Így javítják a Volkswagen dízelmotorjait
Utólagos Ad-Blue katalizátor végül is nem kell, legalábbis Európában. A gyár szerint a beavatkozások nyomán újra hozzák majd a határértékeket a dízelmotorok. Mellékhatásként nyilván eltűnik belőlük a csalószoftver is.
A Volkswagen nyilvánosságra hozta, miként tervezik kijavítani a károsanyag-kibocsátási normát nem teljesítő EA189 dízelmotorokat. Egyelőre az 1,6 és 2 literes TDI-khez született megoldás, az 1,2 literes háromhengeresekhez néhány héten belül születik meg a javítás. Az 1,6 literes motorba egy új alkatrész is bekerül: egy áramlás-simító a szívórendszerbe, a légtömegmérő szenzor elé, amely elvileg azért készült, hogy az érzékelő pontosabb adatokat szolgáltathasson, és ezzel precízebbé tegye a gázolaj-befecskendezés vezérlését. Az új alkatrész lényegében egy csődarab, benne egy sűrű műanyagráccsal, amely a légszűrő felől érkező levegőt hivatott megszabadítani az örvénylő áramlástól.
Az új alkatrész mellé persze a vezérlőprogram frissítése is jár. A kétliteres TDI-khez még ennyi sem kell, csupán a vezérlőprogramot cserélik egy javított változatra, ami egy legfeljebb fél órás művelet. Drága, urea-adalékos nitrogén-oxid katalizátort egyik motorba sem építenek utólagosan, bár ezek a javítások nem az Észak-Amerikában eladott mintegy félmillió dízelmotor számára készültek, ott drasztikusabb beavatkozásra lehet szükség.
Úgy tűnik, ezzel a Volkswagen a dízel-botrány egyik, igazán költségesnek ígérkező következményét egész jól megússza, hisz bő tízmillió motoron a tizenegyből ezeket az olcsó javításokat is elég lesz elvégezni. Ettől persze még jöhetnek költséges bírságok és perek, amin eurómilliárdók úszhatnak el, de a VW szempontjából egyelőre jól alakul az ügy.