Focus vagy Corolla?

2010.02.27. 15:38 - Papp Tibor

Feladó: Röff

Dátum: 02/19/10 12:11:14

Tárgy: Focus vagy Corolla?

Címzett: Papp Tibor

Sziasztok!

Autóvásárlással kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.

Aránylag fiatal, de olcsóbb autót szeretnék venni.

Elsődleges szempont a "melóbajárás", amihez persze megfelel a jelenlegi 1996-os Swiftem is. Azonban évente 3x-4x szükség lenne egy nagyobb csomagtartójú kocsira. Három gyerek mellett néha kell... :D

301007 29 toy

Max. 10 éves és millió alatti kocsit keresnék. Olasz és francia kocsikat kilőttem (bár a Peugeot 307 tetszik), a Daewoo/Chevrolet-t szintén sztornóztam.

A rostán így két típus akadt fent. 2000-es Corolla és szintén 2000-es Focus.

ford focus lvh1

A csomagtartók mérete nagyjából egyforma (a Corolla picit nagyobb). Árban hasonló, 700-800 ezer körül mozognak. Az esetlegen alkatrészárak talán a Ford mellett szólnának (vagy nem?), a megbízhatóság miatt azonban a Corolla felé húznék.

A belsejét tekintve mindegy, nem a műszerfal anyaga számít, inkább a fogyasztás/megbízhatóság.

A két kocsi közül melyiket tanácsolnátok?

(itt három hirdetés linkje volt - PT)

Segítségeteket előre is köszönöm.
KG

Kedves KG,

ha feltételezzük, hogy a három autó egyforma állapotú, akkor én a VVT-i motoros Corollát venném. A másik kissé túlárazottnak tűnik, persze, ehhez látni kellene a kocsikat. A kereklámpás Corolla talán valamivel takarékosabb, de (főleg jól leterhelve) nem is nagyon megy. A Focus mellett is szól valami: ötajtós. Alig kisebb valamivel a csomagtartója, sokkal jobban rakodható, bővíthető. Ráadásul az egész Focus modernebb, a Corolla kissé ósdinak hat mellette, alacsony és hátul szűkös, nem vagyok meggyőződve róla, hogy három gyerekülés valóban elfér benne.

077350100 1211378501

Viszont szerintem minőségibb a japán, finom, zizegős motorral. A Ford 1,4-ese tényleg siralomvölgy, bár a költségei kedvezőbbek, én egy 1,6-ost javasolnék inkább, ismét a három gyerek+sok cucc üzemmód miatt, főleg, ha nem az Alföldön járnak majd az autóval. A futóműve egyébként nagyon jó, ha szereti a sportos autózást. A fehér szín elgondolkodtató, nem volt-e cégautó, a Toyotánál ennek lényegesen kisebb az esélye.

Mindegyiknél figyeljen oda, hogy a motort beindítva mennyi idő után alszik el az olajlámpa/meddig kerreg a szelepvezérlés, a menetpróbán mennyire kopog a futómű, vállasak-e a féktárcsák. A Toyota váltójának két ujjal kapcsolhatónak kell lennie (a Fordé emberesebb), a nehezen járó kuplung is intő jel - illetve alap a masszív alkura.

A családunkban egyébként van egy Corolla, a nagynénémé (1.4 VVT-i Harmony), és ebből fakad még egy intelem: az autózásban járatlan emberek azt hiszik, hogy teljesen gondozásmentes autó, még olajat sem kell cserélni benne ("most volt vizsgáztatva, azt ugye ott cserélik?"). Szóval, az ismert előítélet talán többet ér, mint az extrák. Igaz, az autónak tényleg semmi baja sem volt eddig, a töréseket leszámítva. Viszont a VVTi-s autónál fenntartásokkal kezelném a hirdetésben írt elektromos extrákat, mivel ez egy Harmony Fullfapad, de még a kormányállítás lehetőségét is. (nem nagy gond különben, inkább a hirdető jellemrajzához adalék.) És ne kerülje el a figyelmét - ha ez szempont - hogy egyik autóban sincs klíma. A VVT-i mellett szól az is, hogy láncos a vezérlése, viszont egy műszaki állapotfelmérést egyiknél se hagyjon ki, kompresszióméréssel súlyosbítva.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Ui: Még egy apróság. A futásteljesítményt hagyja figyelmen kívül, esetleg nézzen bele a szervizkönyvbe, hogy hova hordták az autókat, és érdeklődjön a valós futásteljesítmény után ott.

Feladó: Röff

Dátum: 2010. február 19. 17:45

Tárgy: Focus vagy Corolla?

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor!

Nagyon köszönöm a válaszát.

Ha nem zavarom, akkor még egy kérdésem lenne.

Igen, azóta kicsit utánanéztem én is, a Focust kivettem a listáról.

Viszont bekerült a Nissan Almera, 1.5-ös motorral, a 2000 utáni gyártás, már a gömbölyűbb lámpás.

7da6d3c9533f40fc01fb22b26a436cdc download

A formája tetszik, a Népitélet nem mond túl rosszakat róla, az átlagfogyasztás 7 liter. A csomi 355 liter (a Swift 226 L...), 5 ajtós, ami 2 gyerekülés mellett nem hátrány (szerencsére a 3. gyereknek már nem kell ülés, 14 éves elmúlt).

Autós ismerősök között is megoszlott a vélemény a Focusról (inkább nem), de a Nissanra azt mondják, jó.

Sőt, szükség esetén ebből is ki tudom venni a kalaptartót.

Ezzel a kocsival van esetleg tapasztalata?

Vagy esetleg mit tudna ajánlani?

Ami lényeg lenne nekem:
- max. 10 éves
- min. 4 ajtós
- kis fogyasztás
- és hát néha a 3 gyerek + asszony... :)

Ilyenekkel nem foglalkozom, hogy "tetszen a műszerfal", fontosabb a megbízhatóság.

Klímáról nem álmodozom (bár nyáron a gyerekek miatt néha jó lenne), mert jelentősen drágább az autó és csak magam miatt nem kapcsolom be.

Az ez előtti autóm egy Daewoo Lanos volt, 1.6 SX, klímával. Sosem adtam volna el, nagyon szerettem, megbízható, olcsó alkatrész árakkal, csak az a fránya 10L-es fogyasztás ne lett volna (télen-nyáron). Pedig nem vezetek sportosan, a Swift is elmegy nyáron 5 - 5,5-el.

Tényleg, az esetek 90%-ban csak dolgozni járok vele (Pestlőrinc-Biatorbágy, napi 80km). Tehát az első helyen a fogyasztás áll.

Előre is köszönöm.

Kocsis Gábor

Ui.: Miért van ilyen kevés Almera?

Kedves Gábor,

az Almerával van tapasztalatom. Egyrészt, Önnek, a robbanékony Swift után csalódás lesz az 1,5-ös gyorsulása, a váltó áttételeit a jó fogyasztáshoz méretezték, ennek megfelelően nem túl rugalmas, a legkisebb gyorsításhoz vissza kell kapcsolni. Viszont tényleg nem eszik sokat.

Én is végignéztem a Népítéleteket, és nem ugyanazt olvastam ki belőle. Azt kell mondjam, hogy a típus elég vegyes, sajnos ekkor már megkezdődött az európai Nissan elrenault-sodása. Az Almerát Angliában gyártották, ezért én kereskedőtől nem, csak nem hazudós ismerőstől vennék ilyet, mert akad pár problémás példány.

Viszont az Almera négyajtós változatát eleinte Japánból hozták, ha jól emlékszem, a gyártás első egy-két évében. De nem is a gyártás éve a fontos, mert ez kiderül az alvázszámból: ha JN-nel kezdődik, akkor én nyugodtan megvenném, persze kis állapotfelmérés után.

Amit még tudnia kell az Almeráról: sajnos nem túl bő a hátsó tér az autó külső méretei ellenére. Talán picit szélesebb, mint a Corolla, de a lábtér még kisebb. A rugózása sem túl finom (itt is jobb a Toyota), mert a hátsó merev híd zötyög. Bár, emlékeim szerint a japán gyártású verzió minden porcikájában finomabb volt, mint az angol, kérdés, hogy az évek során mennyire maradt egyben. Az is rizikófaktor lehet, hogy a japánhoz drágább és ritkább az alkatrész, ahogy például a magyar SX4 és a japán SX4 viszonylatában.

Alropó, Suzuki! A Lianát nézte már? Ha nem, megér egy pillantást. Nem egy gyönyörűség, de elpusztíthatatlan.

57991suz+

És még egy dolog ugrott be. Ha már Almera, miért nem vesz egyet az előző szériából? Az egy jobb autó volt, ment, ha vigyáztak rá, nagyjából egyben is maradt. Igaz, csak az 1997 utáni, faceliftest ajánlom, az jóval csendesebb (ez a hűtőmaszk rombusz alakú rácsozatáról ismerhető fel). Ha vigyáztak rá (márpedig ez egy ilyen vásárlókörnek szól), akkor jobb vételnek érzem, mint az újat, ráadásul olcsóbban megússza. Ja, és kerülje a Fitt verziókat, szervo nélkül.

2d1edb3cbbbb4fb1c05d2f232c9fc94a download

Ami a klímát illeti, változtasson a véleményén. Inkább legyen régebbi az autó, de ne rotyogjanak nyáron a gyerekek a kocsian. Továbbá, az életben el nem adja, ha le kellene cserélni.

Remélem, ez elég infó, ha van kérdése, még írjon.

Ha nem gond, a levelezést, keresztnévvel és eltorzított hanggal kirakjuk az RSVPTC-re, hátha az olvasó tudnak értelmes infóval segíteni, vagy mást javasolni.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Ui: szerintem van elég Almera

Feladó: Röff

Dátum: 2010. február 23. 19:46

Tárgy: Focus vagy Corolla?

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor Úr!

