Francia autók mellőzése

2010.07.19. 18:03 - Papp Tibor

Feladó: János

Dátum: 2010. július 18. 12:24

Tárgy: francia autók mellőzése

Címzett: Totalcar

Tisztelt Szerkesztők!

Papp Tibor úr "Extra rugózás, extra kitolás" című, Mazda6-ról szóló cikke után döntöttem úgy, hogy az alábbi észrevétellel fordulok Önökhöz: nagyon zavar, hogy a középkategóriás autókról szóló cikkekben, mikor a konkurenseket említik ritkán hangzik el francia autó neve. A Citroen C5-öt néha megemlítik, de a Peugeot 407 és (személyes kedvencem) a Renault Laguna nevével szinte soha nem találkozom. Pedig a nemzetközi és a hazai autós sajtó (köztük az Önök) véleménye szerint is a fent említett típusok (talán a 407-es kivételével, de azt tudjuk be a korának) versenyképesek a japán és német autókkal.

Ezért arra kérném Önöket, hogy a jövőben – a korrekt tájékoztatás érdekében – a fent említett típusokat is említsék meg, mint lehetséges alternatívák, hogy ne éljen tovább az olvasókban az az előítélet, hogy a francia autó "szar", mert az elmúlt években rohamos minőségi fejlődés volt tapasztalható a francia autóiparban.

Tisztelettel:
János

Kedves János,

tekintve, hogy pont az ötajtósokról beszéltünk, talán igaza van, hogy nem említem meg a Lagunát. Vállalom a hibát. Egyszerűen nem jutott az eszembe. De nekem úgy tűnik, hogy másoknak sem nagyon ugrik be, pláne akkor, ha autót kéne venni. Pedig nem is rossz, csak az előző generációkkal sikerült erősen megingatni a vásárlói bizalmat. Kár érte, meg a formájáért is.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Ui. mielőtt vagdalkozik, legyen kedves szétnézni a tesztlistában, ahol talál pár tesztet, mondjuk a C5-ről. Hadd idézzek: "a CX óta nem vezettem ennyire jó, bizalomgerjesztő és kényelmes Citroënt." Amúgy a C5-öt pont említem a cikkben, a 407 pedig erősen kifutó modell, aminél ma már a 308 kombi is tágasabb. Így nehéz is a Mazda6 konkurensének lenni.

A "francia autó szar" sztereotípia megingásáról is született pár cikk, pl a 308, a DS3 és más új típusok kapcsán, nem is beszélve az ADAC megbízhatósági statisztikákról, ahol szintén kiemeltük a franciák javulását. De Ön ezeket figyelmen kívül hagyta valamiért, mint egyszeri újságíró a Lagunát.

Kommentek

  • 2010.07.19 23:12:45Medzsor

    Aki azt mondja hogy a laguna3 egy szar annak elgurult a gyógyszere...igazából nekem semmi bajom a német márkákkal de 1 vw,ne akarjunk 1 lapon említeni bmw ,mercedes,audikkal,
    Persze a vw golf buziknak 1 golf is jobb ,mint mondjuk Laguna ,407 c5...
    Amúgy a sok gyökér német autó istenítőn meg csak nevetni tudok,de biztos bennem van a hiba..
    Egyébként ha már francia akkor RENAULT.

  • 2010.07.19 23:12:591kutya

    @b.f.: egy prücök van! jelenleg a raliban (de szerintem máshol se nagyon) nincs Seb kvalitású pilóta!

    a többi meg már kifejezetten utópia...

  • 2010.07.19 23:29:51Anyád a baráthal

    2 évig nyúztam egy Peugeot 307-est (féléves korától). A kötelezőn kívül 2-2x kellett a fényszóróban izzót cserélni. (2 perces meló).
    Az utána kapott Opel Vectra hasonlóan gyakran készteti izzócserére az embert, de azt inkább szervizbe vittem (céges kocsi), mert annyit kell szerelni hozzá.
    Egyébként mindkettő igen megbízható volt, a 307-es pedig még kényelmes is.

  • 2010.07.19 23:32:09Baly-München

    Szerbusztok!
    Egyre inkabb csalodnom kell az Index tarsulatban...
    Nem erdekelnek a francia autok. Mindig nemettel jartam.
    De az egesz indexes csapat elmehet a fenebe....
    Egyre gyemgebbek es gyengebbek vagytok!
    Miert nincs Totalcar a tv ben?
    Megmondom! mert senki nem volt kivacsi ratok!!!!
    Az index politikai rovatvezetöje pedig azok köze tartozik, akik tudattal vagy tudat nelkül, de tönkreteszik ezt az orszagot!
    ja...mondtam mar..Szerintem szarok a francia autok... :)

  • 2010.07.19 23:34:13Baly-München

    Azt jelenti, hogy szar kocsit vettel, vegyel helyette Audit!!!!
    ( Ner kapd fel a vizet csak viccelek! :)

  • 2010.07.20 00:19:58Migi

    Nekem van tapasztalatom BMW-ben renaultba(sok), és VW-ben. Én nem mondok semmit, sztem Bikicsunájj. Nem rosszak am meg a renaultok, csak vannak hülye francia megoldásaik:) a VW sem rosz, csak nagyon isteníti őket pár vW tulaj azt nagyon elterjedt szerintem,amúgy meg a sonkás gombás pizza sem finom, csak mindenki azt eszi, mert vagy mnindenki unalmas, vagy nem próbálnak ki újat, vagy azt hiszik, hogy ez a Pizza!

  • 2010.07.20 05:56:58petru

    Mellesleg: ismerek egy embert aki azt mondja hogy a Lexus egy szar (legallabis az ove)

  • 2010.07.20 06:17:27einmann

    kukori

    Az Octaviák népbetegsége volt még a leeső hátsóablak emelő, a kerékcsapágy és a hátsó ülés, ahová még egy gyerek is nehezen fér be...

    Egyszer 100 km-t öltem az esőben, mert a pajti autójának leesett a hátsó ablaka...majd beértünk a Skodri szervízbe, ahol adtak egy gyári faragott fadarabot... ami tartotta az üveget a cseredarab megérkezéséig...

