Sportkocsinak nem kell turbó?
Nagyon gyors autót könnyű készíteni, de olyat, ami hibátlan vezetési élményt nyújt, már korántsem. Az előbbi célra kiváló a turbófeltöltés, hiszen különösebb erőlködés nélkül duplázható vele a teljesítmény, viszont az élményautó-gyártás nagyágyúi nem hisznek a kipufogógáz hajtotta kompresszorban.
A Ferrari sem készít turbós modellt, és most a Lamborghini vezérigazgatója is leszögezte, hogy nem tervezik turbós modell bemutatását, még legalább nyolc évig. „Ebben az évtizedben biztosan nem kezd el terjedni a turbófeltöltés a sportkocsigyártásban” – mondta Stephan Winkelmann, de gyorsan hozzátette, nem vállalná, hogy azt mondja, soha. „Egy ilyen fejlesztésnek biztosan illeszkednie kell a Lamborghini egyéni stílusához, és egyelőre nem látszik, hogy ezt hogyan lehetne megvalósítani.” – magyarázta az okokat a márka első embere. Pedig a Gallardót hajtó V10-esből készült is turbós változat az Audi számára, de a Lamborghini inkább méregdrága súlycsökkentési módszerekhez nyúl a fogyasztás csökkentése érdekében, mint hogy turbós motort építsen be.
A magyarázat persze kézenfekvő: a turbó, akármilyen sokat is fejlesztették az elmúlt években, még mindig késéssel reagál a gázpedál parancsaira. Az olasz sportkocsiépítők filozófiája szerint pedig épp az azonnali, a sofőr gondolataival hibátlan szinkronban levő gázreakció az élményautó receptjének egyik alapvető hozzávalója. Ez az, amit egy nagyobb hengerűrtartalmú, V8-as, V10-es vagy V12-es szívómotor egyelőre sokkal jobban tud, mint mondjuk egy azonos teljesítményű turbófeltöltéses V6-os.