Tárgy: Első tulaj, mi?
Feladó: Ádám
Dátum: Tue 08 Dec 2009 10:57
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor!
Az imént olvastam a Peugeot 206 kombi óra visszatekerésének kálváriáját. Nem értem, hogy miért van felháborodva az olvasó. És nem értem, hogy miért van az általános sztereotípia, hogy a nepperek szemét mocskos óratekergető csalók. Ez nem a nepperek a hibája, hanem a buta autóvásárlóké, akik egyszerűen nem képesek tudomásul venni azt a tényt, hogy egy 4-5-6 éves autóban tényleg csak 1000-ből egyszer létezik ilyen minimális futásteljesítmény. Ha dízel autóról beszélünk, akkor meg egyszer sem. Természetesen nem okoskodni akarok, szeretném alátámasztani a saját példámon keresztül az állításaim. 2006 közepén középvezetőként úgy alakult a munkám, hogy kalkulálhatóan heti 3-4 szer meg kellett tennem a Miskolc-Bécs, Bécs-Miskolc távolságot. Kellett egy erős, takarékos, megbízható, nagy és olcsó autó. Akkoriban a Skoda Superbnél jobbat nem tudtam kitalálni, besétáltam hát az első szalonba, megvettem egy 0 km-es autót és elkezdtem használni. Minden kötelező szervizt elvégeztettem az autón, tényleg átlagon felüli bánásmódban volt része, elvégre munkaeszköz. 2009 elején arra eszméltem, hogy már harmadik alkalommal tapsolhatok a százezres átfordulásnak. Elhatároztam, hogy lecserélem valami négykarikásra, vagy Mercire. El is kezdtem hirdetni az autót 322.000 km-rel.Mondanom sem kell, hogy az autó úgy nézett ki, mint amikor kihoztam a szalonból, ugyanis 99.9%-ban kizárólag a vezetőülés volt használva, és ugyanilyen arányban csak autópályán futott az autó. De ezt értsd szó szerint. Így került eladósorba egy makulátlan, karcmentes, majdnem szűz belterű 3 éves autó cca. 320.000km-mel a piaci ár alig kétharmadáért. Gondoltam magamban 2 nap alatt elviszik, elvégre tényleg nevetséges áron kínáltam az autót. Kikötöttem, hogy nem adom telepre, mert nem szerettem volna, ha becsapnak valakit az óra visszatekerésével.
Teltek a napok, hetek, hónapok és szinte senki nem hívott. Egy-két barom kivételével, hogy nem elírtam-e, és csak 32 000 van benne? Kezdtem kicsit kiábrándulni, de úgy döntöttem, inkább hirdetem több helyen, hátha nagyobb sikerrel járok. ÉS NEM!!! Én vagyok hülye? 320.000 km az mi? Apokalipszis? A 330 ezredikben már kikönyököl a hajtókar, vagy mi van? Teljes felháborodásomban, egyik reggeli cigi közben jött az ihlet, na akkor MAGYAR leszek. Pár telefon után, már tudtam, hogy hova kell vinnem az autót. Elvittem. Másnap ebéd után, pedig elhoztam az autómat 128.000 km-rel az órájában. Mocskosnak és aljasnak éreztem magam, de már nem volt visszaút. Felraktam a téli kerekeket, hogy ne legyek gyanús, lefényképeztem máshol az autót, megadtam a másik telefonszámom, és az eredeti árhoz hozzáadtam háromszázezer forintot, majd meghirdettem. Gondolom kitalálod, mi történt. Egy héten belül elvitték.Fapofával álltam végig, miközben a magát értőnek gondoló vevő átvizsgálta, majd megjegyezte, hogy alkudna egy kicsit, mert szerinte túl sok az autó futásteljesítménye 3 éves korához képest. Csendesen bőgtem magamban, annyira nevetséges volt a helyzet. Geci vagyok? Becsaptam valakit? Szerintem nem. Az emberek szeretik magukat becsapni. szeretik elhinni, hogy kifogták a nemlétező csodát. Mindössze azért írtam le a sztorim, mert szeretném, ha az autóvásárlók nem az eladókat, vagy a neppereket hibáztatnák a gyanúsan kevés futásteljesítményű autókért, hanem lássák be, hogy ugyanúgy tehetnek ők is arról, ami Magyarországon folyik kilométeróra ügyben.
