még kéthetes korában garanciában egy vízpumpát cseréltek benne). Csupán a kötelező szervizekre jártam vele 15 000 km-enként. Ukrajna, Bulgária, Montenegró nem a jó útjairól híres, de a futómű bírta. Olvasom Skodákról, Wolkswagenekről, hogy 1000 km-enként 1 liter olajat is megesznek. Autók az ilyenek? A Kalosban 15 000 km alatt egy millimétert sem csökkent az olajszint, azt sem tudtam milyen olaj kell bele, mert tartalékba soha nem vettem ilyesmit. Most jut eszembe, a fényszóró izzói néha kiégtek - de a cseréhez legalább nem kellett igénybe venni a szervizt, mint egyes német és francia típusoknál. Az autó városi használatban (Budapesten) stabilan 8 litert fogyasztott, országúti-autópályás vegyes használatban 7 litert, országúton, 90-100-as tempóval 6 litert. Öt személlyel, tetőcsomagtartóval autópályán 130-140 között 10-11 litert.

    Vezetési érzés. El ne hidd, hogy egy 60 lóerős, de nagyobb önsúlyú Opel Astra jobban megy, jobban gyorsul a 83 lóerős Kalosnál! (S szerintem még a formája is unalmasabb.) Érezheti úgy, aki vezeti, mert jobban zúg a motorja, de a tények mást mondanak. Nekem a Kalosban sosem volt kisebbségi érzésem, sem a közlekedési lámpánál, sem az országúton. 1,4-es Ford Focus, 1,4-es Opel Astra, 1,3-as Suzuki Swift ritkán "alázott le" (inkább csak akkor, ha el-bambultam).

    Az igaz, hogy a Kalos szélérzékeny, de csak nagy szélben, s csak 100 km/órás sebesség fölött. Autópályán 130-nál néha engem is nagyon megijesztett egy-egy széllökés.

    Értéktartás. Az autót 2,3 millióért vettem s négy év múlva 1,3-ért számították be, mikor lecseréltem. (Egyébként csak azért cseréltem le, mert nem volt benne légkondi, különben ma is Kalossal járnék. A Chevrolet márkához éppen a megbízhatóság és az olcsó szervizelés miatt hű maradtam.)

    Autót vásárolhat valaki előítéletek és mendemondák alapján, és vásárolhat racionálisan. A döntés rajtad áll! Legyen szerencséd!

  • 2009.06.27 09:23:49Merida001

    gébics



    Az általad megnevezett 60 lóerős Astra az F-es 1.4-es motorral 8 szeleppel!! Ami életkorából adódóan már akkor is létezett amikor a Daewoo cég még Magyarországra be sem tévedt. Szóval a G vagy H Astrák a méltó korbeli "ellenfelei" a Kaloskádnak amelyek már 90lovasok 1.4-es motor mellett. Na azokat nem szorongatja meg!:)) A nagy önsúly meg tudod egyet jelent azzal, hogy anyagból vannak. Örülj neki, hogy nem lettél garamból áldozata a pille Kalosban. 130-nál autópályán halálfélelem az oldalszéltől az targédia. Astrával 180-nál sem jelentkezett ilyen érzés...

  • 2009.06.27 09:25:04Merida001

    javítva: tragédia

  • 2009.06.27 10:59:56ps3peter

    "csina 2009.06.26 22:27:47"

    Azért azt a nagyhírü 1.2 HTP-t meghajtanám, ami stabil 180-at tud... Igaz én a zsír új Octaviat (bérautó) is csak egyszer nyomtam 180 felé, mert a futómüve eléggé elkönnyült, nem igazán sugallt biztonságot..

  • 2009.06.27 11:48:04gébics

    Kedves Merida001!

    Mesélhetnék az Opel Astrák gyorsulásáról (igaz, most egy 1,4-es, 95 lóerős Aveóm van), de ez már olyan lenne, mint amikor két horgász meséli egymásnak, hogy mekkora halat fogott. Az autó súlya nem biztos hogy a benne levő anyagot jelzi: lehet, hogy csak a rosszabb minőségű anyagot. A Mazda 3 is kisebb önsúlyú akonkurenseinél, mégsem mondhatni, hogy nincs benne anyag.

    Az Opel Astrát egyébként nem tartom rossz autónak, csak kissé lomhának és unalmasnak. (A korróziónak is ez áll ellent a legkevésbé a mai autók közül, különösen a Lengyelországban gyártottak - és hozzánk zömében ezek érkeznek).