Nagyon köszönöm a segítségét. Természetesen kiteheti a levelezést, nincs benne semmi rossz, még csak nem is politizáltunk... :D

Érdeklődéssel és meglepődve olvastam sorait. Azt hittem, az új Almera AZ autó. De ezért jobb kikérni egy szakértő véleményét.

Ha csak az árat és felszereltséget nézném, akkor szóba kerülhetne egy fiatal Xsara is, de mindenki lebeszélt róla.

Tényleg ennyire gáz a Citroen?

Régi Almera? Hmmm... Tényleg nem rossz. Abban tökéletesen igaza van, hogy inkább egy kicsit régibb, de megbízhatóbb/olcsóbb/klímás kocsi.

De a Sedan nem tetszik, úgyhogy lépcsőshátút keresek.

Alaposan végiggondolva akkor marad a régi Almera, illetve régi vagy új Corolla.

Apropó: a Daewoo/Chevrolet miért nem tud normális motort csinálni? Nem lenne semmi baj velük, egy Aveo, Lanos vagy Lacetti tök jó lenne, ha nem lenne 10 liter a fogyasztás. Vagy a kaszni túl nehéz nekik?

Nagyon köszönöm.
Röff

Kedves Röff,

még sosem volt Citroenem, de egy barátomnak volt Xsarája. Én nem vennék, a saját pénzemből. A Daewoo-motorok valóban sokat esznek, nekem is ez a tapasztalatom, egyszerűen azért, mert elavultak. De tíz év múlva a Cruze már jó lesz.

Jó autóvásárlástT

Üdv

Pt

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.02.27 23:06:29sanyesz20

    Szerintem a Ford Escort 1,8-os Td-i a jó.6 liter körül eszik,olcsó alkatrészek,5 ajtós,nagy csomagtartó de sajnos 10 évnél fiatalabb nincs:(

  • 2010.02.27 23:24:50V-johny

    Az Octavia II. már más helykínálatban és ott van már 1.6 FSi 115 lóerővel de ahhoz még egy milliót kellene rádobni... Én is ismerem a VW dízellegendáit csak sajnos legalább ennyi ellenvélemény is van a meghibásodások miatt (de épp úgy a francia dci-re is van bőven elég írás hogy mennyire is fáj ha ott valami megadja magát) . Ha egy új dízelről van szó az más (főleg a pénzkereső eszköz de családi autónak már sokat kell vele járni hogy a fenntartási költségek és a fogyi különbségek kiegyenlítődjenek)de egy ismeretlen előéletű majd 10 éves dízelt messze jobb elkerülni hiszen 3 gyerek mellé néhány több százezerbe kerülő szerviz nagyon keserű lehet...

  • 2010.02.27 23:24:51augustiener

    Átolvastam a hozzászólásokat is hirtelen.
    tónik! Szerintem a legjobb ötletet adtuk neki. Évi három-négy alkalomra a legjobb megoldás lenne. De, hogy utána már évi húsz alkalomról írt, meg kocsikázásról Bécsbe, meg nem szeretne dieselt? Haló! Vagy az utazások számát kellene csökkenteni, vagy pénzt kellene jobban beletenni a dologba!

  • 2010.02.27 23:25:36M@tek@

    Ha nem kér dízelt, akkor tenyleg a Kókusz marad, de Corollat nem vennék, de egy Civic bármikor jöhetne...

  • 2010.02.27 23:29:12pubi02

    sztem meg vegyen emberunk 4utemu wartburgot, nagy is es old school is :)

  • 2010.02.27 23:34:30V-johny

    Én nem tudom kinek mennyi gyereke van és őket hogyan próbálta elhelyezni egy Focus, Corolla stb. hátsó ülésén de abban biztos vagyok hogy nem egyszerű. Többen is írták hogy érdemes végiggondolni egy kategóriával fentebb lévő autókat (B Vectra kombi 2000-2003 környékén 1,8 motorral vagy a Monedo mint írtam de sorolhatnám még a kombi és ötajtósokat sokáig). A Focus 1,6-osa (1,4-et ne társítson az Ő elvárásaihoz) enne annyit ha nem többet mint az erősebb 1,8-as benzinesek de erőtartalék már nem lenne és az is hozzájárul az aktív biztonsághoz egy autónál mert ha előzni kell akkor kell az erő...

  • 2010.02.27 23:36:00V-johny

    3 gyermek elhelyezéséről beszélünk elvégre....

  • 2010.02.27 23:48:50gergoh90

    Az első Leon is nyerő lehet. 1 misiért már vannak, és príma autók. Az enyémben lassan 200.000km van, de eddig semmi olyan hibája nem volt, ami nem kopó alkatrész. A fogyasztása pedig 4 emberrel, 1 heti csomaggal 6 liter alatt van.
    Jah, széria benne a klíma, ami szintén feltétel...

  • 2010.02.27 23:53:51augustiener

    pubi02! heheheheeeee


    "Azt mondta vegyek Wartburgot, mert azért jó, mert az nagy! De tényleg nagy a csomagtartója. Aztán elromlott, de rögtön visszaadta a pénzt, és hozott egy Trabantot. Amire azt mondta, hogy az azért jó, mert kicsi! Aztán eladtam, és vettem egy kottát, meg egy kerékpárt. Az azért jó, mert jó!"

  • 2010.02.27 23:54:39kavicsboy

    én csak annyit tennék hozzá:a citroen jóóó!!2000óta hajtottam xsarát az első sajna csúnyán összetört nem is volt meg sokáig,de viszont a 2.at 2002 óta hajtottam egésszen decemberig(akkor cseréltem le)fent volt a neten 785ezeré,kb 3hét alatt eladták a kocsit!!!sosem volt vele baj!!!150000km-t tettem bele,felépítettünk vele 1 házat rengeteget ment 4000/perces fordulat felett(szinte mindig :),de motorikusan semmi,azaz semmi baja nem volt!!sajna nyáron feladta a torziós hátsó tengelyben a csapágy a szolgálatot,de 20 rugóért felújították nekem!!én csak ajánlani tudom mert tényleg 1 jóó kocsi!!!csak ne importverda legyen no meg ne céges!!!ja és minden benne van klíma.....!és még sokkal biztonságosabb is mint az a régi alméra,mert ugye a gyerekeink épségénél nincsen fontosabb!!!ja és csak benzinest vegyél,dieselt felejtsd el!!soha ne vegyél!!!benzines és bele a gázt!!!azt autókázol 170 forinttal literenként!!!ha a csomagtartó a gond a gáznál,létezik pótkeréktartály,amit mivel a xsarának kívül van,oda is feltudják szerelni!!ja majd elfelejtettem 1.6 16v 90nél 4.8at papál,140nél kb 6.6-7.2ig!!!mikor rúgtam neki olaszból hazafelé 8litert kért százon!!!ja hogy,hogy rúgtam neki???mikor megálltam pisilni felnyitottam a motorháztetőt:a kipufogó könyök a kocsi aljáig vörösen izzott!!!!de szerintem az octávia is 1 jó választás!!!!csak ne 1.4 ben !!!

  • 2010.02.28 00:19:02___chm___

    vegyen az embör régi swiftet (mondjuk kollégának pont az van, csak általánosságban) annak úgyis csak 5 számjegyű a kilóméterszámlálója nem kell stresszelni hoyg visszatekerték-e:D

  • 2010.02.28 00:35:18eweres

    Papp Tibinek igaza van az Almérával kapcsolatban. Az újabb (15ekm-t vezettem) nagyon lomha, gyenge a minősége úgy általánosságban. Az elődje (40ekm-t vezettem) ehhez képest egy minőségi sportgép volt...

  • 2010.02.28 01:01:58Bougheau Tschichka

    3 gyerekülés egyik kompakt autóba sem fér be!!!

    Ezek szerint a maradék két legrosszabbra esett a választása

    Nézegessen Citroen Picassot, franciasága ellenére 6 éven át vezette az ADAC megbízhatósági listát kategóriájában, egyszerűen elnyűhetetlen és olcsó

    Nyilván véletlen jött össze a franciáknak, de mégis bevált

  • 2010.02.28 01:06:05Bougheau Tschichka

    http://www.automagazin.hu/szamok/2005/10/cikk110.html

  • 2010.02.28 03:34:45AtoszMester

    Mi az hogy elrenaultosodás?

    Bitóra vele, gyerünk franciások :DD

  • 2010.02.28 05:33:05tamatomi

    Lipicaicukorgyáros, azért alanyi jogon de sok hülyeséget össze-visszabeszélsz. Az Almerát ha elfogadod ugy ahogy van és a tudását. a legmegbizhatobbbak egyike. Nem versenyzésre való a motorja de igen rugalmas. Szervizben még a kötelezőn kivül nem volt, nincs miért... 60e körül járok vele. Szóval nincs miért ócsárolni. A Focusról meg látok szervizstatisztikákat - Európait - , szóval csak óvatosan. Az Almerát meg hagyd békén akinek olyan van az elégedett vele, hidd el. Látsz belőlük elég sokat.

  • 2010.02.28 05:45:39Csabby

    A kollégám a tanácsomra vett egy 2001-es Corollát,igaz 160000km-rel, azóta sincs semmi baja(az autónak)a kopó alkatrészeken kívűlsemmi nem kell bele(gyertya, szűrő, olaj,stb.) olyan a motorja mint a svájci óra...

  • 2010.02.28 06:30:16geri1833

    Visszautasítom az előítéletett a Daewoo-Chevrolettel kapcsolatban.Évek óta ilyen autóm van, soha nem volt fogyasztás gondom.Szerintem meg kell tanulni autót vezetni.Ráadásul nem vagyok egy csiga!3évig volt Nexiám imádtam,de 9 évesen lecseréltem(pedig nem volt gond vele fogy.6,5L).Vettem egy új Lacettit.Százszor többet ér mint egy Focus.Kényelmes ,nagy és még semmi sem romlott el rajta.4éve használom és nem adnám oda egy Corroláért.Se kivül,se belül, meg se közeliti a Lacettit!A megbizhatósága pedig példás.Szüleim Daewoo Kalost vásároltak az én tanácsomra.Most 6 éves,szintén hibátlan.Fogy 7L.Műszaki vizsgára csak lemostam.A kérdező nem lakik messze tőlem ha van valamikérdése szívesen segitek neki Chevrolet témában.E-mailben megkereshet.Ősszeségében azért a véleményem az,hogy gondos gazda szerető gondoskodását meghálálja az autó!

