Ugye nem akarod, hogy leégjen a Porschéd?

2012.07.18. 16:25 Módosítva: 2012.07.18. 16:25


Ha a neten keringő képsorozatokat nézzük, a Ferrari toronymagasan veri a Porschét kiégett autók tekintetében. Most mégis a németek hívják vissza az autóikat, amelyek szélsőséges esetekben akár ki is gyulladhatnak.

A 2010 július óta gyártott Panamera Turbo S, illetve a gyári tuningcsomagos Cayenne és Panamera Turbók érintettek a visszahívásban, ami Európában mindössze 577 autót jelent. Konkrétan a turbófeltöltő turbinakereke törhet el, ami a feltöltő tengelyét is magával ránthatja. Ebben az esetben a turbó kenőolaja a kipufogórendszerbe jut, ami a kék füsttől a kigyulladásig terjedő tüneteket okozhat. Eddig világszerte 37 meghibásodásról tud a Porsche, és mindössze egy esetben gyulladt ki egy autó Amerikában.

A problémát a titán-alumínium ötvözetből öntött turbinakerék esetleges zárványai okozzák. Az alkatrészt egy külső beszállító gyártja kis darabszámban - amíg nem tudják megnyugtatóan orvosolni a problémát, nem is adnak át új autót ilyen turbófeltöltővel.

A visszahívott Porschékban az egész turbófeltöltőt cserélik, ami 11-15 órás művelet. A cserét feljegyzik a szervizkönyvben, így a későbbi tulajdonosoknak már nem kell találgatniuk, hogy veszélyeztetett-e az adott autó.

Magyarországon a két érintett tulajdonossal már felvette a kapcsolatot a Porsche Centrum Budapest, az egyik autóban nem kell kicserélni a turbót, mert kívül esik a kritikus cikkszámsorozaton, a másikat még várják a szervizbe.