Már többször felreppent Magyarországon néhány kínai autómárka forgalmazásának a rémhíre, de aztán ezek a kísérletek hamar elhaltak. Most már biztosnak tűnik, hogy a Great Wall márka importja megkezdődik jövő március táján; egyelőre két modell érkezik, a Steed nevű pickup és a H6 szabadidőautó.

Chinese Motorsnak hívják a céget, amely megállapodott a Great Wall, azaz Nagy Fal nevű márka magyarországi importjáról. Most dolgoznak a kereskedőhálózat kiépítésén, mondja Vadas Tamás, aki a cég elnök-vezérigazgatója. Jövő január-február tájára meglesz a 10-12 kereskedés, és nem lesz akadálya annak, hogy márciusban meginduljon a forgalmazás.

Bár a márkát nagy autómásolóként tartják számon, nem ezek a koppintások érkeznek az európai piacra, hanem a bulgáriai összeszerelő üzemeikben készülő pick-up és SUV. Más modellek egyébként nem is készülnek itt – egy ideig ugyan összeszerelték a c10 nevű kiskocsit, de ennek egyrészt nem volt versenyképes az ára, másrészt a riasztó hűtőmaszkját leszámítva lényegében az előző Toyota Yarist másolta, amit mifelénk nem szoktak szeretni.

A forgalmazó a Steed pick-uptól várja a nagy sikert, és nem is teljesen alaptalanul. Egy példány már a cég kőbányai telephelyén van, és ránézésre kívül-belül megfelel annak, amit az ember egy ilyen haszongépjárműtől vár. Az áron persze sok minden múlik, a tárgyalások még zajlanak. A típus egyféle, kétliteres turbódízel motorral megvásárolható, ennek teljesítmény 139 lóerő, nyomatéka 305 Nm. A jármű terhelhetősége 1050 kg, a fülkéje ötüléses. A kínai cég belátta, hogy a 2,4 literes, Mitsubishi-eredetű benzinmotort nem kell erőltetni Európában, de opcióként még létezik, sőt, akár gázosíthatják is. Akkor viszont megszűnik az árelőnye a dízelhez képest.

A H6 nevű szabadidő-autó a ma divatos kompakt szegmensben indul: 4,6 méterével kicsit hosszabb a kategória átlagánál, amolyan átmeneti méret a nagyobbak felé. Hátul is független felfüggesztése és elektronikus szabályzású összkerékhajtása van. Kétféle motorral lesz kapható, egy 1,5 literes, turbós benzinmotorral (143 LE) és a kétliteres dízellel (szintén 143 LE).

Ha reálisan nézzük, a Great Wall két jól menő szegmensben próbál szerencsét, és ha nem is túl egyedi a modellek formája, legalább nem béna koppintások vagy fájdalmas formai kísérletek. Ránézésre a karosszériamunka sem igénytelen, az utastérnek nincs kínaidorkó-szaga, vagyis a kínai autók sztereotípiái már nem jelentenek gondot. Ezután már csak a tartósság és az ár lehet a fontos kérdés, de ezekről egyelőre még nem tudunk semmit. Mindezzel együtt sem a Great Wall két új modelllje lesz az, amitől elözönlik a kínai kocsik az utakat, olcsó tömegmodellre a márkától egyelőre nem számíthatunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
