Bár nem nagyon látszik rajta, a japán tervezők azért sokat változtattak a Suzuki Swiften, amelyet ma mutattak be Esztergomban. Nagyobb lett, könnyebb és valamivel takarékosabb, mint az elődje, sőt, még a teljesítményét is sikerült növelni valamelyest.
A karosszéria minden irányban nagyobb lett. A hossza 3,76-ról 3,85 méterre, a tengelytávja 2,38-ról 2,43 méterre, a szélessége 1,69-ről 1,695 méterre, a magassága pedig 1,5-ről 1,51 méterre nőtt. Ezek épp akkora különbségek, amekkorákat viszonyítási alap nélkül nehéz felfedezni, de azért számítanak: főleg az 5 centis tengelytáv-növekedés lehet áldásos hatással a hátsó helykínálatra. Olyat is hallottunk, hogy a nagymértékű átalakításra az első széria közepes törésteszteredményei miatt szánták el magukat a Suzuki tervezői. Erről a gyáriak persze nem beszéltek, de annyi biztos, hogy a méretnövelés ellenére sikerült a karosszéria tömegét 980-ról 960 kilogrammra csökkenteni, ami mindenképp jó hír.
A Swift egyik újdonsága az 1,3 literes benzinmotort váltó 1,2 literes, amely minden szempontból jobbnak ígérkezik elődjénél, ha nem is nagyságrendi a változás. A kisebb négyhengeres teljesítménye 93 helyett 94 lóerő, maximális nyomatéka 116 helyett 118 Nm, az átlagfogyasztása viszont – és ez igazán figyelemre méltó eredmény – 6,1 helyett 5 liter 100 kilométeren. Az 1,25 literes, Fiat tervezte, de a Suzuki indiai üzemében gyártott turbódízelen szintén finomítottak, ami 4,5 helyett 4,3 literes átlagfogyasztást és 119 helyett 109 g/km-es károsanyag-kibocsátást hozott. Ha minden igaz, az 1,5 literes, 102 lóerős benzinmotor és a Sport 1,6 literes, 125 lovas négyhengerese egyelőre marad, bár nem kizárt, hogy később ezeket is korszerűbb motorokra cserélik.
A változtatásokkal lényegében a 2005-ös eredeti nagyobb hibáit orvosolták és épp annyit frissítettek a formaterven, hogy az a továbbiakban is eladható maradjon. Erre is inkább csak a nyugat-európai piac miatt volt szükség, hiszen Magyarországon a gazdasági válság előtt egyértelműen a legnépszerűbb modell volt a Swift. Az előző változatot többször is teszteltük és – különösen a reménytelenül elavult előd mellett – korrekt, vállalható kisautónak találtuk. A Népítélet is pozitív képet rajzol a harmadik generációs modellről: 690 értékelésből 354 5 csillagos és 156 4,5 csillagos született, míg egyetlen csillagot csak 33 csalódott tulajdonostól kapott. A Swift persze messze nem volt hibátlan: egyes szériákat például korai rozsdásodás miatt kellett visszahívni, ami a hivatalos magyarázat szerint egy rosszul megválasztott felületkezelő anyagnak volt köszönhető.

Valószínű, hogy az efféle kellemetlen hibákból is jóval kevesebb lesz az átdolgozott modellben, amelyből még az idén 40 ezer példányt terveznek gyártani Esztergomban és további 60 ezret a japán Suzukinál. Később természetesen Kínában és Indiában is beindul a gyártás, de a Suzuki az idén még a kifutó modell eladására koncentrál, így a forgalmazás itthon is csak október folyamán indul. Ennek megfelelően az új változat árát sem tudjuk, de nem valószínű, hogy sokkal drágább lesz a kifutó változatnál, hiszen az összes európai autópiacon öldöklő árverseny folyik, a Suzuki pedig eddig is típusai kedvező ár-érték arányával lehetett eredményes.
Az elmúlt egy–másfél év során a Suzuki sokat veszített piaci részesedéséből Magyarországon, ami elsősorban a kisautók, köztük is elsősorban a Swift iránti kereslet visszaesésének volt köszönhető. A felfrissített, takarékosabb, könnyebb és biztonságosabb kiviteltől azonban várhatnak némi erősödést.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
