Ha valamiért, akkor ezért érdemes néha Totalcart olvasni. Tamás vett egy BMW 320Si-t, amit nem vett volna meg, ha korábban olvassa cikkünket a Húsz leginkább kerülendő motorról. Mindenesetre tanulságos történet.
Feladó: Tamás
Dátum: 2015. Szeptember 21.
Tárgy: BMW 320 Si
Címzett: A Totalcar Szerkesztősége
Sziasztok,
nem tudom érdekes vagy releváns-e számotokra a történetem, de gondoltam leírom miutan elolvastam a “Rengeteg érdekes, új BMW” cikket.
Kedvelem a BMW-t, nem azért mert gizda vagyok, hanem azért mert hittem a minőségben amit adnak. Céges autóként már volt pár BMW-m, ezért most úgy döntöttem veszek magamnak egy ritka és nagyon szép darabot.
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorTaláltam is egy csodaszép 320 Si-t a mobile.de-n, 2006-os, 109 ezer km, végig vezetett szervizkönyv, 1 tulaj, M package, és még jó áron is volt. Mondom magamnak na ilyen biztos nem jön velem szembe, az biztos, és ebben valóban igazam lett.
Regensburgba vettem meg, vittünk pc-t megnéztuk a hibakódokat, próbakör, alámásztunk, megtapogattuk, belseje gyönyörű, beszívtuk a kárpitok szagát, és minden porcikája tetszett, mi baja lehet egy 109 ezer km-es BMW-nek úgy, hogy mindent megkapott?
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorKifizetem, rendszámot veszek ra, elindulok haza, 50 km múlva csörgés a motorban, majd elhal a technika, leesnek a mutatók, elalszanak a fények, ebben a pillanatban biztosan éreztem (nem tudom miert), hogy ez most bárhogy legyen is, de mocskos sok pénzembe fog kerulni.
Nem értem rá nagyon agonizálni mert a német pályan nem jó ötlet sokat matekozni a vészsávban, tudom, hogy nem szabad de a tesóm a másik kocsival lehúz az autopályáról, a kocsit letesszuk egy Merci markakereskedés ügyfelparkolójaban (ez volt a lehajtó után rögtön, mi mas lenne), mondták, hogy vigyaznak rá, és hagyhatom ott pár napig, de meg fogják mutatni a vásárlóiknak ha nem baj nekem. Persze nem érdekelt, legalább biztonsagban volt.
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorHazajöttem, szereztem egy trailerest, aki egy szép összegért hazahozta, közben utananéztem ennek az Si szörnynek (lehet előbb kellett volna elolvasni a német blogokat). Ekkor már világos volt, hogy egy ipari hulladék motoros jarművet vettem meg, több fogat ugró vezérles, vékony hengerfal, repedő hüvelyek a blokkban, dugattyúk specialis voltuk miatt darabokra törnek, stb. stb. Ebbol kérem nincs olyan ami 100 ezernél többet ment volna, feketén-fehéren több német BMW rajongói blogon leírjak, hogy addig add el míg jár még a motor.
Nalam a 3as hengerbe szétrobbant a dugó, amit tudott szétvert, perselynek annyi, megütötte a blokk oldalát is, a dugattyú maga csak darabokban talalható meg a motorban mindenfelé, hegerfej kuka, 4 szelep „Z” formára görbülve.
A motorműhely azt mondja, hogy annyira vekony a hengerek kozti falvastagsag, hogy nem tudják 2mm-el nagyobbra furni mert akkor 2 mm marad a 3as es 4es henger között, és így át fog repedni. Magyarul a motor full kuka.
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorSzep a karbon borítas a motoron, tényleg csak 2600 van belőle, és nem jön velem szembe még egy ilyen mert a 2600db-ból, 1000-et már elbontottak!
Mit mondjak, nem tudok mit mondani, nem tudom már, hogyan kellene egy kocsit vennem, mi alapján döntsek, mik a kritériumok amiket néznem kellene.
Most ültem egy Dacia Logan taxiban, 431 ezret mutatott a megtett km kijelzője, abban a pillanatban elkezdtem tisztelni a franciákat és a románokat.
Üdv.
Tamás