2011.09.09. 15:31

Itt az élő példája annak, hogy miért nem érdemes túl sokat ígérni: a végén biztosan csalódott lesz a közönség. Az Eterniti hangos csinnadrattával jelentette be, hogy új autómárkaként jelenik meg, de ezt legalábbis erős túlzásnak kell értékelnünk.

A Hemera lényegében nem több, mint egy tuningolt Porsche Cayenne. Igaz, az átalakítás elég alapos, de önálló márkának azért sovány ez így, különösen azzal a szlogennel, hogy ez a világ első szuper-SUV-ja. Lényegében kiszélesítették az autót a kerekek körül, szabtak rá új hátsó lámpákat, megültették a futóművet, nagyobb féktárcsákat szereltek fel, az első lökhárítóra több nyílás, a hátsóra egy nagyméretű diffúzor került. Ehhez jön még némi motortuning, az 500 lóerős V8-as turbómotort feltekerték 620 lóerőre, ami egy mezei tuningcégtől sem számítana nagy csodának.

Drága tuning-járgánynak tehát hibátlan az Eterniti SUV-ja, annál is inkább, mert a belső terét kézi munkával dolgozzák át az elérhető legjobb anyagokkal: a hátsó részt úgy alakították ki, hogy akár sofőrös autónak is használható legyen a Hemera, de azt mondják, élményautónak is alkalmas. Az alapos átdolgozás persze drága dolog – különösen ha a befektetők viszont akarják látni a pénzüket – ezért 150 ezer fontot, azaz több mint 48 millió forintnak megfelelő összeget kérnek egy-egy példányért.

Nyilván azért is találták ki az új autómárkáról szóló dumát, hogy valamiképp igazolni próbálják, miért kerül egy átalakított Porsche Cayenne annyiba, mint egy Aston Martin. Szerintünk viszont jobban jártak volna, ha a legigényesebb tuningcég címért hajtanak – arra eséllyel pályázhattak volna.