  • 2010.02.28 08:24:08Onil

    Üdv csak is Toyota jöhet szóba de a carina e megbízható nagy csomagtartó és nem drága az alkatrész ez tévhit nekem is ilyen autom van 230 ezer km cserélve csak olaj olajszűrő vezérműszij és egy vízpumpa nem is volt drága.2literes benzines jól megy nem eszik sokat 8 liter nem kel félni a nagyobb motoroktol nem erölködik így nem zabál sokat

  • 2010.02.28 08:36:17Devil2

    Én nem ejteném ki a szórásból az utolsó szériás Skoda feliciát sem, ha pedig tényleg szempont a hely kérdése akkor a kombit. Alkatrész gombokért van hozzá, egyébként megbízható, kivéve néha a hűtőtermosztátot (nyitva marad, tehát hűtés van akkor is). Ősöreg nyomórudas 8 szelepes motorja van, de alig kér enni. Nyáron 6, télen 7 literes fogyiból kijön. Kérdés, van e olyan aki hajlandó eladni...

  • 2010.02.28 09:46:56Focus01

    A második Ford Focus-omat használom. Az elsőt is használtan vettem, 4 évig használtam 55.000.- Km-t futott alattunk, ez idő alatt csak szervíz és benzinköltsége volt. Soha nem hagyott cserben. Egy fiatalabb Focus I-re cseréltem tavaly nyáron, azóta 11000.- Km-t hajtottam bele, azonban csak szervíz és benzinköltség ennél is. Az enyém 1.4-es téli átlagfogyasztás, sok állással 7,3 átlag. Mi hárman vagyunk a családban, de ha valaki teltházzal akar közlekedni vele javaslom az 1.6-os motort.

  • 2010.02.28 10:05:21Aquagen

    Jó megoldás, hogy maradjak a seggemen, tegyek fel egy utánfutót, és szükség esetén használjam. De azért akkor is le szeretném cserélni, hiszen ebben a kocsiban sem ABS, sem légzsák, és azért 2010-ben jó lenne.

  • 2010.02.28 10:07:33Aquagen

    Hopp, az előző hozzászólásom nem jelent meg.

  • 2010.02.28 10:08:54Aquagen

    geri1833: dobj egy mailcímet!

  • 2010.02.28 10:12:22Aquagen

    Köszi mindenkinek a hozzászólást.
    Szóval vagy a "ferdeszemű vonal", ami picit régebbi autó, drágább alkatrésszel, de megbízhatóbb, vagy egy újabb technika (pl. Focus, Xsara vagy egyéb), fiatalabb, de jobban oda kell figyelni, hogy elkerüljük a volt céges kocsikat.

    A méretét tekintve egy eggyel nagyobb kategória jó lenne, azaz a Swift után egy Almera/Corolla/Focus/Xsara kategória. Max. meg kell tanulni pakolni... Ebben a nők nagyon otthon vannak.

  • 2010.02.28 10:22:40SpeedFreak

    Csak a Fóka... Egy 2001-es 1.6-os lelőhető 900K körül, egy barátom ilyet hajt (inkább üt-vág) 0 kilométertől és a kopó alkatrészeken, folyadékokon kívül mást még nem kért... A francia felejtős, a korábbi generációs Almera még jó alternatíva lehet, nem sok panaszt hallottam. Általánosságban azt mondom, hogy franciát ne, japánt 1993-1998 közöttit csak (akkor még tudtak autót építeni), Focusból meg jól meg kell nézni (sok volt a céges), de én utóbbira szavaznék, nem utolsó sorban a futóműve és a fogyasztás miatt.

  • 2010.02.28 10:43:14loláb

    @V-johny

    A "sedánt ne" szerintem csak a régi almerára vonatkozott, legalábbis én így értelmeztem.

    A kalos csomagtere nagy, és jobban pakolható, mint az én G astrám (twinport). Nyáron voltunk olaszországban, 4 ember, 10 napra. Az én általam vitt 4 ember csomagjaiból is raktunk át a kalosba, mert hozzám nem fért be, de a kalosban még maradt hely.
    A 120 literes bojlert nem tudod betuszkolni a csomagtartóba, de a metrós bevásárlás jobban befér.

    Egy baja a fogyasztás, és az ezzel párhuzamosan kicsi tankméret volt, én az astrával eljártam 8 literből, azaz 450-480km-enként tankoltam, a kalos 10 körül evett, azaz miatta 350-370 után kellett tankolni.

    Ez hátrány az tény. Mondjuk a fogyasztás többlete talán kárpótolja azt, hogy egy 5 éves, 70ezret futott kalosra még 50-80ezerig, vagy tovább csak a kopó dolgokat kell kicseréltetni, de egy tíz éves, 200ezer körül futott autónál már esetleg komolyabb, napokig tartó javítások is lehetnek, ami, hogyha emberünknek napi 80km-t kell ingáznia melóba, viszonylag komoly hátrány. És árban egy 2004-es klímás kalos kerül anyiba, mint a 2000-es focusok.

  • 2010.02.28 11:07:37Kriszosz

    Nekem is volt egy 1,6-os, 3 ajtós sport Focusom. Kereskedésből vettem, hiba volt... "hivatalosan 40e Km" volt benne, gyakorlatilag szerintem 240e.
    Nagyon szerettem, nagyon jól ment, a városi fogyasztása kicsit magas volt, de benzinesnél ez talpfüggő szerintem. Ha kitapostam a lelkét melóba menet, akkor is max. 10-est evett. Átlag 8-9. 3 évig jártam vele D-Pest, É-Pest viszonylatba napi kb. 70-80 km-t melóba. 3 Havonta fékbetétcsere :D
    Na ez is a vezetési stílust igazolja...
    Viszont a városi extrém üzemmódnak és a valószínűleg nagy km-futásnak köszönhetően a hibalista is elég szép hosszú volt:
    kuplung munkahenger 50e km alatt 2x, csapágyak rendszeresen, lengőkarok, fékbetétek, stb.
    Viszont sehol nem hagyott ott! Mindig pöccre indult, ment mint a gép, és IMÁDTAM, még akkor is, ha néha a gatyám ráment. Barátaim céges Corollákkal jártak, de még a régi lapos kockákkal. Na AZOK, tényleg elnyűhetetlenek voltak, kenték is a száját, mint állat... Igaz volt, hogy a szervizbe 4-500.000-et otthagytak. Na persze a cégük, nem ők :)
    Apósom mindig nevetett rajtam a Focusszal, pedig neki is sok gondja volt az Astrával. Focust lecseréltem A4 Avantra. Most én nevetek :)

  • 2010.02.28 11:13:16Slavedriver

    A MK2-es Mondeot is ajánlani tudom, nekem ilyen van most, 1.8 Zetec 115 LE, abszolút megbízható, elég tágas, Magyarország-Anglia oda-vissza 2 személynek tökéletes. És meglepően kényelmes, nem tudom ezt hogy csinálták, vezettem már nagyobb, luxusabb autókat hosszú távon, de eddig a Mondeo volt a legkényelmesebb. Ár-érté arányban veri pl. a Vectrát, Avensist, Passatot.

    Otthon a szüleimnek volt faceliftes 4lámpás Corollája (eddig csak Corolláik voltak, meg Auris) és messze ez volt a legmegbízhatatlanabb. 2000-es évjárat volt, 1.4 VVT-i. Az előző széria (VIII. assszem) viszont sokkal megbízhatóbb.

  • 2010.02.28 11:26:29V-johny

    Én még mindig tatom hogy kompaktba 3 gyerek nem fog hátul hosszútávon kényelmesen utazni... Ide Mondeo, Vectra, Passat, Laguna stb kell... Árban elérhetők nem túl 10 éves kor környékén és a benzines jó választás lenne.

  • 2010.02.28 11:27:53sascha

    Látom tegnap este óta erőteljes Octavia vonal bontakozott ki. Nem tudom, hogy Aquagen mekkora termetű ember, meg azt sem, hogy akik ajánlották ültek-e már Octaviában, de az biztos, hogy abban egy 180cm magas sofőr mögé már nem lehet kényelmesen beülni... hátsó lábtér kb mint a Swiftben! Én nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én utálom ha utazás közben valaki rugdossa az ülésem a háttámláját. Egyszerűen zavar. Meg aztán azt se szeretem, ha a szerencsétlen gyerek lába lezsibbad, mert nem tudja mozgatni...
    A Mondeo ebből a szempontból már jobb ötletnek tűnik, de a 2gyerekűlés + még egy 14 éves gyerek abban sem fog kényelmesen utazni hátul. (Nem elég széles...)
    Édesapámnak 10 éves, 1.6-os Renault Scenicje van 110e km-rel. Fogyasztás 7.5-8liter (klímás), hely tömérdek! Hátul 3 gyerekülés (vagy 3 felnőtt!) kényelmesen elfér. Karban van tartva, nincs is vele semmi gond (amúgy ennyi a jó autó titka és innentől mind1, h japán, német, olasz vagy francia...). Nekem nem tetszik, mert öreguras a típus (a Lacettimben 10x több az "élet" :D), de ha minden Aquagen által leírt szempontot figyelembe veszek (kivéve, h a francia), akkor ennél jobb megoldást nem tudok ajánlani.
    Szerintem ha 1 millát ajánlana, lehet hogy oda is adná (sajna a hitel törlesztőrészlete eléggé felmászott tavaly óta...). Kérésre adok elérhetőséget.

