Sírnak a nepperek, ledöbbent az Audi, bíróságon a FIAT-vezér

2014.11.17. 06:18
Ne gondold, hogy a Totalcarnál csak akkor indul az élet, amikor te már órák óta pörgeted a mókuskereket. Hidegindító címmel új sorozattal indítjuk a hétköznapokat, hogy legyen értelme kimászni az ágyból. A Hidegindító nem megterhelő olvasmány, amíg elfogy a kávé, beköti a cipőjét a gyerek, amíg megjelenik a hátad mögött a főnök, vagy bezötyögsz a suliba, éppen a végére is érsz. Ha egy témáról még többet olvasnál, a forrás linkjén megteheted, ha nem, nem. Jó reggelt, ez ilyen egyszerű.

Igazi borús, kedvetlen és taknyos-nyálas hétfőre virradtunk ma reggel, kedves olvasó, de ez ne vegye kedvüket, sőt, nézzük a hétfő jó oldalát: ez a munkahét is csak ötnapos lesz, ráadásul már csak 44 nap van hátra az évből, melyből alig harminc telik már csak munkával. Ma, november 17.-én, Gergő és Hortenzia napján indítsuk a Totalcar Hidegindítóval a napot! (Külön gratulálunk minden Zakeus, Zekő és Zágon nevű olvasónknak, rock'n roll!) Kezdjünk is mindjárt valamivel, ami felpörgeti a férfiszívet. Egy tisztességesen összerakott kör egy tisztességes autóban, rendes hanggal. Nürburgring-Nordschleife és M aka. Powerslide Lover.

A WHO szerint ma van a dohányzás elleni és a Füstmentes nap, így ideje, hogy tegyünk valamit saját- és mások egészségéért: a dohányosok spóroljanak meg egy blázt a reggeli kávé mellett, a rommá-tuningolt TDI-sek és szarrá kopott motorú dízelesek tekerjék vissza a füstcsavart, nem kell minden nap másfél kiló kormot letuszkolni a mögöttük álló torkán (tetszés szerint helyettesíthető babakocsis kismamával, így talán jobban beindítja a hetet), a BKK pedig meglephetné lassan szétmálló Volvo-buszait egy garnitúra új gyűrűvel.

Az éjszaka nyugodt volt, semmi szirénazaj, úgyhogy lássuk, mi történt a hétvégén, amiről talán lemaradt, mert kihasználta a kellemes időt és nem a monitorba meredve penészedett szombat-vasárnap. A héten még lesz alkalma rá, az Időkép szerint a komoly lehűlés csak szombattól várható, így van még idő felpattintani a téli gumikat vagy elővenni a nagykabátot. Ha netán még nem választott volna, akkor tudja, hogy a megtépázott hitelességű ADAC tesztjén a Conti-Dunlop-Michelin-Semperit négyes uralkodott.

Friss, hazai hírek:

  • Egy tehénnel és egy BAC Monóval lett kevesebb idehaza. Előbbit szombaton 18.45-kor ütötték el Rádpuszta közelében, utóbbit pénteken törte rommá tulajdonosa a Váralagútban, egyelőre tisztázatlan körülmények között.
  • Hende Csaba honvédelmi miniszter (jobbról) a hétvégén meglátogatta a NATO parancsnoksága alatt működő nemzetközi békefenntartó erő (KFOR) kötelékében szolgáló magyar katonákat Koszovóban. A fiúkban tartani kellett a lelket, személyi sérülés nem történt.
  • A november 18.-án megrendezésre kerülő Magyarország-Oroszország teljesen barátságos meccs okén forgalomkorlátozás várható. November 17.-én 20 órától november 18.- a 24.00 - ig az Albert Flórián utca mindkét oldalán a Könyves Kálmán körút és a Vágóhíd utca közötti rész időszakosan és szakaszosan lezárásra kerül. Tilos továbbá megállni a Groupama Aréna labdarúgó stadion előtti szervizúton és a Groupama Aréna előtti felüljáró alatt mindkét oldalon a Stadion és a Könyves Kálmán körút között.
  • Zokognak a Szlovák-úti nepperek, kevesebb lesz a kuncsaft. Csatornaépítés kezdődik 2014. november 17-én, hétfőn a XVI. kerületi Rákosi úton a Szilas-patak utca és a Szlovák út között, ezért ezt az útszakaszt várhatóan december 17-éig a Szlovák út felé egyirányúsítják. A forgalomkorlátozás miatt módosított útvonalon közlekedik a Rákoskeresztúr irányú 46-os, 146-os és az Örs vezér tere M+H felé közlekedő 174-es autóbusz.BKK-infó.
  • Ha ön ma reggel az V. kerületben dobta le autóját a Széchenyi rakpart közelében, akkor most ugorjon fel a székből, mert: tilos megállni 2014. november 17-én 6 órától 2014. november 17-én 22 óráig a Budapest V. kerület Zoltán utca páratlan oldalán az Akadémia utca és a Széchenyi rakpart között. - írja a Police.hu.
  • A Toyota Prius II. és Prius III. - tulajdonosok legyenek résen. A főváros területén egy erre a típusra szakosodott tolvajbanda garázdálkodik, az utóbbi két hónapban nem ritkán kettesével lopják az egyre keresettebb típust.
  • A radarterv csodás dolog és ingyenesen hozzáférhető. Budapestiek pl. itt találják, ebből is kitűnik, hogy a kellőképpen pechesek ma akár 23 helyen járulhatnak hozzá a büdzséhez. Aki az országosra kíváncsi, itt megtalálja megyékre lebontva.

Autóipari vegyesfelvágott, kakaósbögrényi időre:

