Francia autók mellőzése

2010.07.19. 18:03 - Papp Tibor

Feladó: János

Dátum: 2010. július 18. 12:24

Tárgy: francia autók mellőzése

Címzett: Totalcar

Tisztelt Szerkesztők!

Papp Tibor úr "Extra rugózás, extra kitolás" című, Mazda6-ról szóló cikke után döntöttem úgy, hogy az alábbi észrevétellel fordulok Önökhöz: nagyon zavar, hogy a középkategóriás autókról szóló cikkekben, mikor a konkurenseket említik ritkán hangzik el francia autó neve. A Citroen C5-öt néha megemlítik, de a Peugeot 407 és (személyes kedvencem) a Renault Laguna nevével szinte soha nem találkozom. Pedig a nemzetközi és a hazai autós sajtó (köztük az Önök) véleménye szerint is a fent említett típusok (talán a 407-es kivételével, de azt tudjuk be a korának) versenyképesek a japán és német autókkal.

Ezért arra kérném Önöket, hogy a jövőben – a korrekt tájékoztatás érdekében – a fent említett típusokat is említsék meg, mint lehetséges alternatívák, hogy ne éljen tovább az olvasókban az az előítélet, hogy a francia autó "szar", mert az elmúlt években rohamos minőségi fejlődés volt tapasztalható a francia autóiparban.

Tisztelettel:
János

Kedves János,

tekintve, hogy pont az ötajtósokról beszéltünk, talán igaza van, hogy nem említem meg a Lagunát. Vállalom a hibát. Egyszerűen nem jutott az eszembe. De nekem úgy tűnik, hogy másoknak sem nagyon ugrik be, pláne akkor, ha autót kéne venni. Pedig nem is rossz, csak az előző generációkkal sikerült erősen megingatni a vásárlói bizalmat. Kár érte, meg a formájáért is.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Ui. mielőtt vagdalkozik, legyen kedves szétnézni a tesztlistában, ahol talál pár tesztet, mondjuk a C5-ről. Hadd idézzek: "a CX óta nem vezettem ennyire jó, bizalomgerjesztő és kényelmes Citroënt." Amúgy a C5-öt pont említem a cikkben, a 407 pedig erősen kifutó modell, aminél ma már a 308 kombi is tágasabb. Így nehéz is a Mazda6 konkurensének lenni.

A "francia autó szar" sztereotípia megingásáról is született pár cikk, pl a 308, a DS3 és más új típusok kapcsán, nem is beszélve az ADAC megbízhatósági statisztikákról, ahol szintén kiemeltük a franciák javulását. De Ön ezeket figyelmen kívül hagyta valamiért, mint egyszeri újságíró a Lagunát.

Kommentek

  • 2010.07.20 10:52:52f0CuS

    Az elején is úgy kezdtem, hogy nem tudok általánosságban beszélni a francia kocsikról, csak arról az egyről ami nekünk volt. Biztosan vannak köztük elfogadható és jó darab. Az, hogy klímával együtt nem ment, volt a legkisebb probléma. De az, hogy a pedálozása, a belső kialakítása, a váltója, a futóműve számomra vacak volt az már zavart.. és a szervizháttere is szánalmas volt. (tény a szerviz hibájáért nem okolható, hogy a kocsi francia)

    Biztos van sok jó francia autó.. de az első benyomás számomra fontos. Nem mondom, hogy sosem vennék franciát. De ilyet, mint ez volt..soha többé.

  • 2010.07.20 10:55:36Csirke72

    KuKori:nak?

    Mit jelent, hogy ütöd vágod? Mint irtam jeep cherokee 260.000km 6 év alatt és még 1 futómüvet sem kellett állítani:)

  • 2010.07.20 10:58:18Csirke72

    f0CuS:-nak

    Ehhez annyit hozzáfüznék, hogy az uj C6 automata váltoja a toyotától van. A Range Rover, Jaguar,Ford motorjai PSA azaz Peugeot, Citroen. Ami elgondolkodtató, hogy pl. az arab országokban sem német autókat futtatnak hanem franciákat:)

    Ès jelenleg a mercedes is a PSA-val koperál a kisautógyártásban...

