Hülye vagyok, verjetek át!

2009.12.08. 13:45 - Papp Tibor

Tárgy: Első tulaj, mi?

Feladó: Ádám

Dátum: Tue 08 Dec 2009 10:57

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor!

Az imént olvastam a Peugeot 206 kombi óra visszatekerésének kálváriáját. Nem értem, hogy miért van felháborodva az olvasó. És nem értem, hogy miért van az általános sztereotípia, hogy a nepperek szemét mocskos óratekergető csalók. Ez nem a nepperek a hibája, hanem a buta autóvásárlóké, akik egyszerűen nem képesek tudomásul venni azt a tényt, hogy egy 4-5-6 éves autóban tényleg csak 1000-ből egyszer létezik ilyen minimális futásteljesítmény. Ha dízel autóról beszélünk, akkor meg egyszer sem. Természetesen nem okoskodni akarok, szeretném alátámasztani a saját példámon keresztül az állításaim. 2006 közepén középvezetőként úgy alakult a munkám, hogy kalkulálhatóan heti 3-4 szer meg kellett tennem a Miskolc-Bécs, Bécs-Miskolc távolságot. Kellett egy erős, takarékos, megbízható, nagy és olcsó autó. Akkoriban a Skoda Superbnél jobbat nem tudtam kitalálni, besétáltam hát az első szalonba, megvettem egy 0 km-es autót és elkezdtem használni. Minden kötelező szervizt elvégeztettem az autón, tényleg átlagon felüli bánásmódban volt része, elvégre munkaeszköz. 2009 elején arra eszméltem, hogy már harmadik alkalommal tapsolhatok a százezres átfordulásnak.  Elhatároztam, hogy lecserélem valami négykarikásra, vagy Mercire. El is kezdtem hirdetni az autót 322.000 km-rel.

Mondanom sem kell, hogy az autó úgy nézett ki, mint amikor kihoztam a szalonból, ugyanis 99.9%-ban kizárólag a vezetőülés volt használva, és ugyanilyen arányban csak autópályán futott az autó. De ezt értsd szó szerint. Így került eladósorba egy makulátlan, karcmentes, majdnem szűz belterű 3 éves autó cca. 320.000km-mel a piaci ár alig kétharmadáért. Gondoltam magamban 2 nap alatt elviszik, elvégre tényleg nevetséges áron kínáltam az autót. Kikötöttem, hogy nem adom telepre, mert nem szerettem volna, ha becsapnak valakit az óra visszatekerésével.

Teltek a napok, hetek, hónapok és szinte senki nem hívott. Egy-két barom kivételével, hogy nem elírtam-e, és csak 32 000 van benne? Kezdtem kicsit kiábrándulni, de úgy döntöttem, inkább hirdetem több helyen, hátha nagyobb sikerrel járok. ÉS NEM!!! Én vagyok hülye? 320.000 km az mi? Apokalipszis? A 330 ezredikben már kikönyököl a hajtókar, vagy mi van? Teljes felháborodásomban, egyik reggeli cigi közben jött az ihlet, na akkor MAGYAR leszek. Pár telefon után, már tudtam, hogy hova kell vinnem az autót. Elvittem. Másnap ebéd után, pedig elhoztam az autómat 128.000 km-rel az órájában. Mocskosnak és aljasnak éreztem magam, de már nem volt visszaút. Felraktam a téli kerekeket, hogy ne legyek gyanús, lefényképeztem máshol az autót, megadtam a másik telefonszámom, és az eredeti árhoz hozzáadtam háromszázezer forintot, majd meghirdettem. Gondolom kitalálod, mi történt. Egy héten belül elvitték.

Fapofával álltam végig, miközben a magát értőnek gondoló vevő átvizsgálta, majd megjegyezte, hogy alkudna egy kicsit, mert szerinte túl sok az autó futásteljesítménye 3 éves korához képest. Csendesen bőgtem magamban, annyira nevetséges volt a helyzet. Geci vagyok? Becsaptam valakit? Szerintem nem. Az emberek szeretik magukat becsapni. szeretik elhinni, hogy kifogták a nemlétező csodát. Mindössze azért írtam le a sztorim, mert szeretném, ha az autóvásárlók nem az eladókat, vagy a neppereket hibáztatnák a gyanúsan kevés futásteljesítményű autókért, hanem lássák be, hogy ugyanúgy tehetnek ők is arról, ami Magyarországon folyik kilométeróra ügyben.

Üdv: Ádám

Kedves Ádám,

egyrészt igazad van, az emberek valóban hülyék, ahogy például én is teljesen hülye vagyok ahhoz, amihez nem értek. Vegyük példaként a fűnyíró-traktorokat. És ha ilyet akarnék venni, automatikusan az üzemóra-számlálóját nézném, hogy mennyire elhasználódott. Holott lehet, hogy egy X tartós, de többet használt gép jobb vétel, mint egy Y típusú, de gagyi, amit alig használtak. De én ezt honnan tudnám? Csupán egy problémára keresek megoldást: arra, hogy rohadt nagy a fű a birtokon.

De ez nem jelenti azt automatikusan, hogy engem át kell vágni, és az X gép üzemóra-számlálóját vissza kell tekerni.

Az autóknál ugyanez a helyzet, csak a vevők részére helyváltoztatás a megoldandó probléma. Nem ismerik az autókat, de szükségük van egyre. És ez nem jelenti automatikusan azt, hogy őket át kellene verni.

Egy normális világban az lenne a helyzet, hogy az eladó autók a valós kilométerükkel ácsorognak, és a műszaki állapotuknak, továbbá a keresletnek megfelelő ár lóg rajtuk. A hülye odamegy, el tudja dönteni, hogy megveszi-e a többet futottat olcsón, vagy a keveset futottat drágábban.

Ebben a világban két dolog tartaná vissza a szemét, mocskos neppereket a visszatekergéléstől. Egyrészt az úgynevezett erkölcs, ami azáltal alakult ki bennük, hogy az apjuk, ahelyett, hogy magával vitte volna őket lopni, jól pofán vágja őket, amikor az első hazugságon megbuktak.

A gyermekszoba nélkül felnevelkedetteket pedig a másik dolog, az úgynevezett jogrend tartaná vissza embertársaik átbaszásától. És ha mégis megtennék, akkor az átvert hülye elmehet valahová, ahonnan képletesen pofán vágják az ilyen neppert. És azt is, aki visszatekerte az órát.

A baj nálunk az, hogy sem az erkölcs, sem a jogrend nem támogatja azeket a szerencsétlen hülyéket, akik a vásárlók. És amikor az olyan ember, mint te, el akarják adni az autójukat, szembesülnek a ténnyel, hogy a valós kilométeróra-állású autó eladhatatlan. Akkor is, ha olcsóbb.

Nyilván ilyen helyzetben az ember mérlegel, és nem csodálom, hogy erre a döntésre jutottál. Ha nem baj, nem gratulálok hozzá.

Viszont szerintem tévedés azt állítani, hogy ez az emberek hibája, meg hogy azért kell visszatekerni, mert igény van rá. A regisztrációs adó létezése miatt lényegében az állam hozza olyan helyzetbe a hivatásos kereskedőket, hogy az árrést a számlálók visszatekerésével alakítsák ki. Továbbá az állam nem tesz semmit annak érdekében, hogy ezt a ténykedést ne lehessen büntetlenül csinálni.