  • 2010.02.28 11:38:44kekegsm

    Mazda 323 nem fért volna bele a listába?

  • 2010.02.28 11:41:10Aquagen

    Tudom, hogy autóvásárlással kapcsolatban nehéz tanácsot kérni/adni, hiszen mindenkinek más a
    szempontja.
    Ez olyan, mintha azt kérdezném, melyik csapatnak szúrolsz (én Fradista vagyok), vagy kire
    szavazol (én a Brassói aprópecsenyére, uborkával, nyam-nyam).

    Ráadásul pont ez az összeghatár az, ahol vagy nagyon jót fogsz ki, vagy befürdesz.
    Papp Tibi illetve a Ti ajánlásotok alapján eddig a következő a helyzet:

    Japán vonal: megbízhatóbb, de picit idősebb és drágább az alkatrész. A magyar utakat talán egy
    fokkal jobban viseli.

    Ford/Opel vonal: újabb technika, de nagyon könnyű kifogni egy céges kocsit, és kizárólag 1.6-ost szabad venni. Kicsit lopósabb kocsi, mint az Almera, de azért talán nem vészes. Később
    könyebb eladni.

    Kóreai vonal: magas felszereltség, de nagyobb fogyasztás. A jobb kocsik picit drágábbak is
    (pl. Lacetti).

    Liana: csúnya (bár még elmegy), drága, de keveset eszik és szintén nagy.

    Olasz/francia vonal: nagyon megoszlik a vélemény a minőségről. Ha kifogja az ember, akkor hálás tud lenni, 5-6 kilóért pl. egy fiatal, klímás Xsara tulaja lehet, ami tényleg nem eszik
    sokat. De ha rossz lapot húz, akkor csak a baj van. Ráadásul "gyanúsan olcsó", 5 kilóért 9-10
    éves, extrás (pl. klímás) kocsit adnak. Vagy csak a Xsara a Swift "utódja"?

    A félreértések elkerülése végett természetesen nekem is van elképzelésem, de éppen azért írtam a Totalcarra, hogy a TI véleményeteket is tudjam, hiszen fontos a tapasztalatcsere.

    A kalapban persze az is benne van, hogy nem egy nagy ugrás, hanem 2 kicsi.

  • 2010.02.28 11:50:14Aquagen

    Papp Tibi az alábbiakat írta ugyebár (összeollózva):
    Ha feltételezzük, hogy a három autó egyforma állapotú, akkor én a VVT-i motoros Corollát venném. A Focus mellett is szól valami: ötajtós.
    Ráadásul az egész Focus modernebb, a Corolla kissé ósdinak hat mellette, alacsony és hátul szűkös, nem vagyok meggyőződve róla, hogy három gyerekülés valóban elfér benne. Viszont szerintem minőségibb a japán, finom, zizegős motorral. A Ford 1,4-ese tényleg siralomvölgy, bár a költségei kedvezőbbek, én egy 1,6-ost javasolnék inkább.
    Az Almerával van tapasztalatom. Egyrészt, Önnek, a robbanékony Swift után csalódás lesz az 1,5-ös gyorsulása, a váltó áttételeit a jó fogyasztáshoz méretezték, ennek megfelelően nem túl rugalmas, a legkisebb gyorsításhoz vissza kell kapcsolni. Viszont tényleg nem eszik sokat.
    Azt kell mondjam, hogy a típus elég vegyes, sajnos ekkor már megkezdődött az európai Nissan elrenault-sodása. Az Almerát Angliában gyártották... Viszont az Almera négyajtós változatát eleinte Japánból hozták, ha jól emlékszem, a gyártás első egy-két évében. De nem is a gyártás éve a fontos, mert ez kiderül az alvázszámból: ha JN-nel kezdődik, akkor én nyugodtan megvenném, persze kis állapotfelmérés után. Sajnos nem túl bő a hátsó tér az autó külső méretei ellenére. Talán picit szélesebb, mint a Corolla, de a lábtér még kisebb. A rugózása sem túl finom (itt is jobb a Toyota), mert a hátsó merev híd zötyög.

  • 2010.02.28 11:50:57Aquagen

    Folytatás:
    Alropó, Suzuki! A Lianát nézte már? Ha nem, megér egy pillantást. Nem egy gyönyörűség, de elpusztíthatatlan.
    Ha már Almera, miért nem vesz egyet az előző szériából? Az egy jobb autó volt, ment, ha vigyáztak rá, nagyjából egyben is maradt. Igaz, csak az 1997 utáni, faceliftest ajánlom, az jóval csendesebb (ez a hűtőmaszk rombusz alakú rácsozatáról ismerhető fel). Ha vigyáztak rá, akkor jobb vételnek érzem, mint az újat, ráadásul olcsóbban megússza. Ja, és kerülje a Fitt verziókat, szervo nélkül.

  • 2010.02.28 12:12:44Diktaturha

    Mi ugyanezen szempontok alapján egy '99-es Nissan Primerát vettünk. 1 éve van nálunk, nem bántuk meg, azóta is imádjuk, megy mint a sínautó, csendes, jól fogyaszt, kényelmes, nagy hely van benne. Ma már nem a szedánt, hanem az 5ajtósat venném, sőt, a 2.0 literes verziót is bevállalnám, mert családostól, klímástól nagyon halovány az autópályán. Szerintem kiváló autó, félek, nem lesz többet ilyen igénytelen, de egyben nagyszerű autóm.

  • 2010.02.28 12:25:52Mortal Vombat

    Ha már alsóközepes japán,akkor én a 92 és 97 között gyártott háromajtós Corollát javasolnám,biztos lehet még találni viszonylag kevés kilométerest. Mondjuk a ki-beszállás annyira nem egyszerű,de cserébe nagyon vagányul néz ki, és a 114 lovas egyhatossal megy,mint a veszedelem,miközben 8 liternél többet nem nagyon eszik. Extrák tekintetében sem lehet rá panasz,az extralistán szerepelt az elektromos tolótető-ablakemelők-tükörállítás, légkondi,utasoldali légzsák. Bár azt hiszem inkább fiataloknak való kocsi,mint családosoknak.

  • 2010.02.28 13:04:47Reijo

    Én annak idején egy 1.6 Ford Focus és egy 1.6-os Avensis mellett vacilláltam. Nos részemről az Avensis nyert :-) Nem bántam meg, pedig nagy focus szerelmes voltam :)
    Avensis linea sol 1.6 Tágas csomagtér és belső, nekem bejött. Céges autó volt, rendszeresen szervízelve. 1999-es gyártmány. Klíma nélkül 6-8 között eszik, mikor épp milyen Bp-t :)

  • 2010.02.28 13:11:04Frank Bullitt

    Felnőtt férfi, hogy írhatja azt, csomi?
    Vegyen valami ari kis kocsit, ali fogyival! Meg tüncsi fénycsivel!

  • 2010.02.28 13:25:26mtk001

    A FOCUS sokkal komolyabb darab a két japánnál. /Lehet lövöldözni rám. :-) /
    1.4 -es FOCUS -om volt (kettő), a városban, a dugókban tényleg sokat fogyaszt, de ilyen félig vidék viszonylatban jól evett !!! (6 - 6,5l körül)
    Hosszabb utakon meg inkább 6. (Jó nem gyilkolva, de nem 100-al ballagva.)

  • 2010.02.28 13:51:44WITCH

    Ford Focus 1.8 - 2.0 zetec-e, ghia 1999-2004, sedan: legjobb vétel

    pl:

    httpeein://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_ghia-3589115

    850-re tartják... 790-ért szerintem vihető...

    Ezerszer jobb mint pl. egy 4 millás új SX4..

  • 2010.02.28 15:01:29rush4you

    FOCUS KELL!, amúgy megbízhatóbb, mint a mondeo pl és sajnos, mióta a brit ralin megállt Sainz alatt az utolsó gyorson és így bukta lett a vb cím azóta az a szlogen, olyan nincs, hogy egy toyota nem indul...na de hogy megáll! ám nem lehet rossz a körlámpás corolla

  • 2010.02.28 15:10:08Bougheau Tschichka

    Mennyi vitatkozás gyártó nemzetiségeken, típushibákon, miközben még mindig nem foglalkozik senki a 3 gyereküléssel, ami sem Focusban, sem Corollában nem helyezhető el

    Mint írtam tegnap: Picasso

    Íme egy digitklímás egy miller környékéről, ebben 3 teljes méretű, mindegyikhez ISOFIXes gyerekülés kapcsolható, üléseket kihajítva 2 köbméteres csomagtérrel, megbízható családi autó

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara_picasso/citroen_xsara_picasso_1.6_digit_klima_szervizkonyv-3646447

  • 2010.02.28 15:28:10Aquagen

    A Daewoo Lajosba beraktam a 3 gyerekülést. Ha a Focus is van akkora, akkor oké.

    Miért baj, hogy csomit írtam? Az ember szeret rövidíteni.
    Igen, egy Picasso ott van a lehetséges jelöltek között.

  • 2010.02.28 15:54:47V-johny

    Nekem az a bajom a legtöbb kommenttel hogy pont annak a szempontjait nem veszik figyelembe aki a segítséget, tanácsokat kérte. Írta hogy franciát, sedant, dízelt ne erre Picasso, Scenic, 1.9 TDI Octavia, Kalos sedan meg minden ilyen van beirkálva tanácsnak. Ez igen....

  • 2010.02.28 16:16:56V-johny

    Továbbá kár hogy mindenki azzal van elfoglalva hogy a saját nézeteit erőlteti és ez nagyon messze viszi őt a realitástól. Ez alatt gondolok az olyan kijelentésekre miszerint egy Scenic vagy Picasso méretben nagyobb egy Mondeonál és tágasabbak (miközben pl a Mondeo csomagtartó mérete majdnem a kétszerese az említetteknek). De tetszik az is hogy a Focus megbízathatóbb mint a vele egy idős vagy fiatalabb Mondeo (MK2) miközben a motor, hajtáslánc, futómű főbb elemei teljesen megegyeznek szinte egy konstrukció... Szerintem ilyen blőd "tanácsokat" mellőzni kellene mert ezzel csak összezavarjuk és nem segítjük Őt a választásban.

