Új logó, új szlogenek a Jeepnél

2002.09.06. 10:46
 
   
   

Háborús gyökereit, dicső múltját próbálja felhasználni a Jeep eladásai növelésére. Ennek érdekében új jelvényt találtak ki a márka számára: a stilizált rajzocska az első Jeepet ábrázolja elölről, ablakában a már jól ismert Jeep felirattal, és persze olajzöld alapon. Egy jól bevált '80-as évekbeli reklámszlogent is leporolnak a cél érdekében: az "Only in a Jeep", azaz "Csak egy Jeepben" szlogen a gyáriak szerint azt fejezi ki, hogy bizonyos helyeken már csak egy Jeep típussal boldogulhat a vásárló. Az új kampányban a márkát békés, de hősies háborús veteránként igyekszenek majd bemutatni, elsősorban az amerikai vásárlók hazafias érzelmeire alapozva. "A Jeep valódi amerikai hős, a felszabadítók járműve. Ugyanakkor a mi modelljeink nem félelmetes gyilkológépek, amelyektől megijed az átlagember, mint némely vetélytársunk típusai" - mondja a Jeep marketing-igazgatója, Jeff Bell. Ez utóbbi mondat egyértelműen a Jeep jelenlegi legnagyobb mumusára, a GM érdekeltségű Hummerre utal, amely a H2-vel közvetlen és sikeres konkurenciát teremtett a cégnek. A Hummert egyébként korábban az azonos jellegű hűtőmaszk miatt perelte a Jeep, ám a bíróság nem adott igazat a DC-nek. Valószínűleg ez is közrejátszik abban, hogy a Jeep most arculatváltásra készül, hiszen így valamelyest távolíthatják a két márkát egymástól, ami csökkenti annak veszélyét, hogy az egyszeri vásárló Hummerjét a "Nézzétek! Vettem egy új dzsippet!" felkiáltással mutassa be barátainak.

A Jeep arculatának megújításával együtt a DC vezetői ambiciózus céljaikat is megfogalmazták a márkával kapcsolatban: 2010-re meg szeretnék duplázni a jelenlegi évi 400.000-es eladási mennyiséget, 2012-re pedig át szeretnék lépni az egymilliós álomhatárt.