Nyilván Te sem csináltad volna, ha bármitől tartanod kellene. És nem is írtad volna le. Köszi, hogy megosztottad velünk, hátha egyre többen rájönnek, mi a valóság. Illetve arra, hogy mekkora biznisz egy autóműszer-javító műhely.

Üdv

Pt

Kommentek

  • 2009.12.08 16:50:18Madotati

    Én amikor használt autót akartam venni neppertől, felhívtam az előző tulaját (név, cím a szervízkönyvből) így tudtam meg, hogy borultak vele. Mivel az előző tulaj már eladta, őszinte volt, nem állt érdekében, hogy hazudjon nekem.

    Szerintem egy ilyen telefont megér a dolog vásárlás előtt.

  • 2009.12.08 16:51:08MTFUN

    Mercis barátom mesélte,kint a törökök megveszik taxinak a zsír új mergát,kiveszik belőle a gyári üllést,kormányt,pedállokat és a bontóból raknak bele.Amikor eléri a 4-500e km-t akkor gyári üllés vissza,óra vissza,és boldog magyar megveszi.Itthon pedig a szervízben olyan hibák jönnek elő "a 120e kilométernél" amit még nem látott a világ..:)Akkor lehet a kobakot vakargatni,és szépen benyúlni a zsebbe,vagy tovább passzolni már itthon egy másik baleknak.

  • 2009.12.08 16:53:19STSTST

    530XD-re vevő leszek jövőre!

  • 2009.12.08 16:53:48alfredo20

    Kedves Tibor!
    Őszintén szólva nem olvastam végig az egész történetet, de fel szeretnék vetni egy dolgot, ahogy már megtettem korábban is a Totalcar felé.
    Meggyőződésem, hogy viszonylag egyszerű lenne az autók múltjának a dokumentálása, hiszen zöld kártya, műszaki vizsga, eredetvizsgálat meg mindenféle esemény alkalmával felírják a km óra állását. Ezt elég egyszerűen egy zárt lánccá lehetne tenni, kibővíteni egy biztosítós adatbázissal, és máris van egy megbízható, zárt dokumentáció az autókról, amit természetesen pénzért is lehet árulni, hiszen egy vevő szívesen fizetne mondjuk 10e ft-ot a leinformálásért, ha megvan a tuti autó.
    Úgy gondolom, hogy a Totalcar felvállalhatna egy ilyen ügyet és az egész autós társadalomnak hasznos lenne, a neppereket meg megtizedelné.

    Amúgy a Superbes sztorira vonatkozóan úgy gondolom, hogy a tulajnak fel kell vállalnia, hogy egy ilyen munkaeszközön ennyit meg annyit fog bukni, és ha féláron kínálja és dokumentálja s zervizeklést, biztos el tudta volna adni.
    üdv

  • 2009.12.08 16:54:05Deflektor

    A km/h állása igenis ellenőrizhető v. akár az is lehetne. Aki jár zöldkártyára az tudja, hogy ott beírják a km-t. Ha ezt a gép meg is jegyzi, akkor a hatóság számára könnyen kideríthető volna a tekergetős üzletben érdekelt tulaj felelőssége. Ha ezt ellenőriznék is, alkalmanként az illető neppernek vagy tulajnak odatolnának egy szép kerek összegű csekket, akkor lehet előbb-utóbb felhagynánk egymás átverésével. A post nagyon jó és hasznos. Manapság egy autóban 2-300e km, a megfelelő gondoskodás mellett nem akkora tragédia. Sajnos ez Magyarország, ahol az emberek azt is elhiszik, ami amúgy mindenki számára nyilvánvaló hazugság.

  • 2009.12.08 16:57:28Szevasztok

    Idén nyáron meghirdettem egy 5,5 éves benzines Mondeo-t 220 ezer km-el. A megadott irányár a hasonló korú autókért kért árhoz képest 10%-kal volt kevesebb. 1 hét alatt eladtam, az első érdeklődő elvitte, majdnem alku nélkül.

  • 2009.12.08 16:59:02domi0318

    nagyapám egy éve vett 1994-es Corsát 18ezer!!! ilométerrel Öreganyó garázsában állt vmi 7 évet, mert titkolta a mohó unokák elől vmi hagyatéki dolog miatt. Öregfater lealkudta 350-re, azóta beletett 6ezer km-t, de valószínű ez lesz az utsó autója. Ezek nem csodák, csak látni kéne, hogy ahány autó/vevő/nepper/stb annyi sztori.
    de az felháborít, hogy a posztíró ehhez magyar ideológiát társít. A nepper egyébként egy ilyen faj. Menj el egyszer Romániába, ne adj isten Ukrajnába használt autót venni: felszaladna a szemöldököd. De meglepődnél, hogy Ausztriában, és Szlovákiában sincs kolbászból a kerítés. És olvasom itt a rengeteg okos hozzászólást az amerikai óravissztekers-szankciokról: erre meg csak annyit, hogy USA-ban a megbízhatatlanság/hazug kereskedő szinonimája az autónepper szó maga. Ennyi...

  • 2009.12.08 16:59:16Herman

    hali!

    Mi faternak 2002 -ben vettünk akkor 4 éves V40-es 1.6 benzines Volvot 32.000 Km-rel. Most 11 évesen van benne 105.000 Km...

    Szerintem nem sok.

    A saját kocsim meg most lesz 10 éves, 135.000 km. (Volvo C70)

    Csak keresni kell, és lehet jó vételt kifogni!

    ui: neppereket, kereskedőket kerüljétek!! én mindíg kizárólag 1. tulajtól, itthoni újkori forg. helyezésűt, és mindenképp leinformálom a vezérképviseletnél)

    Ha betartjátok, akkor nem lesz gond.

  • 2009.12.08 17:06:08Mathiask

    " Nem tudjuk pld, hogy szerinte mennyi volt a reális ár"

    Tök mindegy. Nem az számít, hanem, hogy mit adnak érte a piacon. Ha veszek egy új autót hazaviszem és meghirdetem a vételár 95%-áért, akkor kb senki nem fogja megvenni, mert inkább kifizetik a +5%-ot a kereskedőnek. Pedig gondolhatom én, hogy a -5% reális, hisz zsír új a cucc.

    Nem értem azokat akik csodálkoznak, hogy 300e+ km-es autót nem vesznek az emberek, pedig "tip-top" hiába olcsóbb 10-20%al a 120ekm-t futottnál. Egy 300e+ km-t futott autó elmegy még vagy 100e km-t(ez azt jelenti, hogy 3-4 év múlva az autó értéke 0 lesz), a másik meg még 250e-t, nem mindegy. Persze hogy nem veszi senki a 300e+-os autókat nem kell ezen csodálkozni. Azon meg pláne nem, hogy óravisszatekerés után megveszik. Persze, hisz látszólag megnövekedett az élettartam plusz 150e kmrel. Így persze, hogy megveszik azért az árért. Ez nem a vevők hülyesége. Nem kéne senkinek úgy beállítani, hogy szegény eladó nem tehet mást, mert a vevők hülyék. A vevőknek egyszerűen nem éri meg azért az árért. Aki visszatekeri az azért teszi, mert nem látja a mags értékvesztést és fut a pénze után csalássl, lopással...

