Ha az elmúlt évek trendjét nézzük, lényegesen több neves autógyártó húzta le a rolót, mint ahány sikeres új született. Az Aqos márkanév alatt teljes autóspektrumot vizionáló csapatot viszont a jelek szerint egyáltalán nem érdeklik a trendek.
Sasa Milovancevicnek hívják a dizájnert, aki nemzetközi szakembereket maga köré gyűjtve gründolta meg az Aqos márkát. Bár az autók egyelőre csak a virtuális térben léteznek, teljes modellpalettát dolgoztak ki, és műszaki téren is magabiztos elképzeléseik vannak. Például azt ígérik, az összes autójuk hátsókerék-hajtású lesz.
A hét típusból álló választék minden lényeges szegmensre kiterjed. Kisautójuk az Aqos 25, egy négy méter és egy tonna alatti, 1,2 literes, 95 lóerős motorral hajtott ötüléses. Háromajtós kompaktjukba már egy 1,4-es biturbót tennének, de ennél érdekesebb a Zulu 60-as, amely egy csővázra épülő középkategóriás sportkupé-terv, 2,4-es V6-ossal, amely természetesen a hátsó kerekeket hajtja, hasonlóan a két kisebb modell technikai megoldásához. Ha végignézzük a héttagú modellcsalád többi tagját (képek a galériában), a három további, vadabbnál vadabb sportkocsi, egyikük 4,7 literes, 505 lóerős V10-essel az orrában és az árválkodó szuper-SUV már egyértelműen előrehaladott elmebajra utal. Nyilvánvalónak tűnik, hogy a megszállott dizájner a kommersz modelleket csak alibinek használja sportautó-álmai körítéseként.
Elnézve a formaterveket, a sajátos, karakteres stílusjegyekkel könnyen azonosítható a márkaarculat. A retrót modern trendekkel vegyítő dizájnernek szimpatikusan merész ötletei vannak, és tanulmányautó-szinten teljesen rendben is vannak a modellek. Élőben a Genfi Szalonra ígérik a bemutatkozást, egyelőre nem tudni, mely típusokkal. Kíváncsian várjuk a hátsókerék-fetisiszták további lépéseit.