    :-)

  • 2010.07.20 06:33:26lagunásfókusz

    Ennyi elvakult barmot még nem láttam egy blogon sem. A4-es Ódin 2 év alatt 10 lengőkart kellett cserélni. Fizetés után mentem az az autósboltba. A lagunán 3 év alatt két rúdfejet. Ez csak egy apró szösszenet. Nem bántam meg hogy lecseréltem az Audimat egy Renaultra. Sőt a következő is az lesz.

  • 2010.07.20 07:18:42Giraffa

    A kedves olvasó levelére muszáj volt kioktatóan válaszolni, mert okosabbak vagyunk és jobban tudjuk. Ugye?
    Az ügyfelekből éltek, kedves újságírók. Lefordítom: ügyfél = olvasó.

    Egyébként jók a francia autók. Is.

  • 2010.07.20 07:46:27huncsongor

    Francia autó szar. Japán autó jó!

  • 2010.07.20 08:11:38plephyl

    2-es clio teljesen korrekt kocsi. a váltója is pöpec, futómű feszes, élmény kanyarodni vele. a kis dci meg megy mint barom és 4 litert fogyaszt...

    a 3-as clioról is jól sikerült verda, de pl. a 207-est is dícsérik.

    egyébként jelenelg toyotával járok, ami valóban jobban össze van rakva, de a kkülönbség nem akkora, hogy elkezdjem szarozni a franciát és isteníteni a japánt.

  • 2010.07.20 08:25:38plephyl

    az újságírói flegma válasz kicsit méltatlan és a franciákat - ha bevallják ha nem - láthatóan nem kedvelik.

  • 2010.07.20 08:47:00_fogtunder_

    szerintem ez az olvasói levél az abszurditás magasfoka. ha nem tetszik, amit írnak, nem kell olvasni, ettől szép a fogyasztói társadalom, és a kereskedelmi média.

  • 2010.07.20 09:05:47Laguna

    Tisztelt Szaki és Papp Tibor!Francia autot azok vesznek akik kifinomult dolgokat szeretik /francia ruhák,parfümök,borok/.Jomagam Toyotát a fapad miatt nem vettem korábban.Német autos meg nem szeretnék lenni mert pl a klima durva ,kisgyerekem van akinek számit hogy valami ne durung modjára müködjön.Meg persze a passatos audis,bmws viselkedés az utokon.....Nem szeretnék ilyen embernek látszani se.Én ezért adtam el német /?/ kocsimat és vettem egy uj Lagunát.Családbarát és hibátlan.a külsö meg relativ.De nekem erre ott van a feleségem,bár lehet önnek nem tetszenne.Szoval az 5-ös golfba bele van vésve made in italy/motorháztető fel és bal oldalt a kaszniba,ja megan izzo nekem is 30mp/,plusz tele van az össszes német auto VALEO ALKATRÉSSZEL /HM.VALEO AZ UGYE FRANCIA!!!!/.Akkor miről beszélünk.Nagyon sok alkatrészt ,autot gyártanak pl.Skoda ,VW, Szlovákiába.AKIK AZOKKAL JÁRNAK AKKOR MOST HAZAÁRULOK????Nem.Buta ,hozzá nem értő durung embereknek tartom akik adoot ország autoit szidják.Mind mások vagyunk.Vehetnék egy jo nagy durung q7-est ,hogy dülöngélve ,hörögve ,irányjező nélkül hirdessem magamról hogy egy bunkó vagyok.Nem.PIere Cardin,Lafuma,stb ruhákba járunk,szereetem Párizs varázsát,a borokat,sajtokat,és megértem a Laguna varázsát.Persze JADIST sem mindenki érti/AUDIO/.Van akinek a csucs a sony kedves ujságiró.A csöves Jadis meg még ronda is mint a bün.Érdemes szélesebb látokörbe irni,én tudok,pedig nem szakmám.

  • 2010.07.20 09:11:01PeteSK

    kompletten a német autó is van olyan szar, mint a francia, csak kevésbé kényelmes és megbízható.. naugye, hogy ennek így nincs semmi értelme, pedig minden csak viszonyítás kérdése. a 406-os kocsim 12 éves, sosem cserélném egy passat-ra akármilyen motorral is legyen

  • 2010.07.20 09:11:21zoli the great

    @Szakiii: hat te annyira vagy szaki mint az utszeli koborkutya. A csaladban volt az utobbi evekben osszesen 5 Renault. Az tulzas hogy mind hibatlan de komoly baja egyiknek sem volt pedig mindegyiket hsznaltan vettuk. Erre most kerult egy Passat (Mk 6). Hat az 1 ev alatt 3-szor hagyott uton ugy hogy treler kellet elvigye. Szoval ennyit a csodas nemet autokrol. Az unalmas dezijn-rol ne is beszeljek.

  • 2010.07.20 09:11:54vinyi

    Giraffa: még ha valóban okosabb lenne és valóban jobban tudná hagyján. De néha olyan ordenáré baromságokat lehet itt olvasni, hogy a hajam szála égnek áll.

  • 2010.07.20 09:12:06PeteSK

    Laguna - egyetértek.

  • 2010.07.20 09:12:42zoli the great

    Megane 2 izzocsere: hat azzal mar en is izzadtam. A kereket en is le kelett vegyem. Masodszorra (mostmar hogy tudom hogy kell) mar nem kene, de azert nagyon felbosszantott annak idelyen. De a kov autom akkor is Renault lesz mert komoly baja sosem volt.

  • 2010.07.20 09:20:36Hypofx

    Mikor nez meg az ember egy francia autot?? Es most nem arra gondolok, hogy felvagni az autoval, de egyszeruen olyanok mintha nem is lennenek, mindig valami forradalmit akarnak es a vege egy (szubjektiv) semmilyen auto. Urtes parkoloban is nehez eszre venni.

    technikailag fejlodtek, rengeteg uj dolog, jo teszteredmenyek, de azert az ember egy 4+millas autotol kicsit tobbet var el.

  • 2010.07.20 09:47:40plomplom

    "az előző generációkkal"

    helyesen: az előző generációval. az első generációjú lagunával semmi baj nem volt a kezdeti gyermekbetegségek elmúltával. ezt hitte a nagyközönség a második generációnál is, csak ott nem sikerült a csoda.

