CT6, az S Mercedes új kihívója

2015.04.02. 17:59

A Cadillac rég elengedte a gyeplőt a luxuskategória csúcsán. Ugyan mindig készítettek óriási autókat, de ezek felszereltségben, kivitelezésben, korszerűségben, és ennek következtében később már presztízsben sem versenyezhettek a német konkurenciával. Most azonban újra próbálkoznak: a CT6 jelzésű óriás egyértelműen azt jelzi, hogy a GM ezúttal komolyan vette a feladatot.

A CT6 méreteiben nem próbálja túllicitálni a konkurenseket, inkább a kategória közepét célozza meg. A hossza 5,18 méter, a szélessége 1,88 méter, a magassága pedig 1,47 méter, azaz néhány milliméterrel hosszabb, de keskenyebb és alacsonyabb legfrissebb riválisánál, a Mercedes S osztálynál. A forma is azt mutatja, hogy a Cadillac tervezői önálló, de visszafogott, és könnyen felismerhető formát igyekeztek összehozni. Megmaradtak az évtizedes, élekkel határolt Cadillac fazonnál, bár itt-ott belecsempésztek néhány lágyabb, ívesebb részletet. Ha megnézzül a kisebb ATS vagy CTS típusokat, a stílus nagyjából ugyanaz, de a hűtőmaszk méretein, és az autó arányain látszik, hogy ez a család legnagyobb tagja.

Az viszont egyértelmű, hogy minőségben, korszerűségben és felszereltségben igyekeztek elérni az Audi-BMW-Mercedes trió által diktált ritmust. Ez látszik a belső tér anyagain, kidolgozásán, és azon a hosszú listán, amelyet az autó kínálta szolgáltatások töltenek meg. Természetesen van masszázsülés, altív csillapítású futómű, igényesen kivitelezett bőr kárpitozás, és opcionálisan rendelhető állítható fotelek hátra, hogy csak néhányat említsünk. A kivitelezésen az látszik, hogy saját műfajukban igyekeznek megverni a riválisokat.

Műszaki értelemben is teljesen új a CT6: itt alkalmazták először a General Motors Omega platformját, amely vegyes építésű: az autó nagyobb részt alumíniumból készül, a maradék java pedig nagy szilárdságú acél. Bár az autó teljes tömegét egyelőre nem árulták el, azt igen, hogy ha az egész karosszériát alumíniumból készítették volna, durván 91 kilogrammal lenne nehezebb. Úgy tűnik, a könnyebb karosszériához elegendőnek éreztek három, a kategóriában megszokottnál kisebb motort. Egyelőre csak az ikerturbós, 3,6 literes V6-ossal mutatták be, ami gyengének épp nem mondható – kerek 400 lóerős – és nyolc fokozatú automata váltóval, valamint összkerék-hajtással kombinálják. Az erő tehát megvan, legfeljebb a V8 vagy V12 feliratok presztízse hiányzik. Később lesz két gyengébb változat, az egyik ugyanezzel a V6-os motorral, de turbó nélkül, 335 lóerővel, a másik 2 literes, turbós négyhengeressel 265 lóerővel és kétkerék-hajtással.

Konkrét tapasztalatok nélkül nehéz megjósolni, hogy a Cadillacnek sikerülhet-e akár csak az észak-amerikai piacon megszorongatni a német csúcslimókat. A CTS-sel annak idején összejött egy szegmenssel lejjebb, és a GM-nél láthatóan nagyon elszántak. A márka igazgatója szerint ez csak egy a teljesen új filozófiát megtestesítő modellek közül, amelyekkel a következő években újítják meg a teljes választékot. Ugyanakkor az évtizedek alatt összehozott lemaradást, és főleg a presztízsveszteséget leküzdeni azonban nem lesz könnyű. Az pedig végképp nagyon távoli cél, hogy globálisan is versenyre kelhessenek a piacvezető trióval.

Az oldalról ajánljuk

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

50 perce
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06