A B-Max a kategória egyik legerősebb versenyzője lehet, tolóajtóval, középső tetőoszlop nélkül praktikusabb, mint bármelyik vetélytársa.
A mini-egyterűek piaca még a benépesülésnél tart: sok gyártó csak mostanság fedezte fel a kategóriát magának. Eddig azonban csak az Opel próbált valami eredetivel előállni, de a Meriva szembe nyíló ajtómegoldása nem tűnik különösen hasznosnak így, hogy a B oszlop bent maradt. A Ford azonban húzott egy merészet: a Genfben bemutatkozó B-Max, amely a Fiesta alapjaira épül, középső oszlop nélkül érkezik, hátul pedig tolóajtókat kapott, így egyetlen hatalmas nyílás hozható létre az autó oldalán. Ilyet eddig a japán csodabogáron, az első generációs Nissan Prairie-n kívül csak tanulmányautókon láttunk, és hasonlót, szemben nyíló ajtókkal is csak méregdrága luxusautókon. A megoldás persze nem kockázatmentes: a tetőoszlop általában fontos része a karosszéria merevségét adó struktúrának, így a Ford mérnökeinek nyilván másutt kellett komoly merevítéseket beépíteni, és még így sem biztos, hogy meg tudták akadályozni, hogy az autó érezhetően csavarodjon.
A típus másik újdonsága a motorpalettán keresendő: egy új, ezres, háromhengeres turbómotort vezetnek be, amely a stop-start rendszerrel együtt alacsony fogyasztást ígér elfogadható teljesítmény mellett. Ez később persze más Ford modellekben is megjelenhet, de ez az első olyan modell, ahol használni kezdik majd.
A mini-egyterű mindössze 11 centivel hosszabb és ugyanennyivel magasabb, mint a Fiesta, de az eddig közzétett adatok elég ígéretesek, már ami a B-Max térkihasználását illeti. A belső tér 1,5 méter széles, és akár 2,35 méter hosszú tárgyakat is befogadhat, persze lehajtott ülésekkel. Az adatok egyelőre nem teszik lehetővé, hogy a Ford egyterűjét összehasonlítsuk a konkurenciával, de az alapján, amit eddig tudunk róla, akár a márka egyik legsikeresebb modellje lehet belőle.