  • 2010.07.20 11:04:50Penetrator

    Tényleg! Szinte mind francia! :)

    [link]

  • 2010.07.20 11:08:30jo.e

    Nem hiszem, hogy most haj de nagyot mondok, de inkább a minőségbiztosítás terén lehet nagy baj a franciáknál.
    Ekkora szórással semmilyen autónak - de semmilyen ipari terméknek - nem lenne szabad kijönnie 1 gyárkapun. Ez az imádni - gyűlölni is ebből származhat.

  • 2010.07.20 11:08:58Penetrator

    Na, itt van 2 Peugeot:[link]

  • 2010.07.20 11:20:00szunyii

    #♥ Kitty ♥

    Nem. :D

  • 2010.07.20 11:29:15TankJr

    KISPIPI72

    menj te a www.szorosmacik.hu - ra kommentelni ilyenekkel, hogy a német prémium kocsira hála, hogy találtatok madarat aki megvette... nézzél már szét, kisember, mennyiért mennek a német autók használtan és mennyiért a franciák meg az olaszok... nem a német autó az, amit nem lehet elsózni...

    neked 40 autód? ezt gondolom úgy érted, hogy életedben ennyit láttál (ebből 10-et tévében, 10-ről meg mutattak fényképet)

  • 2010.07.20 11:31:01Blablablabla

    Kérdés: Miért van az hogy a francia autó szimpatizánsok pattognak folyton ilyen hülyeségeken...:) Szerintem korrekt volt a teszt. Főleg hogy a kedves levélírónak szerintem halvány f..ngja sincs az egészről:) Mindegyik gyártónak van jó és rossz konstrukciója. Valakinek kicsit több de ettőlmég az is lehet jó. Itthon am van egy japán és egy német egyikkel sem volt még komolyabb probléma.

  • 2010.07.20 11:33:50gpek

    Tibi te mit gondolsz hogy rólad nevezték el a csokit vagy a fenekedből süt a nap? Szállj le arról a német magaslóról! Gondolom elnézésre várhatunk, aztán lehet "vagdalkozni"

  • 2010.07.20 11:34:15Blablablabla

    Ez olyan mint amikor a Suzukis hajt mint a barom mert kissebbségi érzése van akinek meg közép felsőkategóriás "nagyobb presztizzsel" rendelkező kocsija van az meg megy szépen nyugodtan:)

  • 2010.07.20 11:40:29gpek

    Blablablabla

    Van aki siet, van aki nem, ennyi az egész.

  • 2010.07.20 11:40:42Ubul a vírus:D

    2010.07.19 21:55:48Adam88
    hülye vagy, de legalább nyíltan felvállalod, a csajoknak a fasszal kell villantani nem a faszpótlékkal.. De legalább a collos krovakészletet megvetted a szarod mellé?

    a sok hülye tc-s nagyokos pedig csak hozza a szokott formáját, 3 oldalon át megy a szájkarate hogy hány naponta kell izzót cserélni ebben meg abban. Most komolyan ki nem szarja le?
    Abba fog tönkremenni valaki anyagilag hohy H4-eseket vesz 6-osával, mi? Barmok.

    De nem baj én addig is örülök, hogy ennyi fasztarisznya mászkál közöttünk, legalább annál könnyebb lesz eladni a német szaromat, hogy aztán valami japcsi összeszerelésű talicskát vagy valami minimális fogyasztású franciát vegyek belőle.

    A tc meg maradt ami mindig volt: egy rakat inkompetens majom, meg pár elborult fanatikus a régi romjával, és lökik az üres rizsát a nagy semmiről. Nem véletlen hogy évek óta csak azért járok ide hogy beleokádjak a kollektív trágyakupacba.
    Koreai pl miért nem szerepel az összehasonlító táblázatban, basszameg?