    A magyar autóvásárlók jelentős része azonban autóra gondolva az Opelre, a Wolkswagenre gondol, eszébe sem jut, hogy más típusokból jobb ajánlatot találna. (Másik részük pedig a japánokra esküszik.)

  • 2009.06.27 13:45:55BTO11

    90 LE ecotec astra. D:))

    2.-ba tök erötlen lassu haladásnál mig ez a kalosra nem igaz.

    kalos 1.4 8V 82-83 LE hengerenkénti injektor,vagy 16V mint az általad emlegetett astra.

    amit nem ismersz azt miért ocsárolod??

  • 2009.06.27 13:47:24BTO11

    Merida001

    az elözö neked szol.

  • 2009.06.27 16:17:06Yetihunter

    Daewoo tulajként, csak vigyorgok napok óta, milyen kommentek születnek! :D

    200e km feletti futásteljesítmény van a más fórumokon is leszólt Lanosomban, olajat nem eszik, gyújtrástrafó kivételével még eddig csak az időszakos szervízre költöttem. 6,2L országúton, 8 városban.

    Még csak 7 éves, nem is rohad, és még nem is hagyott ott sehol sem az út szélén.

    Sok autótípust vezettem már, 600-as Trabanttól kezdve a VW Phaeton 3.0-ig, van már tapasztalatom, összehasonlítási alapom.

    Kedves M.Zsolt!

    Ha kíváncsi vagy a tulajok véleményére, nézz be a már ócsárolt, szófosó fórumunkra, és majd a tulajok megmondják mire számíthatsz, milyen tapasztalataik vannak. Olyan ember ne mondjon véleményt egy autótípusról, aki csak teszteket olvasott, egyszer ült benne, de nem volt tulajdonában. Nekem ez a véleményem.

    Sokszor fordultak hozzánk veterán autósok, és "pályakezdők" is a fórumon, tanácsot, autóvétel előtti instrukciókat és tapasztalatokat kérve. Senkit nem zavartunk el, szívesen segítünk bárkinek. Az autó megvétele, meg úgy sem a mi döntésünk, hanem azé, akinek az autó kell. Neki kell eldönteni meddig ér a pénztárca vastagsága, és mit szeretne. E kettőt kell összhangba hozni.



    Igazuk van az előttem íróknak, nem egy Audi, nem egy VW. De szerethető, fenntartható (OLCSÓN!!!), nem eszik többet mint a többi hasonszőrű, kategóriabeli autó. És, állítom, nem billegős, nem fújja le az oldalszél az autópályáról, mint amit már itt előttem is leírtak, kibicek.

    Az 1.4-es kevesebbet eszik, mint az 1.2-es. De ez az 1.4 és 1.6 Oktáviára is igaz! :D:D:D



    Végezetül, várom a megkövezést, mint "elvakult" Daewoo tulajdonos, és aktív klubtag, és egy régi poén jut eszembe:

    Mi a Mercedes és a Trabant között a különbség?

    A Merci S600-ig van, mig a Trabant 600S-nél kezdődik!!! :D:D:D

  • 2009.06.27 18:02:14Rocky35

    1.4 ccm-ig, amiben nincs turbó úgy néztem a Suzuki Swiftek a legjobbak 11.0-val 92 lóerővel ,de az astra is jól megy,csak sokat eszik(tudom,mert ilyenem van.) Egyébként szerintem a chevy-daewook namjó vételnek számítanak ,mert régi opel technika van átalakítva ,meg mindent az opeltől kap,de kb úgy ahogy a dachia a renaulttól . Azt tudjuk,hogy egy renault sokkal jobb egy dachianal. Egyébként mindenki azt vesz amit akar,de koreai kocsik közül max. ceed-et vagy c30-ast vennék.MAX!!! de inkább maradnék az opelnál,csak dieselesben venném inkább!

  • 2009.06.27 19:02:01yard (törölt)

    Rocky35 !

    Olcsó használt autóról van (volt) szó:)

    Amúgy c30 nincs (i30)

    Hány Chevy-Daevoo-t vezettél? szerintem egyet sem. Így nem "ér".



    BTO11 !

    A Lanos-okban is hengerenkénti befecskendezés van.



    Merida001!

    Az F Astra létezett C16NZ motorral (is). Az E Kadettből örökölte. 1600 kcm, 75 ló. Központi befecskendezéssel.



    Merida001!