  • 2009.12.08 17:06:14autos1

    Legegyszerübb ellenőrzés!
    A szervízkönyv szerinti szakszervízbe bemenni, és a számítógépes rendszerből lekérdezni a szervizelés szerinti km állást. Kicsi az esélye, hogy valaki volt olyan rafinált, hogy a szervizeléseknél arányosan kevesebb km állást diktált volna be. Az meg furcsa, ha a szakszervízben nem tudják utolagosan megmondani a km állást, illetve a munkalapot előkeríteni. Ha nem, akkor csak pecsételve volt, de szervizelve nem. Lehet hogy fel is jelenteném a szakszervízt a magyarországi vezérképviseletnek. Egyébként egyre többen térnek át a digitális szervizkönyvre. Itt k..va nehéz csalni, hiszen mindent rögzitenek, és az autó gyártó központi szerverén tárolják. Én úgy vettem autót, hogy a magyarországi szalonban leellenőrizték, hogy németben mi volt az előélete a féléves autónak. Még azt is ki lehetett mutatni, hogy a német szalon elfelejtette (na-na!!!) berögzíteni a null reviziót. Persze utánjárással, és az importör engedélyével utólag be lehett regisztrálni. De csak külön központi engedéllyel. Tehát a digitális szervízkönyvben nem lehet csak úgy kalozkodni!

  • 2009.12.08 17:06:50plephyl

    előző verdámat 280e km-rel vettem. kicsit szívtam a fogam, de végül nem csalódtam, a 2 év használat alatt nem volt semmi gond vele.

    nem kéne annyira félni a kilométerektől!
    a szoci világnak és a félselejt automobiloknak már vége...

  • 2009.12.08 17:07:38kolbászoszsömle

    Faszom a kurva blogmotorba, ami megette amit pötyögtem...

  • 2009.12.08 17:07:44trash E46

    na akkor megosztanám én is a egy kis sztorimat.
    egy ismerősöm megkért, hogy kísérjem el a fővárosi autópiacra mert szét akart nézni kocsi ügyben. 1.5 dci cliót vagy megane-t akart elsősorban... sétálgattunk körbe én csak fogtam a fejem, hogy mennyi rommátört visszatekert órájú trágya van itt. az 1ik helyen ahol állt sok clio elkezdtünk nézelődni, de mind benzines volt. na ott az ottani "kereskedő" odajött, hogy segíthet-e. mi elmondtuk a vágyainkat, mire mondta, hogy van 1 csak most hozták és még se kitakarítva nincs meg nem tudják még hova rakni meg különben is most jött épp, hogy itt van, de ha gondoljuk megmutatja. na el is sétáltunk vele hátha... közben mondta hogy 148e km van benne stb... odaértünk a kocsihoz tényleg koszos volt meg látszott rajta, hogy a km is stimmel. na mondom lehet mégsem nepperek? az autó indult pöcc-röffre viszont már csak 68ezer km-t mutatott... na emberünk érezte, hogy rezsó gyors habiszti telefon majd a szöveg, ja igen vissza lett tekerve mert sok volt benne a km és a bank így jobb hitelt ad, mert egy csaj már megakarta venni hitelre és így jobban járt volna... na ennyit erről...

  • 2009.12.08 17:07:52Darázs Csaba

    A családban van egy 2004-es Ignis, 26.800 km-rel (igaz, benzines), egy 307-es Pug 2003-as évjárat 18,556 km-rel, valamint egy formás popsijú Megane 2004-ből, 23,115 km-rel (utóbbi mindkettő diesel). Eladva 10 éves kor körül lesznek, max. 100,000 km-rel, semmi átverés nem lesz a dologban.

    MAGYAR vagyok én is.

  • 2009.12.08 17:09:02plephyl

    páran itt félreolvasták a levélíró által kért vételárat: nem az új ár kétharmadát kérte a kocsiért, hanem a használtpiaci ár kétarmadát. nagyon nem mindegy.

  • 2009.12.08 17:09:54tomnemtom

    utána kellene nézni, a kínai számmisztikában mi a jelentősége a 279000-nek.
    szinte az összes '95 előtti BMW ennyi km-el van fent az oldalakon, valószínűleg csak ennyire tudja a szoftver visszaírni.
    vagy kérni a honlaptulajoktól egy statisztikát km-óra állásra.
    vicc.

  • 2009.12.08 17:13:10günther_931

    Dincs: nekem 2002es passat kombin van 1.9 pd tdi majdnem 350 ezer km-el, azt mondanám, hogy hibátlan az autó senki nem hinné el, pedig így van. és hidd el nem adnának sokkal többet a fater éppen bejáratott passatjaért :)

    amúgy az én autómba is a vezetőülés ami kapott és az ablakemelőnél a műanyag elkopott (VW betegség) de most azt kicserélném, egy kiadós kozmetika+30ezer kb mire visszatekernék, még el is tudnám adni.. és még valaki meg is venné és boldogon használná a megkímélt 100ezres kocsit..
    a poszt írójának igazat adok részben, nem volt más választása, de magyar ember ilyen..

  • 2009.12.08 17:14:22Szabi660

    Hello

    Úgy látom megint mindenki reálisan látja a dolgot.
    Megint az van hogy meg akarjuk magyarázni a dolgot. Ez egyszerűen szélhámosság és kész. Olyan mint a megélhetési bűnözés duma, ez az ember átbaxott valakit és kész. A többi az duma.
    Erkölcsi válság van emberek, e miatt meg gazdasági válság. Az emberek nagy része egyszerűen túl pénzéhes ,mert fel akar vágni, menőnek és sikeresnek akar tűnni. Fel kéne ébredni magyarok!! hahó.

  • 2009.12.08 17:16:15kolbászoszsömle

    Egy nagy autó kb 500-600k kilométert megy el gyakorlatilag probléma nélkül.

    Aki nagy autót vesz, az évente kb 50k kilométert fog vele autózni.
    Egy tízéves nagy (2000 ccm feletti) autóban így benne van kb 500k kilométer.

    Amikor ilyet vesz az ember erre kell készülni.
    Akármit is mutat az óra.

    Lehet legendázni, hogy tíz év alatt 8000 kilométer, meg ilyesmi, de ez szimpla hazugság, főleg, ha komoly méretű az autó.

  • 2009.12.08 17:18:01travelnyuszi

    W212-es E-osztályt keresek, találtam egyet a neten, Németországban. 2009.02.havi, 98500 km-el. Felhívtam, első tulaj, "igen havi 15-ezret megyek, igen minden szervíz megcsinálva, igen a garancia él, igen 20%-al ár alatt adom, mert EL AKAROM adni, és ha kijön én kifizetem a márkaszervizes átvizsgálást". És úgy néz ki,megalkudtunk. Hogy nézne ki ez nálunk? Óra visszateker, új szervízkönyv megrendel. És az eszükbe sem jut hogy a óratekergetéssel egy életre elbasszák az autó történetét, minden jövőbeli garanciális, szavatossági alkatrészcserét, visszahívást lehetetlenné tenni. És kíváncsi vagyok, hogy fogom eladni a 2003-as, végigvezetett szervízkönyves autómat (E osztály) 160 ezer kilométerrel.