  • 2010.02.28 16:21:54pityuf1

    Én azért írok mert azt a buzifejű vinklert elküldhetnétek a kúúúúrva annnnyááába mert már nagyon unom hogy a tv-ben rádióban ez a fasszopó köcsög pofázik, meg itt a Totalcar-on virít az a semmirekellő feje. NEM ÉRT AZ SEMMIHEZ!!!!!!!!!!

  • 2010.02.28 16:25:00V-johny

    Na, ez is egy konkrét vélemény!!! :-)

  • 2010.02.28 16:27:31V-johny

    Én a mostani Seat Leon reklámért rajongok ennyire. Jó marketing fogás volt ez a retardált értékesítő. Eddig sem mentem be Seat szalonba de ezután végképp nem is fogok. A Seatokkal nincs semmi bajom de ez a reklám megbocsájthatatlan.

  • 2010.02.28 16:31:55V-johny

    Azért mondjuk úgy nehéz lesz tanácsokat adni valakinek akinek egy ici-pici (konkrét) elképzelése sincs mert mint olvasom a Picasso mégis belefért a listába... Tegnap még nem játszottak a francia autók... Ha ennyire szilárd az álláspontja akkor bármi szóba jöhet és ennek az egésznek se eleje se vége nem lesz...

  • 2010.02.28 16:33:03V-johny

    Mindenesetre sok sikert kívánok az autóvásárláshoz és remélem megtudjuk mindannyian hogy mi lett a végén a szerencsés befutó.

  • 2010.02.28 16:52:09Tóth Ágas

    tényleg sokminden elhangzott, ideje egy összegzésnek:

    tehát N16-os 1.5-ös Nissan Almera sedan 2000-2001 áprilisig, de lényeg az alvázszám kezdete: JN. Persze olyan, amiben néha cseréltek olajat is.

  • 2010.02.28 16:57:18V-johny

    így van, ideje volt egy összegzésnek.
    "tehát N16-os 1.5-ös Nissan Almera sedan 2000-2001 áprilisig, de lényeg az alvázszám kezdete: JN. Persze olyan, amiben néha cseréltek olajat is."

    Ez egy tökéletes összegzés. Kár hogy emberünk pont sedant nem akar venni... Alig két üzivel feljebb írtam hogy ha már valaki tanácsot akar adni akkor legalább az elképzeléseket, szempontokat figyelembe vehetné... Mindegy.

  • 2010.02.28 17:01:06Aquagen

    V-johny: mi a mail címed?

  • 2010.02.28 17:07:26V-johny

    Aquagen:
    Ha nem baj inkább nem írom ki de -mivel most elmegyek net elől- holnap ha Te kiírod a Tiéd akkor elküldnöm Neked...

  • 2010.02.28 18:15:28BUBISBUBLEK

    hu mennyi hozzászólás ! van sok jó autó ám csak nem mindegy kitől veszed ! hiába a japán megbízhatóság, ha le van harcolva el van hanyagolva motortérben/futóműben stb. minden. a francia autó is jó, csak legyen gazdája annak olyan aki nem a lelkét tekergeti halálra, és aztán piac had vigyék a jobbágyok ...
    három csemetének viszont tuti nem vennék kicsi autót ...
    egyen 1 literrel többet de ha nekem vágódik valami bakmajom akkor legyen esélyük/esélyem.
    mondeo,passat,laguna meg ilyenek ....

  • 2010.02.28 19:03:57mondeoford

    Egy Focus kombi 1.8 tddi a világból kimegy és ha apuka sportos hangulatban van az is fekszik a gépnek. Még klímával, plafonig pakolva is beéri 6-6,5 literrel de parassztbácsisan vezetve 5.5.
    3 év alatt 200 000 km , semmi szerviz csak a szíjjak és az olaj meg a szűrők cseréje. Ja és tök véletlenül a Toyota előtt áll a meghibásodási listákon.
    Persze az, hogy év autója volt az már nem is érdekes.

  • 2010.02.28 19:23:40Tóth Ágas

    én nem azt mondtam, hogy tetszik neki a sedan, hanem hogy az említett autóval járna a legjobban a tárgyalt legfontosabb szempontjai alapján.

  • 2010.02.28 19:26:07tónik

    mondeoford
    Ez igaz, de mivel nem újonnan veszi, kis hazánkban sanszos, hogy egy több százezret futott, 60 ezerre tekergetettet fog ki, aztán majd köpködi, hogy szar a Ford...

  • 2010.02.28 20:19:30BUBISBUBLEK

    ez így van . (sajnos)

  • 2010.02.28 21:38:30crazy

    A tanácsot kérő Úriember a következőekt írta egyik levelében: "De a Sedan nem tetszik, úgyhogy lépcsőshátút keresek." Most akkor milyet keres? Szerintem a szedan a lépcsőshátú.
    Véleményem szerint ha családnak keres kocsit, akkor a legjobb, ha kombit vesz (feltéve, hogy az tetszik neki). Szóval én vagy egy Focus kombit vennék, vagy egy Skoda Octavia kombit (igaz erről a cikkben nem esett szó). Az Octavia biztosítja a legnagyobb helyet embernek, utasnak az érintett kategóriában.

  • 2010.02.28 22:59:55csog

    2 gyermekes családapa vagyok
    Ha valakinek nem a száguldás és a lóerő számít, akkor Octavia bármikor jöhet.
    Én 5 éve hajtom (1.4 75 le) semmi nagyobb gond nem volt vele. Csomagtér 528L, ebben a kategóriában nem találni nagyobbat. Fogyasztás még megpakolva is bőven 7L alatt (6.4-6.8), lemérve és a fedélzeti szg szerint, mert az kb 0.2l csal.
    Szóval Octavia és kész

  • 2010.02.28 23:08:48H K ZS

    Maradj a Toyotánál! Jó választás. Én a helyedben a Corolla helyett inkább Carinát, vagy Avensist vennék! Már egy Avensis is kijön 1 milla alatt és jóval nagyobb, mint a Corolla. Nekem Carinám van 1.6-os benzines és semmi gondom vele. Nem megy rosszul és kényelmes. A Suzukinál hozzászokhattál a megbízhatósághoz, ha ez továbbra is fontos, akkor japánt mindenképpen...

  • 2010.03.01 00:23:48augustiener

    V-johny! Szerinted, ha egy ember egy swift helyett almeirát akar, annak mit írjon az ember? Teljesen igazad van. Mondeo, Passat, Laguna, vagy a másik srác írta Picasso vagy Scenik a jó családnak. De mint én írtam korábban, el kell döntenie a levélírónak, hogy mit akar. Mert egy milcsiért az előbb felsorolt autókat venni szerintem hülyeség. A fenntartására rámegy a fasza. Egy rendes példányt nem fog találni köztük. Én tavaly vettem egy octavia 1.8T L&K, 82000 km, 2000 évjárat, 5200 euroért. Szerinted, hogy fog venni normális állapotban lévő Mondeot vagy ilyesmi nagyságút 4000-ért? Sehogy.

  • 2010.03.01 00:43:02Winston Smith

    Aquagen!

    Szerintem keress új munkahelyet, olyat, ami nem 40 km-re van tőled!

    Ha jól értem nem fizetnek agyon (legalábbis abból ítélve, hogy 1 MFt a max. keret kocsira), hátha ilyen munkahelyet találsz közelebb is! Az a havi kb. 40 000 Ft, amit benzinre költesz, már önmagában sem kevés, és akkor még az amortizációt nem is említettem.

    Nekem speciel ilyen szempontból mázlim van: gyalog járok a munkahelyemre, munkába járás 15 perc, költség 0 Ft. Egy tágas, 2000-es benzines motorral ellátott kombim van, a család szépen befér, a menetteljesítmény teljesen jó, a fogyasztása meg nem különösebben érdekel, mert a viszonylag alacsony éves futásteljesítményből fakadóan nem igazán téma a benzinköltség. :)

  • 2010.03.01 09:27:16Aquagen

    Winston Smith: Köszi... :)
    Hidd el, a mai világban már az is nagy szó, hogy van melóhelyem. És sokan vagyunk, akik nem tudnak 1M Ft felett kocsira költeni. Abban igazad van, hogy sok a 2x40 km, de legalább van.
    Ha belevágnék hitelbe (amit nem akarok), akkor nyilván más kocsikat nézegetnék.

    Ma megnéztem azért 1-2 kocsit.
    Focusból csak olyanok voltak normális áron, ami vagy céges kocsi volt (sok km), vagy céges kocsi volt (visszatekerve), vagy nagyon lelakott. Persze lehet mondani, hogy ennyi pénzből ne ugráljak, de talán lesz valami. Ha már ott voltam, megnéztem egy Lagunát is, tényleg nagy.

  • 2010.03.01 09:27:54Motoros III.

    Majdnem sikerült végig olvasnom minden írást, tetszenek a vélemények, tanácsok. Induljunk ki az alaphelyzetből. Corolla vagy Focus ? Szerintem, ha egy robbanékony kis fogyasztású suzukiból ülsz át egy fordba, az érdekes lesz! Nem kívánom a szavak számát szaporítani, de én a Corollát választanám!
    Minden típusra lehet jót és rosszat mondani egyaránt. Végezetül csak annyit, a zsé, határozza meg a tudatot!

