Az EuroNCAP brüsszeli laborja ismét új autók törésétől volt hangos. A tizenöt tesztalany közül a BMW X1, a Lexus RX, a Mercedes GLC, a Jaguar XF és XE, az Opel Astra, az Infinity Q30, a Kia Sportage és Optima, valamint a Renault Mégane és Talisman kapott öt csillagot. Összességében jó teljesítményüket csak az utóbbi négynek árnyékolja be a 60-70 % körüli gyalogosvédelmi eredmény.
Négy csillagot kapott a Mini Clubman, ami sok ötcsillagos autónál jobban teljesített a felnőttek passzív biztonsága tekintetében, de a gyermekek és a gyalogosok (68-68%) nincsenek elég nagy biztonságban és nem rendelhető bele aktív motorháztető, valamint sávelhagyásra figyelmeztető elektronika sem.
Ugyancsak négy csillaggal zárt az új Nissan Navara, ami a pickupok között tisztes helytállásnak számít.
A sereghajtók sorát a BMW Z4 nyitja három csillaggal. Összességében nem szerepelt kirívóan rosszul, már ami a felnőtt utasok és a gyalogosok biztonságát illeti. Ám a tesztelt autók közül az egyik legrégebben piacon lévő típus, ami meglátszik a felszereltségén is. Nem lehet hozzá rendelni automatikus vészfékasszisztenst, sávelhagyásra figyelmeztető és táblafelismerő rendszert sem.
A teszt fekete báránya a Lancia Ypsilon lett a maga két csillagjával. A szokásos 60%-os átfedésű teszten még csak-csak elfogadhatóan szerepelt, de a 100%-os frontális ütközésnél mind a vezetőt, mind az utast súlyos sérülések érhetik. A fejtámlák kialakítása sem védi megfelelően a gerincet és a nyakat. Az igazán nagy probléma nem is az eredmény, hanem az ütközés után nem sokkal a motortérben keletkező tűz volt. Ilyen manapság elég ritkának számít a hétköznapi új autók között, a Lanciánál is tanácstalanul állnak az eset előtt.
Az Ypsilon leszereplése annak fényében különösen furcsa, hogy platformjára több autó is készült már (Fiat Panda és 500, Forda Ka), de mind sokkal jobb eredményt ért el a törésteszteken. A Lancia azt ígéri, hogy kivizsgálja az ügyet és még idén újratesztelik a típust.