  • 2010.07.20 11:43:42Alf

    Hypofx

    nem tudom, én amikor a francia kocsimmal közlekedem, gyakran integetnek az út széléről, fotóznak, meg előreengednek, stb. Parkolóban gyakran valaki áll mellette, ha visszaérek és fotózza, vagy csak áll és nézi.

    Ja és 1700 km után sem fájdul meg benne a hátam, és kipihenten szállok ki belőle.

    Ja és bár 40 éves, nem hagyott cserben, fél európát bejártam vele olaszországtól finnországig...

    Ja, és kevesebbe került mint egy suzuki swift.

  • 2010.07.20 11:45:02Blablablabla

    Gpek általánosságban mondtam persze ha sietni kell sietni kell. De sajna ez a tapasztalat tudom általánosítok amit nemszabad:)

  • 2010.07.20 11:46:00Blablablabla

    Alf akkoriban még rendes kocsikat gyártottak:D

  • 2010.07.20 11:46:02TankJr

    Ubul a vírus:D

    el kell ismernem, megláttad a lényeget... nem is tudok semmibe belekötni :D

  • 2010.07.20 11:47:32Alf

    Én csak azon röhögök, amikor a TC folyamatosan meglovagolja a franciaautós sztereotípiát közben meg néhány videón a háttérben látszik, hogy pl Karottának milyen autója van :)
    Lehet, hogy ezért dobbantott a TC-től :)

  • 2010.07.20 12:52:25Ubul a vírus:D

    2010.07.20 11:46:02TankJr
    ezzel nem mondtál újat, nekem mindig igazam van, azért járok ide max beokádni meg röhögni a sok primó faszkalapon.
    Ha kötözgetnél a mondókámba se érdekelne, mert már ott hülyét csináltál magadból mikor elkezdted ;)

    2010.07.20 11:47:32Alf
    kis citromos haverom, Karotta azért húzott el mert volt annyi esze, másrészről szorult bele némi tehetség, és nem egy ilyen tetűfészek bandába akarta elpazarolni.
    Amúgy maradt a zsindexnél ahol volt eddig is, csak közelebb a főzsidó seggéhez ahonnan kényelmesebben lehet nyalni. Közvetlen miután robika túrós faszát leszopta.

  • 2010.07.20 12:59:37Bratyo9

    A fikázásokat félretéve és kicsit visszakanyarodva a témához. Édesapámnak volt egy Peugeot 307 HDi-je, méghozzá az első szériából (2001-es modell) amit nagyon lehúznak a mai napig. Nos 5 évig volt meg, ezalatt 180.000 kilóméter került bele és az olajcserén valamint a szűrőcseréken kívül nem kellett hozzányúlni... Most a második Renault Megan-ját gyűri zsinórban, ugyanaz a tapasztalat. Ja és nekem egy 17 éves Citroenem van ami megkapja a megfelelő "ellátást" és SEMMI gond vele.
    Csak hogy tisztázzuk, hogy a franciák is tudnak valamit nem csak kurva precíz és nagyképű németek meg az iszonyúan fejlett japánok.

  • 2010.07.20 13:02:23Papaya

    Tibi ismét megmutattad hű szokásodhoz hiven,hogy milyen kis genyó is vagy.De tudjuk a "gyönyörű és elpusztithatalan" Avensised semmi pénzért nem adnád oda egy "csúnya otromba és megbizhatatlan"4kerékkormányzású laguna GT-ért.Szánalmas.............

  • 2010.07.20 13:16:46Blablablabla

    Itt mindenki fikáz mindenkit?:D Menjetek Mónika showba odavalók vagytok:)

  • 2010.07.20 13:17:59Blablablabla

    Komolyan szerintetek ki tudna olyan cikket írni amibe egyik idióta korlátolt észkombájn sem köt bele?:p

  • 2010.07.20 13:29:35Papaya

    Blablablabla Ja igazad van ez egy korrekt cikk korrekt embereknek.Broáffff

  • 2010.07.20 13:40:38papracing

    "versenyképesek a japán és német autókkal..."
    A tag erősen hallucinogén cuccokat nyomat :-)

  • 2010.07.20 14:10:29ÁvS

    Nekem a francia autó tulajdonosok (esetleg Dacia) közül azok a kedvenceim, akik Árpád sávos "Nagymagyarország"-os matricát tesznek a kocsijukra. Szánalmas...

