A legújabb hírek szerint a BMW-nél, ahol eddig hat henger csak egy sorban volt elképzelhető – és erre kondicionálták a vásárlókat is – most egy V6-os fejlesztésébe fogtak. Mindez persze csak az igazán elvetemültebb megszállottak szerint hiba.
A BMW, bár jól működő cég, autóipari léptékben mégis a kisebbek közé tartozik, így komoly megterhelés a számára egy-egy új motor kifejlesztése. Az M3-asnak viszont új motor kell: a jelenlegi, pörgősre hangolt V8-as nem elég takarékos, a fogyasztás csökkentése viszont létkérdés az EU és az Egyesült Államok hamarosan életbe lépő korlátozásai miatt. Így állítólag számos lehetőséget mérlegelnek annak érdekében, hogy a következő M3-as legalább olyan erős legyen, mint a jelenlegi, de óvatosan vezetve sokkal kevesebb benzinnel is beérje.
Az egyik lehetőség, amely a pletykák szerint pillanatnyilag házon belül a legtámogatottabbak közé tartozik, egy új V6-os sportmotor elkészítése az M5-ösben használt 4,4 literes V8-as alapjain. Ha igaz, a blokk maradna, de két hengerrel lerövidítenék, így egy 3,3 literes hathengeres adódna, amelyből két turbófeltöltővel játszva kihozhatnak 450-500 lóerőt. Ez a megoldás több előnnyel is járna a már létező 3 literes soros motorokkal szemben. Elsősorban is rövidebb, azaz hátrébb helyezhető az autó orrában, és elméletileg magasabb fordulatszámig pörgethető, bár ez a turbófeltöltés miatt aligha lesz érdekes. Fontosabb szempont lehet, hogy az M5-öshöz kifejlesztett 4,4 literes motor alkatrészei egy az egyben használhatók lesznek az M3-asban, ami jelentős spórolást jelentene.
A V6-os mellett persze több más megoldási lehetőség is felmerült. Az egyik a sorhatos turbómotor teljesítményének növelése 450 lóerőig, ami elvben lehetséges, de alighanem sok átalakítást igényelne. Egy másik, hogy marad a jelenlegi 4 literes V8-as, csak kapna két kis turbófeltöltőt, és alaposan áthangolnák. A harmadik lehetőség pedig, hogy a 4,4 literes V8-as turbómotort használnák itt is, akárcsak az M5-ösben, bár az a nyolchengeres valószínűleg nem elég könnyű a hármasba való beépítéshez.
Akármelyik megoldást is választják, annyi biztos, hogy már az M3-as sem lesz az a közvetlenül reagáló vadállat, mint eddig: a turbófeltöltés megkerülhetetlen, így a 2013-ra várható modellben biztosan alkalmazzák majd.