  • 2010.07.20 09:50:01magyar anya

    Bármi, amit francia nagyvállalat gyárt, az rosszabb minőségű, mint a konkurens nyugat európai vagy japán termék. A franciák általában lusták és trehányok. Nyilván nem mindegyik, de a többség igen.

  • 2010.07.20 09:51:29f0CuS

    Sziasztok!

    Nem tudok általánosságban beszélni a francia kocsikról, mert nekem (szerencsére) csak egy típushoz volt közöm, de az elég volt egy életre.
    Mikor bejött a Peugeot 206, nagyon megtetszett a családnak a kocsi formája, így vettünk egyet. Két dologban hibáztunk: hogy nem gondolkodtunk és az 1000 ccm-es motorban. Mivel sokaknak volt ilyen kocsija, úgy véltük, nem lehet rossz, hát tévedtünk. Kívülről ugyan szép, de... a többi borzalmas. Ebbe a szerviz is belevenném. Már eleve úgy indult, hogy kihoztuk a szervizből, egyszer csak jelezte, hogy a motor túlmelegedett. Visszavittük, mondták nincs benne EGY CSEPP HŰTŐVÍZ sem, de azt nem az ő dolguk ellenőrizni átadásnál, hanem nekünk (wtf?!). Ez már eleve vicces volt. A vezetési élmény, egyenlő volt a nullával. A futómű olyan volt, mintha hajón ülnék, a pedálok elképesztő hosszú úton mozogtak, a váltót, ha ötösbe raktam, majdnem az anyósülés közepéig el kellett nyúlnom. A motor a mi hibánk volt, ettől függetlenül, az, hogy ha bekapcsoltam a légkondit, a kocsi kb. el sem akart indulni, az vicc. És mindig pörgetni kellett a motort, semmi nyomatéka nem volt alul. Ez volt életünk első és utolsó francia kocsija. Azelőtt mindig Fordunk volt és azt hiszem ez a továbbiakban is így fog maradni. Nem mondom, hogy minden francia kocsi egy rakás szar, de, hogy amivel én az első élményemet szereztem, az biztosan az volt..

  • 2010.07.20 09:55:32antika13

    Papp Tibit én sem kedvelem. De mindenkire szükség van, ha másra nem, hát elrettentő pédának!:) Általában azok fikáznak valamit, akinek nem telik rá. Savanyú a szőlő?
    Van egy mondás: új autó, jó autó. Nekem ez bevált. Aki meg szívni akar, vegyen használtat ismeretlen múltal( másodikként használt női tulajdonos . . .)És az octávia II szerintem is jó.

  • 2010.07.20 09:59:49kis csibe

    Kedves leveliro!

    Azert nem emlitik oket, mert a francia szarok meg emlitesre sem meltoak, plane nem a nemet vagy japan tipusokkal osszehhasonlitva!ak

  • 2010.07.20 10:02:18Sam8888

    lagunásfókusz

    Aha persze 2 havonta lengőkar... Nem lehet, hogy szarrá volt törve az audid és azért zabálta a futóműalkatrészt?

  • 2010.07.20 10:03:29Csirke72

    pumajoe:

    Te tipikusan az az ember vagy aki csak német ipari hulladékban ült. Tudod mi a jó minöség? Amikor 240.00km megtétele után begurulsz a vizsgáztatóba és Citroen Xm.-ed hibamentesen átmegy.
    Milyen BMW???? A dizeleik köztudottan szarok, csak a szervizben állnak. Több ismerösöm vett anno 525tds-t Citroen XM 2,5TD után és mind azt mondta élete legnagyobb bakija volt, ha tehetné újra XM-et venne...

  • 2010.07.20 10:11:35Csirke72

    Gyerekek,

    Ültetek már a világ legkénylemesebb és legesztétikusabb autójában?
    Elárulom ez a Citroen C6 V6 HDI.
    Olvassatok rola 1-2 tesztet és utána talán radöbbentek, miröl akar szólni ez a cikk.

  • 2010.07.20 10:16:49Csirke72

    Olyan ok irnak ide kommentet akik vesznek egy 1000ccm-es 206-ost. Na most ezt 1 polo 1000-es hez kell viszonyitani és bizony a polot, corsát...
    szarrá veri miden paraméterben.
    Viszont ha szinvonalas Peugot 607-est vagy Citroen C8-at veszel akkor azért megnézem melyik rusnya német konkurencia modell tudja ugynazt???
    De nem kell a franciákig mennem. Melyik német kisbusz létezik autómata 4 kerékmeghajtással, felezövel, 2,7 crd mercedes dizellel???
    Semelyik. Ne gyertek a Multivannal, mert abban nincsen automata 4 kerekes felezövel...
    A Sangyong Rodius tudja egyedül ezt. Ès elmondhatom 3 év full strapa után és 120.000 km elteltével is olyan mintha uj lenne:)

  • 2010.07.20 10:17:42TankJr

    hagyjuk már ezt a bosch elektronkia elromlik az olasz autókba dolgot... nyilván szart szállít a német az olasznak, ha jól olcsón kell neki... a hulladék digó fosba jó' van az is (még sok is, így is túléli a "kocsit" :) )
    a magneti marelli jó a német autókba, nyilván a német (az olasszal ellentétben) nem vesz szart...

    persze gáncsoskodó vitatkozó hozhatnak ezernyi ellenpéldát, a tények attól még tények maradnak

  • 2010.07.20 10:17:44Csirke72

    A németek csak a mercedes slr az amit legyártottak és elfogadható...

  • 2010.07.20 10:19:04chr

    Mennyi szánalmas komment, ahogy az embereket, úgy az autókat megítélni az alapján, hogy honnan származik, demagóg, együgyű, nagyon egyszerű szemléletről árulkodó dolog. Ezúton gratulálok minden ilyen kommentelőnek.

    Amúgy csak szólok, hogy már régen nincs olyan, hogy német, olasz, francia, japán autó, mert mindenhol gyártanak mindent. Motort, elektronikát, csapágyat, műanyag alkatrészeket, ülést, stb..., és persze autót is franciát Törökországban, és japánt Magyarországon pl..

    Az autókra visszatérve, talán érdemes egyedileg megnézni, típus/motor/felszereltség/évjárat konfigurációban. Így össze lehetne hasonlítani két autót, egyébként csak maximum általánosítunk.

