Mindenki ismeri már a Ferrari FF képeit, a négyüléses puttony rég lerágott csont. A szépségről különben sem érdemes vitatkozni, főleg, ha ilyen érdekes műszaki megoldást takarnak a gömbölyű idomok.
Eddig csak a reklámszöveget szajkózta mindenki, hogy az FF 4RM összkerékhajtása fele olyan nehéz, mint a többieké. Ráadásul normál esetben úgy viselkedik, mint egy rendes hátulkaparós, csak akkor hajtja az első kerekeket, amikor szükség van rá, mégpedig oldalanként is okosan megosztva. A súlyfeleslegnek ugyan érdemes lenne utánaszámolni, de a többi állítás mind igaz, valóban szokatlan hajtásrendszert dobtak össze Maranellóban.
A friss, ropogós gyári videó a felületes rajongókat kielégítheti, de az igazi techbuzi értetlenül vakarja a fejét. A 660 lóerős V12-es ugyanis hátrafelé egy közönséges transaxle-hajtáshoz csatlakozik, vagyis a hétsebességes váltó a hátsó differenciálművel egy házban kapott helyet - ez megmagyarázza ugyan a 47:53-as súlyelosztást a hátsó tengely javára, de akkor hol az összkerékhajtás?
Most jön a trükk. A főtengely első végéhez egy ügyes hidraulikus rendszeren keresztül egy kétsebességes váltó kapcsolódik, amely az elektronika vezényszavára vesz csak részt a hajtásban. Vagyis amikor megcsúsznának a hátsó kerekek, hozzákapcsolja az elsőket is, mégpedig egyesben és kettesben a rövidebbik áttétellel, hármasban és négyesben pedig a hosszabbal. Amikor a hátsó váltó négyesnél nagyobb fokozatban van, nem lehet hajtani az első kerekeket, igazából minek is. Amikor viszont csúszásközeli helyzet alakul ki, a két első kereket többtárcsás tengelykapcsolókkal ráadásul külön-külön tudja hajtani az elektronika, ami a mostanában divatos torque vectoringot, vagyis nyomatékvektor-képzést valósítja meg.
Mindenképpen érdekes, egyedülálló ez a megoldás, amely megfelelő programozással valóban felhőtlen, hátsókerékhajtásra jellemző vezetési élményt nyújt. Amikor pedig elöl is húzni kell, például a 3,7 másodperces gyorsulásnál 100 km/h-ra, akkor besegítenek az első kerekek is, a furfangos PTU-n (Power Transfer Unit) keresztül.