Prologue Avant: Audi csoda-kombi
Ez már a második Prologue tanulmány – a kupé után egy sportos formatervű óriás-kombit mutat az Audi, amely leginkább talán a Mercedes CLS Shooting Brake versenytársa lehetne. A hűtőmaszk ugyanaz, mint a tavaly ősszel bemutatott kétajtóson, de az Avant, ha lehet, még elegánsabb lett.
Mintha az Avanttal a modern formák ellenére finoman visszautalna az Audi bő harminc évvel ezelőttre. Akkor a márka csúcsmodellje a 100-as sorozat volt, és a köznyelvben csupán szivarként emlegetett C3-as sorozat kombija – amelyet már akkor Avantnak neveztek – nagyon hasonló ferde hátsó ablakos kombi volt. A Prologue kombi változata persze ezerszer jobban néz ki, mint az öreg százas, hisz sokkal jobbak az arányai, nagyobb a tengelytávja és hatalmasak a kerekei, de a múltra való utalást így sem nehéz belelátni a sziluettbe.

A formatervet – ahogy a Prologue kupéét is – az Audi egyfajta előzetesnek szánja: alighanem az itt látható stíluselemek bukkannak majd fel a közeljövő új Audi típusain. És ez nyilván nem csak a hűtőmaszkra vonatkozik, de a karosszéria nagy, viszont alig ívelt felületeire, a kerekek feletti határozott élekre vagy épp az ajtók alján végigfutó fényvonalra. A belső tér szintén új stílust hoz, egész egyszerű műszerfal-kialakítással, és nagyon kevés gombbal és sok érintőképernyővel – az nem kérdés, hogy ezen a téren az összes fejlesztés ebbe az irányba mutat.
Az autóba – ahogy manapság tízből kilenc tanulmányba – hibrid hajtáslánc kerül, pontosabban egy 3 literes, V6-os dízelmotor és villanymotorok kombinációja egy konnektorról tölthető 14,1 kWh-s lítium-akkumulátorral. Az összteljesítmény 455 lóerő, így a nagydarab sport-kombi 5,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 250 km/h, természetesen elektronikusan korlátozva. A meglepő nem is ez, hanem az 1,6 literes fogyasztási adat 100 km-re, ami valószínűleg a megszokott csúsztatással jön ki: ha teli akkumulátorral kezdik a mérést, és a száz kilométer egy részét tisztán villamos üzemben teszik meg, az a 3-4 literes reális fogyasztási adatot jelentősen csökkentheti. A Prologue Avant 54 kilométert mehet villanyautóként, azaz az akku töltésének költségét és az áram előállításának fosszilis energiaigényét nullának véve simán feleződik a reális fogyasztási adat – a valóság inkább 3,3-3,4 liter környéke lehet.
A tanulmányban persze egy csomó más fődarab is az elérhető csúcstechnikát képviseli, a fékek például kerámia-tárcsásak, a futómű légrugós, és az Avant mind a négy kereke kormányzott. Ez utóbbi megoldás 5 fokot kormányoz a hátsó kerekeken a sebességtől és a kormányszögtől függően, így kis tempónál csökkenthető a nagy tengelytávú autó fordulási köre, nagy sebességnél pedig javítható az autó stabilitása sávváltás közben.
A Prologue Avant a Genfi Autószalon Audi standjának középpontjába kerül, de nagy összegben mernénk fogadni rá, hogy egy-két éven belül elkészül az első szériamodell is a tanulmány stílusában, sőt, a márka eddigi gyakorlatát ismerve valószínűnek látjuk azt is, hogy az évtized végére minden Audi ezt a hűtőmaszkot viseli majd.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