  • 2009.12.08 17:19:20plephyl

    Csaba!
    én évi 3000 km-ért nem tartanék autót, de hát nem vagyunk egyformák :))

    én is elég keveset autózóm évente, mivel a munkámhoz nincs szükségem a kocsira, de így is belekerül a gépbe 15-20e km/év.

  • 2009.12.08 17:22:27Bambano

    48alfredo20: ahhoz, hogy a kilométeróra állását zárt láncúan tárolni lehessen, ahhoz először a vizsgáztatást, zöldkártyázást, műszaki matrica kezelést, egyéb adminisztrációs ügyeket kellene zártláncúvá tenni.

    merthogy azok (is) lyukasak, mint a szita

  • 2009.12.08 17:27:41romesz

    Ha minden evben be kellene irni a forgalmiba a km-ora allast, akkor a visszatekeresek nagyban csokkennenek.

  • 2009.12.08 17:28:46Super aGyuri

    Az én Subaru Imprezámat valós 27.000 km futásteljesítménnyel, pontosan 27 hónaposan, szinte pontosan az új ár feléért számították be. Az egyetlen kereskedésben, ahol hajlandóak voltak beszámítani.

    Ennyit az autók értékvesztéséről.

    (Egyébként több mint 1 M Ft felárral azóta is hirdeti a kereskedő, mondtam is neki, hogy a büdös életben nem fogja tudni annyiért eladni - és tényleg nem)

  • 2009.12.08 17:34:53gnme

    .. a prózai okokat a cikk utólsó bekezdésében kell keresni. Egy szép kerek mondatban.

    Ők a példaképek.. a vezetők. Ők alakítják amiben élünk. Mi csak alkalmazkodunk, ne feledjük

    http://index.hu/belfold/2009/12/08/rendorminiszter_is_johet_draskovics_utan/

  • 2009.12.08 17:35:47Talpraálló

    Vérlázító, hogy a levélíró még büszke is magára amiért ilyen ügyesen összehozta "magyarosan" ezt a CSALÁST. Olyan, mint amikor a lejárt szavatosságú élelmiszert újracímkézik, vagy amikor az étteremben két étlap van különböző árakkal. Persze lehet magyarázni, hogy ez a nagy magyar valóság, meg mindenki ezt csinálja. Ez azonban (legalábbis az én szememben) nem ad felmentést. Az ilyen emberek miatt tartják számon az országot szánalmas balkáni szemétdombként, amitől jobb távol tartani magát normális embernek. Egyébként nem tudom a levélíró ezek után mennyire békésen fogadja ha egy bizonyos társadalmi csoport mondjuk kirabolja, és ezt azzal magyarázza, hogy az ő köreikben mindenki ezt csinálja, nincs ezen mit meglepődni, miért nem vigyázott jobban.
    Megérdemeljük az összes politikusunkat, meg azt, ami megy ebben az országban. Gratulálok a levélírónak, biztosan sokra viszi még.

  • 2009.12.08 17:35:57joselin

    Két éve cégünk kezébe került egy v6-os passat, négy évesen 370000 km-mel. Visszatekertük 180000-re. Mielött megköveztük, elmondom hogy a tulaj egy parlamenti képviselő és dunántuli város polgármestere. Akárhogy számoltuk, ennyikm is csak jóindulattal jöhetett ki. Ő előrefelé pörgetette az órát a költségtérítése miatt, mi csak javítottuk a hibát. A város neve D-vel kezdődik, és unaújvárosra végződik.

  • 2009.12.08 17:36:16Jó Estét

    miert SuperB? Miert nagy a B valaki mondja mar meg nekem, ez ugy latom kollektiv hulyeseg, mert eleg sokan igy hasznaljak...

    Amugy meg az elado egy geci, de egy geci orszagban elunk ahol csak geci modon lehet elerni azt hogy ne teged basszanak at, szal jo esellyel ugyanezt tettem volna a helyeben, bar mondjuk nem tudom mennyire dragan akarta adni, de mondjuk akkor se buszkelkedjen vele hanem probaljon meg a sajat lelkiismeretevel elszamolni, es ne a magyarokat meg ugy alt az embereket hulyezze le, mikor o volt a geci, na errol ennyit :D

  • 2009.12.08 17:43:34Gábor2000

    Ha lenne hozzá akarat, akkor lehetne egy ingyenes központi adatbank ahol le lehetne kérdezni az autók előéletét.
    Akár európai szinten is.
    Valamiért nincs akarat erre.

  • 2009.12.08 17:44:01dpeti

    akik itt eurotaxoznak azoknak mondanám, hogy nagyon kevés a különbség ugyanazon autó 120 ezres és 300 ezres futása esetén kb 50000 Ft.
    tehát a posztoló nem drágán hírdette tényleg ennyire birkák az emberek, hogy elhiszik a 89000-et futott kocsikat külföldről ja.

  • 2009.12.08 17:44:40gnme

    hehehe

    szerencsére az emberek "az istenadta nép" nem ismerik ezt az autót, és ezért tévesen hívják "Bé"-nek.

    mindez (mármint hogy nem ismerik) segít hogy morálisan tisztábbak maradjanak mint a fosvagány csoport egyéb gépjárművei

    == nem veszi a szájára senki akinek ilyen van (pszt.. mert nem audi)

  • 2009.12.08 17:44:56feri38

    Én is javasolni akartam, amit már néhány hozzászóló megtett, hogy a Totalcar felvállalhatná ennek ügyét, miszerint miként lehetne kiépíteni a rendszerét, hogy ellenőrizni lehessen az autók futásteljesítményét. Vizsgán ha jól tudom rögzítik a km óra állást, az internet korában ennek a dolognak csupán akarati tényezője van, hogy központilag hajlandók-e ezzel foglalkozni. Volna erről egy lap a törzskönyv mellé, amit minden adásvétel alkalmával adna az eladó a vevőnek. A Tisztelt Totalcar kikérhetné erről egy illetékes véleményét a hatáskörrel rendelkező minisztériumból.

  • 2009.12.08 17:47:59werebpecs

    ostobák, vegyetek új autót.

  • 2009.12.08 17:49:15gnme

    ..há'ilyenek már neem is eszembe jutottak, csakhogy a totálkár egy üzleti vállakozás és örülnek ha a lukon még a zabszem bemegy ..

    .. nemhogy minisztérriumokban valaki is válaszra méltatja őket :(

    ..ez a baj igen, ahol fülöp szigetek-i banánt zabálnak, onnét az "istenadta nép" csak sárgacsekkfizető sártaposó baromnak tűnik

  • 2009.12.08 17:52:04tónik

    Akkor lesz szankcionálva az óratekergetés, ha valamelyik okos vezetőnek leesik, hogy nem csak a pórnépet szopatják vele. Mert ugye tekerni előre is lehet, menetlevéllel alátámasztva kiváló "adóoptimalizáló" módszer...

  • 2009.12.08 17:52:12Szabi660

    Szerintem simán be lehetne bizonyítani, hogy valóságos-e a futásteljesítmény. De ahogy az embereket ismerem a szakértőt, aki ezt megállapítja azt is egyből le akarnák fizetni. Lásd az Eredetvizsgát. Amikor elindult minden nepper be volt xarva. Tolták is az 5 meg 10 ezreseket rendesen, és szinte minden autó átment. Gusztustalan egy ország. Meg kell változtatni!

