Bár tavaly nyáron még úgy lehetett sejteni, hogy a Giulia munkanéven futó új fejlesztéséhez az elsőkerekes Giulietta padlólemezét szabja át az Alfa Romeo, most teljesen más irányt vehet az olasz gyártó: kiölnék a kínálatból az elsőkerék-hajtású modelleket.
Az Alfa modellpalettájáról éppen ezért a közeljövőben eltűnhet a Mito és a Giulietta is. Az olasz gyártó a Maseratival közösen fejlesztene moduláris platformot, melyre két hátsókerekes szedánt és két – várhatóan összkerekes – hobbiterepjárót építenének. Az első modell, mely az új irányvonalat követi, a régóta tervezgetett Giulia lehetne - legkorábban 2015-ben -, majd következne az 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály vetélytársának szánt Alfetta.
A szabadidőautók piacán kicsivel később mutatná meg magát az Alfa: 2017-ben egy kisebb SUV jöhet, mely a BMW X1-essel rivalizálhat, ezt követően pedig az X3-as kategóriájába is beszállnának egy saját modellel. Arról egyelőre nem sokat tudni, hogy milyen műszaki tartalommal kerülhetnek piacra az új Alfák, de a pletykák szerint ebben is a Maseratival osztoznának: a luxusmárka ikerturbós V6-osait és nyolcsebességes automata váltóit kaphatják meg.
A kínálatot a közelmúltban bemutatott 4C sportkocsi, valamint a Mazda MX5 testvérmodelljeként számon tartott Spider egészítheti ki. Kérdés, hogy végül mi valósul meg ezekből a tervekből, és az átalakulás milyen hatással lesz majd az Alfa eladásaira. A Fiat-csoport vezére, Sergio Marchionne mindenesetre 300 ezerre növelné a márka éves eladásait – tavaly a százezret sem érték el.