Két Mercedes érne egy BMW-t
Középtávon akár végzetes is lehet a Mercedesre nézve, hogy kezdi elveszíteni a befektetők bizalmát. Erre utal, hogy jelenleg nagyjából fele annyira becsülik az értékét, mint a BMW-ét.

Nem könnyű meghatározni a Mercedes személyautó-márka esetében, hogy mennyi az értéke, hisz a Daimler AG-nak csak egy része a személyautós üzletág, de becsülni azért lehet. A Daimler értéke a részvényárfolyamok alapján tudható: 42.2 milliárd euró. Elemzők szerint azonban jó közelítés a hasonló piaci részesedésű Volvo Trucks értéke alapján úgy 20 milliárd euróra becsülni a Mercedes teherautós üzletágának értékét – ami pedig marad, az a 22 milliárd, nagyjából a személyautós részleg értéke. Ez azért meglepő, mert a BMW piaci értéke jelenleg 45 milliárd euró körül van, amiből csupán egy töredék a motorkerékpáros részleg. Így nem járunk messze a valóságtól, ha azt állítjuk, a BMW most kétszer annyit ér a befektetők számára, mint a Mercedes.
A probléma viszonylag új keletű, hiszen a Mercedes 2005-ig megkérdőjelezhetetlenül piacvezető volt a prémium-szegmensben. A DaimlerChrysler konszern felbomlása után azonban már nemigen talált magára a cég. Jelenleg mind eladásokban, mind nyereségben a BMW az első: 1,39 millió autót adtak el novemberig, míg a Mercedes 1,19 milliót – ami azt jelenti, hogy a különbség tavaly óta is közel a duplájára emelkedett. És elemzők szerint épp ez a Mercedesszel a legnagyobb baj: a befektetők egyelőre nem látják annak a lehetőségét, hogy a cég visszaszerezheti vezető szerepét a piacon, ha úgy folytatja, ahogy az elmúlt hét évben működött. „A piacnak mindig igaza van, és innovációban jelenleg a BMW az első” – mondja egy elemző.
A Mercedes lemaradása elsősorban annak köszönhető, hogy a márka nem lépett be időben a kínai autópiacra, de egyesek úgy vélik, szerepe van annak is, hogy a márka arculata nem elég fiatalos és vonzó. Az új, fronthajtású modellcsalád ezen ugyan változtathat, de nyilván nem egyik napról a másikra.
A jelenlegi vezérigazgató, Dieter Zetsche 2006-ban megfogadta a tulajdonosoknak, hogy a Mercedest ismét a világ elsőszámú luxusautó-gyártójává teszi, de ez a mai napig nem igazán jött össze, sőt, a zuhanás megállíthatatlannak látszik. A Mercedes számára talán még van remény, de Zetschének valószínűleg mennie kell majd, hisz 2013-ban lejár a szerződése.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