Üdv: Ádám
Kedves Ádám,
egyrészt igazad van, az emberek valóban hülyék, ahogy például én is teljesen hülye vagyok ahhoz, amihez nem értek. Vegyük példaként a fűnyíró-traktorokat. És ha ilyet akarnék venni, automatikusan az üzemóra-számlálóját nézném, hogy mennyire elhasználódott. Holott lehet, hogy egy X tartós, de többet használt gép jobb vétel, mint egy Y típusú, de gagyi, amit alig használtak. De én ezt honnan tudnám? Csupán egy problémára keresek megoldást: arra, hogy rohadt nagy a fű a birtokon.
De ez nem jelenti azt automatikusan, hogy engem át kell vágni, és az X gép üzemóra-számlálóját vissza kell tekerni.
Az autóknál ugyanez a helyzet, csak a vevők részére helyváltoztatás a megoldandó probléma. Nem ismerik az autókat, de szükségük van egyre. És ez nem jelenti automatikusan azt, hogy őket át kellene verni.
Egy normális világban az lenne a helyzet, hogy az eladó autók a valós kilométerükkel ácsorognak, és a műszaki állapotuknak, továbbá a keresletnek megfelelő ár lóg rajtuk. A hülye odamegy, el tudja dönteni, hogy megveszi-e a többet futottat olcsón, vagy a keveset futottat drágábban.
Ebben a világban két dolog tartaná vissza a szemét, mocskos neppereket a visszatekergéléstől. Egyrészt az úgynevezett erkölcs, ami azáltal alakult ki bennük, hogy az apjuk, ahelyett, hogy magával vitte volna őket lopni, jól pofán vágja őket, amikor az első hazugságon megbuktak.
A gyermekszoba nélkül felnevelkedetteket pedig a másik dolog, az úgynevezett jogrend tartaná vissza embertársaik átbaszásától. És ha mégis megtennék, akkor az átvert hülye elmehet valahová, ahonnan képletesen pofán vágják az ilyen neppert. És azt is, aki visszatekerte az órát.
A baj nálunk az, hogy sem az erkölcs, sem a jogrend nem támogatja azeket a szerencsétlen hülyéket, akik a vásárlók. És amikor az olyan ember, mint te, el akarják adni az autójukat, szembesülnek a ténnyel, hogy a valós kilométeróra-állású autó eladhatatlan. Akkor is, ha olcsóbb.
Nyilván ilyen helyzetben az ember mérlegel, és nem csodálom, hogy erre a döntésre jutottál. Ha nem baj, nem gratulálok hozzá.
Viszont szerintem tévedés azt állítani, hogy ez az emberek hibája, meg hogy azért kell visszatekerni, mert igény van rá. A regisztrációs adó létezése miatt lényegében az állam hozza olyan helyzetbe a hivatásos kereskedőket, hogy az árrést a számlálók visszatekerésével alakítsák ki. Továbbá az állam nem tesz semmit annak érdekében, hogy ezt a ténykedést ne lehessen büntetlenül csinálni.
Nyilván Te sem csináltad volna, ha bármitől tartanod kellene. És nem is írtad volna le. Köszi, hogy megosztottad velünk, hátha egyre többen rájönnek, mi a valóság. Illetve arra, hogy mekkora biznisz egy autóműszer-javító műhely.
Üdv
Pt

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
630 ezret futott, honvédségi Opel Astrát érdemes még eladni? Nem.
2000-es, 17 évig a Honvédségnél futott, klímás, tisztességesen karbantartott autó.
- Közélet
Csődbe visz-e majd az elektromos autó akkucseréje?
A kilowattórára vetített költségeket is érdemes megnézni, amikor mérlegeli valaki a különböző hajtásláncokat. Az eredmény egyértelmű.
- Hírek
Repülhet a Nissan vezére, mégis elfogadnák a Honda pénzét
A legfelsőbb vezetés már bármire hajlandó lenne, hogy mentse a helyzetet.