  • 2009.12.08 17:55:32kolbászoszsömle

    Osztán hogyan szűröd ki, hogy én merre tekerem az autót?
    Leplombálja a hatóság a motorháztetőt, mint a pálinkafőzőt?
    Vagy mifasz?
    Az adatbázisbizalom egyszerűen...

  • 2009.12.08 17:58:01romesz

    Mint erdekesseg, ket evvel ez elott vettem egy 87 VW Transportert 85ezer volt benne. Az elozo tulaj volt az eredeti gazdaja es csak kirandulasra hasznalta.
    Lehet oreg autot venni alacsony ora allassal is.

  • 2009.12.08 17:58:39Peetee

    Kölyökkoromban faternak volt 1 munkatársa, 92-97között hetente 1-2szer járt vele München-környékére. A cikkhez hasonló szituáció: 95% 1személlyel, csomagok-súly nélkül, 95% autópályán. Alapos szervízek, 6 évesen 425.000km.
    Árulta a tatabányai autópiacon, mindenki azonnal továbbállt, amikor megtudta a futásteljesítményt.
    Ez így ment hetekig-hónapokig. Visszatekertette az órát 160.000km-re, a második vasárnap délelőtt eladta!
    Ennyi.

    De faternak volt egy '91-es Passat kombija (1.8 16V). Nagyon sokat ment vele, ismerősnek adta el 370.000km-el, aki még tovább használta 5-6 évig, és 500.000km volt a Passat-ban, igaz, ennek az eleje kicsit meg lett törve 300e km körül, és akkor (bár a hűtő sem tört össze) szét lett szedve a motor egy generálra.
    Aztán ez is bekerült kereskedésbe, 210.000km-el boldogan vitték az ukránok, mert túratankos volt a Passat (asszem 95 v. 115l).
    Ennyi.

  • 2009.12.08 17:59:05Bartoki

    1) Igen, becsapta a vevőt, mert a 320e km a 3 év alatt "szokásos" futásteljesítménynek a 4-6x-osa. Ez az autó kb. annyira lehasznált, mintha 6-10 éves lenne, vagyis nem a piaci ár 2/3, hanem 1/3-1/2 részéért kellett volna adni. Vagy annyiért, amennyiért elviszik.

    2) Az a vevő is hülye aki megvesz egy 3 éves alsó-luxus autót szervizkönyv és a kötelező szervizelések számlájának bemutatása nélkül.

    3) Remélem a sztori csak kitalált :) Ha nem, a vevő még most is perelhet.

  • 2009.12.08 18:01:54Szabi660

    A műszaki vizsgán ha felírják a km óra állást, azért az nagyban megnehezíti a tekergetést. Megszüntetni biztosan nem fogja de megnehezíti.Ez nem rossz ötlet, ki lehetne még ilyenek találni. Ez lenne a feladata a mélyen(nem) tisztelt honatyáknak. Csak hát a fejétől büdösödik a hal. Fúj.

  • 2009.12.08 18:02:42flagellumdei

    Seat Cordoba diesel, négy éves, 67000 km. Napi használatban - csak rövid távra. Saját autó, tehát igaz. Az első 3 szerviz márkaszervizben elvégezve - korrekt hely volt, szolid árakkal, sajnos bezártak -, a legutóbbi pedig egy privát szerelőnél. Kérdeztem, miért nem írt be a szervizkönyvbe? Válasz: nem szokták kérni, mert a márkaszervizben kis baksisért meg lehet csináltatni.... Ismerve kis hazánkat, akár igaz is lehet !?

  • 2009.12.08 18:03:16feri38

    Nem a blombán van a lényeg kolbászoszsömle. A pálinkafőzébe szerinted nem machinálják a dolgokat?:D Ott csak le kell kenni a fináncot. Főzetek pálinkát, tudom hogy megy ez. Az autók ilyen irányú nyilvántartása nekem egyszerűbbnek tűnik mint a pálinkafőzde órájának kérdése.

  • 2009.12.08 18:05:15Bambano

    Bartoki: vaskos marhaság.
    A piaci ár képzésében benne van a futott kilométer is, tehát a piaci ár egy 100 ezret futott autónál magasabb, mint egy 300-at futotté.

    Akkor korrekt az üzlet, ha a jól informált piacon kialakuló ár 100%-áért megy el az autó, vagyis piaci áron.

    Ha valakinél egyéb indokok is fociznak, pl. gyorsabban akar szabadulni a kocsitól, akkor megy a piaci ár alá.

    Felejtsük már el ezt a piaci ár feléért kezdetű marhaságot végre.

  • 2009.12.08 18:11:07tónik

    "korrekt hely volt, szolid árakkal, sajnos bezártak "
    És ez kis hazánkban sajnos minden hasonló vállalkozásnak csak idő kérdése...

  • 2009.12.08 18:11:13Bartoki

    Bambano: a névtelen levélíró gondolom az ugyanígy 3 éves, deviszont a pszichológiailag fontos 100e km-t el nem érő futású autók hirdetési árát értette a "piaci ár" alatt. :)

  • 2009.12.08 18:14:42brekek

    Én egy Francia import C5-öt vettem két éve kereskedőnél, a km állás 78000 volt. Az autó kitünő állapotu volt, de tudtam hogy több van benne, látszott a gumikon, e mivel tipp-topp volt megvettem, és nem bántam meg. Utánnanyomoztam, és pont a duplája a futásteljesitmény. De az autó kitünő, és ez a lényeg. Tudomásul kell venni, hogy a kintről behozott autók igenis sokat futottak, különösen a dieselek. Szemre , esetleg hozzáértéssel kell autót venni, de még igy is nagy lutri, egy jobb kocsinál meg sem látszik a használat nyoma több százezer km után sem, ha nem ütötték vágták.

  • 2009.12.08 18:17:34ekin_su_ocha

    ja... 2 évente ellenőrzik és felírják a km-óra állást... veszel egy nullkilométeres autót, beleteszel az első vizsgáig 200-at valahogy... azt visszatekered gyorsan a vizsga előtt, mert biztos ami fix, el lehessen majd adni. vagy veszel használtan egy 89ezerre visszatekert számlálójú verdát. leműszakiztatod, akkor az óra mondjuk 92-t mutat. jársz vele a következő műszakiig mondjuk egy százast, de előtte egy héttel visszatekered 93ezerre.. ha hitetlenkedik a vizsgabiztos annyit mondasz: deháténcsak a zóvodába vittem a gyerekeket vele kezicsókolom... ennek sincs sok értelme sajnos.

