A politikusok ismét észrevették a pártízezres bringás kissebbséget, de sajnos senkinek sem tűnik fel az majd hárommillió autós aki közlekedik. Illetve közlekedne. Ismét a forgalomcsillapítás a fő vezérhangya, erről a helyről is gratulálunk.
Budapest, 2010. február 6., szombat (MTI) - Kell találni pénzt a fővárosi kerékpáros közlekedés fejlesztésére a jelenlegi szűkös anyagi forrásokból is, ezt egyebek között a kerékpárutak építésére kell költeni - mondta Tarlós István, a fővárosi közgyűlés fideszes frakcióvezetője szombaton a Városálom Reloaded - "2 kerék - 4 kerék" című konferencián Budapesten.
A politikus úgy fogalmazott: az nem minősül előrelépésnek, hogy "hosszú, sárga vonalakat húznak az utakon", ugyanis - mutatott rá - a kerékpárutakat "műszaki logika szerint kell fejleszteni". Hozzátette: azt is el kell dönteni, hogy a közösségi közlekedési eszközökön lehet-e bicikliket szállítani. A kerékpártárolókat is ki kell alakítani, "ami szintén nem egy olcsó mulatság".
Tarlós István hangoztatta: "arányosságra kell törekedni az autósok és a kerékpárosok között". Fontosnak nevezte, hogy ne ossza meg a társadalmat ez a probléma, ezért véleménye szerint "nem célszerű megakadályozni a kerékpáros kultúra terjedését". Hangsúlyozta: integrált rendszerként kell kezelni a fővárosi közlekedést, amelynek egyenrangú tagjává kell tenni a kerékpárosokat.
A frakcióvezető sajnálatosnak tartotta ugyanakkor, hogy a fővárosi városvezetés nem tárgyal az agglomeráció településeivel, holott egységes regionális közlekedési, és ehhez kapcsolódó tarifarendszer kialakítása lenne szükséges.
Rogán Antal, Budapest V. kerületének fideszes polgármestere közölte: az emberek kerékpárra szoktatásához jó eszköz az úgynevezett public-rent a bike nevű bérleti rendszer, amelynek lényege, hogy az autósok letéve autóikat, bérkerékpárral hajthatnak úti céljukhoz. A bérleti díj lépcsőzetesen, időarányosan emelkedne a tervek szerint, de a rendszeres használók kedvezményes árú bérletet is válthatnának. A megvalósítást nehezíti, hogy a fővárosi "nehézkes bürokrácia" lelassíthatja az ehhez szükséges európai uniós források lehívását - jelezte.
A politikus kiemelte, hogy az V. kerületi főutca programban a kiskörúton igyekeznek tartani az autósokat, és próbálják őket rávenni, hogy a kis utcákba lehetőség szerint ne hajtsanak be. Így csökkenhet az autóforgalom, 2010 második felében pedig átalakítják a Ferenciek terét, szintén ehhez a célhoz igazodva, s így könnyebben hajthatnak majd a kerékpárosok is.
Rogán Antal elmondta: a statisztikák alapján az autósok uralják a közterületek döntő többségét, pedig a belvárosban a gyalogospreferenciának, emellett a tömegközlekedésnek és a kerékpároknak kellene érvényesülniük. A városból kifelé haladva aztán fokozatosan juthatnának nagyobb szerephez az autók.
Schneller Domonkos, a budapesti Fidelitas elnöke arról beszélt előadásában, hogy a tudományos kutatások bebizonyították: ahol 10 százalék fölé emelkedik a kerékpárok aránya, ott kedvezően változik a helyi klíma.
Kitért arra is, hogy a budapesti közlekedési beruházások szinte kizárólag milliárdos költségűek, a néhány milliós beruházások, amelyek a kerékpárosok közlekedését segítenék, háttérbe szorultak. Összehasonlításképpen elmondta: Bécsben 1050 kilométer, Koppenhágában 500, Budapesten viszont mindössze 187 kilométer kerékpárút található.
Véleménye szerint a kerékpározás szempontjából "az elmúlt húsz év az elszalasztott lehetőségek húsz éve volt". A 4-es metró beruházásából 900 kilométer kerékpárutat építhettek volna meg, amivel Budapest ebből a szempontból utolérhette volna Európa élvonalát.
László János, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke előadásában megemlítette, hogy a kerékpárosok közül kisebb a betegállományban lévők aránya az átlagnál, ezen kívül a bicikli a levegőt sem szennyezi, és torlódást sem okoz. Egy felmérésre utalva kijelentette: a megkérdezettek 40 százaléka nyitott a kerékpározásra, de mégsem áll át rá, mert egyebek között hiányolja az ehhez szükséges infrastruktúrát.
A szövetség távlati céljai között említette, hogy emelkedjen 15 százalékra a kerékpárosok aránya, amihez egyebek mellett szemléletváltoztatásra van szükség, ehhez pedig a kerékpározást népszerűsíteni kell. A "kerékpárosbarát úthálózat" kialakításához alkalmazni lehet az autók forgalmának csillapítását, ezek sebességének csökkentését, vagy az útpálya újrafelosztását, és új kerékpárutakat is kell építeni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
