Nem egészen egy perc: 30 millió
Gondoljunk bármit az ilyen jellegű méreckedésről, minden valamire való sportos autónak van egy körideje a Nordschleifén. Az elmúlt napokban két melldöngetés is körbejárta a netet, a BMW M4 GTS, illetve a Renault Clio RS 220 Trophy másodpercvadászata.

Összehasonlítani őket nem teljesen fair, pedig sok hasonlóságot mutat két köridő-rekorder: egyrészt kategóriájuk hagyományosan leggyorsabbjairól van szó, másrészt mindkettő megosztja a keményvonalas rajongókat. Az M4-es elsöprő erejű turbómotorját, amely a GTS-ben vízbefecskendezéssel 493 lóerőt tud, sokan a dicsőséges szívómotorok sírrablójának tartják, míg a Clio RS-ben a dupla kuplungos automata, pontosabban a kézi váltó hiánya borította ki a típus ortodox hívőit. Talán a huhogás elcsitítása is szerepelt az indokok közt, hogy letegyék ezt a két köridőt, mert a számok azt bizonyítják, mindkét autó pokoli gyors.
A Clio RS 220 Trophy a típusmegnevezésben szereplő lóerőmennyiséggel gazdálkodik, ami nem kevés, de a pilóta, Christian Gebhardt, aki a 8 perc 23 másodperces időt elérte vele, inkább az elektronikus differenciálzárat, illetve a Trophy ültetett, keményített futóművét emelte ki, amikor arról kérdezték, hogy lehet ilyen gyors ez a kis vacak. Ezzel a Clio RS, amely mindig is a kategória élvonalába tartozott, legfőbb ellenfeleit, az adatai alapján erősebb Mini JCW-t (12 másodperccel), az Opel Corsa OPC-t (17 másodperccel), illetve az Audi S1-est (18 másodperccel) utasította maga mögé a Sport Auto csoporttesztjén. Vagyis a kis Renault jogosan mondhatja magát a leggyorsabb hot hatchnek, automata váltó ide vagy oda.
Ehhez képest az M4 GTS majdnem egy egész perccel ért körbe gyorsabban, 7 perc 28 másodperc alatt, amiről fedélzeti videót is közölt a BMW. Egy perc különbség még a 21 kilométeres Nordschleifén is elképesztő, áthidalhatatlan szakadék, amit többek között a pálya lóerőkért kiáltó hosszú egyeneseiben szedhetett össze a kiapadhatatlan motorerővel gazdálkodó M4-es. Szép kört sikerült összeraknia a sofőrnek, hosszú szakaszokon 200 fölötti sebességgel, a Fuchsröhrében még a 260-ba is belenyal.
Ha azt nézzük, hogy a Clio RS 220 Trophy ára tíz, az M4 GTS-é pedig negyven millió környékén mozog, könnyű kimatekozni a különbséget. Ha valakinek meg is érné a BMW a felárat, rossz hírünk van: már mind a hétszáz tervezett példány elkelt.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