  • 2010.07.20 15:28:48esef

    ÁvS:
    Neked német autód van horogkeresztes matricával, ugye?

  • 2010.07.20 15:37:57ÁvS

    Neeem... Hondám van, "A Császárért!" jelentésű japán felirattal... :-)

  • 2010.07.20 15:48:33KuKori

    Nekem semmi felirat nincs rajta. Akkor én gyűlöletkeltő lennék? :D Nem vagyok én marha, hogy billogot hordjak. Egy szép gyári állapotot elcsúfítani nem nekem való móka.

    Amúgy itt van a franszia fosom:

    [link]

    Eladó (sajnos).

  • 2010.07.20 16:33:31l4ller

    márpedig a francia autó szar.
    punktum.

  • 2010.07.20 16:58:48Bratyo9

    l4ller:
    akkor kabbe
    punktum.

  • 2010.07.20 18:45:45Hóhányó

    Volt egy hozzászólás a japán autók dicséretérol, ha ennyire jók ezek, miért nem beszélunk róluk, még itt is a német-francia osszehasonlítás dominál? Tudom, rozsda, crashteszt, csúnya, kényelmetlen, drága szerviz, de mintha lenne valami titokzatos idegenkedés. Az is igaz, hogy sok japán autó fut, mégsem beszélunk annyit róluk.

  • 2010.07.20 21:12:43KuKori

    Van egy japánom is. Azért nem beszélünk róluk, mert dög unalmasak, kívül-belül. A Mazda valóban rohadtul megbízható és gazdaságos is, ellenben receptre íratnám fel az amfetamint mellé, hogy ne aludj el vezetés közben. Olyan jó-semmilyen autó. Igásló, teszi a dolgát. A-ból B-be. Bár kicsi rozsda azért csak elő-előkerül :) Ha mondjuk nem sóznák szarrá az utakat, talán még az se lenne.

    Most persze az átlagautókról van szó, nem Skyline, meg ilyenek.

  • 2010.07.20 22:11:08Sógun

    Tény hogy a régi és új francia autókra több a panasz világszerte. Sorolhatnám a tipikus hibákat, de minek. Nem folyok bele vitába, mert erről én is meggyőződtem. Francia autót még véletlenül sem vennék! A Japán autókat részesítem előnyben, ezekre nincs, vagy nagyon minimálisak a panaszok, és nem tipikusak. A Toyota is megengedhet magának 30 év alatt 2-3 visszahívást.
    A statisztika még így is nekik dolgozik! Végül kiderült hogy az ominózus meghibásodott gázpedál General Motors gyártmány volt, amit a Toyota beépített a járműveibe. (A Toyota megérdemelte, ebből tanult). Sajnos a Toyota Aygoban is francia váltó van, ami nem egy színvonalas szerkezet köztudottan. Van alapja annak, amiért a francia márkákat a körültekintő vevők elkerülik.
    Itt egy poénos videó, amikor az autós van az autóért:[link]

  • 2010.07.20 22:30:16Papaya

    Sógun: Én meg arról gyöződtem meg,hogy amikor beül bármelyik német vagy japán fan barátom a clio Rs-m be akkor kivétel nélkül mindenki maga alá csinál örömében:)

  • 2010.07.20 22:42:54Sógun

    Papaya: Nem az életérzésről volt szó, hanem a megbízhatóságról. Formás kis autó az RS, de nekem nem jön be a fent említettek miatt sem. Inkább más márka sport verzióját választanám. "Tudod a vér nem válik vízzé". Bizalom is kell egy autóhoz.
    Fiatal lehetsz, szerintem idővel te is meg fogsz világosodni.

