A 4C gyorsabb az R8-nál
Csak úgy spriccelnek a hírek az Alfa Romeo rég várt, zseniális kupéjáról, a 4C-ről. Miután mindenki megnyugodott, hogy változtatnak csúf lámpáin, ideje volt virítani egy köridőt: 8 perc 4 másodpercet ment a Nürburgringen.
Mindenki sejtette, hogy az apró, karbontestű középmotoros gyors autó lesz, de ez az idő talán még a rajongókat is meglepte: a hosszú, gyors pályához viszonylag gyenge, 240 lóerős széria autó jobb időt ment az Audi R8-asnál. A Zöld Pokolnak becézett, közúthoz hasonló minőségű pályán otthonosan mozgó Horst von Saurma vezette a fekete szalaggal teleragasztgatott 4C-t, amely a legtapadósabb gyárilag rendelhető gumikat is beleértve minden tekintetben tuningmentes volt.
Ezzel a teljesítménnyel több rekordot is megdöntött a kis Alfa: ő a leggyorsabb négyhengeres a Nürburgringen - még a Caterham R500-asnál is hamarabb körbeért -, de az összes 250 lóerő alatti autót is lenyomta. Az Alfa Romeo házi versenyében is természetesen övé a legjobb idő; egyedül a 8C veszélyeztethetné az elsőségét, de annak nincsen hivatalos körideje a Zöld Pokolban.