CT6, az S Mercedes új kihívója
A Cadillac rég elengedte a gyeplőt a luxuskategória csúcsán. Ugyan mindig készítettek óriási autókat, de ezek felszereltségben, kivitelezésben, korszerűségben, és ennek következtében később már presztízsben sem versenyezhettek a német konkurenciával. Most azonban újra próbálkoznak: a CT6 jelzésű óriás egyértelműen azt jelzi, hogy a GM ezúttal komolyan vette a feladatot.

A CT6 méreteiben nem próbálja túllicitálni a konkurenseket, inkább a kategória közepét célozza meg. A hossza 5,18 méter, a szélessége 1,88 méter, a magassága pedig 1,47 méter, azaz néhány milliméterrel hosszabb, de keskenyebb és alacsonyabb legfrissebb riválisánál, a Mercedes S osztálynál. A forma is azt mutatja, hogy a Cadillac tervezői önálló, de visszafogott, és könnyen felismerhető formát igyekeztek összehozni. Megmaradtak az évtizedes, élekkel határolt Cadillac fazonnál, bár itt-ott belecsempésztek néhány lágyabb, ívesebb részletet. Ha megnézzül a kisebb ATS vagy CTS típusokat, a stílus nagyjából ugyanaz, de a hűtőmaszk méretein, és az autó arányain látszik, hogy ez a család legnagyobb tagja.
Az viszont egyértelmű, hogy minőségben, korszerűségben és felszereltségben igyekeztek elérni az Audi-BMW-Mercedes trió által diktált ritmust. Ez látszik a belső tér anyagain, kidolgozásán, és azon a hosszú listán, amelyet az autó kínálta szolgáltatások töltenek meg. Természetesen van masszázsülés, altív csillapítású futómű, igényesen kivitelezett bőr kárpitozás, és opcionálisan rendelhető állítható fotelek hátra, hogy csak néhányat említsünk. A kivitelezésen az látszik, hogy saját műfajukban igyekeznek megverni a riválisokat.
Műszaki értelemben is teljesen új a CT6: itt alkalmazták először a General Motors Omega platformját, amely vegyes építésű: az autó nagyobb részt alumíniumból készül, a maradék java pedig nagy szilárdságú acél. Bár az autó teljes tömegét egyelőre nem árulták el, azt igen, hogy ha az egész karosszériát alumíniumból készítették volna, durván 91 kilogrammal lenne nehezebb. Úgy tűnik, a könnyebb karosszériához elegendőnek éreztek három, a kategóriában megszokottnál kisebb motort. Egyelőre csak az ikerturbós, 3,6 literes V6-ossal mutatták be, ami gyengének épp nem mondható – kerek 400 lóerős – és nyolc fokozatú automata váltóval, valamint összkerék-hajtással kombinálják. Az erő tehát megvan, legfeljebb a V8 vagy V12 feliratok presztízse hiányzik. Később lesz két gyengébb változat, az egyik ugyanezzel a V6-os motorral, de turbó nélkül, 335 lóerővel, a másik 2 literes, turbós négyhengeressel 265 lóerővel és kétkerék-hajtással.
Konkrét tapasztalatok nélkül nehéz megjósolni, hogy a Cadillacnek sikerülhet-e akár csak az észak-amerikai piacon megszorongatni a német csúcslimókat. A CTS-sel annak idején összejött egy szegmenssel lejjebb, és a GM-nél láthatóan nagyon elszántak. A márka igazgatója szerint ez csak egy a teljesen új filozófiát megtestesítő modellek közül, amelyekkel a következő években újítják meg a teljes választékot. Ugyanakkor az évtizedek alatt összehozott lemaradást, és főleg a presztízsveszteséget leküzdeni azonban nem lesz könnyű. Az pedig végképp nagyon távoli cél, hogy globálisan is versenyre kelhessenek a piacvezető trióval.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
