A VW csak a Porsche sportkocsijait tartaná meg, a többit lassanként eltüntetnék a kínálatból, hogy ne jelentsenek belső konkurenciát az Audi és a Volkswagen hasonló típusainak.
A Volkswagen csoport eddig is több, egymáshoz igen hasonló típust kínált bizonyos kategóriákban, különféle márkanevek alatt, de ha a Porsche is csatlakozik az autógyártó birodalomhoz, a helyzet még tovább romolhat. A legújabb hírek szerint át is alakítják a modellválasztékot, hogy csökkentsék az átfedéseket. Így a Cayenne utódja talán már piacra sem kerül, a nemrég bemutatott Panamera pedig a modellciklusa végén, öt-hat év múlva tűnhet el. E két típus likvidálásával több tér maradhat a később érkező Audi A7-esnek, illetve a Q7 SUV-nak, a Porsche pedig ismét tisztán sportkocsimárkává válhat. Ezen kívül felhagyhatnának a gyártó V8-as motorcsaládjának fejlesztésével is, ami szintén pénzt és erőforrást szabadítana fel.
Így persze felmerül a kérdés, hogy mit árul majd a Porsche a 911-esen és a Boxster/Cayman pároson kívül. Több lehetőség is van. Az egyik egy, az eddigieknél is kisebb és kedvezőbb árfekvésű középmotoros modell volna, amely a 356-oshoz, illetve a 914-eshez hasonlóan szélesebb tömegek számára tenné elérhetővé a Porsche-birtoklás kiváltságát. Egy ilyen típussal a becslések szerint több mint a duplájára emelkedhetnének a márka sportkocsi-eladásai. Az ötlet helyességéről ennek ellenére sokan nincsenek meggyőződve, ők azt mondják, egy nép-Porsche csak ártana a márka imázsának, és végső soron a létjogosultságát kérdőjelezné meg.
A kis középmotoroson kívül persze más megoldások is léteznek a kereslet növelésére. Ilyen lehet egy nagy túrakupé bemutatása a 928-as utódjaként, esetleg egy RS Spyder alapú utcai versenygép elkészítése, bár ezek aligha növelnék a Porsche nyereségét.