  • 2010.07.20 23:11:11Alf

    Sógun

    Te annyira okos vagy, tipikus sztereotíp gondolkodással. Láthatólag soha nem volt francia autód, csak véleményed. Vannak nekem is ilyen haverjaim, kibaszottul megvan a véleménye a francia autókról (faterja ráhatása, akinek soha nem volt francia autója) de maga a srác sohasem vezetett, csak a kresz vizsgán 5 éve, semmi fingja nincs az autókról, és elkezdi nekem osztani az észt, hogy a francia autók miért szarok... na te is ilyen vagy.

  • 2010.07.20 23:12:52Alf

    Nekem van egy francia meg egy japán is, a japán fiatalabb, ész szarabb, nagyon megbízhatatlan.

  • 2010.07.21 00:11:22Bratyo9

    Alf véleményéhez csatlakozom. Mint az fentebb olvasható édesapámnak is és nekem is francia autónk van (Renault és Citroen). Apámnak 9 éve van francia autója, nekem 4 éve (egyikünknek sem az első) és bizonyossággal állíthatom, hogy nincs velük több gond mint bármelyik másik márkával ha megkapják a megfelelő törődést.
    Plusz nekem is van egy haverom (mint itt oly sokaknak) aki fél éve vett egy '97-es Ford Fiestat (félreértés ne essék nem akarom elkezdeni a Fordot fikázni, távol álljon tőlem) és azóta is visszasírja a becserélt 21 éves Renault 19-esét..., mert sokkal kevesebb gondja volt vele, pedig a Ford bizonyíthatóan keveset futott, nem az a tipikus "megkímélt, hölgy tulajdonostól" (kackac) fajta autó.

  • 2010.07.21 17:05:48Papaya

    Sógun:Én 35 éves vagyok és évekig autókkal kereskedtünk, svájcból hoztuk be őket.Megvilágododás???Igen!!!Én megvilágosodtam Te meg élj a sötét ostoba sztereotip világodban, és mantrázzad magadban minden nap amikor beleülsz,hogy jó autóm van ez sosem fog alattam megállni.Csak arra vigyázz nehogy akkor ne tudj megállni vele amikor hirtelen nagyot kéne fékezni beletaposol a fékbe és lám a szuper japán technikád cserben hagyott.Én szóltam.........

  • 2010.07.21 17:27:33Papaya

    Sógun:még valami.ADAC-ot szoktál nézegetni?http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/05/07/a_citro_nek_a_legmegbizhatobbak/ Érdemes átnézni és megvilágosodni:-)))))

  • 2010.07.21 18:25:55esef

    Sógun:
    Gondolom akkor a te szemedben a Franciaországban összeszerelt Toyota Yaris is egy kalap szar. Ha most azt mered mondani, hogy nem, akkor segg van a szád helyén.

  • 2010.07.21 18:40:43Sógun

    Papaya! Én 38 éves vagyok és autószerelő. Nem kell bemutatnod a francia technológiát. A haverok véleménye hidegen hagy, mit a tied is. Én tapasztalatokra építem a véleményem, nem fikciókra.
    Egyszerűen hulladék járművek, hulladék alkatrészekből összeszerelve. (Általában: ajtók nyikorognak, lötyögnek, gyakori elektronikus hibák, olajfolyások a hengerfejtömítés, és féltengely szimering körül, fékbetétek idő előtt kopnak franciknál ált minden típusnál 50000 km után komplett fékbetét garnitúra csere ajánlott, gyakori a gyújtótrafó meghibásodás, stb. Ezt a fiatalabb típusoknál is igaz. A francia autók a korábbi ADAC teszteknél még 15-20. helyeken szerepeltek. Ha az ADAC az első tízbe beengedett egy francia márkát, akkor ott valami nem tiszta. A valóság és a tények nem ezt az eredményt igazolják. Engem meggyőzni nem tudsz, sajnos van elég tapasztalatom a kedvenceidről. Nekem semmi bajom azzal hogy te a francia autókért rajongsz, de akkor téged se bántson ha én a szamuráj technikát szeretem. Hozzám a bushido gondolkodás áll közelebb, talán ezért nem szeretem a tökéletlen dolgokat.