  • 2009.12.08 18:22:58kolbászoszsömle

    feri38 Nem igazán értem, hogy ezt így hogy...
    Ha hozzáférek a műszerhez, akkor át tudom írni.
    Ez HA-AKKOR kapcsolat.


    brekek
    A gumikon látszott, hogy több van benne 78k-nél? :o

  • 2009.12.08 18:24:35vityu99

    az a helyzet, hogy a lízing cégek nem tudom mindegyik de általában ismerik az autók futás teljesítményét és hát 5 éves kor fölött az egy negatív szám

  • 2009.12.08 18:24:36Szabi660

    Sajnos amíg a nagy autó, sok lóvé, sok fuksz váltja ki az emberek elismerését, addig semmi nem fog változni. Mindenki király akar lenni, az autóhiznisz csak egy a sok közül. Ha megszüntetnénk a becstelen autóbizniszt az ilyen sok nepper tipusú faszagyerek azt hiszitek elmenne becsületesen dolgozni. Dehogyis, akkor más feketebiznisz felé kacsingatna, és ott csapná be az embereket. Kis nevelés kellene a társadalomnak, semmi más.

  • 2009.12.08 18:28:23feri38

    Kolbászoszsömle arra gondolsz hogy a központi adatbázist is machinálnák? Hát mondjuk mindenféle bűncselekményt elkövetnek egyesek, de azért valamiféle gátat csak jelentene egy ilyen rendszer. Azért abból csak nem lehet kiindulni, hogy minden rendszer működésképtelen az egyedek anyagi érdekeltsége miatt. Meg kellene próbálni, ennyi.

  • 2009.12.08 18:28:45firg

    Persze nem kéne tekergetni az órát,de a magyar tényleg olyan,hogy a futásteljesítményt nézi.Az más kérdés,hogy egy 99%-ban autópályán futott kocsi 300000km-rel nincs úgy lerongyolva mint egy ugyanannyi idős városi használatban levő 60000km-t futott pláne Pesten.

  • 2009.12.08 18:29:05svinjson

    Az egésznek nincs sok értelme! Minden relatív. Lehet autót lelakni használhatatlanná tenni 90eKm alatt városi használat, trehányság, gazdátlanság. Vannak valós példák hogy 300eKm után is makulátlan. (volt autóm 89eKm ami trágyadombra hasonlított és volt 210eKm ami szinte makulátlan volt gondos karbantartást és gyárira helyreállítást követően most újszerűnek tekinthető 16 éves korára ellenére) ami még nagyon számíthat de nincs figyelembe véve az üzemóra ami nincs összegfügésben a futásteljesítménnyel. Tehát 2-3 év után csak az állapot számíthat többi már mellékes.

  • 2009.12.08 18:31:36kolbászoszsömle

    feri38 nem, arra, hogy hogyan kerül az adatbázisba az adat?
    Nem fog velem utazni senki, hogy azt lesse, hogy egy nap 30, vagy 300 kilométert megyek, így amikor szervizeltetem az autót, nem tudja senki sem, hogy hány olajcserét hagytam ki/csináltam meg otthon.

  • 2009.12.08 18:34:18kolbászoszsömle

    feri38
    Az autó saját rendszeréhez való hozzáférhetetlenséget kellene megoldani.
    Hogy tényleg fekete doboz legyen a fekete doboz, mégpedig olyan, amit nem lehet tönkretenni...

  • 2009.12.08 18:37:00feri38

    Jobban belegondolva amiatt nem igazán kivitelezhető egy ilyen rendszer, mert túl tág időintervallumot fog át a műszaki vizsga. Arra meg nem igazán lehetne kötelezni az autósokat, hogy minden évben jelenjenek meg egy kilométeróra ellenőrzésen a hatóság előtt. Sorry, a jószándék megvolt részemről...:)

  • 2009.12.08 18:43:46tónik

    Nem a megoldást nehéz kieszelni, hanem az elszántság hiányzik. Persze a legnagyobb baj az emberek hiszékenysége, mert vannak még olyanok (emitt is adják alájuk a pacit), akik azt hiszik, hogy "autókereskedés, kájefté, fehér zúzalékkő, szép ügyintézőnéni, biztos nem mernének átb.ni...!

  • 2009.12.08 18:46:22Gomulka Béla

    (csatlakozva az elo"ttem szólókhoz) Magyar vagy, apa! Ha az az autó háromszázezer kilométert ment alattad, akkor egészen biztosan megszolgálta az árát, és nagyon értem hogy miért kell neked a beszerzési ár kétharmadáért árusítanod. Egy ko"zépvezeto"nek (?) talán ismero"s az amortizáció fiskális fogalma. Három év alatt nyugodtan le lehet írni egy autót nullára: az értékvesztés ko"ltség, annyival kevesebbért kell adózni. De ha o"t évre állítod is be az amortizációt, az eladási ár a beszerzési ár négy tizede illene hogy legyen. Ami, bár nem vagyok egy autókereskedo" típus, kósernek hangzik. A ku"lo"nbo"zetre való hajtás mino"sít téged nyerészkedo"vé, nem a kilométerszámláló-visszaállítás.

  • 2009.12.08 18:46:49Bambano

    kolbászoszsömle: amikor úgy lopnak autókat, hogy ecu-t cserélnek benne? ezekkel a dolgokkal csak a jóhiszemű emberek szívnának feleslegesen, a neppereket semennyire sem lassítaná le...

  • 2009.12.08 18:47:56kolbászoszsömle

    tónik nem lehet olyan rendszert csinálni, amit nem tud átverni az abban érdekelt...
    Ha _tényleg_ feltörhetetlen az adatgyűjtő fekete doboz, akkor tönkre kell tenni, ha extrém sokat autózik az ember, és igényelni egy másikat...
    Ha ez nem éri meg, akkor annyira drága maga a kütyü, hogy bukik tőle az a kormány, amelyik ilyet kitalál.

  • 2009.12.08 18:50:07tónik

    feri38
    Tizenakárhány millió mobiltelefon cellainfóját tárolják csak M.o.-on. Szerinted mekkora pluszköltség egy kilóméterórában egy jeladó? Ez mondjuk még a gyártóknak is elemi érdeke lenne...Megyek, szabadalmaztatom, de szerintem mire kinyitok egy sört, már megteszik előttem...:)

  • 2009.12.08 18:51:19kolbászoszsömle

    Bambano jaja!

    Szívatják így is rendesen az autósokat, nem biztos, hogy további dolgokat kellene tenni még az "érdekünkben"...

  • 2009.12.08 18:51:31Super aGyuri

    Gomulka Béla: igazad van, de cash flow-ban csak számít, hogy mennyit kap az ember érte. Merthogy kéne venni egy újat helyette. :)
    A könyv szerinti érték alapján minden öt évnél idősebb autó 0 Ft-ot ér. Érdekes módon az APEH mégis megtalál, ha 1 Ft-ért adod el. Akkor hirtelen piaci értéket fog nézni, meg összehasonlító adatokat gyűjt. És társasági adóhiányt állapít meg...

  • 2009.12.08 18:52:07JohnnyFox

    Régi római kereskedőjog --- avagy vigyázzon a vevő :)

  • 2009.12.08 18:53:54kamionmentes

    A legszörnyűbb az, hogy a hitelintézetek egyértelműen, saját bevallásuk szerint látják azt, hogy egy verdában egyre kevesebb km van. Mégsem tesznek semmit, hiszen nekik is biznisz kell.

    Ez lehetne a legelső szűrő.

  • 2009.12.08 18:56:03kp2

    en egy 5 eves C mercivel jarok amiben 50k km van. Tenyleg baj, hogy csak 10k-t megyek egy evben? Sajnalom.

