Nagyobb, drágább autót vesz a német
Érdekes tanulmányt közölt a Duisburg-Essen egyetem autóipari kutató intézete a német autóvásárlási trendekről. A kisautók kárára még menőbbek a városi terepjárók, többet is költenek újautóra a németek.
28 153 euró (8,7 millió forint) – ennyi pénzt fizettek átlagosan új autó vásárlásakor Németországban az év első hat hónapjában. Ez 3,5 százalékkal több, mint amit tavaly ilyenkor mértek az egyetem piackutatói. Mielőtt még az inflációra gondol, vegye figyelembe, hogy az az első félévben csupán 0,24 százalék volt. A növekedett átlagárak mögött tehát apró, de ilyen rövid idő alatt mégis jelentősnek mondható vásárlási szokásváltozás van. A kutatás szerint az ok egész konkrétan az, hogy csökken a kisautók népszerűsége, és emelkedik az SUV-ké. A SUV-modellek részaránya az első félévben 19,1 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról, a kisautóké pedig 22,4 százalékra csökkent 23,2 százalékról. Inkább csak sejtés, de a kutatók szerint a nagyobb, üzemanyag-igényesebb autók felé történt eltolódásához nagyban hozzájárultak az elmúlt egy évben csökkent üzemanyagárak.