Coupé Corbusier: a művészi autó?
Le Corbusier, akit az Art Deco atyjaként és a modern építészet prófétájaként ismerünk, az idén ötven éve távozott az élők sorából. Rá emlékezik a Renault egy szokatlan tanulmányautóval, bár lehet, hogy közelebb jár az igazsághoz, ha stílusgyakorlatnak nevezzük.
A francia gyár tervezői olyasmit terveztek, amihez még csak hasonlót sem enged nekik tömegtermelésben és profitban gondolkodó munkaadójuk. Hosszú orrú, sokhengeres kupét olyan egyszerű, letisztult formákkal és tiszta felületekkel, amilyeneket manapság ritkán látni autón. Láthatóan igyekeztek követni az Art Deco elegáns, de helyenként szertelen stílusát és ötleteit, és bár egy Le Corbusier korabeli Figoni és Falaschi Talbot Lago sportkocsi formai összhangjának a nyomába sem ér a végeredmény formai összhang tekintetében, már a különbözőség szándéka is üdítő most, amikor egyre kisebb a különbség a tömegmodellek között.
Kifejezetten érdekes megoldás a hátra és felfelé nyíló ajtópár, az első sárvédők mögé rejtett rekesz, vagy a ferdén rácsozott hűtőmaszk, a legizgalmasabb részlet mégis az üvegtető, amely alatt jól látható a tető fémszerkezete. Az összhatás egyszerre múltidéző és korszerű, mégsem valószínű, hogy ezekből a formákból bármit viszontláthatunk a jövő Renault modelljein – ahhoz ezek túl költséges megoldások, és túl szélsőséges formák. Talán ha a Renault megpróbálkozna a luxusautó-gyártással – de erre meglehetősen kicsi az esély.