A VW majdnem bekapta a Fiatot
Úgy tűnik, az év első felében hatalmas üzlet kezdett körvonalazódni, csak hogy aztán egyszerűen kútba essen. Ez a VW és a Fiat-Chrysler csoportot egyesítette volna egyetlen gigavállalatban, de úgy tűnik, a Volkswagen csoport tulajdonosai és befektetői túl nagynak ítélték a kockázatot.

Ha jobban belegondolunk, a Volkswagen és a Fiat-Chrysler egyesítése nem teljesen logikátlan gondolat. Az olasz-amerikai vállalat most meglehetősen jó pozícióban van Észak-Amerikában, ahol a VW eddig hiába próbált terjeszkedni, a VW viszont Európában és a Távol-Keleten erősebb. Ugyanígy jól kiegészítik egymást, ami a kínálatot illeti: a Fiat az egyik legsikeresebb kisautó-gyártó Európában – azaz épp abban a szegmensben arat, ahol a németek eddig hiába próbálkoztak. Egy ilyen üzlet azonban költséges, különösen az első néhány évben, míg az egyesülés előnyei meg nem mutatkoznak, így a Volkswagen végül lemondott a lehetőségről, hogy az eladásait a másfélszeresére, márkái számát pedig 17-re emelje.
Úgy tudjuk, végül azért maradt el az évtized autóipari fúziója, mert a VW csoport nyereség-hányada veszélyesen alacsonyra csökkent. Áprilisban esett ez a kevéssé ismert mutató 2% alá, ami annak fényében mindenképp ijesztő, hogy a Toyota és a Hyundai például 8% körül keres az autóin. A Fiat-Chrysler átvétele pedig sokba került volna a Volkswagennek, különösen addig, amíg a műszaki alapok egységesítése le nem zajlik – ez pedig alsó hangon 4-6 évet vett volna igénybe.
Pedig hosszabb távon nyilván kaszáltak volna az üzleten, hisz a Fiat kisautó-családját összevonhatták volna a drágán gyártható VW Up!-Skoda Citigo-Seat Mii trióval, így olcsóbbá vált volna a fejlesztés. A Fiat és Chrysler modelleket pedig egységesen a VW MQB és MLB padlólemezeire építhették volna. Az sem mellékes előny, hogy ezzel végleg beelőzhették volna a GM-et és a Toyotát, ami erősebb pozíciót jelentett volna számos esetben – akár a beszállítókkal, akár a hitelező bankokkal szembeni tárgyalásoknál – de úgy tűnik, a VW stratégái végül mégsem vállalták a kockázatot.
Úgy hallani, felvásárlás helyett szabadulnának a lassan fogyó típusoktól, amelyek rontják a hatékonyságot. Így elképzelhető, hogy a teljes városi kisautó-gyártás leáll, hisz az Up!-ból és két testvéréből együttesen sem fogy éves szinten 200 ezer darab, de épp így veszélyben van a VW Scirocco, amelyből 23 ezret, illetve az Eos, amelyből 7600-at adtak el a tavalyi évben. Úgy tűnik, a VW a továbbiakban arra figyel majd elsősorban, hogy hatékonyabbá tegye saját működését, és csak ha ez sikerült, akkor gondolhat legközelebb újabb terjeszkedésre.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Kisiklott és felborult egy kerozint szállító vonat a Liszt Ferenc Repülőtéren
A fővárosi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Fordok százait hívják vissza, mert nem sikerült jól az előző visszahívás
300 Mustang lehet érintett.
- Közélet
Tűzveszélyes VI-os Golf ijesztő hibákkal, ez természetes? – Segítség, átvertek!
Olvasónk autójából a benzin és a hűtővíz is folyt nem sokkal a vásárlás után, a szerviz szerint pedig a vezérlést sem cserélték soha.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Szabálytalan gyalogosokat gázolt az V. kerületi rendőrkapitány
Mindkettőjükre helyszíni bírságot szabtak ki.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Belsőség
Rémálomtól a német precizitásigVálogatás a Népítélet bugyraiból
Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Hírek
A Mercedes vezető tervezője szerint a mesterséges intelligencia egy évtizeden belül lecseréli őket
Már most is együtt dolgoznak az MI-vel és hamarosan egyre több tervező munkáját válthatja ki.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Közélet
Csődbe visz-e majd az elektromos autó akkucseréje?
A kilowattórára vetített költségeket is érdemes megnézni, amikor mérlegeli valaki a különböző hajtásláncokat. Az eredmény egyértelmű.
- Tesztek
Kilóg a sorból és élveziTeszt: Hyundai Staria 1.6 T-GDi HEV Comfort - 2025.
Nem számít, mit tud, a külseje alapján már úgyis eldöntötted, hogy szereted vagy utálod a Stariát, mégis érdemes jobban megismerni!
- Nepperűző
630 ezret futott, honvédségi Opel Astrát érdemes még eladni? Nem.
2000-es, 17 évig a Honvédségnél futott, klímás, tisztességesen karbantartott autó.
- Hírek
Ebben az évtizedben már nem lesz szilárdtest-akkumulátoros Kia
Spencer Cho szerint a technológia fejlesztése sokkal bonyolultabb, mint azt sokan gondolják.
- Hírek
Úgy veszik a Xiaomi 1500 lóerős sportautóját, mint a cukrot
A Xiaomi bejön a kínaiaknak autógyártóként is.
- Hírek
Tovább zsugorodhat a Nissan, leválthatják vezetőségét
A vezérigazgatói poszt is veszélybe került.
