Kálvária bevizelő Nissan Note-tal

2009.09.24. 18:17

Egyik olvasónk a napokban megjelent Nissan Note teszt kapcsán írt nekünk levelet, a következő tárggyal: Nissan Note, ne csak a jót írják. Tipikus márkaszervizes szívatás rajzolódik ki az üzenetből, a főszereplő egy olaját folyató, még garanciális dízelmotoros Note, amelyet hónapok alatt sem tudtak meggyógyítani a szakemberek. Mi csak annyit tennénk hozzá, hogy az olajfolyás semmilyen ma gyártott személyautónál nem normális jelenség, még akkor sem, ha valaki netán az ellenkezőjét állítaná.

Tárgy: Nissan Note ne csak a jót írják

Dátum: Thu, 24 Sep 2009 09:40:28 +0200 (CEST)

Feladó: Göndör János

Címzett: Papp Tibor

Öt hónapos történetem a Nissan Note-ommal. Májusban volt 2 éves a Nissan Note 1.5 dci motoros kocsim. Gondom nem volt vele csak annyi, hogy a kartergáz-visszavezető csőnél folyt az olaj belőle, és ebből jutott a garázspadlóra is. El is mentem vele a Debreceni márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy biztosan gyűrűk rosszak, mert a sok a kartergáz, és az hozza fel az olajat. Két hét alatt ki is cserélték a gyűrűket garanciában (3 év vagy 100000 km), érte is mentem, mire hazaértem már szintén folyt az olaj a kartergáz-csőnél. Majd vissza másnap, ahol ismét megállapították, a kartergáz még mindig sok, hagyjam ott, szétszedik nekem újra. Ismét gyűrűcsere, mert a szerelő a gyűrűket nem jó sorrendben rakta föl (bár ha valaki konyít az autószereléshez, tudja, ez lehetetlen, egy kicsit hazudtak). Kész lett, érte is mentem, de mire hazaértem, ismét folyik az olaj. Másnap szintén vissza, rendelnek bele új csatlakozót a kartergáz kivezetéshez, akkor biztos jó lesz. Öt nap múlva meg is jött, de bizony a csere után sem lett jobb. Másnap szintén vissza, és bizony azt mondták Debrecenben, ők már nem kínlódnak tovább ezzel, jó ez így, ne nyitogassam a motorháztetőt, és akkor nem látom. Oké de mit tegyek alá, hogy a garázsban a padlón ne álljon az olaj.

E történet után hívtam Budapesten a vevőszolgálatot azzal, hogy milyen tapasztalataim voltak Debrecenben. Ők is úgy gondolták, hogy a kocsi jó, de azért menjek át Nyíregyházára, ott majd ők megnézik. El is mentem, és megállapították, hogy tényleg folyik az olaj. Közben berendeltek egy másik ugyanilyen kocsit, pont mint az enyém, és annak bizony nem volt ennyi kartergáza, olajfolyásnak sem volt nyoma. Ez után kb. hatszor vittem vissza Nyíregyre különböző mérések miatt, és végül megállapították, hogy a turbó rossz, és amiatt van sok kartergáz, ki kell cserélni. Két hétig szintén náluk volt a kocsim, új lett a turbó és közben kimosták a levegőrendszert is, mert teljesen olajos volt. Két napig jártam vele, és megint folyt az olaj belőle. Hívtam Nyíregyházát, megint folyik az olaj!!! Azt mondták, hogy már unalmas ez a kocsi nekik, de azért vigyem vissza. Közben felhívott Budapestről egy hölgy azzal, hogy azt írtam nekik levélben, ha nem tudják megjavítani a kocsim, cserék ki egy újra, vagy adják vissza az árát. De bizony kinevetett, mert csak 2 évig tudtam volna élni ezzel a jogommal, és a műszaki osztály állásfoglalása az, hogy ha egy kocsi alatt egy kicsi olaj áll az nem hiba. Ezt volt képe mondani nekem. Na mindegy, én közben szervizbe vissza, ahol megnézték az olajfolyást, és bizony vettek rá egy autósboltban egy nagyobb O-gyűrűt (ők nem tákolnak), és azt mondták, menjek az utamra, most már jó lesz. Két napig jó volt, de most újra folyik az olaj. Felhívtam a szervizt is, ahol elmondtam, nem megyek ezzel a hibával többet szervizbe. Elérték, amit akartak, RÁUNTAM. A garancia arra való, hogy ha egy kicsit csörög valami az ajtóban, azt megcsinálják de egy komolyabb hibát már nem tudnak megoldani.

Tisztelettel: Göndör János

Ui: A szerviz felajánlotta, hogy ha kérem, olajteknő ragasztóval beragasztják azt a csövet, ahol folyik az olaj...