  • Az Audi valami olyat készül bemutatni a héten a Los Angeles-i Auto Show-n, amitől le kéne hogy fossák a bokájukat a BMW-nél. Azért ott, mert a Mercedesnek van nagy kupéja, a bajorok pedig mind a mai napig nem szánták rá magukat, hogy megcsinálják az S-kupé konkurensét. Pedig meg tudták volna, de lehet, ciki lenne elfogadni, hogy a Pininfarina szebben megoldotta. Ellenben megcsinálja majd az Audi, amely Marc Lichte formatervező alatt nagyon összekapta magát. A Prologue nevű tanulmányról (amely az A9 nevet kaphatja) még ugyan csak vázlatok szivárogtak ki (és pár semmit nem mondó, homályos kép), de hamarosan jönnek a fotók is. Eleinte négyajtós kupét láttak benne, de a rajzok szerint itt bizony egy grandiózus, kétajtós GT-ről van szó. Kíváncsian várjuk!
  • Az Amerikai Cadillac - ki tudja hányadszorra már - ismét megpróbálja átszakítani a német prémium-trió szoros csatárláncát, ezúttal a középkategóriás ATS-típusának sportváltozatát (ATS-V) polírozzák fényesre. Elmondásuk szerint majd a FIA GT3-kategóriában jól odasóznak az ATS-V.R-versenyautóval, de kevesen veszik már komolyan mindezt, annyiszor megpróbálták. Egy időben Európa-szerte is pedáloztak a luxus Saab Cadillac-eladással, de hamar feladták. Na majd most, a duplaturbós 3,6 literes V6-ossal. Nem lesz könnyű.
  • Ha ön netán VW-részvényes, akkor ma különösen jó napja van. Remek passzban van a VW-csoport. Globális eladásaik októberben három százalékkal nőttek az előző év októberéhez képest. 842 700 autót adtak el, az eddigi éves össz-eladás (tíz hónapnyi) nyolc százalékkal magasabb a tavalyihoz képest, ráadásul a nagyon érzékeny európai piacon is túlteljesítenek.
  • De nem minden arany, ami fénylik, hiszen a Porsche AG jelezte részvényeseinek, hogy az évekkel ezelőtt a cég akkori vezetése (Wendelin Wiedeking és Holger Haerter) által terjesztett félrevezető információk a Volkswagen részvényfelvásárlása kapcsán most visszaüthetnek (ez volt a legendás Porsche-VW háború, melynek során a kis Porsche spekulatív módszerekkel jutott volna hozzá a hatalmas VW részvényeinek 75 százalékához). E miatt a Stuttgarti bíróság komoly bírságot mérhet ki hamarosan a cégre. Wiedeking és Holger annak idején bejelentették, hogy kezükben van az opció a VW-részvénycsomagra, ezen bejelentés hatására a Porsche-részvények szárnyalni kezdtek. Természetesen ez nem volt igaz, a történet vége pedig az lett, hogy végül a VW mentette meg a csődtől a Porschét, amely teljes mértékben a VW-csoport irányítása alá került.
  • USA. Egy Georgia-állambeli bíróság videókonferenciára idézte be Sergio Marchionnét, a FIAT-csoport főnökét. A bíróság egy négyéves kisfiú halálával kapcsolatban hallgatná ki a vezért. Remington Cole Walden akkor veszítette életét, amikor 2012-ben Jeep Grand Cherokee-juk kigyulladt, miután autójuknak hátulról nekiütköztek, miközben egy kereszteződésben álltak. Az 1999-ben gyártott Grand Cherokee minden biztonsági és kötelező előírásnak megfelelt vagy túl is teljesítette azokat. - adta ki nyilatkozatában a Chrysler. Arról azonban már nem tesznek említést, hogy 2013 júniusában visszautasították az NHTSA (az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság) kérelmét arra vonatkozóan, hogy hívjanak vissza 2,6 millió Jeep Grand Cherokee és Jeep Liberty típust, mivel az elmúlt 15 évben 51 haláleset történt a rosszul elhelyezett (a hátsó híd és a lökhárító között) üzemanyagtartály miatt, melyet a gyári vonóhorog (szintén elképesztően amatőr módon megoldva) képes volt kilyukasztani. A Chrysler eleinte ugyan ellenállt, de alig egy hónap múlva belátták, hogy jobb lesz, ha engednek, így megegyeztek az NHTSA-val és vissza is hívtak 1,56 millió autót, hogy a gyári vonóhorog mögé egy plusz tankvédő pajzsot szereljenek. Az 1999-es Grand Cherokee nem volt a visszahívott típusok között. Valószínűleg az ügyben nem csak Marchionne meghallgatása várható, hanem elő fognak venni valakit az NHTSA-tól is.
  • Kimi Raikkönen, a Ferrari Forma-1-es pilótája a tőle megszokott hűvös leszaromsággal vett részt a márka egyik szokásos kötelező autóztatásán, csodás kontrasztot alkotva betonból öntött arcával a mellette sikoltozó és vinnyogó újságírókkal. F12 Berlinettával csapattak Fioránóban. Na jó, egyszer majdnem mosolygott, mindenesetre látszott, hogy a keresztben menést jobban élvezi, mint idei F1-es autóját. Esküszöm, egyszer brahiból elhívjuk egy Faluvégi Farolásra, majd ha megint lehet keresztben menni a Kakucsringen. Mert most hétvégén ugyan nem, de a buli jó lesz így is!
  • Két másik versenyzőhöz tán méginkább kötődünk. Bitter Sanyi és Michelisz Norbi is túlélték a gyilkos makaói betonteknőt. Sanyi tudőgyulladással és lázzal küzdve a 18., Norbi pedig a neki nagyon fekvő pályán fantasztikusan jó rajtjának és precíz, gyors vezetésének hála a WTCC-bajnokságban a negyedik helyen végzett, megelőzve ezzel mindkét gyári Honda-versenyzőt. Kellett hozzá ugyan Tiago Monteiro problémás kormányszervója, de ez mit sem von le a tényből: Michelisz Norbi a legjobb hondás! Méghozzá a világ legidiótább versenypályáján, ahol a négysávos autóút egyszer csak két sávra szűkül egy kanyarban. Érdekes, hogy a rendszeres halálesetek miatt itt nem sír az FIA. Pedig kész szerencse, hogy az F3-futamon nem sérült meg komolyabban senki.
  • A Bugatti Veyron 2016-ra ígért utódmodelljének kémfotói futották körbe a világsajtót. A Veyron-utód úgy néz ki, nos... mint egy Veyron. Tegye fel a kezét, akit még érdekel egy újabb Veyron-változat vagy lázba hozza a tény, hogy a világ egy 1500 lóerős autóval lesz több. Köszönjük. Csak reméljük, hogy ez még messze nem a végleges forma és tényleg a márkanévhez és főleg Louis Chiron nevéhez méltó formát kap majd a leendő leggyorsabb szériaautó. Ha már egyszer úgy hívják. Mindezt azonban már tudtuk szeptember elején is.