  • 2010.03.01 09:42:30Minden Áron

    2 gyerekem van.
    Vettem a nyáron egy Chrysler Grand Voyager-t 2,5 D, 2,5 milla 2003-as, nyáron 8 liter, télen 9-10 között, és beférünk, eddig működik( új ára 10.5 millától indul). Amúgy honda civic a "munkás" autóm, 94-es 1.5, 4 ajtós, 8 éve van meg 182000 km tettem bele, most járok 402000 km-nél. És mindkettő jó. Tehát vegyél ........ szerintem. Vagy inkább ....... Amúgy a ....... a legjobb. A technikát azt japánban, a kényelmet meg Amerikában gyártják.

  • 2010.03.01 09:53:00The Good Boy

    ma volt időm végigolvasni a cikket, meg a kommenteket. akkor itt az én véleményem:
    aki a lianát, meg lacettit ajánlja (5 ajtós), az tudja is hogy mit beszél? 3 gyerek mellett mire elég 2xx literes csomagtér? és a szedán is csak vagy 100-al több. még a kombi lacsetti is csak 400 liter... Amelyik kolléga örömódákat zengett a lacsetti belsőről, az pedig szerintem még nem sok autóban ült. javaslom pár kortárs belsejének megtekintését (mondjuk abban igaza van-talán-,hogy a corolla belső sem egy iparmüvészti remekmű), aztán máris nem lesz olyan überfrankó a kép (bár a poszt-tolónak elvileg teljesen mindegy milyen a belső)
    OctaviaI: jó autó (bár nekem skoda soha nem kellene, kivéve egy superb kombi), de az a fránya hátsó lábtér, azért az eléggé vágylohasztó 3 gyereknél(nek).
    szerintem ha már első körben japán/német vonalon helyezkedtél el,akkor maradj ott is,mert nincs rosszabb, mint amikor mondjuk ások tanácsára veszel egy másféle autó (mondjuk franciát), aztán ha véletlenül belenyúlsz, akkor minden nap pokol lesz, amikor ülsz be az autódba (ez amúgy bármilyen beleválasztásnál igaz lehet)
    Én azért elidőznék egy kicsit a mások által ajánlott 323 mazda, lancer, civic (aerodeck) vonalon is mert szerintem az almeranal jobbak. És a hunyadi accent is lehet alternativa,mert olcsóbb (azaz egységnyi HUF-ért fiatalabbat kapsz) és hasonlóan megbízható, mint a japán konkurencia.

  • 2010.03.01 09:53:40The Good Boy

    és egy titkos tipp (bár hogy ezért mit fogok itt kapni:D):
    http://www.hasznaltauto.hu/auto/kia/rio/kia_rio_1.5_safety_rs-3622688
    van belöle kombi, nagyon megbízható, kevesett fogyaszt, fiatalt kapsz, igaz a hátsó sor itt sem túl nagy lábtér tekintettben.
    Nekem volt annó a megjelenésekor, hiba nélkül müködött.
    Egyre kell vigyázni, nem az alap base változatot kell nézni (1,3-as ezekben a motor), hanem a safety változatot, mert az alapból 1,5-ös, van benne klima 2 lufi, 4 villanyablak, centrál, hátsó ablaktörlő(!!!! nem vicc, az alapban nincs:D)
    Nincs értéke használtan ezért lehet fiatalt venni olcsóért.

  • 2010.03.01 09:59:38Zölduborka

    '98-ban újonnan szalonból vettünk egy kombi 1,3-as kerek lámpás Corollát (japán gyártású). Az első 11(!!!) évben anyámék használták, most hogy nekik vettünk egy használt Versot, hozzám került és én nyúzom. 150 ezer van benne. Ezalatt az idő alatt a kötelező szervizeken kívül (10 ezrenként olaj, szűrők stb.) valamint a kopó alkatrészeken kívül (fékbetétek (74 ezernél), tárcsák, lengéscsillapítók, stabpálcák) és egy koccanást leszámítva soha sem volt hibával szervizben. Mindig csak gyári alkatrészeket használtunk (nem érdekelt, hogy esetleg 2x drágább az utángyártottaknál (ami nem is mindig feltétlenül igaz, sőt...)).
    Nagyon-nagyon szereti mindenki a családban és valószínűleg nem lesz még eladva egy jódarabig (inkább meghagyjuk családi tartalékautónak mivel mindenkinek van autója és a használati értéke legalább 2x akkora, mint a tényleges piaci értéke).
    Jó vezetni, pontos, de kissé érzéketlen kormányzás, váltó nagyon könnyen és halál precízen jár, kuplung vajpuha, futómű úthibaelnyelő képessége és kényelme nagyon jó (15 autóm volt eddig (Saab-ok, Toyoták, Lexus, Skoda, Seat, Ford, Hondák) és ez a legjobb), de nem egy sportautó. Belül elég kicsi (172 cm vagyok). A miénk kombi és a csomagtartó mérete, azon kívül, hogy magasabban pakolható, mint a többi változat, viccesen kicsi. Nagyon alacsonyan van az autó alja (az egész autó elég alacsony) és a kipuff is elég idióta módon van meghajlítva, ezért fekvőrendőrön nagyon óvatosan kell átmenni. Rohadás, rozsda sehol.

  • 2010.03.01 10:06:40Zölduborka

    folytatás: A fényszórót körbevevő gumicsík rendszeresen kijár, típushiba. A kormány anyaga puha, jó fogású, de szintén típushiba, hogy egy idő után, mállik szét, pereg le e felső réteg (mi bebőröztettük, mert emiatt bontóban sincs).Belül minden síri csendben, nem zörög, nem nyekeg, még macskakövön sem (puhák a műanyagok), egyedül a motor furcsa sivító hangját lehet hallani (egy autóban se hallottam ilyen motorhangot, de ez nem hiba, mind ilyen, amit én hallottam). Nem egy villám (86 lóerő), de cserébe nyáron 6,5 a fogyasztása (klímával), télen 7,4. Szóval egyelőre nem tervezem másik autó beszerzését, max jövőre, hogy ne bukjam el a B10 bónuszomat (jelenleg az első tulaj nevén van még, aki az öcsém). Én nagyon merem ajánlani bárkinek, elnyűhetetlen darabnak tűnik.

  • 2010.03.01 10:09:35Minden Áron

    Ja a chrysler az osztrák szerelés és részben olasz, részben merci motor, de a kaszni az amerikai tervezés.

  • 2010.03.01 11:07:26Geo Rádió

    Én a Toyotára szavazok. Volt már nálam sokminden, de csak azzal nem volt probléma. 3gyereknél nem árt ha minden esetben célbaérünk. Gond nélkül, megbizhatóan. Nekem kereklámpás van. Keveset eszik,3gyerek ülés elfér hátul. nem azt mondom hogy tolonganak, de ha befér, onnan a gyerek nagyon ugysem mozog. Elöl jo a hely, a csomagtartó szintén 8csak a "bejárat" szűk. a mienk is harmony, és nincs minek tönkremennie. Ha valaki arra lusta hogyberakja a kulcsot a zárba és elforditsa akkor meg tökmindegy. DE ez még utólag szerelhető is bele (távkapcs) a többi meg aztán.. na de kinek, mi? ...

  • 2010.03.01 11:10:50Geo Rádió

    Jah igen ahogy fent is irták a fényszoro körüli gumo nem birja a hömérséklet változást, a mienk most lesz 13 a nyáron, és 2éve merült le a gyári akku. Ez azért nem rossz ugye? 225.E Km van benne. 1.4es a fogyasztás átlagban 6,5 sportos vezetéssel, egy 110-es tempónál 5.9-et evett a nyáron de ebben autopályázás volt balaton - budapest
    hm. Én nem aggódok hogy hova jutok vele, hova nem, a focusos szomszéd aggódott a télen.

  • 2010.03.01 11:41:31cosworth

    Én 3 éve használok egy 1.6 Focust (2001 évj.), tökéletesen meg vagyok elégedve vele. Sose romlott el, de az nem azt jelenti, hogy a kötelező szervízeken kívül nem kell költeni egy 8-10 éves autóra. Pl.:kipufogó csere volt. Szerintem érdemes meggondolni egy lépcsőshátú vásárlását, sokkal nagyobb a raktér, mint az 5 ajtósnál. Ezenkívül biztonságosabb is a gyerekek szempontjából ráfutásos ütközésnél. A kombik 99%-a céges volt. Szerintem pedig az nem szempont, hogy a kombiba befér a tűzhely, a szedánba meg nem... Egy szekrény már nem fér be a kombiba, de 5000-ért bérelsz egy nagy utánfutót és probléma letudva.
    A fogyasztásról: országúton 7-8,5 liter között eszik az enyém, a munkahelyemen a céges fókák 2x annyi km-rel 1 literrel kevesebbet fogyasztanak...
    Vagy ilyet fogsz ki, vagy olyat.
    Végül a vásárláshoz: én fél évig kerestem, mire tudtam egy jó autót választani.
    És természetesen autóvásárláskor is fontos a szerencse!

  • 2010.03.01 11:48:15V-johny

    Aquagen: tegnap kérted a mail címem: ideirj@citromail.hu

    augustiener:
    Azért amit Te vettél 1.8T L&K Octavia egy különlegesebb, kevés számban futó darab az azért drágább mint egy Mondeo amiből rengeted fut. 1,1-1,3 misi környéké kb ua eséllyel lehet normális (benzines) Mondot találni mint Focus-t- Ezért tanácsoltam az 1.8 125Le-s benzines Mondeot mert a cégek 99%-ban Moneoból is a TDCi-t veszik így a benzinesen jó eséllyel magán kocsik és nem cégesek. (1,6 Focusról ez nem mondható el mer azokból a cégeknél is sok fut.)

  • 2010.03.01 11:49:52cosworth

    Ja még a fogyasztásról: az 1,6-os Fókák kis terhelés mellett nagyon jól fogyasztanak. Kis súllyal (2,3 ember) sík vidéken kategóriája élvonalába tartoznak. Hegyen, 140 felett természetesen lehet többet eszik, mint egy 1,8-2,0 benzines. De ha Mondeo-Laguna méretűt nézel, azok kis terhelésnél (munkába járás) többet fognak fogyasztani, elvégre 1400kilót csak cipelni kell...

