Kevesebb autó jobban törik?
Az üzemanyagok árának emelkedése miatt kevesebbet használják autóikat a tulajdonosaik, így kevesebb a baleset is, viszont a károk nagyobbak - mondta Csikós Dániel, a Genertel biztosító vezérigazgatója az MTI-nek.
A Genertel tapasztalata szerint Budapesten az egy kárra jutó 260 ezer forintos kifizetés az utóbbi időben 15 százalékkal megnőtt, dacára annak, hogy az utakon érezhetően kisebb a forgalom. Ez annak tudható be, hogy a balesetek nagyobb sebességnél következnek be, így nagyobb a töréskár is.
Vidéken a kárgyakoriság 20 százalékkal kisebb a nagyvárosokéhoz képest, viszont az egy kárra jutó biztosítói kifizetés 300 ezer forint. A magasabb kárösszeg magyarázata itt is az, hogy az autók nagyobb sebességgel karamboloznak. A biztosító tapasztalatai szerint vidéken több a személyi sérüléses kár - eddig a közlemény.
Köztudott, hogy Budapesten messze a legmagasabbak a szervizek rezsióradíjai, vagyis a vidéki 300 ezer forintos kár műszaki szempontból lényegesen komolyabb, mint a pesti 260, illetve mostantól 280-290 ezres. De nem is ez a lényeg. Valamiért Budapesten állapítják meg a legmagasabb KGFB-díjakat. Vagyis, ha eddig 20 százalékkal kisebb volt a kárgyakoriság vidéken, ugyanakkor a károkra mégis 15 százalékkal többet fizettek ki átlagosan, akkor eddig semmi sem indokolta, hogy Budapesten akár 40-50 százalékkal legyenek magasabbak a díjak, mint egy vidéki kisvárosban. És most, hogy picivel nőttek a Budapesti kifizetések átlagértékei, akkor sem. Vagy tévednénk?