A szögletes terepjáró, amelyet Ausztriában gyártanak, afféle élő kultusztárgy a Mercedes kínálatában. A vásárlói csak nem fogynak el, és jobb terepjárót a Mercedes sem tudna építeni, így időről időre megkapja a legkorszerűbb motorokat, és tovább gyártják.
Most eljött a következő ilyen renoválás ideje. A téglaformát nem nagyon piszkálták, így az új modell csupán a fényszórók alá helyezett LED-sorban tér el az eddig gyártott G változattól: ez nappali fényként funkcionál. A többi változást már az autó belsejében kell keresnünk. Átszabták a műszerfalat és a középkonzolt, így a funkciók egy része már a beépített érintőképernyőn keresztül érhető el. Egész érdekesen hat, ahogy a belső térben keverednek a modern részletek, és a klasszikus, szögletes alapformák, amelyek azért itt-ott megmaradtak.
A motorválaszték négytagú lesz: az alapmotorok, az 5,5 literes, 388 lóerős V8-as, illetve a 211 lóerős, 3 literes turbódízel maradt a régi, viszont a korábbi egy helyett már két AMG változatot kínálnak, a házi tuningműhely legkorszerűbb motorjaival. A kompresszoros G 55 AMG helyére a G 63 AMG érkezik, amelybe az új, 5,5 literes biturbó V8-as kerül, 544 lóerő csúcsteljesítménnyel és 760 Nm-es maximális nyomatékkal. Akinek ekkora teljesítmény sem lenne elegendő egy törött téglára emlékeztető terepjáróhoz, az mostantól megveheti a G 65 AMG-t is, amelybe az S osztályból ismert hatliteres, 612 lóerős V12-es motor kerül. Ez utóbbit persze a szokott módon kellett visszafogni – a csúcsnyomatékot elektronika korlátozza 1000 Nm-re – hogy a hétfokozatú automata, amely az összes változatba kerül, valahogy túlélje az első padlógázas gyorsítást.
A G osztály emellett minden, a luxus-Mercedesekben előforduló biztonsági extrát tartalmaz: van benne radaros távolságtartó tempomat, holttér-figyelő berendezés, Parktronic parkoló-asszisztens és ESP rendszer utánfutó-stabilizáló funkcióval, hogy csak néhányat említsünk a hosszú sorból. A kultusz-terepjáró persze nem olcsó, a dízelmotoros alapkivitel 85 ezer, a G 65 AMG 264 ezer euróba kerülnek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