  • 2009.12.08 18:58:23plephyl

    használt autót különben is
    - első tulajtól,
    - nem bp-ről,
    - magánszemélytől "kell" venni

  • 2009.12.08 18:59:40captiva22

    Igen! Magyar vagy! Ezt már meg lehetett szokni! Ha nem basznak át akkor primitíven és durvák a Magyar emberek! X alkalommal csak nézek mikor elmegyek az üzletben vagy csak a forgalomban veszek részt!
    További szép estét mindenkinek!

  • 2009.12.08 19:09:37 Ubul1

    Ádikám, faszagyerek vagy, de tényleg csak röhögni tudok ezen a balfaszon aki megvette.
    Egyrészt mrt használtautót vett 500e ft-nál drágábbért (hülye seggfej), aztán még be is dől annak amit lát. (sok a lassan 4 éves nagyautóban a 120e km, LOL)
    de most tényleg egyesek mi a faszra vesznek dízel, nagykategóriás kocsit, hogy bevásárolni menjenek vele 2 utcányit?
    Én bevágtam volna egy telepre, hogy pucoljátok ki polírozzátok fel, tekerjérek vissza, aztán adjátok el a lehető legmagasabb áron, a fasz szarakodna ennyi vadbarom között. :)
    Akinek meg nem telik újra az meg válogasson a 15 éves korosztályból a megkíméltek között, ott nem fogja anyagi csőd érni.

  • 2009.12.08 19:12:59captiva22

    Ezt mondom Kedves MEHEMED! Képzeld magyar vagyok!Ezt Írtam, hogy olyan primitív vagy te is mint a "...." gondolj amit akarsz a pontok helyére! Hogyan lehet valakinek Kurva anyádozni akit nem is ismersz! Igaz a neved is elárulja, hogy annyi eszed sincs mint a kecskének!
    De ez az oldal nem arról szól, hogy az olvasók vitatkozzanak, hanem az oldalt olvassák!
    További szép estét mindenkinek "KURVA ÁNYÁDOZÁS" nélkül!

  • 2009.12.08 19:14:52 Ubul1

    persze öregem, meg még menetlevél is kéne az összes forgalomban lévő járműnek segédmotortól az önjáró daruig, a teremburáját!
    hát ekkora marhát csinálni szerencsétlen jóhiszemű fillérbaszókból, akik a km állás után ránézésre akarják eldönteni, hogy milyen jó az adott kocsi :D
    De komolyan ekkora vadbarmot, h meg se fordul a fejében, h agyon vizsgáltassa a szart amit épp venni készül egy csomó pénzért.

  • 2009.12.08 19:15:34redriot77

    El sem tudom képzelni, hogyan tudnék a kínálatból autót választani, ha teszem azt dízel Focust, vagy Skoda Superbet vagy hasonlót keresnék.

    Ezeknél nagyobb a valószínűsége, hogy vmi párévesen 300e felett futott autót fog ki az ember. Ha szerencsés, akkor még nem volt ripityára törve ez idő alatt és úgy-ahogy karban tartották.

    Szerencsére vannak olyan típusok szinte minden kategóriában, amiknél hihető lehet az extrém alacsony futásteljesítmény is. Alapból azért egy idős, vidéki tulajtól hírdetett Kia Picantóról mondjuk hihető lehet, ha négyéves koráig 30.000-et futott. Hyundai Elantra cégautókkal is ritkábban találkozni mint mondjuk Opel Astrával. Nem azt mondom hogy ezekből nincs széttaposott strandpapucs állagú roncs, de azért nem ez a jellemző.

  • 2009.12.08 19:16:42kuciber

    Az előző autómat nagyon nehezen adtam el.
    4 évesen és 140E km-el.
    De az az érdeklődő aki eljött, megnézte az autót, láthatta, hogy 1 szervízbe hordtam, megvolt az összes szerviz számla, ott a gépben minden olajcsere vagy javítás km-el könyvelve, az el is vitte. Pedig nem is adtam olcsón.

  • 2009.12.08 19:18:00 Ubul1

    2009.12.08 19:04:34mehemed
    mi nem tetszik kiscsíra? ;)
    mondd már meg neki a frankót Captiva, szegény gyereknek értő olvasási zavara van.

  • 2009.12.08 19:21:40kopeter

    Jó estét!

    Amit ádám írt azt teljes egészében alá tudom támasztani.Én apósom autóját tettem fel a használtautóra a valós futásteljesítményel(350 ezer) 10 éves peugeot 306 kombi 1.9szívó diesel.
    Vadi újan vásárolta és 99%-ban ő használta,napi szinten zömében hoszabb útakon.
    Jelenleg a legolcsóbb diesel peugeot 306 kombi valós kilóméterrel és még mindig nem volt egy darab érdeklődő sem...
    akkor most mi a megoldás....?

    Üdv!

  • 2009.12.08 19:23:12 Ubul1

    2009.12.08 19:15:39mehemed
    Öregem akkor elmondom, hogy aki ilyen kocsira pályázik mert nem jó neki a nagyfater stiftje, az majd kiköhögi a szervízelést is mert valszeg futja rá, de nem lesz olyan barom h használtan vegye meg. Ha meg igen akkor meg ne sírjon már a bagólesője, hogy a láthatóan ingajáratra használt kocsiban mennyi van. Valszeg nem bevásárolni vette az előző tulaj se.
    Érted öregem, egyesek sík fogalmatlanok, fingjuk sincs hogy milyen mindenapjai van egy ilyen kocsinak.
    kb mintha valaki egy taxiról akarná feltételezni hogy ez egy megkímélt minimál km-es autó. Ébresztő már faszikáim!

  • 2009.12.08 19:23:56captiva22

    Egy normális olvasó a sok közül "Ubul1"

  • 2009.12.08 19:24:34szaporító

    Milyen fasza lenne, ha igazoltatáskor felírnák a zsaruk a km-állást. A mi pénzünkből futna rá.

  • 2009.12.08 19:28:08gobolyosg

    és mi mondjuk hogy hazudnak akik vezetik ezt az országot? mindannyian hazudunk, és abból --> ez lesz. amíg abba nem hagyjuk.

  • 2009.12.08 19:28:22Herman

    Én speciel csak úgy hobbiból tartok nagykocsit, nem azért mert sokat megyek, vagy rongyrázásból...

    És talán ezzel nem vagyok egyedül.
    Évente 5000 Km. Telet-havat, nem lát. ÉS ha minden jól alakul, tán még a veterán kort is megéli nálam.

    A melósautóm hétköznapra egy Suzuki Sedan.
    De minek is jobb, amikor a munkahelyem és a házunk között csak 6 km megyek naponta (oda-vissza)

    Még be se tud melegedni normálisan a
    szerencsétlen.

    Úgyhogy nem igaz, hogy a nagykocsit tartók mind széthajtják, és tönkreteszik pár év alatt a verdájukat.