  • 2010.07.21 20:11:34KuKori

    Nekem semmi bajom nincs egyik autómárkával sem, nem értem ezt az autórasszizmust. Volt NDK-s, spanyol, német, cseh, és van épp egy japán és egy francia autóm, egyiket sem bántam meg, egyik sem hagyott cserben. Talán a tulajon múlik...

    Jut eszembe! Ha valakit érdekel egy 2000-es évjáratú Mazda 626-os, 2.0 16V GT felszereltséggel, 108 ezer kilométerrel, szervizkönyvvel, az szóljon. Nagyszerviz volt 101 ezer km-nél, akksi (lévén 10 éves a gép) csere négy hónapja. Műszakilag tökéletes, minden működik. Nagyon pici kezdődő rozsda van a kerékjárati ív belső felén hátul. Egy két karc a lökösök sarkain, szóval kívülről átlagos állapotban. Az autó 5 éve az enyém, második tulaj vagyok és nem kereskedő. Akár garanciát is vállalok rá.

  • 2010.07.21 20:13:01KuKori

    Ír autó beszámítás érdekel :) Ezért adom el, mert úgy tűnik, kinn maradok.

  • 2010.07.27 09:01:38bilbo64

    Kedves Blogolók!

    Nekem egy Laguna II 2.0 IDE motoros "szar franciám" van. Szeretnék mindenkit értesíteni, hogy ami idáig elromlott rajta (180 E km és 8 év alatt)az mind német gyármányú alkatrész volt.Egész pontosan Bosch.
    Egyébként ez az egész erősen emberfüggő, illetve a technika és az erőszak nem barátok. Jó nagy gázzal és kevés ésszel a bajor erőgépeket is szarrá lehet hajtani 3 éven belül. Lásd az import bömösöket.
    Amit nem lehet széthajtani, azok az összes márkánál a nagyköbcentis benzinesek. Egyik barátomnak egy V6-os Laguna II-je van, nem adná oda semelyik márkáért.

    Szóval nincs olyan, hogy jó, vagy jobb mamár.

    Anekdota: Megkérdezték egyszer Fordot (autógyárost), hogy szerinte melyik a legjobb autó. Ford ezt válaszolta: "Az új, uram. Az új."

    Jó "szájtépést" mindenkinek!

  • 2010.07.28 09:48:23bilbo64

    Elfelejtettem, hogy egy Xsara Picassom - 2,0 HDi Exclusive felszereltséggel- is volt 5 évig. 220 E km volt benne mikor eladtam egy taxisnak. Ma is ezzel dolgozik és több mint 500 E km van benne. Azt mondja a csóka, h kopó alkatrészek és kisebb futómű javításon kívül (gömbfejek, lengéscsillapító 7 éves korában -- pesti utak!)nem volt még vele gond.
    A faternak meg van egy 25 éves Fiat Regata 1,4 csodája. Második tulaj. Komolyabba gondja nek isem volt. Korábban volt nekem is Fiat Argentám benzines, dízel vegyesen, meg voltam elégedve velük. Volt két Audi 100 is a portán (5 hengeres dízelek), de a Fiatok közelébe se értek.

    Egyébként meg faszság ez az egész agyaskodás, mindenkinek az a jó amilye van.

    A Lagunámat egyébként "francia ribancnak" becézem, mert épp olyan szeszélyes mint egy nő, ugyanakkor éppolyan csodálatos mint egy nő, vagyis szeretnivaló.

  • 2010.07.28 10:03:00bilbo64

    Ubul a vírus:D - nek
    Te mekkora kretén vagy öregem! A többi faszkupak is, aki fikázza a másikat. Véleményeket, tapasztalatokat nem így szokás megosztani másokkal. Ezt még megírom, aztán húzok is a francba innen, nem töltöm az időm feleslegesen.