    Az Lanos és az Astra elödje (E kadett) közöttt kb 180 kg különbség van. Ez az ára a biztonságosabb autónak, ennek megfelelően nő a fogyasztás. Hasonlóan az első Swiftekhez, melyek qrva könnyüek ezért fogyasztanak kevesbbet.



    Rocky35!

    Hány ilyen "rossz vezetni" autót, meg "nem ugrik be" vezettél? Azt meg honnan szopod, hogy drága az alkatrész, meg gyakran kell javítani? Kb. Opel árfekvésben van.



    Henry82!

    Más autóját, márkáját szidni csak a TC-n szokás. Elég sok klubban "bennvagyok" és állítom nem jellemző. Talán azért mert a tagoknak van autójuk, nem csak ugatnak (mint itt) a vakvilágba.



    Az ilyen f@szságok meg nevetségesek: "a lányom osztálytársáéknak van", " a kollégámnak van", az ausztrál tesztekben olvastam", lehetőleg olyan szóljon hozzá aki már legalább látott autót.

  • 2009.06.27 19:08:54yard (törölt)

    Rocky35 !

    Baszki én meg úgy nézem, hogy az 1,4-es KIA ceed, Hyundai i30 a 109 LE-vel és jobb, tágasabb mint a Suzuki. (nagyobb tengely és nyomtáv, meghát a kinézet), de azért olvasgass tovább.

  • 2009.06.28 10:20:46BTO11

    yard!

    ausztrál tesztet én irtam mint tulaj példának,mert nem sok tesztet lehet olvasni normálisat mostanság.el van itt szálva mindenki mert az also középkategoriába oan elvárások mennek mint a prémium kategoriába.

    és ezért felelöség terheli a "szakirokat",és a marketinget.

    bö 1 év és 20ekm tapasztalat van az 1.4 kalos sedan tulajként,opel összehasonlitás meg van mivel céges vasak opelek,és a lányomnak B corsa 1.4 van a tulajdonába amit bizonyos szintig szintén én szervizelek.

    amugy tudom hogy a lanos is hengerenkénti injektor 1.3 és 1.5 motorokkal.

  • 2009.06.28 10:25:00BTO11

    yard!

    a lanos elödje a racer és a nexia ,a nexia ráncfelvarrott racer ami ténleg az E kadett licensz.

    az espero meg ascona alapokra épült.

  • 2009.06.28 11:08:15gabor.gabor

    yard !

    Gyorsulásban simán veri a Swift az 1.4-es Ceedet és az i30-at is.

    Gyári adat Swiftnél 11 sec, a Ceednél 11.6 sec, az i30-nál 11.7 sec.

    A gyakorlatban a Swift 10 sec alatt eléri a 100-at. (9.8 sec volt a legjobb)

    + A Swift 990 kg, ami 9.3 LE/100 kg teljesítmény-súly arány.

    + A Ceed 1270 kg, ez 8.5 LE/100 kg.

    + Az i30 1290 kg, azaz 8.4 LE/100kg.



    Fogyasztásról annyit, hogy a Swift vegyes használatban (város: 50-70 km/h között, országút 110-130 km/h között) : 5.5-6.2 liter, attól függően mennyi volt a város + klímahasználat. Sztem ez azért nem olyan rossz.



    Nagyobb tengely-és nyomtáv?

    A két koreai alsóközép kategória ember !! Még jó, hogy nagyobbak, mint a Swift, ami egy városi kisautó.



    Kinézet? A Ceed elmegy, az i30 hátulja viszont sztem baromi ronda. De hát kinek ez, kinek az.

  • 2009.06.28 11:32:38Rocky35

    Yard-ka az a baj,hogy Én a gyorsulásra mondtam, lóerőben van jobb ,bár sztem menet közben egy 90lóerős 1.4 nagyábból tudja amit a legjobb 1.4-ek 1,3-ok. Igaz olvasni lehet tudsz,de az a baj,hogy az értő olvasás még hiányos kicsit. Elmondom miért! A i30 és vagy a ceed mondjuk az sx4el egy kategória, na ott nézz belsőteret és szám adatokat. A swift az i20al corsaval....tal van egy kategóriában. Szóval értő olvasás! Ez a kulcsa mindennek és nem égeted le magad mindenki előtt.......

  • 2009.06.28 11:43:01Rocky35

    Egyébként,ha nagy autót akarsz olcsón venni,ajánlanám a használt passatokat,nagyon jó autók és,ha még idősebbet is veszel,mint egy chevy daewo akkor is jobb szebb megbízhatóbb.... a yard meg vegyen daewot és legyen boldog,mert olcsó..............