  • 2010.07.20 10:23:46Csirke72

    Mi az, hogy BOSCH olasz autókba???
    Amugy a propagandán kivül mindenkitöl csak jót hallottam az olasz autókról.
    Na de nem kell messzire mennem, a Jeep Cherokee KJ avagy Liberty is 2,8-as CRD jelenleg 260.000km-el vizsgázni volt németbe és hibamentesen ment át a TÜV-ön és a motorja az olasz VM Motori aki a fiatnak, alfának, ferrarinak...szállitja a motorokat! De hogy tovább menjek a német 1000Pont cimü terepjáró tesztben pl. az egyik szakaszon ahol mélyhomokon kell helyböl indulva emelkedön kapaszkodni, ugyan ez a tipus ezzel a motorral a höfok max. középen volt, mig más német prémium márkák Mercedes, BMW rég vészprogramra kapcsoltak mert túlmelegedtek:(

  • 2010.07.20 10:25:00Csirke72

    chr:nak

    Az viszon tény, hogy a németek soha nem a minöségröl hanem a reklámról szóltak:(

    A japán pedig magasan a legtartosabb volt:)

  • 2010.07.20 10:26:35GGG77

    Jelenlegi Lagunat (kombiban), Megane-t, Cliot simán vinném. Peugeot-k, Citroenek pedig nem azért, nem kellenének, mert franciák, hanem mert nem tetszenek. Bár egy C5 kombit megnéznék...

  • 2010.07.20 10:26:43Csirke72

    Jómagamnak 40 autom volt eddig az életben és tapasztalatom az, hogy a legjobbak a japán autók és a legmegbizhatatlanabbak és fapadosak a németek.
    A skoda octaviában már rövid távon is gerinc fájdalmakat tapasztaltam:(

  • 2010.07.20 10:27:24GGG77

    Ja, és persze C6. Bármikor hozzám vághatnák. :)

  • 2010.07.20 10:31:34TankJr

    "Olyan ok irnak ide kommentet akik vesznek egy 1000ccm-es 206-ost. Na most ezt 1 polo 1000-es hez kell viszonyitani és bizony a polot, corsát...
    szarrá veri miden paraméterben."

    ÜBERGIGAMEGALOL !!! :))))))

    egyenértékű a

    "a francia kocsik versenyképesek a német és japán konkurenciával"


    :)))))))

  • 2010.07.20 10:32:26Csirke72

    Amugy C5 kombi v6hdi 240le, jelenleg minden szempontból ver bármit a piacon:)
    Gyorsulás, sportosság, dinamika, megelenés...

  • 2010.07.20 10:37:07Csirke72

    TankJr:-nak

    Királylány, akkor kommentelj ha egyike is volt már a segged alatt. Nálunk volt 1-2 exemplár családon belül a csoda német prémium márkákból és hála, hogy találtunk madarat aki elvitte:))))

    De azt áruld el, hogy ha olyan yok a német autók, miért rendelt be 2005 öszén az Audi Ingolstadtba 10db Honda Accord ICTDI-t és azt próbálták megfejteni miért olyan csendesek, keveset fogyasztanak és a dinamikában is verhetetlenek....

    De tovább mennék, miért hagyta abba Pumpedüse gyártást a VW,Audi és tért át a "szar olasz" common rail technológiára, mivel tudjuk a common rail a fiat találmánya...

  • 2010.07.20 10:38:39Csirke72

    Egyetlen yo autó volt anno az audi 100cs quattro.

  • 2010.07.20 10:41:09f0CuS

    Megjegyzem, csibe72, hogy azért, mert nem egy tízmillió köbcentis kocsit vettünk, édesanyámnak arra, hogy eljárjon a közértbe meg vissza, én kérek elnézést. De tudod mit? Ültem 1000 ccm-es POLO-ban is és ég és föld a kettő. De ugye neked már 40 autód volt... :))

    Én pedig úgy döntöttem a Peugeot után, hogy nem kellenek kocsik, úgyhogy vettem teleportkaput. Tökjó és benzin sem kell bele (:

  • 2010.07.20 10:43:01Penetrator

    A francia autók nem szarok, csak nagyságrendekkel többet kell őket hordani a szervizbe! Nálunk a cégnél van minden féle: Fiat, Skoda, VW, Renault, Peugeot, Honda. Nagyon kellemetlen, mikor megáll alattad a vas, valahol Alsóbivajhernádon, aztán lehet haza vontatni. Na ezt, a francia és olasz autók, nagyságrendekkel többször előadják. Cégesnél még csak-csak, de a sajátnál szétba..na az ideg! Nem mondom, hogy a német, vagy a japán nem áll meg, de jóval kevesebbszer! Ha így nézzük, akkor a francia és az olasz autók rém szarok!

  • 2010.07.20 10:43:05f0CuS

    Vannak akik beleszeretnek a francia kocsikba. De bizonyára NEM VÉLETLEN, hogy ennyire sokan utálják...

  • 2010.07.20 10:43:23Csirke72

    f0CuS:

    Félreértettél. A legjobb ha megteheted, hogy nem tartasz autót, mivel nincsen költség rá, viszont ha öszzehasonlitok, akkro almát az almával és nem a dinnyével...

    Amugy mi az a teleport kapu???

  • 2010.07.20 10:43:45KuKori

    Mondjuk egy ezres kisautótól valaki dinamikát vár klímával, az elég naiv dolog, gyártmánytól függetlenül. Volt 1.4-es Seat Cordobám, az szó szerint majd lefulladt, amikor benyomtam az AC gombot. Na most ugyanezt egy egy literes motorral.

  • 2010.07.20 10:45:11Csirke72

    f0CuS:-nak

    De véletlen, mert a legtöbben ugy nyilatkoznak, hogy a büdös életben nem volt francia autójuk...
    Csak hallották és szájról szájra terjed a baromság és kamu.
    Na de ott van az uj dacia duster. Melyik német autót teszteli a gyár a forgalomba hozatal elött 4Mio km-ert????

  • 2010.07.20 10:47:03KuKori

    Én nem vagyok elvakult, pl. a Focus, mint általános használatú autó, nagyon strapabíró. Ütöd-vágod, de nem dől ki alólad, elismerésre méltó. És német (európai Ford ugye).

