A következő Focus generáció első tagjával a kitaposott ösvényeket követték a Ford tervezői: mintha a Kinetic Design előregyártott, és más modelleken már kipróbált elemeinek használatára kötelezték volna a kollektívát.
A gyáriak szerint az új C-Max a Genfben leleplezett Iosis Max tanulmányból fejlődött ki, de ha így is van, időközben minden eredeti ötletet kiöltek belőle. Oldalról egyértelműen egy kicsinyített S-Max, de a Kuga és a Fiesta egyes részletmegoldásaival is találkozhatunk rajta. Az egyetlen, többé-kevésbé saját formai elem az autó két fényszórója és hűtőmaszkja, ezek viszont meglehetősen sematikusra sikerültek. Emellett az olyan, igazán jó ötleteket is kiölte a költségcsökkentés, amilyen az Iosis Max hátsó tolóajtó-párja volt – nyilván túl drága megoldás lett volna egy ilyen kompakt egyterű számára.
A Ford még adós a típus adataival, csupán egyetlen konkrét információmorzsát osztottak meg a nyilvánossággal. Eszerint a C-Max lesz az első szériatípus, amelyben feltűnik az új, 1,6 literes EcoBoost motor. A többi részletre csak a Frankfurti Autószalonon derül fény a hónap közepén.