  • 2009.06.28 11:56:51yard (törölt)

    BTO11

    Lóf@szt.

    A Racer egy az egyben E Kadett-csak, hogy tudd.

    A Lanosnak semmi köze bármelyik Kadetthez. Vagy miben is?

  • 2009.06.28 11:58:01Dzsok42

    Üdv! Egyetértek Rocky 35-el. Inkább kicsit idősebb passat vagy fiatal akkor kisebb,de semmiképpen egy dacia,vagy daewo(chevrolet vagy kitudja jövőhéten milyen neve lesz,mert bajban a GM)

  • 2009.06.28 11:58:38yard (törölt)

    gabor.gabor

    Olvastad, vagy próbáltad? És ha próbáltad a gyári előírásoknak megfelelően?

    Hagyjál már a tized másodperceiddel.

  • 2009.06.28 12:00:05yard (törölt)

    BTO11

    A fizetett teszteket feletsd el. Próbáld ki, mint én.

  • 2009.06.28 12:04:01Dzsok42

    yard! bizony a daewo nem tudott felnőni a japán és német kocsik szintjére még ma se. Az ilyen márkák miatt van gondban pl az opel. Nekem volt szerencsém 1 daewo -hoz,mert ezt tudtam kölcsönkérni (azóta akitől kértem,vett egy használt 5-ös golfot 2,5-ért),de köszönöm elég volt. Oda való az a kocsi ahonnan származik. Kezdetleges, opel selejt alkatrészekből van,ami az opelnek nem kell. Igazi rendőrautó! :)

  • 2009.06.28 12:07:57yard (törölt)

    Rocky35-ka!

    Szomorodj el. Amit említesz mind próbáltam. Az SX4 sajnos egészen más, mint pl. a merdzsó seggű i30.

    Amúgy nálunk a 90 nem egyenlő a 109-el:)

    Aztán hol égetem magam?...előtted...neröhögtess ...amatőr.

    Olvasgass, hátha lesz egyszer autód. A diszlexia meg kezelhető.

  • 2009.06.28 12:09:31yard (törölt)

    Rocky35

    Remélem tudod, hogy más az árfekvésük is. Egyébbként miben nem nött fel?

  • 2009.06.28 12:11:20yard (törölt)

    Dzsok42

    "Kezdetleges, opel selejt alkatrészekből van,ami az opelnek nem kell. Igazi rendőrautó! :) "

    Mondjál már néhány selejtes alkatrészt!

    Mitől rendőr autó?

  • 2009.06.28 12:13:07yard (törölt)

    Dzsok42

    "Az ilyen márkák miatt van gondban pl az opel."

    Hát igen, mert kiütik a piacról (az Opeleket):))))

  • 2009.06.28 13:42:04balge

    1.2 Fabia HTP motorral mehet 180-at, ha azt nézzük, hogy a 6 szelepes Fabia-nak 160 a vége, és ezt bizonyítani is tudom!!!

  • 2009.06.28 13:53:16yard (törölt)

    balge

    Hát, ha azt nézzük:)

    Bizonyítani meg nálam kb. BP-Hegyeshalom, 180-al.

    Vagy mondj valamilyen tartósan hosszú lejtőt:)

  • 2009.06.28 14:05:56Dzsok42

    yard. neked milyen "autód" van? Eléggé magadra veszed amit daewookról mondunk. Sajnos ami olcsó és külföldről behozott,az általában gyanús............szerintem cseréld le a daewoodat valami autóra és megtudod a különbséget. Kicsit nagyot mondónak tűnsz,hogy Te minden autót vezettél amit itt vki megemlít,de a daewoo-t dicséred! Tanulj meg autót venni! :) Ja !? Egy Opelt ne hasonlítsd egy daewoohoz. Az opel autó, a daewoo meg csak egy koreai dacia amit ugyan nem 100 éves renault alkatrészekből raknak össze,de 10éves opel technikából él mai napig. Egyébként meg légyszíves moderáld magad,mert nemtudom ugyan,hogy kivel homokoztál itt,de velem nem. Viselkedj úgy ,mint egy magyar ember,nem mint egy cigány. Bár a daewoo,dacia... cigány vagon mind.

  • 2009.06.28 14:22:26BTO11

    yard !



    te csak vonalakba olvasol engem???



    nekem kalos sedánom van! érted!



    a racer + nem az 1az 1 be kadett,mert 1.5 motor van bent,és az elsö golyaláb nem csereszabatos,azonkivöl a világitás kapcsi se opel.



    csak neked oan mintha 1 az 1-be opel lenne.

