A McLaren mostanra többféle sportkocsit is gyárt, a kilencszáz lóerő feletti P1-től az 540C/570S jelzésű alapmodellekig. A modellpaletta bővítésének sebessége alapján sokan gondolták, hogy lesznek még olcsóbb modellek is, de a főmérnök szavaiból úgy tűnik, egyelőre nem terveznek ilyeneket.
Robert Melville persze a megszokott módon magyarázta, hogy miért nem készül kevésbé erős és drága McLaren sportkocsi, amely mondjuk a Porsche Cayman riválisa lehetne. Azt mondta, egyszerűen nem lenne elég exkluzív a márka számára, amely hírnevét a Formula 1-ben szerezte. Ennél azonban sokkal prózaibb oka is van, hogy nem készítenek ilyen modellt: egyszerűen túl sokba kerülne a sportkocsigyártó számára.
Az eddigi modellek ugyanis mind ugyanarra a műszaki alapra épülnek: mindnek ugyanaz az utascellája és a hajtáslánca, a britek lényegében csak a körítést variálják. Ráadásul drágán gyártható csúcstechnikáról van szó: a karosszéria alapja a karbonszálas utascella, amely mindössze 75 kilogramm, motorblokk is egyféle van, a 3,8 literes M838T, amely egy korábbi Nissan versenymotor továbbfejlesztéséből született, és elsősorban a turbónyomással tudják változtatni a teljesítményét. Ezek az alkatrészek pedig biztosan nem lennének használhatók egy kisebb és olcsóbb modellhez. Azaz új vázat és új motort biztosan fejleszteni kellene, és az új modellhez valószínűleg egy új üzemet is fel kellene húzni. A McLaren ahhoz viszont egyelőre nem elég tőkeerős vállalkozás, hogy a milliárd eurós nagyságrendű költségeket gond nélkül vállalni tudja.
A főmérnök szerint tehát marad az 540C illetve az 570S a kínálat alján: ezeket az autókat Melville szerint úgy tervezték, hogy akár napi szinten használhatók legyenek. Az erősebb 650S és 675LT változatokat már sokkal inkább azoknak szánják, akik alkalmi sportkocsihasználók, és gyakran használnák az autót versenypályán. A P1 pedig egyértelműen színtiszta erődemonstráció: a 916 lóerős hibridbe mindent igyekeztek beépíteni, amit lehetett. Úgy tűnik, ezért is nem készül el az utódja a következő öt évben. A cég korábbi nyilatkozatai szerint az utódnak műszakilag is a P1 előtt kell járnia egy lépéssel, ami rengeteg fejlesztőmunkát jelent.
Abból, ami most kiderült, úgy néz ki, a következő négy-öt év a McLarennél a meglevő paletta csiszolásával telik majd, nagy újdonságok nemigen várhatók. Ez azonban természetes is: a jelenlegi, szélesebb modellválasztékkal a brit gyártó most először van abban a helyzetben, hogy visszanyerheti a sportkocsifejlesztésbe ölt tőkéjét.