- Hírek
Úgy veszik a Xiaomi 1500 lóerős sportautóját, mint a cukrot
A Xiaomi bejön a kínaiaknak autógyártóként is.
- Hírek
Ebben az évtizedben már nem lesz szilárdtest-akkumulátoros Kia
Spencer Cho szerint a technológia fejlesztése sokkal bonyolultabb, mint azt sokan gondolják.
- Hírek
Tovább zsugorodhat a Nissan, leválthatják vezetőségét
A vezérigazgatói poszt is veszélybe került.
- Belsőség
Rémálomtól a német precizitásigVálogatás a Népítélet bugyraiból
Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Fordok százait hívják vissza, mert nem sikerült jól az előző visszahívás
300 Mustang lehet érintett.
- Hírek
Carlos Tavares NAGYON sokat keresett a Stellantisnál
Nem kell szűkölködnie egy darabig.
- Hírek
A Mercedes vezető tervezője szerint a mesterséges intelligencia egy évtizeden belül lecseréli őket
Már most is együtt dolgoznak az MI-vel és hamarosan egyre több tervező munkáját válthatja ki.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Tesztek
Kilóg a sorból és élveziTeszt: Hyundai Staria 1.6 T-GDi HEV Comfort - 2025.
Nem számít, mit tud, a külseje alapján már úgyis eldöntötted, hogy szereted vagy utálod a Stariát, mégis érdemes jobban megismerni!
- Technika
50 ezer forintért vette, de lejár a műszaki!MűhelyPRN: Opel Kadett E 1,7D – 1989.
Néhány hónapnyi BKV-bérlet áráért is lehet autót venni, de az biztos, hogy az állapota nem lesz meggyőző. Ez a Kadett elég különleges eset.
- Hírek
A szemed kifolyik: a Mansory megtuningolta a Cybertruckot
Az eleve megosztó Cybertruck kapott 26 colos felniket, temérdek karbont és mindenféle egyéb ízléstelen kiegészítőt.
- Közélet
Tűzveszélyes VI-os Golf ijesztő hibákkal, ez természetes? – Segítség, átvertek!
Olvasónk autójából a benzin és a hűtővíz is folyt nem sokkal a vásárlás után, a szerviz szerint pedig a vezérlést sem cserélték soha.
- Hírek
Traffipax bérlet? Négyszer futott bele ugyanabba a traffiba a gyorshajtó golfos
Szép lassan összegyűjtött egy hatalmas bírságot magának.
- Nepperűző
Kispolgári célszerszámot később bővülő családhoz 2 millióért
Párom vennénk élete első autóját, legfontosabb szempont a megbízhatóság (ígérete) lenne.
- Hírek
Végre: jön a Waze az autók műszeregységére
Nagyon rég vártunk erre a funkcióra, most megérkezett.
- Hírek
Volkswagen: mi nem csinálunk SUV-t a Sciroccóból!
A vezérigazgató megígérte, hogy nem csinálnak ikonikus modellekből újraélesztést, ha az nem méltó a névre.
- Hírek
Egy éved maradt, hogy megvedd a jelenkor egyik legjobb sportautóját
Az A110 kivezetése után az Alpine tovább halad az elektromos márkává válás útján.
- Hírek
Szabálytalan gyalogosokat gázolt az V. kerületi rendőrkapitány
Mindkettőjükre helyszíni bírságot szabtak ki.
- Tesztek
Hippiből családapaTeszt: Volkswagen ID.Buzz Pro HT - 2024.
Az ID.Buzzt akarva-akaratlanul őseihez hasonlítják, ami miatt rossz a megítélése, pedig megérdemel egy esélyt.
- Hírek
Segítségért kiáltanak az amerikai Mitsubishi kereskedések, nagy a baj
A japán gyártó korosodó modelljeit egyre kevésbé veszik, miközben az árak folyamatosan emelkednek.
- Hírek
Forgalmi változások a Busójárás miatt, korlátozás a 4-es és 8-as főúton
Közlekedési hírek a Busójárás hétvégéjéről.