  • 2009.06.28 14:28:44BTO11

    yard !

    1998 ba jelent meg a lanos leváltva a racert és a nexiát,kinek mi köze is a másikhoz????



    azért ha téped a szád akkor jo lenne ha ismernéd az alattad futo jármüveket , a cég termékeit idörendbe.

  • 2009.06.28 14:35:03yard (törölt)

    Dzsok42

    Hol a bánatban dícsértem én a Kalost, vagy Lanost?

    Azt írtam -és fenntarom, hogy a Lanos árához és korához képest jobb mint a Kalos. Ennyi. Faszságaidat meg ne kavard bele, mert több autót vezettem, mint ahányszor te reggeliztél.

    Egyébbként ugyanúgy érvelek pl. egy Suzuki mellet is ha baromságot írnak róla ismeretlenül hülyegyerekek, mint bármi más mellett.

    Miután pechemre több autóm van és sikerült ujjonan kp.-re vennem, megértem a kissebbségi érzésedet és flusztráltságodat.

    Az egész blog arról szól kb., hogy milyen kiskocsit érdemes olcsón venni, illetve egy Kalos megér-e 5 kilót. Nyugodtan leírom, mert ellentétben veled a Daewook-al (Matizt) kivéve van tapasztalatom.

    A világnézeted meg nem érdekel.

    Azt a baromságot meg -a Suzukin kívül- felejtsd el,hogy van nem külföldről behozott autó.

  • 2009.06.28 14:36:43BTO11

    Dzsok42!



    nem koreai dácsia !

    nekem volt dácsiám is + renaultom is és opelbol is nyüttem 2 -t.

    az hogy vannak benne opel alkatrészek azért még igen sok dolog nem opel benne,a váltoja sokkal jobban van elosztva mint a G astrának.

    szereinted miért nem engedték az europai piacra anno a racert???csak jo nagy csusszással.



    én azt kaptam a pénzemért amire számitottam pedig D:)) R-19-böl ültem át.

    nincs akkora durranás különbség mint az adott kategoriába az ujkori árkülönbség.



    német és japán fanokat meggyözni ugyérzem felesleges.

  • 2009.06.28 14:46:10yard (törölt)

    BTO11

    Mégegyszer, -bár azt hiszem te tépet a szád tudatlanul- az E Kadettnek semmi köze a Lanoshoz, a Racer volt a licence autó, nagyon pici mósdosítással (pl seggén a végigfutó piros-narancs prizma).

    Azt meg tudhatnád-bár szerintem rossz linkeket olvasol-, hogy az E Kadett is készült vagy 8 féle motorral.

    Tudatlanul meg nem igazán szép tőled az észt osztani.

  • 2009.06.28 16:32:24BTO11

    yard!



    lanos 1.3 motor az E kadett 1.3 motor kisssé átdolgozott egysége.



    E kadett.

    1.2 1.3 1.4 1.6 1.8 2.0 benzin motor

    1.6 1.7 1.5td motor :disel motorok



    még valami???



    egyébként 1 szoval se mondtam hogy az E kadettnek van köze a lanoshoz,-csak a motor-de idörendbe a daewoo kinálatába a kategoria követöit irtam mint modelleket 1más után.

    szoval +int rosszul olvasol.



    de a racer seggén az a csik nem minden volt rajt.

    beszélgess autoszerelövel és elmondja a golyaláb se csereszabatos racer és kadett terén.mint a világitás kapcsolo se.

  • 2009.06.28 16:41:06BTO11

    ja az 1.3 és az 1.4 motorok esetében is volt teljesitmény különbözetes mint az 1,6 és a többi benzines esetében is.

    gyártottak karbis és központis és hengerenkénti injektorost is.

    a karbisba is többféle karbit alkalmaztak a teljesitménynek megfelelöen.



    tudatlanság?????

    D:)))

  • 2009.06.28 16:56:33BTO11

    papptibi!



    légyszi nézd vissza!



    totalcar.index.hu/ujauto/link/tv.php3?tvurl=http://dl.totalcar.hu/tc20_03.wmv





    a kollegád vezette mondta a kritikát.

  • 2009.06.28 17:27:44yard (törölt)

    BTO11

    Ez elég sokáig tartott! De legalább művelődsz:)) Mondj egy motortipust az E Kadettből amelyik megegyezik a Lanos-éval. És neked milyen Kadetted volt?