És ami tudnia kell ma, november 17.-én:

  • Pontosan 44 évvel ezelőtt, ezen a napon csapatott először ember által épített jármű a Hold felszínén! A szovjet Luna-17 holdjármű szállt le vele a Hold felszínére, majd rámpáit lenyitva útjára engedte a Lunochod-1-et (Луноход, azaz Holdjáró 1). A fejreállított, guruló bilire hasonlító holdjáró ezzel az első ember alkotta jármű lett, amely egy másik bolygó felszínén mozog. Mind a nyolc kereke külön hajtott volt és bár csak három hónapos működésre tervezték, a Lunochod, igazi sztahanovista módon egészen 1971 szeptember 14.-éig (azaz csaknem egy évig!) dolgozott, ekkor cserélt adatokat utoljára a földi irányítással.

    Ez alatt az idő alatt 10 540 métert tett meg és temérdek panorámafotót, tv-felvételt készített és tucatnyi analízist folytatott le. Pontos pozíciója nem volt ismert egészen 2010-ig, amikor is felfedezték a Hold nagyfelbontású képeinek egyikén. És ha netán azt gondolnák, hogy ennyi a történet vége, akkor tévednek. A Lunochod 1 ugyanis olyan remek fényvisszaverőként funkcionál, hogy (azóta) centiméterre megállapított pozícióját használják a Föld-Hold kölcsönhatás vizsgálatainál. Az már csak hab a tortán, hogy a csodálatos tudomány 44 évvel az ügyetlen kis Lunochod után ott tart, hogy tíz évnyi távolságból eltaláljon egy pöttöm kis űrszondával egy üstököst és le is szálljon rajta.
  • - Nem érdekel a diploma. Minden, amire szükségem van, az a tudás. - válaszolta Soichiro Honda, aki ma lenne 108 éves, annak az újságírónak, aki szóvá tette a tényt, hogy a Hondánál arányaiban alacsony a diplomások száma a többi autógyártóhoz képest. Az autó- és motorkerékpár gyártás egyik meghatározó és ikonikus alakja e napon született 1906-ban és áldhatjuk a szerencsénket, hogy abban a korban élünk, amelyben még maradéktalanul kiélvezhetjük munkájának nem egy gyümölcsét. Boldog születésnapot Honda-szan!
  • És ha már a születésnapoknál és a szép dolgoknál tartunk, akkor okvetlenül említsük meg, hogy szintén ma ünnepli születésnapját Sophie Marceau francia színésznő, az érzéki ajaknyitás istennője, a Házibuli és az Anna Karenina sztárja, az örök múzsa.
  • Pontosan nyolc éve (már nyolc éve!), 2006 november 17.-én, 79 éves korában hunyt el minden idők egyik legjobb labdarúgója, a Nemzet Sportolója és minden bizonnyal a világ legismertebb magyarja: Puskás Ferenc vagy ahogy mindenki ismerte, Puskás Öcsi. Sokan azt hiszik ma már, hogy csupán a nosztalgikus merengés miatt emlegetik a legnagyobbak között (vagy egyenesen a legnagyobbként), de impresszív statisztikái mutatják, hogy jó eséllyel már soha nem lesz ekkora hatású magyar játékos a futballtörténelem során.


    Bár a világ összes állami elismerését és kitüntetését megkapta, 2002-ben mégis a Real Madrid és régi játékostársa, a világklasszis Alfredo Di Stéfano fedezték kezelési költségeinek egy részét. A szintén zseniális George Bestnek volt egy jó sztorija róla a hétvégén. Öcsi mindig a saját útját járta és soha nem félt a kinyilatkoztatástól, tegyenek így önök is, az önkifejezés csodás dolog, a hétfőből pedig már annyival kevesebb van hátra, amennyi idő alatt mindezt elolvasták. Hajrá!