  • 2010.07.20 10:51:54Penetrator

    És a 3 F törvénye? Franciát, Fiatot, Fordot sose? :)

  • 2010.07.20 10:52:52f0CuS

    Az elején is úgy kezdtem, hogy nem tudok általánosságban beszélni a francia kocsikról, csak arról az egyről ami nekünk volt. Biztosan vannak köztük elfogadható és jó darab. Az, hogy klímával együtt nem ment, volt a legkisebb probléma. De az, hogy a pedálozása, a belső kialakítása, a váltója, a futóműve számomra vacak volt az már zavart.. és a szervizháttere is szánalmas volt. (tény a szerviz hibájáért nem okolható, hogy a kocsi francia)

    Biztos van sok jó francia autó.. de az első benyomás számomra fontos. Nem mondom, hogy sosem vennék franciát. De ilyet, mint ez volt..soha többé.

  • 2010.07.20 10:55:36Csirke72

    KuKori:nak?

    Mit jelent, hogy ütöd vágod? Mint irtam jeep cherokee 260.000km 6 év alatt és még 1 futómüvet sem kellett állítani:)

  • 2010.07.20 10:58:18Csirke72

    f0CuS:-nak

    Ehhez annyit hozzáfüznék, hogy az uj C6 automata váltoja a toyotától van. A Range Rover, Jaguar,Ford motorjai PSA azaz Peugeot, Citroen. Ami elgondolkodtató, hogy pl. az arab országokban sem német autókat futtatnak hanem franciákat:)

    Ès jelenleg a mercedes is a PSA-val koperál a kisautógyártásban...

  • 2010.07.20 11:04:50Penetrator

    Tényleg! Szinte mind francia! :)

    [link]

  • 2010.07.20 11:08:30jo.e

    Nem hiszem, hogy most haj de nagyot mondok, de inkább a minőségbiztosítás terén lehet nagy baj a franciáknál.
    Ekkora szórással semmilyen autónak - de semmilyen ipari terméknek - nem lenne szabad kijönnie 1 gyárkapun. Ez az imádni - gyűlölni is ebből származhat.

  • 2010.07.20 11:08:58Penetrator

    Na, itt van 2 Peugeot:[link]

  • 2010.07.20 11:20:00szunyii

    #♥ Kitty ♥

    Nem. :D

  • 2010.07.20 11:29:15TankJr

    KISPIPI72

    menj te a www.szorosmacik.hu - ra kommentelni ilyenekkel, hogy a német prémium kocsira hála, hogy találtatok madarat aki megvette... nézzél már szét, kisember, mennyiért mennek a német autók használtan és mennyiért a franciák meg az olaszok... nem a német autó az, amit nem lehet elsózni...

    neked 40 autód? ezt gondolom úgy érted, hogy életedben ennyit láttál (ebből 10-et tévében, 10-ről meg mutattak fényképet)

  • 2010.07.20 11:31:01Blablablabla

    Kérdés: Miért van az hogy a francia autó szimpatizánsok pattognak folyton ilyen hülyeségeken...:) Szerintem korrekt volt a teszt. Főleg hogy a kedves levélírónak szerintem halvány f..ngja sincs az egészről:) Mindegyik gyártónak van jó és rossz konstrukciója. Valakinek kicsit több de ettőlmég az is lehet jó. Itthon am van egy japán és egy német egyikkel sem volt még komolyabb probléma.

  • 2010.07.20 11:33:50gpek

    Tibi te mit gondolsz hogy rólad nevezték el a csokit vagy a fenekedből süt a nap? Szállj le arról a német magaslóról! Gondolom elnézésre várhatunk, aztán lehet "vagdalkozni"

  • 2010.07.20 11:34:15Blablablabla

    Ez olyan mint amikor a Suzukis hajt mint a barom mert kissebbségi érzése van akinek meg közép felsőkategóriás "nagyobb presztizzsel" rendelkező kocsija van az meg megy szépen nyugodtan:)

  • 2010.07.20 11:40:29gpek

    Blablablabla

    Van aki siet, van aki nem, ennyi az egész.

  • 2010.07.20 11:40:42Ubul a vírus:D

    2010.07.19 21:55:48Adam88
    hülye vagy, de legalább nyíltan felvállalod, a csajoknak a fasszal kell villantani nem a faszpótlékkal.. De legalább a collos krovakészletet megvetted a szarod mellé?

    a sok hülye tc-s nagyokos pedig csak hozza a szokott formáját, 3 oldalon át megy a szájkarate hogy hány naponta kell izzót cserélni ebben meg abban. Most komolyan ki nem szarja le?
    Abba fog tönkremenni valaki anyagilag hohy H4-eseket vesz 6-osával, mi? Barmok.

    De nem baj én addig is örülök, hogy ennyi fasztarisznya mászkál közöttünk, legalább annál könnyebb lesz eladni a német szaromat, hogy aztán valami japcsi összeszerelésű talicskát vagy valami minimális fogyasztású franciát vegyek belőle.

    A tc meg maradt ami mindig volt: egy rakat inkompetens majom, meg pár elborult fanatikus a régi romjával, és lökik az üres rizsát a nagy semmiről. Nem véletlen hogy évek óta csak azért járok ide hogy beleokádjak a kollektív trágyakupacba.
    Koreai pl miért nem szerepel az összehasonlító táblázatban, basszameg?

  • 2010.07.20 11:43:42Alf

    Hypofx

    nem tudom, én amikor a francia kocsimmal közlekedem, gyakran integetnek az út széléről, fotóznak, meg előreengednek, stb. Parkolóban gyakran valaki áll mellette, ha visszaérek és fotózza, vagy csak áll és nézi.

    Ja és 1700 km után sem fájdul meg benne a hátam, és kipihenten szállok ki belőle.

    Ja és bár 40 éves, nem hagyott cserben, fél európát bejártam vele olaszországtól finnországig...

    Ja, és kevesebbe került mint egy suzuki swift.