    "beszélgess autoszerelövel és elmondja a golyaláb se csereszabatos racer és kadett terén.mint a világitás kapcsolo se. "

    Hát ezek valóban lényeges különbségek:)))))

    Amúgy elég sokat beszélgetek velük, bár sokszor ők is csak "mesélnek". De a "bótosok" hidd el jobban tudják.

  • 2009.06.28 20:18:05Picujka

    B*sszátok meg ennyi okostojást! :D Zsolt helyében én se vennék már egy talicskát se mire ezt a sok süketelést elolvasnám!

  • 2009.06.28 20:28:16BTO11

    yard 2009.06.28 17:27:44



    mond TE ilyen hülye vagy?????



    az 1.3 motorblokkot dolgozták át a lanosba! nem 1forma !



    hol irtam ilyet???



    D kadett 1.2st motoros nem hidrotökés.60LE

    C ascona 1.3S 75 LE hidrotökés motoru



    aztán R19 1.4 GTS E6j motoros 80LE

    most 1 kalos sedán 1.4 8V 82 LE



    a D kadett előtt is volt szoci autom 2.



    botosok......D:)))))))

  • 2009.06.28 20:34:13BTO11

    yard 2009.06.28 17:27:44



    de ha akarod akkor kiballagok és megkeresem a szakkönyveimet a garázsba,és abbol sokkal pontosabban idézek,max a R19 könyvböl nem ,mert azt neten kersztül eladtam tavaly.

  • 2009.06.28 20:56:51yard (törölt)

    BTO11

    ne hülyézzél:

    "lanos 1.3 motor az E kadett 1.3 motor kisssé átdolgozott egysége."



    Te írtad! (és nem a blokkról)

    Kissé átdolgozott, hengerenkénti befecskendezéssel. Meg tök más elektronikával.

    Úgyhogy véged van:)

    Továbbra is tartom:

    "yard 2009.06.25 16:12:46

    A Daewoo elszarta annak idején. Megpróbálta a Lanost "megreformálni", nem sok sikerrel. Gyakorlatilag mindenben romlott. A Lanos megbízhatóbb, tágasabb, kényelmesebb (különösen a sedan), .."

    És jobban megérte az árát mint a Kalos. Ennyi. Sztem

  • 2009.06.28 21:00:32BTO11

    M. Zsolt!

    irok néhány nézetet szerintem miért kalos.és hogy nézd.

    nekem 40ekm-nél még kb fél profil mélység van a gyári gumin.

    a 10-12 éves más tipusnál már több hiba jön elö mint 1 6 áves kalosnál,

    az enyém mult hónapba ment át a müxakin mindeféle + ráköltés nélkül.

    más 10-12 éves autóba biztos 2x3x több a futott kilométer bármit is mutat az óra..

    friss gumis autónál a gumi garját kérd.

    opel oil opel szürő jó a kalosba ,nem egetverő árba van,és a vzérmü szijj se.

    nem integrált gyertyakábelezése van ,tehát 1-nként is lehet cserélni ha nincs pézed minjá szett cserére.

    13" kerekeken fut gyárilag,olcso gumikategoria.

    bontobol jó a 13" opel felni is rá,ha felnis téli szettet akarsz.

    nyikorognak a stabilizátor gumijai ,de sziliikon sprés kezeléssel időszakosan megszüntethető az esetleges zavaro nyikorgás.

    én megyeszékhelyen lakom 7-9 lityiböl kijövök évszak és város/vidék arányának változásában.



    minden egyébb alkatrészt ami kopo azt nézd + a bárdi weblapon és az

    alakatrész árakat is össze tudod hasonlita más tipushoz is.



    aztán dönts.



    nem kanyarbajnok a szerpentinen.

  • 2009.06.28 21:02:19BTO11

    yard 2009.06.28 20:56:51



    az átdolgozás az miota 1-1 ??????

  • 2009.06.28 21:26:31yard (törölt)

    Kedves M.Zsolt.!

    Sztem ha le tudod alkudni 650-re, akkor vedd meg. Ha klímás (és akkor szervós is, plusz villanyablak) akkor megér kb.7 kilót is. Előtte azonban nézesd át. Menni megy, ahoz viszont pörgetni kell.

    De Dewoo-ban -továbbra is fenntartom- a legkevésbé eltalált modell.