  • 2010.03.01 12:25:45Gábor33

    Kedves Röff!

    Nekem 4,5 éven át volt meg egy 2004-es 5 ajtós Almera visia plus , most pedig 1 éve van egy 2001-es 5 ajtós corolla 1,4 VVT-I.
    2 gyerekem van. Tehát nagyjából hasonlók az igényeink.

    Az Almerával soha semmi bajom nem volt, igaz akkor az még egy új autó volt. A hátsó sorban nagyon szűk és a csomagtartó is elég kicsi volt. A műanyagok pedig nagyon kemények amik azért számíthatnak talán mert később hajlamos lehet zörögni. A futóműve nem túl finom nagyokat üt a pesti kátyúkon. Az 1,5 motor tényleg nem megy valami jól és olyan keveset se fogyaszt..

    A corolla. Iszonyúan unalmas kívül belül! Soha nem volt még olyan autóm ami ne tudott volna érzelmeket kiváltani belőlem. EZ az első ilyen. Ellenben tényleg hihetetlenül össze van rakva! Most is úgy kezeljük mintha új autóban ülnénk meg sem fordul a fejemben hogy elromolhatna bármi, pedig rengeteget szívtam már régi autókkal. A motor nagyon keveset fogyaszt (6L ) hátul a hely ebben sem sok ellenben a csomagtartó sokkal nagyobb. Visszatérve a minőségre. Ebben az autóban 9 évesen sem nyöszörög semmi és minden működik. HA számít a pakolhatóság mindenképpen ezt az 5 ajtóst javaslom a nagy csomagtér és a variálhatóság miatt.

    Üdv!

    Gábor

  • 2010.03.01 12:34:35lipicaicukorgyaros

    Gábor33! Jajaa, a Corolla tényleg dögunalom, na de a Nissan!? Na az tényleg egy agyrák, műszakilag pedig meg sem közelíti a Toyota szintjét. Toyota+Honda+Mazda és néha Mitsubishi. A Nissan nem egy kategória ezekkel. A leggyengébb minőségű "japán" autó.

  • 2010.03.01 13:10:23DDD3

    FORD = Fix Or Repair Daily
    :) most lehet megkövezni.

    Egyébként három gyereket esélyed sincs ebben a méretosztályban elhelyezni + csomagok utazáshoz. Mondeo, Carina E, Avensis, és talán az Octavia. Én a Carinára szavaznék, egy 1.6 kombira, de ismerős kombi Mondeója is jól szolgál. A Passat 1.9 TDI sem ésszerűtlen.

  • 2010.03.01 13:12:51DDD3

    ja a Carina E üresen 1250kg, fogyi 6-8 l/100km, attól függ milyen nehéz a lábad

  • 2010.03.01 15:45:01karlmann

    Kedves KG,

    El kellene döntened tulajdonképpen mire kell neked másik autó? Mert ha hosszabb túrákra veszed, akkor arra a fentiek közül egy sem alkalmas, mert nem fér el benne rendesen a család, de ami rosszabb, hogy egyik sem igazán kényelmes. Ezért választanod kéne az extra bővítmények, utánfutó, tetőcsomagtartó, síbox, vagy egy rendes családi autó között. Ha a harmadikat választod, akkor ahogy sokan helyesen írták, Passat, Vectra, Mondeo, Xantia, Laguna és így tovább. A japók közül pl. Camry, de elgondolkozhatsz egyterűeken és hasonló púpos járgányokon is. Árban nem lesznek drágábbak, mint amit te néztél, de összehasonlíthatatlanul nagyobbak és kényelmesebbek, rendes csomagtartóval, normális motorokkal, biztonsági felszerelésekkel, klímával stb. Ja és hosszú távon még a benzinesek sem fogyasztanak sokat. Városban igen, de neked nem városba kell.

  • 2010.03.01 17:44:31lipicaicukorgyaros

    tamatom! Figyelj nyuszika, ha vki alanyi jogon annyira hülye, hogy leír egy ilyen mondatot:

    "azért alanyi jogon de sok hülyeséget össze-visszabeszélsz. Az Almerát ha elfogadod ugy ahogy van és a tudását a legmegbizhatobbbak egyike."

    Szóval, ha elfogadtam, hogy szar, akkor már akár a szarok között jó lehet. Hű micsoda eszmefuttatás.

    "Nem versenyzésre való a motorja de igen rugalmas."

    Rugalmas? Az Almera motorja? Én kérek elnézést.

    "Szervizben még a kötelezőn kivül nem volt, nincs miért... 60e körül járok vele. Szóval nincs miért ócsárolni."

    Hűha, már 60e van benne, ez ám a statisztikai alap.

    "A Focusról meg látok szervizstatisztikákat - Európait - , szóval csak óvatosan."

    Hát azt lehet, h látsz, akkor azt is látod, h kb 1000szer annyi Focus van, mint Almera, na vajh miért? Szerinted miért nem az Almera lett a flotta autó? Szted a flottautókat hajtják szét, vagy az elfuserált fehérholló japán típusokat?

    "Az Almerát meg hagyd békén akinek olyan van az elégedett vele, hidd el. Látsz belőlük elég sokat."

    Senki nem bántja, csak leírja a véleményét. Mert a véleménynyilvánítás szabad. És sajnos van tapasztalat Almera-ügyben. Sok jót nem tudok elmondani róla, és a többi Nissanról sem.

  • 2010.03.01 17:46:22lipicaicukorgyaros

    tamatom! Toyota/Honda/Mazda/Mitsubishi, ezekről lehet beszélni autóügyben...

  • 2010.03.01 18:15:14lipicaicukorgyaros

    A Subarut kifelejtettem :) japán ügyben. Mea Culpa

  • 2010.03.01 18:22:45lipicaicukorgyaros

    A népítélet, Nissan Almera címszó alatt ilyen címeket találtam, méghozzá az első oldalon:

    Japán szégyene, A japán beteg, A japán Astra, A szar új fogalma.

    De sztem ez a legcélratörőbb:
    http://nepitelet.hu/autok/nissan/almera_2000/egyszeruen_kaki/

    A tag 0km-rel vette, belerakott 4500km-t! és a fél autót ki kellett cserélnie. :O

  • 2010.03.01 19:35:23colorado661

    Mondeo????Rokon vett 6-8 évesen egyet 1.8 td 8 kiló,két év múlva vasnak vitték el 30ért...pfff

  • 2010.03.01 19:35:44Jamesblond

    A Corolla a legjobb ha megbízhatóságról van szó nem vitás. De amolyan kis "hurka" gép az. Japószerető vagyok én is, de na... Sok minden elhangzott itt, de mi újság a 4-es Golffal? 1 millért klímával már simán bele lehet ülni. Értékálló, nem szar, egy 1.6-os 102 lovas benzines nem is lassú annyira és nem is zabál. De az 5-6 litert 100-on csak a dízelek tudják vegyesben. Különben egy szívó nem pdtdi-t nyugodt szívvel meg lehet venni. Szinte nem tudnak elromlani. Üdv

  • 2010.03.02 00:12:54tónik

    Lipicai b.meg, nehogy már megmagyarázd, hogy amiből többet vesznek, mert jobb, az nyilván mind szét van küldve, de amit csak véletlenül vesznek meg hozzá nem értők, az biztos fasza, mert "fehér holló"...

  • 2010.03.02 09:11:46Kleroo

    Sziasztok!
    Én nagy vacilálással egy 2003as, sedan, ghia 1.8 focust vettem. Tökéletes autó.
    Nagyon ajánlom neked.Akiknek nem tetszik,azok többnyire nem is ültek ilyenbe, csak "hallottak" róla. Én vezetem,fenntartom. Remek autó.Élményt nyújt a vezetése,megbízható,rengeteg(nem meghibásodó) elektronika van benne(9olyat is amit csak a szervízkönyvből bogarászol első,és meglepődsz hogy egy 98as típus ilyet is tud :) )
    Énis corolla és focus között vacilláltam.
    A corolla ósdi,öreges,kicsit gagyi hatású.Olyan érzésem volt beleülve mint ha egy suzuki elegance kivitele volna.....Többet vártam. Váltója remek,az általam kipróbált 1,6os motorja szintén.És elnyűhetetlen.De ezen a téren a focus is nagyon megbízható. Emellett az alkatrészárak is nagyon jók.A mindennapokban a focus modernsége sokkal jobb. VAgy hát gondolj bele. Akármelyik ismerősöd beleül,és firtatja,hogy milyen öreges,műanyagos,akkor mondod neki,hogy de..őőőőő elvileg még megbízhatóbb mint egy focus. 100e kmenként 6 helyett csak 5x kell szervízbe menni.
    ÉS mit mondassz egy focusban? Hát igen. Tök ergonómikus, modern a komplett kocsi,rengete finomsággal,de hát lehet hogy 1el többször kell elmennem szervízbe.(remélem érződik mire akarok rávilágítani)
    Bár leszögezem,hogy nekem egy (anno) 5 milliós fullos verzióm van,de az ambiente sem rossz.
    Viszont nyugodtan vehetsz 1.8ast
    70-90 között. 4.2-4.4 litert eszik. most városban,télen, 8-10kmes szakaszokon haladva(szóval 10x hideg a motor 100km alatt :O)
    7,5 az átlagom.(1.8,115le,1140kg)
    cserébe nagyon ynomatékos,jól gyorsul,rugalmas.
    Próbálj ki egyet,szerintem rosz lesz visszaülni egy corollába(velem így történt,pedig japán-buzi vagyok,és örülök hogy így döntöttem.
    Ha bővebb infot szeretnél,nyugodtan keress meg kérdéseiddel.(focus ghia sedan 1.8 . REMEK,igazi társ!!!)