  • 2010.07.20 11:45:02Blablablabla

    Gpek általánosságban mondtam persze ha sietni kell sietni kell. De sajna ez a tapasztalat tudom általánosítok amit nemszabad:)

  • 2010.07.20 11:46:00Blablablabla

    Alf akkoriban még rendes kocsikat gyártottak:D

  • 2010.07.20 11:46:02TankJr

    Ubul a vírus:D

    el kell ismernem, megláttad a lényeget... nem is tudok semmibe belekötni :D

  • 2010.07.20 11:47:32Alf

    Én csak azon röhögök, amikor a TC folyamatosan meglovagolja a franciaautós sztereotípiát közben meg néhány videón a háttérben látszik, hogy pl Karottának milyen autója van :)
    Lehet, hogy ezért dobbantott a TC-től :)

  • 2010.07.20 12:52:25Ubul a vírus:D

    2010.07.20 11:46:02TankJr
    ezzel nem mondtál újat, nekem mindig igazam van, azért járok ide max beokádni meg röhögni a sok primó faszkalapon.
    Ha kötözgetnél a mondókámba se érdekelne, mert már ott hülyét csináltál magadból mikor elkezdted ;)

    2010.07.20 11:47:32Alf
    kis citromos haverom, Karotta azért húzott el mert volt annyi esze, másrészről szorult bele némi tehetség, és nem egy ilyen tetűfészek bandába akarta elpazarolni.
    Amúgy maradt a zsindexnél ahol volt eddig is, csak közelebb a főzsidó seggéhez ahonnan kényelmesebben lehet nyalni. Közvetlen miután robika túrós faszát leszopta.

  • 2010.07.20 12:59:37Bratyo9

    A fikázásokat félretéve és kicsit visszakanyarodva a témához. Édesapámnak volt egy Peugeot 307 HDi-je, méghozzá az első szériából (2001-es modell) amit nagyon lehúznak a mai napig. Nos 5 évig volt meg, ezalatt 180.000 kilóméter került bele és az olajcserén valamint a szűrőcseréken kívül nem kellett hozzányúlni... Most a második Renault Megan-ját gyűri zsinórban, ugyanaz a tapasztalat. Ja és nekem egy 17 éves Citroenem van ami megkapja a megfelelő "ellátást" és SEMMI gond vele.
    Csak hogy tisztázzuk, hogy a franciák is tudnak valamit nem csak kurva precíz és nagyképű németek meg az iszonyúan fejlett japánok.

  • 2010.07.20 13:02:23Papaya

    Tibi ismét megmutattad hű szokásodhoz hiven,hogy milyen kis genyó is vagy.De tudjuk a "gyönyörű és elpusztithatalan" Avensised semmi pénzért nem adnád oda egy "csúnya otromba és megbizhatatlan"4kerékkormányzású laguna GT-ért.Szánalmas.............

  • 2010.07.20 13:16:46Blablablabla

    Itt mindenki fikáz mindenkit?:D Menjetek Mónika showba odavalók vagytok:)

  • 2010.07.20 13:17:59Blablablabla

    Komolyan szerintetek ki tudna olyan cikket írni amibe egyik idióta korlátolt észkombájn sem köt bele?:p

  • 2010.07.20 13:29:35Papaya

    Blablablabla Ja igazad van ez egy korrekt cikk korrekt embereknek.Broáffff

  • 2010.07.20 13:40:38papracing

    "versenyképesek a japán és német autókkal..."
    A tag erősen hallucinogén cuccokat nyomat :-)

  • 2010.07.20 14:10:29ÁvS

    Nekem a francia autó tulajdonosok (esetleg Dacia) közül azok a kedvenceim, akik Árpád sávos "Nagymagyarország"-os matricát tesznek a kocsijukra. Szánalmas...

  • 2010.07.20 15:28:48esef

    ÁvS:
    Neked német autód van horogkeresztes matricával, ugye?

  • 2010.07.20 15:37:57ÁvS

    Neeem... Hondám van, "A Császárért!" jelentésű japán felirattal... :-)

  • 2010.07.20 15:48:33KuKori

    Nekem semmi felirat nincs rajta. Akkor én gyűlöletkeltő lennék? :D Nem vagyok én marha, hogy billogot hordjak. Egy szép gyári állapotot elcsúfítani nem nekem való móka.

    Amúgy itt van a franszia fosom:

    [link]

    Eladó (sajnos).

  • 2010.07.20 16:33:31l4ller

    márpedig a francia autó szar.
    punktum.

  • 2010.07.20 16:58:48Bratyo9

    l4ller:
    akkor kabbe
    punktum.

  • 2010.07.20 18:45:45Hóhányó

    Volt egy hozzászólás a japán autók dicséretérol, ha ennyire jók ezek, miért nem beszélunk róluk, még itt is a német-francia osszehasonlítás dominál? Tudom, rozsda, crashteszt, csúnya, kényelmetlen, drága szerviz, de mintha lenne valami titokzatos idegenkedés. Az is igaz, hogy sok japán autó fut, mégsem beszélunk annyit róluk.

  • 2010.07.20 21:12:43KuKori

    Van egy japánom is. Azért nem beszélünk róluk, mert dög unalmasak, kívül-belül. A Mazda valóban rohadtul megbízható és gazdaságos is, ellenben receptre íratnám fel az amfetamint mellé, hogy ne aludj el vezetés közben. Olyan jó-semmilyen autó. Igásló, teszi a dolgát. A-ból B-be. Bár kicsi rozsda azért csak elő-előkerül :) Ha mondjuk nem sóznák szarrá az utakat, talán még az se lenne.

    Most persze az átlagautókról van szó, nem Skyline, meg ilyenek.

  • 2010.07.20 22:11:08Sógun

    Tény hogy a régi és új francia autókra több a panasz világszerte. Sorolhatnám a tipikus hibákat, de minek. Nem folyok bele vitába, mert erről én is meggyőződtem. Francia autót még véletlenül sem vennék! A Japán autókat részesítem előnyben, ezekre nincs, vagy nagyon minimálisak a panaszok, és nem tipikusak. A Toyota is megengedhet magának 30 év alatt 2-3 visszahívást.
    A statisztika még így is nekik dolgozik! Végül kiderült hogy az ominózus meghibásodott gázpedál General Motors gyártmány volt, amit a Toyota beépített a járműveibe. (A Toyota megérdemelte, ebből tanult). Sajnos a Toyota Aygoban is francia váltó van, ami nem egy színvonalas szerkezet köztudottan. Van alapja annak, amiért a francia márkákat a körültekintő vevők elkerülik.
    Itt egy poénos videó, amikor az autós van az autóért:[link]

  • 2010.07.20 22:30:16Papaya

    Sógun: Én meg arról gyöződtem meg,hogy amikor beül bármelyik német vagy japán fan barátom a clio Rs-m be akkor kivétel nélkül mindenki maga alá csinál örömében:)

  • 2010.07.20 22:42:54Sógun

    Papaya: Nem az életérzésről volt szó, hanem a megbízhatóságról. Formás kis autó az RS, de nekem nem jön be a fent említettek miatt sem. Inkább más márka sport verzióját választanám. "Tudod a vér nem válik vízzé". Bizalom is kell egy autóhoz.
    Fiatal lehetsz, szerintem idővel te is meg fogsz világosodni.