    Viszont SUV-ban is godolkodsz -kb.2x ennyiért- azon a pénzen találsz komolyabb, igényesebb, (szebb?), gyorsabb, kisebb fogyasztású -amit akarsz- autót. A daewooknak nincs áruk, ezért jobb, ha az ember megtartja magának (a családnak) másod autónak. Aki eladja vszeg kényszerpályán mozog, sztem képezheti 10-15%-ban alku tárgyát.

  • 2009.06.28 21:58:51Tibee80

    Először is : Énis azért vettem Kalost, mert szinte "ingyen" adták és amikor vettem körbenéztem előtte. Néztem 2.5millió vagy az alatt Ford Fiestat ,Opel Corsát ,Suzuki Swiftet na meg Skoda Fabiát. Végül a Fiesta és a Swift volt versenyben,de amikor nagy döntésben voltam,jött egy telefon és olyan jó ajánlatot kaptam,hogy végül Kalos lett. Ma már nem Kalost vennék,mert igaz olcsón vettem a többihez képest,de sokat költöttem rá. A szerviz szerint gyakori az alapjárat ingadozás és idővel gyengülhet a motor és ez természetes...........:/ 34000-körül vízpumpa csere. 42ezernél lambdaszonda ami még bosszantó lehet az a kormánymű ,amit cserélni kéne,de jelenleg nincs pénzem rá, még szerencse,hogy van fél évem a mű.vizsgáig. Lehet az újabbak megbízhatóbbak,de Én nem engedhetek meg magamnak egy új autót. Ma vagy fiestát vagy swiftet vennék. (ajánlatfüggő)

  • 2009.06.28 22:05:26Csubakka-Mikkamakka

    BTO11,



    hol kell pontosan bespray-ni és mit? Érdekelne, mert ezt még nem hallottam.



    Köszi

  • 2009.06.28 22:08:14BTO11

    Tibee80 2009.06.28 21:58:51

    alapjárat az más autokon is szarakszik pl opel ,de benzin minőségtöl is függ .alapjárati motor puccolás otthon ha nem akarsz szervizbe sokat fizetni.

    kormánymü csere???? hol jársz te a kocsival????

  • 2009.06.28 22:10:08BTO11

    Csubakka-Mikkamakka 2009.06.28 22:05:26



    az első stabilizátor szilentjeit.



    index kalos forum.ott többen is vagyunk.

  • 2009.06.28 22:12:28BTO11

    yard!

    nem 1.6 lanos sedánod van fehérbe???

    mert akkor lehet hogy ismerjük 1mást D:))))

    ja és 2-3 éve nyugger vagy????

  • 2009.06.28 22:31:20yard (törölt)

    BTO11

    Egyik sem igaz. Nem ismerjük egymást.:), de ez nem baj , remélem.:)

    Tibee80

    Alapjárati léptetőmotor ganézni megfelel az injektor tisztító, 1 flaska tankoláskor (egyébbként sem árt), ha nem akarod bekoszolni magad, de szervízben sem drága.

    A gyengülés meg mese, 100 000 alatt biztosan az.

    Elvileg vezérműtengely kopás lehet az oka (állítólag jellemző?)

    Bár ha rendesen megkapja a szervízt: min. félszintetikus olaj, szűrők (benzin is), tiszták a levegőnyílások, gyertya (az meg nagyon sokáig jó) nem igazán lehet vele gond.

    Nekem 120 000 -el: 1x hátsó dob, 1xtermosztát (még gariban), 2xfékbetét. Ennyi. Aki ezt sokalja az hazudik, vagy hülye.

  • 2009.06.29 11:35:38Tibee80

    Normális uton járok a kocsival és normálisan használom. Ezelőtt egy 8éves nissan micrám volt és ugyanígy használtam,de a motor nem gyengült el,nem kelett cserélni benne kormányművet és a motor nem fulladt le alapjáraton gyakran ,pedig nem tankolok máshol ezzel se,ha azt nézem mennyiért vettem, és mennyit költöttel rá,akkor se került többe sokkal ,mint egy fiesta vagy swift,csak ennnyiből már tudtam volna ilyeneket is venni. A csomagtartója jó és van is hely benne szépen,de akinek nincs váratlan szerelésre szánt péze az vegyen szerintem megbízhatóbbat. Az,hogy nem megy relatív ,mert 1.0ás mikrához képest ,azért jobban megy,csak az a baj,hogy 4 literrel többet is eszik. Nem lenne rossz autó, és azt hallom,hogy az 1-2 évesek már jobbak,de tényleg úgytűnik,mintha az opel olcsó változata lenne,ami nemcsak az árában látszik. Mivel engem kicsit megvezettek ezért nemszeretném,ha más is ebbe a hibába esne. Inkább régebbi,de megbízhatóbb autót javaslok,mert abban több örömöd lehet M.Zsolt

  • 2009.06.29 13:15:02XXXXXXX

    annyira szar autó azért nem lehet, a suzuki kanadában swift+ néven forgalmazza...