  • 2010.03.02 09:25:23Kleroo

    Pár hiba bennemarat :(
    Szóval a corolla technikailag remek,de 2010ben egy ósdi japán gagyinak hat már.
    A focus pedig még jól is néz ki,nemhogy öregedne...Emellett több téren még a corollánál is jobb(meghibásodásban azért tuti nem,de egy almerához hasonlítanám:alapvetően példás,de bele lehet szaladni botrányosan fos-okba is),a futóművet,és a kormányművet kiemelve :)

    Golf4et akartam legelőször(mert az olyan menő:D)
    De csalódtam.
    Miért is?
    -Népítélet alapján kb bármi lehet épp szériahibás
    -A váltó 1esben 2esben akadása szinte átlagos jelenség(városban kellemes lehet)
    -Hátul mögöttem(190cm) NINCS HELY 0!!!hely;szóval kb 2 személyes kocsi
    -csomagtere nem valami nagy
    -A beltere sivár,de nagyon,és cserébe nem is túl minőségi
    -Szörnyű motorok(1.4 1.6)A többi jó,csak kevés van a piacon,és elég drágák :
    Mindkettő nagyon éhes,a váltóáttétel miatt és "cserébe" nem is valami gyorsak.
    És egy Hungáriánál dolgozó szakemberrel társalogva kiderült hogy mindkét motor elég szervízigényes(sok hibásabb darab van) mellesleg ő ajánlotta először a kis focust :D amihez hozzáfűzném,hogy sok helyen van kopogós műanyag,de ahol hozzá kell érni,ott nagyon puha,finom anyagokat használtak(ellentétben a FII-vel)de a kemény műanyagok ránézetre nem tűnnek annak,szóval tökéletes költségcsökkentés :)
    Az egész beltere nagyon szép,modern,otthonos. Csak így 2010ben a középkonzol kerekded alja már kicsit furán néz ki.De cserébe kapunk igazán praktikus pohártartót.szinte biztosabban tartja mint én.És az itt található gumiba pedig bármit rakunk nem zörög. Csillagos 5ös :)

    Golf:Akinek golfja van biztos elégedett vele,és jó megjelnésű szép autó,de én tuti nem vennék(nincs lábtér,lassú,éhes,sok apró meghibásodás)

  • 2010.03.03 09:39:55geri1833

    Véletlenül az a Lacettis már 28éve nyomja a pedált.Volt már 20 autója,és vezetett már vagy 50féle kocsit.Azon kívül közel harminc éve motorozik(most is).Nem Babettával.Dolgozott autószerelőként,a munkahelyén mindenki az ö tanácsát kéri!De összefoglalva:nem azt mondtam,hogy a Lacetti a világ legjobb autója.De mi a jó autó?Saját tapasztalatom az,hogy az emberek nem ismerik,vagy ódzkodnak a koreai autóktól.Viszont a szervizek az autósboltosok éhen halnak tőle.Köztudatban az van,Daewoo=fúj!Persze van aki tudja a Koreai autók megbízhatósága kiemelkedő.Fogyasztás.Sarkalatos kérdés.Valóban találkoztam olyan emberrel aki nem tudta 8liter alá szorítani az 1,4 Lacetti fogyasztását.De számoljunk ha 200ezer forinttal olcsóbban veszi a Lacettit és 1l többet fogyaszt mint a Toyota (ami nem igaz)akkor 60606Km tud elmenni az árkülömbségből.Kollegák között van Toyota Corrolás aki saját maga elismerte(próba kör után)hogy bizony jó autó a Lacetti.Szerintem a Corrolánál biztos jobb!Ár érték arány.Azonkivül Corrola javítása,hajaj!Egy kürt csere miatt első lökhárító leszed!Lehet,hogy nem sokszor romlik el.De mennyibe fáj a javítás?Csomagtartó:Winkler írta Volvo C30 (251liter,egy nagybevásárláshoz visítva,de megteszi).A Lacetti 275L.Persze ha Koreai autóról van szó, akkor ez kicsi,ha Svéd,Német,Japán akkor ez jó!
    Na minden jót! geri1833@freestart.hu

  • 2010.03.03 11:26:53Aquagen

    Szó sincs róla, hogy a Daewoo/Chevrolet rossz autó lenne.
    Nem, nem az. Szerintem nincs több baj vele, mint egy Astraval vagy Focussal.
    Tudom, volt nekem Daewoo Lanosom. Az életbe nem adtam volna el, hanem 10-et evett volna.
    Soha semmi bajom nem volt vele.
    Illetve hazudok, egyszer nem ment az elektromos AC. Azt hittem beszart, de kiderült, hogy csak testet nem kapott. Egy 20 Ft-os kábellel letesteltem és kész. Ez minden autónál előfordul.

    A fogyasztást nem bírtam levinni, pedig nem sportos vezető vagyok. Nyílván az állandó alapjáratingadozás is belejátszott, ez a típushibája, a léptetőmotor cseréje sem használ.

  • 2010.03.03 15:45:52geri1833

    Az ingadozó alapjárat nem attól van!Inkább az egr szelep kormolodás ill,a lambda szonda elkormolodás okozza!Nincs kiégve a motor!
    Többször leírtam már, vezetéstechnika változtatás megoldja.Az autó jellemzőit figyelembe kell venni!

  • 2010.03.03 15:49:02geri1833

    http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/egr-szelep-hiba.html

  • 2010.04.02 08:56:01Aquagen

    Mindenkinek köszönöm a tanácsokat.
    Sok morfondírozás és autónézegetés után egy 1.6-os Skoda Octavia mellett döntöttem.
    Elérhető ár, megfelelő extrák, jó népitélet.
    A csládnak is tökéletes, több mint 500 liter a csomagtartója, azaz 2 Swifté.

  • 2010.04.26 14:00:10Smooth

    Bár látom, a cikk írója már döntött. Én azért röffentenék pár sort, hátha mások is hasonló döntésképtelenséggel küzdenek.
    Én sokat bíbelődtem vásárlás előtt. Bár gyerek nincs (még), de ugyanezt a kategóriát nézegettem én is. Felmerült modellek: Skoda Octavia 1.6 és 1.8 20v, Opel Astra F 1.4 és természetesen a Citroen Xsara 1.4 ill. 1.6-os motorokkal.
    Találtam (nem túl sok) gyönyörű állapotban lévő, igazán megkímélt és karbantartott Astrat, de sajnos mindet ki kellett zárnom (illetve - és most már mondhatom, hogy szerencsémre - eladták őket). Egészen kényelemes ülőlap, korrekt méretű csomagtér, formás (szerintem időtálló) megjelenés, olcsó üzemeltetés. Az 1.4es azonban nevetségesen gyenge és ez által az autó irgalmatlanul lomha. Nem mondhatnám, hogy sokat eszik, de a többi kiszemelt (többnyire nagyobb) de főként erősebb motorral ugyanennyivel beéri. Ekkor jött az Octavia kicsit komolyabban képbe. Még nagyobb csomagtér, ismerősök véleménye, népítélet stb, tisztességes kinézet. Azonban az 1.6 75LE kicsit még mindig szűkös, ahhoz képest, hogy biztosítási kategóriát ugrottunk olasz/francia/japán 1.4-hez képest, azonos teljesítmény mellett. A 101 lovas változat pedig jelentősen többet eszik. Így került figyelem az audi motoros változatra. Először rettegtem, hogy 1.8as 20V, majd leeszi a gatyám. Azonban meglepő módon mindenki dícsérte. Ugyanannyit eszik, mint az 1.6 101LE, de ugyanazzal a zab mennyiséggel 24 lóval többet lehet jóllakatni. Kicsit jobban megy a szekér ;)
    Ebből azonban elég kevés van, és csak egy volt, ami árban igazán jó lett volna. Közben persze ránéztem az igazi kedvenceimre is, a franciákra. A Megane-t sajnos az ára miatt kiütöttem. A Laguna és a 406 pedig ebben az árkategóriában elég idősek. folytköv:

  • 2010.04.26 14:24:22Smooth

    A böngészőm nem akarja, hogy befejezzem a mondandóm, így rövidre fogom.
    Ár-érték arányban sikerült a lehető legjobbat megtalálni. Ne féljetek a franciáktól. Én végülis egy Xsara Coupe 1.6 SX mellett tettem le a voksom. Ennél strapabíróbb és megbízható autóval még a környezetemben senki nem találkozott. Mindenki fejet hajt. És nem ez az egyetlen, nem én vagyok a szerencsés kiválasztott. Ismerősöm gyilkolja az autókat. Hanyagolja viszont hajtja őket. Eddig a legjobban egy Swift 1.3 bírta, az fél év után lett hengerfejes. Az 1.6 16V Xsaraba már 100ezer km-t tolt bele és még olajat se cserélt. Álom! Brutális komfort, remek ár, dögös megjelenés, tökéletes menettulajdonságok, megbízható!
    Városban klíma nélkül 8l nekem a fogyasztás. Kell ennél jobb? Ha valaki ma 10év környéki autót keres, csak ezt ajánlanám.

  • 2010.04.26 14:29:05Smooth

    10éves Xsara 5-600ezer Ft környékén már fellelhető. Ennyi pénzért az ember már legtöbbször klímát is, de e.ablakot, e.tükröt, szervót, magasságában állítható ülést, kormányt, erős motort, jó fogyasztást és dögös megjelenést is kap.
    Ha árat nem emelünk, akkor németek közül '95ös fapados Astra, '97es Octavia (nagyon a legalja) jöhet még szóba. Ha viszont van még egy kicsi a zsebben, és család is vár otthon, ne tétovázz! Xsara Picasso a legjobb választás. ADAC teszteken a legjobban szerepel ebben a kategóriában. Bődületesen tágas, dinamikus, komfortos. 5 teljesértékű ülés!! Elég sok taxis alatt is lehet ilyet látni :) Nem véletlenül!
    Üdv
    Jó vásárlást!

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

KeresésKeresés

IndapassIndapass