    Emelett igazad van. Koreai autóm is volt. 3 darab "Dévó". (Nem a 30-as éveimet taposom. Sajna.) Egy koreában gyártott Lanos és két Nubira. Az első koreai, a második romániai összeszerelésű. Ha lett volna dízel, vagy nagyobb benzines választék sosem cseréltem volna le a második Nubirámat.Ez után lett a dízel Picassóm.

    A kis tigris által gyártott autók közül csak a Subaru-tól visszhangzik minden. A KIA pedig csendben gyártja a minőségi autóit. Mellesleg Japán gyártósoron kezdték.

    A technika területén egyet sajna tudomásul kell venni mindenkinek: A japánok fakockából is a legjobbat gyártják.
    Ettől függetlenül hajrá mindenki! Én franica-párti maradok. Szerintem.

    Mindenki a saját meggyőződése, tapasztalata, ízlése és nem utolsó sorban pénztárcája szerint vásároljon és balesetmentesen vezessen! Ezt kívánom mindenkinek.

    Üdv Mindenkinek!

  • 2010.11.19 10:30:42ervin huszy

    Mennyi vagdalózzás... Itt senki sem képes objektíven gondolkodni? Mindenki tök elfogult. Ez nem egy nemzetek közti háború :) pl. a Peugeot-val semmi baj. Mondjuk sok szerelő ismerősöm van...egyik sem vezet Renault-ot...
    A Renault-nak hatalmas és sikeres története van. Sok újítást is bevezettek az autógyártásba annak idején.
    A gond, mondjuk az utóbbi 20 évben jelentkezett...sok figyelmet fordítanak a formára, extra újításokra, viszont elhanyagolják a motort, elektronikát. Mit ér a kényelmes ülés??kényelmes körülmények között várjam a trailert??
    Elég objektiven tudok hozzászólni, a tény az, hogy a Renault kicsit lemaradt motor szintjén. Ez még persze változhat.
    Sokan szeretik a Renaultot a csiri-biri, lollypopp, kis aranyos formák miatt, ami nem baj, lehet őket szeretni.
    Viszont jelen pillanatban inkább választanám azt az otromba, konzervatív Passatot vagy Golfot vagy Fordot, Toyotát ami levisz Görögországig majdnem tutira (persze ezek is elromolhatnak, de sokkal kisebb eséllyel)...

  • 2011.02.08 22:00:30Thomasx

    Nekünk a családban 2db peugeot 307presence 1.4/1.6 autó van .Közel 6-7 éve használjuk őket. Az egyikben 70 ezer km másikban 80ezer km van.
    Mind a 2 autó átesett már 1-1 lambdaszonda cserén(nemvészes)A kisebbik szereti is a hasát ízzóval tömni.És szerintem le is ítram minden rosszat róluk. Mi megvagyunk velük elégedve,kényelmes,megbízható(nem robbant le egyik sem).Kb azonos kategórián belül egy astrát próbáltam,cimbivel egyszerre vettük az autókat.De a franciák nagyon adnak a kényelemre,esztétikára vonalvezetésre(mármint belül az utastér tervezésre és használhatóságra komfortérzetre gondolok)és az astra szögletes belső tere és ülései nagyon fapados érzést keltettek a 307 után.Én azon szerencsések táborába tartozom akik megvannak elégedve a francia autójukkal.A következő járgányunk is az egyik peugeot lesz. Talán egy 407,vagy 3008.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

tömítéskészlet, szelepszár
SUZUKI CARRY 0.8 Dobozos 1980-1985
3698 Ft
olajszűrő
SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDiS zárt terepjáró 2005-2013
3034 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI GRAND VITARA 1.6 Összkerékhajtás zárt terepjáró 2005-2013
3318 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A nasty accident at the drag race
The driver climbed back into the car through the windscreen after the seatbelt got ripped out.