  • 2009.06.29 13:37:19Dzsok42

    Igen tulajdonképpen ez a Suzuki GG kooperáció egy öröksége volt,de a Suzuki visszavásárolta részvényeit ,meg ugye azóta csődbe ment a GM is. Okos emberek szerint nagyon rosszat tett a Suzukinak,hogy Daewookat adott el a saját nevén. Bizony bizony a daewookat nálunk is a szegény emberek veszik,akik később rájönnek (sajnos későn),hogy rossz választás volt. :( Viszont van olyan szemellenzős ember aki nemismeri el,hogy rosszul döntött nemmondja el az autó hibáit másnak és amiatt többen is beleesnek a koreai "medvecsabdába". Szerintem ezt a márkát ne válaszd kedves M.Zsolt! Kérdezz utánna olyanoktól akik valóban használják ezt a tipust. Nemvéletlen,hogy korábbi nagy márkafanok (pl. C.Norbi) is másra váltott. Ismerek embereket akik nagy fanok voltak,de beismerték a hibákat amiket tapasztaltak és végül sok embert mentettek meg a rossz döntéstől. Inkább mást javaslok. Javaslom,hogy a Daciát,Koreai-Chevrolet-et, Renault,Peugeot-ot ,Volkswagenből a 4.golfot ,ne vegyél,ha számít a megbízhatóság. Én egy autószerelőműhelyben dolgozom másodállásban és sok rossz tapasztalatom van ezekke a márkákkat ,típusokkal! Örülök,hogy segíthettem,remélem jól döntesz! :)

  • 2009.07.22 23:06:05kwdkwd

    Hát hát. 

    Érdekes vélemények.:)

    Nekem 3 éve van kalosom (1.4 sedan), napi szinten használom.

    Városban valóban eszik rendesen akár csak az összes többi autó.

    Hosszú távon az enyém meg áll 6,1-nél.

    Előtte Suzuki swiftem volt 3 évig. A két autót nem lehet összehasonlítani.

    A 3 éve alatt amit eddig nálam töltött (jelenleg 100000km felett van benne), hátsó lengéscsillapítókat, és bal első kerékcsapágyat kellett benne cserélnem.

    Remélem az elkövetkezendő években sem lesz vele több problémám, eladni nincs szándékomban.

    A műanyag zörgés?, a 3 éves suzuki az igen abban zörgött minden ami műanyag volt, ebben 6 éves korában nem zörög semmi.

  • 2009.11.08 15:47:04mokkaczuka

    Mi már Chevyként vettünk Aveót újonnan, tavasszal lesz három éves. Én magam nem nagyon értek a kocsikhoz, csak vezetem. Lehet, hogy mákom van, de eddig kitűnően helytállt városon is, országúton is, baromi jól manőverezhető, a műszerfalon minden a helyén van. Amikor bejáratós volt, egy darabig nehezen vette be az ötöst, de ez elmúlt; ami nem múlt el, hogy hátramenetben nem mindig veszi be állóhelyzetben elsőre, picit gurulni kell hagyni, hogy beugorjon. A fogyasztása őszintén szólva annyira kicsi, hogy még nem is mértem, de azt nagyjából tudom, hogy százon, légkondival, három emberrel és csomagokkal fogyaszthat vagy öt litert, ami szerintem baráti. Pörgősnek nem pörgős, az biztos, lusta, baszik gyorsulni, főleg az emelkedőkön, na de nem versenyautónak vettem. Kétszer koccantottam meg, róla mind a kétszer festék jött le, a másik kocsikról (Peugeot és VW) nem csak a festék, hanem rondán be is horpadtak, na de ezért van a biztosító... :) Miután fekete, gyorsan koszolódik, na de ennél nagyobb baj ne legyen. Két ujjal kormányozható városban, gyakorlatilag olyan, mint egy dodzsem. Nekem ultra jól bejött, először úgy gondoltam, ötévesen eladom, de most már egyáltalán nem biztos... ebben a gazdasági helyzetben ki tudja, megveszik-e és lesz-e lóvém újra, úgyhogy lehet, hogy az évenkénti szervíznyűggel együtt is megtartom, mert nálunk, családi autóként jól vizsgázott.