A Mazda a héten, Tokióban mutatta be új tanulmányát, az RX-modellek szellemi utódát, az RX-Visiont. Egy elegáns, Wankel-motoros sportautó, itt írtunk róla bővebben. Jó eséllyel nem egy semmibe mutató tanulmány, de hogy ha egyszer az utakra kerül, várhatóan azt csak kemény tetővel teszi majd. X-Tomi hobbidizáner megmutatja, miért lenne ez nagy hiba.
Az elképzelés két okból sem logikátlan. Egyrészt, bár az RX-8 és az utolsó RX-7 csak kemény tetővel volt piacon, a második generációs RX-7-ből volt kabrió. Igaz, csak egy ötszáz darabos limitált széria, de nagy híre volt a maga idejében. A másik ok viszont sokkal kézzelfoghatóbb, mégpedig az MX-5 sikere. Onnantól, hogy ez is egy kétszemélyes lapos sportautó, hiába másik liga, a fejekben összeér a kis roadsterekkel. A Mazda az MX5-tel már bizonyított a maga piacán. Hogy egy pár mérettel nagyobb kupéról kifizetődő volna lekapni a tetőt jó kérdés, de hogy a brand megítélését javítaná, ha az X-Tomi-féle RX az utakra kerülne az biztos.