Két éve maradt a Magyarországon most debütált Kalinának, a Lada szűk szegmenseket lefedő kisautójának. A kis kombi nem szűnik meg, csak átalakul.
A Lada kínálatának alsó felében forgalmazott Kalina és Granta közös alapokra épül. A kettő közül a Kalina tűnik kevésbé életképesnek a nemzetközi terepen, lévén 3,8 és 4,1 méteres hossz között kínál ötajtóst, kombit, de Cross néven még emelt hasú változata is van. A Granta 4,2 méterével elsősorban négyajtós lépcsős hátúként él az orosz piacon, és próbálkozik nyugaton. A célközönség határozottan külön tábor, a formavilágot is sikerült valamelyest elválasztani egymástól, de ennek 2018-tól vége.
Az orosz autós sajtó szerint a Lada megszünteti a zavart a két modell körül, és levágja a szűk igényeket lefedő vadhajtásokat. A döntés szerint a Grantát viszik tovább, a Kalinának csak a szelleme marad, a név megszűnik. Az összevonásban eltűnik a kis ötajtós, és nem viszik tovább a kis emelt hasút sem, a kis kombiságot pedig a Granta képviseli tovább. Az eddig gyenge teljesítmény mellett az is az eltűnést indokolja, hogy a kínálatban még csak űr sem marad, hiszen a februárra várt XRAY egyrészt emelt hasú, másrészt ötajtós, azzal szemben pedig amúgy sem maradt volna sok esélye a Kalinának hosszú távon.
Ha valakiben mégis erősen él a vágy, hogy a Kalina valamely változatát beszerezze, a hazai forgalmazótól még vehet. 2,5-3 millió forint között mozog a nemrég itt is bevezetett modell.