Megjöttek a világmegváltó BMW-k
Eddig sem volt titok, hogy a BMW fejest ugrott a környezettudatos autók fejlesztésébe, épp csak a végeredmény maradt ismeretlen mind a mai napig. Most azonban teljes valójában megismerhetjük az i3-ast és az i8-ast, amelyek hibátlan BMW-séget ígérnek minimális környezetszennyezés mellett.
A nagyobbik újdonság a korábban MegaCity néven emlegetett i3-as, amely városi kisautónak tűnik ugyan, de példátlanul modern, eddig leginkább a versenypályákról ismert műszaki megoldásokat vonultat fel. Egy elektromos járműről van szó, amely azonban egyedülálló módon szénszálas műanyag karosszériát kapott. Nem csak néhány panel készült szénszálból, hanem a teljes struktúra – a gyáriak indoklása szerint ennek a hatalmas költségét simán behozzák az így megspórolt akkumulátor-szükségleten. A villanymotor 170 lóerős, és 250 Nm a maximális nyomatéka, így sebességváltó nélkül is egész jól viszi az i3-at, amely így 8 másodperc körül eléri a százas tempót. A végsebességét 150 km/h-nál korlátozták, de nem azért, mert a gép ne tudna többet, sokkal inkább a fogyasztás kordában tartása érdekében. Az autó hatótávja így is csupán 80-100 kilométer, és az akkumulátor a normál hálózatról mintegy 6 óra alatt tölthető fel 80%-ig. Akit ez zavar, az rendelheti az i3-at a REx-nek nevezett hatótáv-növelővel, amelyről – azon kívül, hogy alighanem egy kis benzin- vagy dízelmotort tartalmaz majd – pontosat nem árultak el. Az autó maga egyébként célszerű használati tárgynak látszik, négy személynek bőséges benne a hely, és annak ellenére, hogy a motor a hátsó kerekeket hajtja, még 200 liternyi csomagteret is ki tudtak alakítani.
Valószínűleg az i3 is kisebb vagyonba kerül majd, de az igazi villantós jármű a zöld BMW-k között az i8. A lapos hibridbe ugyan csupán 1,5 literes háromhengeres benzinmotor jutott amely önmagában is 220 lóerő és 300 Nm leadására képes, de az első kerekeket hajtó villanymotorral együtt 350 lóerő és 550 Nmmozgósítható. Így ez a világ leggyorsabb hibridje, vagy legkörnyezetbarátabb sportkocsija, ahogy tetszik: bár 5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, és a csúcssebessége 250 km/h. Az átlagfogyasztása ugyanakkor száz kilométerre óvatosan vezetve akár három liter is lehet, de BMW-sen taposva sem növekszik 7 liter fölé, ami tényleg igazán szép eredmény. Emellett úgy 30 kilométert tisztán elektromos üzemben is megtehet.
Az árakat még nem tudjuk, de az az érzésünk, a prémium-villanyautó és a hibrid sportkocsi árából sokkal nagyobb és feltűnőbb BMW-k is kijönnének, már csak a felhasznált technológiát nézve is. Az i modellek eleinte biztosan szűk rétegnek készülnek majd, akik megengedhetik maguknak ezt a drága hóbortot, ugyanakkor a márka arculatának javítása és a környezetkímélő műszaki megoldások élesben való tesztelése is azon tényezők közé tartozik, amelyek miatt összességében megéri a BMW-nek a két típus szériagyártását beindítani.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