  • 2010.07.20 23:11:11Alf

    Sógun

    Te annyira okos vagy, tipikus sztereotíp gondolkodással. Láthatólag soha nem volt francia autód, csak véleményed. Vannak nekem is ilyen haverjaim, kibaszottul megvan a véleménye a francia autókról (faterja ráhatása, akinek soha nem volt francia autója) de maga a srác sohasem vezetett, csak a kresz vizsgán 5 éve, semmi fingja nincs az autókról, és elkezdi nekem osztani az észt, hogy a francia autók miért szarok... na te is ilyen vagy.

  • 2010.07.20 23:12:52Alf

    Nekem van egy francia meg egy japán is, a japán fiatalabb, ész szarabb, nagyon megbízhatatlan.

  • 2010.07.21 00:11:22Bratyo9

    Alf véleményéhez csatlakozom. Mint az fentebb olvasható édesapámnak is és nekem is francia autónk van (Renault és Citroen). Apámnak 9 éve van francia autója, nekem 4 éve (egyikünknek sem az első) és bizonyossággal állíthatom, hogy nincs velük több gond mint bármelyik másik márkával ha megkapják a megfelelő törődést.
    Plusz nekem is van egy haverom (mint itt oly sokaknak) aki fél éve vett egy '97-es Ford Fiestat (félreértés ne essék nem akarom elkezdeni a Fordot fikázni, távol álljon tőlem) és azóta is visszasírja a becserélt 21 éves Renault 19-esét..., mert sokkal kevesebb gondja volt vele, pedig a Ford bizonyíthatóan keveset futott, nem az a tipikus "megkímélt, hölgy tulajdonostól" (kackac) fajta autó.

  • 2010.07.21 17:05:48Papaya

    Sógun:Én 35 éves vagyok és évekig autókkal kereskedtünk, svájcból hoztuk be őket.Megvilágododás???Igen!!!Én megvilágosodtam Te meg élj a sötét ostoba sztereotip világodban, és mantrázzad magadban minden nap amikor beleülsz,hogy jó autóm van ez sosem fog alattam megállni.Csak arra vigyázz nehogy akkor ne tudj megállni vele amikor hirtelen nagyot kéne fékezni beletaposol a fékbe és lám a szuper japán technikád cserben hagyott.Én szóltam.........

  • 2010.07.21 17:27:33Papaya

    Sógun:még valami.ADAC-ot szoktál nézegetni?http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/05/07/a_citro_nek_a_legmegbizhatobbak/ Érdemes átnézni és megvilágosodni:-)))))

  • 2010.07.21 18:25:55esef

    Sógun:
    Gondolom akkor a te szemedben a Franciaországban összeszerelt Toyota Yaris is egy kalap szar. Ha most azt mered mondani, hogy nem, akkor segg van a szád helyén.

  • 2010.07.21 18:40:43Sógun

    Papaya! Én 38 éves vagyok és autószerelő. Nem kell bemutatnod a francia technológiát. A haverok véleménye hidegen hagy, mit a tied is. Én tapasztalatokra építem a véleményem, nem fikciókra.
    Egyszerűen hulladék járművek, hulladék alkatrészekből összeszerelve. (Általában: ajtók nyikorognak, lötyögnek, gyakori elektronikus hibák, olajfolyások a hengerfejtömítés, és féltengely szimering körül, fékbetétek idő előtt kopnak franciknál ált minden típusnál 50000 km után komplett fékbetét garnitúra csere ajánlott, gyakori a gyújtótrafó meghibásodás, stb. Ezt a fiatalabb típusoknál is igaz. A francia autók a korábbi ADAC teszteknél még 15-20. helyeken szerepeltek. Ha az ADAC az első tízbe beengedett egy francia márkát, akkor ott valami nem tiszta. A valóság és a tények nem ezt az eredményt igazolják. Engem meggyőzni nem tudsz, sajnos van elég tapasztalatom a kedvenceidről. Nekem semmi bajom azzal hogy te a francia autókért rajongsz, de akkor téged se bántson ha én a szamuráj technikát szeretem. Hozzám a bushido gondolkodás áll közelebb, talán ezért nem szeretem a tökéletlen dolgokat.

  • 2010.07.21 20:11:34KuKori

    Nekem semmi bajom nincs egyik autómárkával sem, nem értem ezt az autórasszizmust. Volt NDK-s, spanyol, német, cseh, és van épp egy japán és egy francia autóm, egyiket sem bántam meg, egyik sem hagyott cserben. Talán a tulajon múlik...

    Jut eszembe! Ha valakit érdekel egy 2000-es évjáratú Mazda 626-os, 2.0 16V GT felszereltséggel, 108 ezer kilométerrel, szervizkönyvvel, az szóljon. Nagyszerviz volt 101 ezer km-nél, akksi (lévén 10 éves a gép) csere négy hónapja. Műszakilag tökéletes, minden működik. Nagyon pici kezdődő rozsda van a kerékjárati ív belső felén hátul. Egy két karc a lökösök sarkain, szóval kívülről átlagos állapotban. Az autó 5 éve az enyém, második tulaj vagyok és nem kereskedő. Akár garanciát is vállalok rá.

  • 2010.07.21 20:13:01KuKori

    Ír autó beszámítás érdekel :) Ezért adom el, mert úgy tűnik, kinn maradok.

  • 2010.07.27 09:01:38bilbo64

    Kedves Blogolók!

