A Mercedes még mindig túl jó

2015.05.11. 17:50

Barcelona olyan az F1-es csapatoknak, mint egy minden tételből kérdező vizsgabiztos: nem lehet megúszni szerencsével. A pálya összetettsége, folyamatosan változó tapadási és szélviszonyai a legapróbb konstrukciós és vezetői hibákat is azonnal felfedik, függetlenül attól, hogy mennyit teszteltek már ezen a helyszínen. Nem véletlenül látunk általában steril versenyeket itt, hiszen nem várt futamgyőzelmet nagyon ritkán aratnak erre, általában grammra kiszámítva beáll a mezőny az aktuális, valós erősorrendjébe.

Ez most sem volt másként, viszont az első futamok váratlan Ferrari feltámadását követően óriási pofont kapott a vérmes reményeket tápláló szurkolók zöme, mert az F1 bizony még mindig a Mercedes játéktere. Szinte minden szempontból tökéletes autóval rendelkeznek, gyors, középgyors és lassú kanyarokban egyaránt, amihez a legnagyobb motorerő és kifinomult teljesítményleadás társul – na meg Hamilton és Rosberg.

Nincs mit csodálkozni azon, hogy Vettel 45 mp hátránnyal lett harmadik, vagy hogy Hamilton leggyorsabb versenyköre 1,6 mp-cel volt gyorsabb a legközelebbi versenytársnál. És hiába nyilatkozza lassan a fél Mercedes vezérkar, még mindig minden szempontból fölényben vannak, elég megnézni Hamilton 19 körös harmadik etapját kemény keverékű gumikon. Minden egyes körében gyorsabb volt Vettelnél, még a német boxkiállását követően is, amikor az frissebb gumikon autózott, méghozzá átlagban 1,08 mp-cel abban a 9 körben!

A Ferrari tehát úgy tűnik, hiába hozott ide rengeteg újítást, szinte a fél autó átszabva, semmi foganatja nem volt. Hogy egyáltalán mennyit javult ezektől az SF15-T, azt nehéz megbecsülni, de könnyebben vezethető semmiképp nem lett tőle, az biztos. Raikkönen vissza is váltott a korábbi változatra (az éles szeműek már időmérő közben kiszúrhatták Kimi autójának Vettelétől eltérő oldaldobozait), hogy legalább a komfortzónáján belül legyen.

A két verzió összehasonlíthatósága miatt erre nem lett volna feltétlen szükség ebben a szenzorokkal telepakolt korszakban. Amiért viszont dicséret illeti a Ferrarit az az újfajta, agresszívabb hozzáállás, a korábbi konzervatív fejlesztési lépcsők helyett. Látták, hogy lehet idén esélyük, valószínűleg maguk is tudták, hogy kicsi rá az esély, de megpróbáltak egyetlen nagy huszárvágással a Mercedes közelébe férkőzni.

Ezúttal nem sikerült, de messze nincs még lefutva ez a szezon, és ha mást nem is, azt a szívességet biztosan megteszik nekünk, hogy idén még rengeteg alkalommal bele fognak szólni a Mercedesek háziversenyébe, és ezzel együtt a vb-cím sorsába.

Aki nézte az autók viselkedését a lassú, harmadik szektorban, az Monacóra sem táplál hiú ábrándokat, ugyanis a Mercedesek jó fél mp előnyben voltak az elsősorban a mechanikai tapadásról szóló kanyarokban. Ahogy múltkor is írtam, Montreal előtt valós esély nem adódik szorosabb versenyre a Ferrari szempontjából, ahhoz a Mercedes még mindig túl jó.

A Hamilton-Rosberg csata viszont újból feléledni látszik, és túl messze van még az év vége, hogy a meglévő 20 pontos különbségnek különösebb jelentősége legyen. Sokkal többet számít, hogy ki hogy jön ki a szorító sarkából a következő menetre, mert nagyjából eddig tartott a tapogatózás, mostantól a pofonoké a főszerep.

Végül pedig, akit szerintem érdemes figyelni: Pastor Maldonado. Elképesztő pechszériával fizet eddigi munkásságáért – én is ekéztem eleget érte –, de előbb-utóbb kijön neki a lépés, mert a sérülések nélkül tegnap is nagy futama lehetett volna a köridők alapján. Bármilyen forrófejű, még mindig piszok gyors a jó napjain. És jön Monaco.

Végeredmény:

Hely. Versenyző Nemzetiség Csapat Idő Pont
1   Nico Rosberg GER Mercedes 1:41:12.555 
25
2   Lewis Hamilton GBR Mercedes 17.551 
18
3   Sebastian Vettel GER Ferrari 45.342 
15
4   Valtteri Bottas FIN Williams 59.217 
12
5   Kimi Räikkönen FIN Ferrari 60.002 
10
6   Felipe Massa BRA Williams 81.314 
8
7   Daniel Ricciardo AUS Red Bull 1 kör
6
8   Romain Grosjean FRA Lotus 1  kör 4
9   Carlos Sainz ESP Toro Rosso 1  kör 2
10   Daniil Kvyat RUS Red Bull 1  kör 1
11   Max Verstappen NED Toro Rosso 1  kör 0
12   Felipe Nasr BRA Sauber 1  kör 0
13   Sergio Perez MEX Force India 1  kör 0
14   Marcus Ericsson SWE Sauber 1  kör 0
15   Nico Hulkenberg GER Force India 1  kör 0
16   Jenson Button GBR McLaren 1  kör 0
17   Will Stevens GBR Marussia 3  kör 0
18   Roberto Merhi ESP Marussia 4  kör 0
Kie.   Pastor Maldonado VEN Lotus Kiesett 0
Kie.   Fernando Alonso ESP McLaren Kiesett 0