  • 2009.12.08 19:28:40Pierre73

    új autót kell venni. Bár, mondjuk itt Mon. az sem biztos

  • 2009.12.08 19:31:19gobolyosg

    az olvasó levele tökjó volt, mert rávilágított még egy dologra: van ebben kényszer rendesen. És nem hiszem el hogy nem lehet fél év alatt egy km adatbázist létrehozni. sztem a tax bukna rá... az önkormányzatokat inkább óva inteném a pluszmelótól :-)

  • 2009.12.08 19:31:38papa33

    Annyit hozzátennék, hogy egy autó ha nem öreg, mondjuk 3 éves az még akkor is annyira vagyonokat ér, hogy nyilván egy komoly szervizköny vizsgálatot megér, ha nincs számlástul, leinformálhatóan minden, akkor vagy ne vegyük, vagy annyi-amennyi. Nem sok az a 300 ezer, de a következő százezer drága lesz, olyan mint minden dízel, ami valszeg sokat futott: annak a futómű, fék, kéttömegú lendkerék, porlasztók, stb mind viszavan...

    Én megyek kb 8 ezret/év: nagybevásárlás, rokonok, nyaralás, a döntő kb 90% hosszú út, 400 km, rokonok. Ez mindig rendelkezésre áll, nem kell taxi, sokáig megmarad, eladáskor ha csalnék mondjuk 10 évesen nyernék rajta max 100-ezret, ennél több a becsületem, nem germóznék ennyiért. (Mellesleg beszélgetéskor, 2 emberke is megvette volna az enyémet szintén germózás nélkül, tulajdonképpen nem is az autót hanem engem ismerve. Vétel esetén legalább annyira az eladót is lecsekkolni mint az autót... Dízellel sem mennék többet, mert a nyomatékot a 8000 alatt is élvezném (na de nem kell nekem D), amúgy ismerősöm D Toyota 4év 6000 km mert hát nem kellett volna de már megvétel után jött rá, a másik a melósautó. És épp a km miatt lenne jó meg a nagy távolságok miatt egy nagy benzines pl 2000 cm3 Mondeo, mert mindegy ennyi km-nél hogy 6 v 9 l a fogyi de a beszerzési ár jóval alacsonyabb, sokan itt meg sem néznének egy benyás Mondeot-Passatot. Nemdebár?

    Ja a politikus autójától, a politikustól mit is vár az ember...

  • 2009.12.08 19:31:56feri38

    Egyébként kezdek rájönni, hogy balfasz aki fiatal autót vesz. Sokszor írtam már itt különböző oldalakon hogy jó 96-os Astra Caravant vettem tavaly. Semmi gond vele, megy mint az óra, megkapta a vásárláskori kötelező szervízt, csak benzinre költök. Most belegondolok hogy vegyek 3-4 éveset, ki tudja hol cseszik át az embert, visszatekerték, nem tekerték...Ott már azért másfél, két millás értékről van szó. Szerencse kérdése ez az egész használtautó dolog. Újat meg vesz a franc, rajtam bank ne gazdagodjon. Ha meg kitesz az ember kp-ben 3-4 millát, akkor is óriásit bukik rajta az értékvesztés miatt.

  • 2009.12.08 19:32:36Herman

    Pierre 73, hülyeség....

    Bizonyos kategória felett már nem ésszerű aza a pénz, amit elbuksz pl. 3 éves korig....

    Én a mostani kocsimat 12 milla bukó után vettem meg az első tulajtól...4 milláért. (tehát, új morában 16 milla volt)

    ÉS HIBÁTLAN. KOP-KOP.

  • 2009.12.08 19:33:22gobolyosg

    Herman:
    mi a nagyautód?
    elneadd bármiaz :-)

  • 2009.12.08 19:34:52papa33

    Amúgy meg ne nézzék mennyit megyek, a hölgyektől sem illik megkérdezni a korukat. Nézzük meg megér-e annyit, a végén fog úgyis kiderülni megérte-e. Pont mint a nősülés, utóbb derül ki...

  • 2009.12.08 19:35:28Herman

    De szánalmas amúgy a luxuskategória értékvesztése....

    Elnézem, hogy 30 millás 7-es bömösöket 3-4 évesen simán 7-8 milláért vesztegetnek..

    Az egy kisebb ház ára, amit elbuknak.ráadásul még jó vételt is ki lehet fogni...

  • 2009.12.08 19:36:49Herman

    gobolyosg:

    http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=18130

  • 2009.12.08 19:37:53gobolyosg

    papa33:
    "Nézzük meg megér-e annyit.." - nem mindenki tudja megítélni mit ér egy vasdarab, nem is kell mindenkinek tudnia. Meg kéne bízni egymásban, és akkor jobban is nősülnének páran talán...

  • 2009.12.08 19:39:58gobolyosg

    Herman:
    áááá. ha ismered az eredetét, akkor segáz. ennél jobbat csak keresve. most irigyellek

  • 2009.12.08 19:40:14stars7726

    Olyan jó olvasni,hogy mindenki mondja az okosat.amit nem értek:az egész net,ez az oldal is tele van a márkaszervízekről írt negatív ítéletekkel,a hanyag,átvágós,szakszerűtlen szervízelésekkel,a becsapott ügyfelek tömkelegéről,mégis mindenki rohan be a márkaszervízbe,ahol majd jól megnézik a szervízkönyvet,meg jól leellenőriztetik az autót,és aztán majd megmondják a tutit.hogy az új vevő megelégedve,megnyugodva veheti meg álmai autóját.ritka nagy barmok vagyunk mi.és nem értek egyet a levélíró módszerével,de vhol igaza van.ez az egész km óra állás játék,egy gerjesztett dolog,nem csak azon múlik egy autó állapota,hogy mennyi km van benne,hanem az előírásoknak megfelelő használat,és a szakszerű rendszeres szervízen is.azért veszik meg az emberek,mert el akarják hinni,hogy annyi van benne,azt képzelik hogy isteni szerencséjük van,és hogy a szomszéd az tök hülye,mert suzukit vett.pedig nem.mert minden autóval vannak igenis vannak gondok,problémák.a soha semmi baja nem volt,nem romlott el, az ugye,mint tudjuk csak népmese.mégis sokan bedőlnek ennek.kicsit objektívebbnek és reálisabbnak kellene legyünk,autó vásárláskor is.és ne áltassuk magunkat,ami el tud romlani,az el is fog romlani.mert mint tudjuk,a hiba az úgy jelentkezett,hogy az előbb még működött...

  • 2009.12.08 19:41:06gobolyosg

    elég kigurulni velük, és tizedét buktad egyből... de ez természetes, nemúgy mint egymás átverése

  • 2009.12.08 19:41:18McK

    Juhééééj!

    Ennyit az autót csak magánszemélytől,mert a köcsög nepper így meg úgy szövegről..
    Emberünk magánszemély volt,első tulaj,szép házzal,térköves udvarral..nesztek,faszkalapok.

  • 2009.12.08 19:43:01gobolyosg

    Herman:
    Nem tennél rá a kedvemért valami gyári felnit? :-)


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

csapágyazás, stabilizátor
SKODA FABIA 1.2 12V Kombi 2011-2013
1050 Ft
Görgőscsapágy. gólyaláb támasztó csapágy
SKODA OCTAVIA 1.6 Ferdehátú 1996-2004
1644 Ft
tömítőgyűrű, főtengely
SKODA 105,12 1.2 120 L lépcsőshátú 1987-1990
1992 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Chatted up by a Bentley driver
We’re warming up for the Tokyo Motor Show doing a little carspotting. I have lots of interesting things to show you already, and we’ve only just begun.