    Nekem egy Laguna II 2.0 IDE motoros "szar franciám" van. Szeretnék mindenkit értesíteni, hogy ami idáig elromlott rajta (180 E km és 8 év alatt)az mind német gyármányú alkatrész volt.Egész pontosan Bosch.
    Egyébként ez az egész erősen emberfüggő, illetve a technika és az erőszak nem barátok. Jó nagy gázzal és kevés ésszel a bajor erőgépeket is szarrá lehet hajtani 3 éven belül. Lásd az import bömösöket.
    Amit nem lehet széthajtani, azok az összes márkánál a nagyköbcentis benzinesek. Egyik barátomnak egy V6-os Laguna II-je van, nem adná oda semelyik márkáért.

    Szóval nincs olyan, hogy jó, vagy jobb mamár.

    Anekdota: Megkérdezték egyszer Fordot (autógyárost), hogy szerinte melyik a legjobb autó. Ford ezt válaszolta: "Az új, uram. Az új."

    Jó "szájtépést" mindenkinek!

  • 2010.07.28 09:48:23bilbo64

    Elfelejtettem, hogy egy Xsara Picassom - 2,0 HDi Exclusive felszereltséggel- is volt 5 évig. 220 E km volt benne mikor eladtam egy taxisnak. Ma is ezzel dolgozik és több mint 500 E km van benne. Azt mondja a csóka, h kopó alkatrészek és kisebb futómű javításon kívül (gömbfejek, lengéscsillapító 7 éves korában -- pesti utak!)nem volt még vele gond.
    A faternak meg van egy 25 éves Fiat Regata 1,4 csodája. Második tulaj. Komolyabba gondja nek isem volt. Korábban volt nekem is Fiat Argentám benzines, dízel vegyesen, meg voltam elégedve velük. Volt két Audi 100 is a portán (5 hengeres dízelek), de a Fiatok közelébe se értek.

    Egyébként meg faszság ez az egész agyaskodás, mindenkinek az a jó amilye van.

    A Lagunámat egyébként "francia ribancnak" becézem, mert épp olyan szeszélyes mint egy nő, ugyanakkor éppolyan csodálatos mint egy nő, vagyis szeretnivaló.

  • 2010.07.28 10:03:00bilbo64

    Ubul a vírus:D - nek
    Te mekkora kretén vagy öregem! A többi faszkupak is, aki fikázza a másikat. Véleményeket, tapasztalatokat nem így szokás megosztani másokkal. Ezt még megírom, aztán húzok is a francba innen, nem töltöm az időm feleslegesen.

    Emelett igazad van. Koreai autóm is volt. 3 darab "Dévó". (Nem a 30-as éveimet taposom. Sajna.) Egy koreában gyártott Lanos és két Nubira. Az első koreai, a második romániai összeszerelésű. Ha lett volna dízel, vagy nagyobb benzines választék sosem cseréltem volna le a második Nubirámat.Ez után lett a dízel Picassóm.

    A kis tigris által gyártott autók közül csak a Subaru-tól visszhangzik minden. A KIA pedig csendben gyártja a minőségi autóit. Mellesleg Japán gyártósoron kezdték.

    A technika területén egyet sajna tudomásul kell venni mindenkinek: A japánok fakockából is a legjobbat gyártják.
    Ettől függetlenül hajrá mindenki! Én franica-párti maradok. Szerintem.

    Mindenki a saját meggyőződése, tapasztalata, ízlése és nem utolsó sorban pénztárcája szerint vásároljon és balesetmentesen vezessen! Ezt kívánom mindenkinek.

    Üdv Mindenkinek!

  • 2010.11.19 10:30:42ervin huszy

    Mennyi vagdalózzás... Itt senki sem képes objektíven gondolkodni? Mindenki tök elfogult. Ez nem egy nemzetek közti háború :) pl. a Peugeot-val semmi baj. Mondjuk sok szerelő ismerősöm van...egyik sem vezet Renault-ot...
    A Renault-nak hatalmas és sikeres története van. Sok újítást is bevezettek az autógyártásba annak idején.
    A gond, mondjuk az utóbbi 20 évben jelentkezett...sok figyelmet fordítanak a formára, extra újításokra, viszont elhanyagolják a motort, elektronikát. Mit ér a kényelmes ülés??kényelmes körülmények között várjam a trailert??
    Elég objektiven tudok hozzászólni, a tény az, hogy a Renault kicsit lemaradt motor szintjén. Ez még persze változhat.
    Sokan szeretik a Renaultot a csiri-biri, lollypopp, kis aranyos formák miatt, ami nem baj, lehet őket szeretni.
    Viszont jelen pillanatban inkább választanám azt az otromba, konzervatív Passatot vagy Golfot vagy Fordot, Toyotát ami levisz Görögországig majdnem tutira (persze ezek is elromolhatnak, de sokkal kisebb eséllyel)...

  • 2011.02.08 22:00:30Thomasx

    Nekünk a családban 2db peugeot 307presence 1.4/1.6 autó van .Közel 6-7 éve használjuk őket. Az egyikben 70 ezer km másikban 80ezer km van.
    Mind a 2 autó átesett már 1-1 lambdaszonda cserén(nemvészes)A kisebbik szereti is a hasát ízzóval tömni.És szerintem le is ítram minden rosszat róluk. Mi megvagyunk velük elégedve,kényelmes,megbízható(nem robbant le egyik sem).Kb azonos kategórián belül egy astrát próbáltam,cimbivel egyszerre vettük az autókat.De a franciák nagyon adnak a kényelemre,esztétikára vonalvezetésre(mármint belül az utastér tervezésre és használhatóságra komfortérzetre gondolok)és az astra szögletes belső tere és ülései nagyon fapados érzést keltettek a 307 után.Én azon szerencsések táborába tartozom akik megvannak elégedve a francia autójukkal.A következő járgányunk is az egyik peugeot lesz. Talán egy 407,vagy 3008.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

törlőlapát
SUZUKI LIANA 1.4 DDiS lépcsőshátú 2004-2013
4196 Ft
tömítőgyűrű, főtengely| tömítőgyűrű, vezérműtengely
SUZUKI SAMURAI 1.0 Összkerékhajtás zárt terepjáró 1988-2004
1316 Ft
termosztát, hűtőfolyadék
SUZUKI GRAND VITARA 2.7 Összkerékhajtás zárt terepjáró 2007-2013
6160 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The proper way to draw a car
We have all drawn cars in the back of our sketchbooks - some of the pics turned out better, some worse. But just watch this guy, he's unbelievable.