A Las Vegas-i CES elektronikai kiállításra az autógyártók is ellátogatnak – némelyik, mint a Mercedes, még tanulmányautót is készített az alkalomra. Az F 015 önmagát vezeti, de messze nem ez az egyetlen különlegessége.
A futurisztikus megjelenésű, képtelenül nagy, 3,6 méteres tengelytávú, 5,2 méter hosszú, két méter széles és másfél méter magas gép lehetne a sofőrös limuzinok szellemi utódja, azzal az eltéréssel, hogy a sofőr itt az autó része, így a teljes belső tér az utasoké. Ennek megfelelően alakították ki az üléseket: a két első forgatható és előre-hátra mozgatható, így afféle mozgó társalgó alakítható ki az autóban. Az egy oldalon elhelyezett ajtók egymástól távolodva nyílnak, középső oszlop nélkül, és az ajtók nyitásakor az ülések automatikusan kifordulnak 30 fokkal. Az ajtókárpitokban és a műszerfal helyén is kijelzőket helyeztek el – ezekkel határozzák meg az alacsony, de széles és hosszú belső hangulatát, de persze hasznos információk is megjeleníthetők rajtuk, ha szükséges. Kormány és pedálok még vannak az autóban, de már csak afféle szükségmegoldásként, a vezetés a beépített elektronika dolga.

A szokatlan jármű kivételes helykínálata persze annak is köszönhető, hogy nem kellett hagyományos hajtásláncot beleépíteni. Két, egyenként 136 lóerős villanymotor hajtja a két hátsó kereket, amelyeket egy lítium-ion akkumulátor táplál. A tisztán villamos hatótáv 200 km körül van, de az üzemanyagcellás hatótáv-növelőnek köszönhetően akár 1100 kilométer is megtehető az F 015-össel, mielőtt újra kellene tölteni a 700 bar nyomáson működő, 5,4 kg hidrogén tárolására alkalmas tartályt. A szokatlan hajtásrendszer meglepő dinamikával mozgatja a nagyméretű járművet, amely 6,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, és csak az elektronikus korlátozás miatt nem lépheti túl a 200 km/h-t.
Nagy kérdés persze, hogy az efféle üzemanyagcellás hajtások, és az önvezető fedélzeti elektronika hány évre lehet attól, hogy sorozatban gyárthassák, de az valószínű, hogy ha ezek a megoldások valaha is gyártásba kerülnek, elsőként a drága luxusautókban jelenhetnek meg, ahol a magas ár nem olyan elrettentő, így sokkal inkább érvényesülhet a csúcstechnikás megoldások vonzereje.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
