Jól néz ki az új Impreza Sedan
A Subaru korábban, a Tokiói Autószalonon már megmutatta, milyennek képzeli az Impreza ötajtós változatát, Los Angelesbe pedig a szedánt vitték el, igaz, hivatalosan ez is tanulmány. Úgy néz ki, végre kezdenek ráérezni, hogy hogyan kell jó formatervet készíteni, mert az új formaterv agresszív és látványos, a márkától megszokott ügyetlen aránytévesztések nélkül.
Sok adatot egyelőre nem közöltek az autóról, csak annyit, hogy a hossza 4,554 méter, a szélessége 1,778 méter, a tengelytávja pedig 2,669 méter lesz. Ez utóbbi egyébként milliméterre megegyezik az ötajtóséval, amelyet korábban már láthattunk. Ahogy sejthető volt, a tanulmány két változatának orr-része alig tér el egymástól – talán a szedánon kevesebb a feleslegesen komplikált részlet – de a tető lendületes ívével és a rövid, magas, integrált légterelőben végződő csomagtérrel a szedán is legalább olyan ütős jelenség, mint az ötajtós. Ami azonban még ennél is lényegesebb, hogy ezen az autón sem jelzi sok minden, hogy tanulmány lenne: azt az érzést kelti, hogy holnaptól akár gyárthatnák is, és ha nem is ilyen rövid időn belül, de valószínűleg tényleg ez a modell váltja majd az aktuális Imprezát, talán már jövőre.
Bár nálunk nyilván az ötajtós lesz népszerűbb, a Subaru számára a szedán a fontosabb, hisz a legnagyobb piacaikon, az Egyesült Államokban és Kínában ez iránt várható nagyobb kereslet. Amerikában, ahol a szedánt most leleplezték, ráadsául nem is lesz könnyű dolga, hisz a Toyota Corolla, a Ford Focus és a nemrég megújult, és szintén elég látványos Honda Civic lesz az ellenfele, ezeknek pedig jóval szélesebb a vevőkörük odaát. De az az érzésünk, ha a szériagyártásig nem rontanak el valamit, a következő Impreza sokkal erősebb ellenfél lesz, és nem csak a legdurvább sportváltozatban.