Nem a Volvo fejleszti az új műszaki alapokat, amelyek a V40 utódainak alapjai lesznek, hanem egy külső cég, a CEVT, amelyet a Volvo tulajdonosa, a kínai Geely alapított Göteborgban. A munkát az a Mats Fagerhag irányítja, aki korábban a Saab be nem fejezett Phoenix padlólemezének fejlesztését is vezette.

Eddig is egyértelmű volt, hogy a Volvónak szüksége lesz egy új platformra, amelyre legkisebb modelljeit építheti, hisz a V40 még Ford Focus alapú, de a Ford alkatrészek felhasználása hosszabb távon komoly korlátja lenne a továbbfejlesztésnek. Ráadásul az új padlólemezt a kínaiak is felhasználnák, amit a Ford nyilván nem engedélyezne. A meglepetés az, hogy a munka nem közvetlenül a Volvónál folyik majd, hanem alapítottak erre egy külön céget, amelynek formálisan nincs köze a Volvóhoz.
Ez persze afféle előrelátó üzleti trükk a Geely részéről. Ha a Volvo valami módon kikerülne az irányításuk alól, mondjuk eladnák, az új vállalkozás, a CEVT (China Euro Vehicle Technology) fejlesztései akkor is a birtokukban maradhatna. A nagy hír nem is ez, hanem hogy az a Mats Fagerhag vezeti a fejlesztéseket, aki az elmúlt évek egyik legelismertebb padlólemez-fejlesztő szakemberének számít. A modul-rendszerű platform ötletét, amelyre szinte bármilyen méretű autó építhető, korábban a Saabnál próbálta megvalósítani – ebből lett a Phoenix kódjelű platform, amely végül nem került gyártásba – most pedig a CEVT vezető mérnökeként futhat neki újra a feladatnak.
A CEVT által meghirdetett álláshelyek alapján úgy tűnik, az új moduláris padlólemezt eleve úgy tervezik, hogy hibrid és összkerék-hajtású autók alapjául is szolgálhasson. Azt is tudjuk, hogy nem csak méretben lesz rugalmas a platform, de úgy tervezik, hogy akár ugyanabba az autóba eltérő árú és minőségű alkatrészeket építhesenek be. Például első és a hátsó futóműből is kaphat ugyanaz az autó egyszerűbb, vagy komplikáltabb és igényesebb kivitelűt, anélkül, hogy a gyártósoron ehhez módosítani kellene.
Egy ilyen fejlesztés persze nem megy gyorsan: legalább három év kell hozzá, azaz 2018 vége előtt aligha találkozhatunk az új padlóra épített első Volvókkal, de az sem kizárt, hogy csak 2020-ra készülnek el a munkával. Ez persze a Volvo szempontjából nem probléma, hisz a 2012-ben bemutatott V40 az évtized végéig biztosan kihúzza. Ha viszont elkészül a platform, valószínűleg nem csak a Geely, de a Volvo is többféle típust készít majd az alapjaira – szabadidő-autót, és többféle személyautót is.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
