Koncepcióautókon szokás olyan króm-installációt villantani, amilyet a Suzuki most egy ráncfelvarráson ellő. Annyira nem bátrak, hogy Európában tegyék, a szegényebb országokban árult MPV-jük lesz a kísérleti modell.
A Suzki Ertiga a márka szegényebb ázsiai piacokon való próbálkozásainak terméke. A hétüléses egyterű olyan országokban menő, mint India, Mianmar vagy a Fülöp-szigetek, és egy megállapodás értelmében még Mazda-embléma alatt is forgalmazzák. A típus 2012-ben született, amit a képen látunk az egy menetrendszerinti ráncfelvarrás, de akár még az is lehet, hogy valamit előrevetít a márka későbbi elképzeléseiből.
A jelenleg 4,2 méter hosszú MPV eddig nem volt különösebben karakteres. A nagy testen mondjuk arányvesztettnek tűnt a rövid orr, ami nagyon hasonlított az esztergomi Swiftekéhez, de nem volt az egészben semmi hivalkodó: unalmas volt, ahogy öt hétülésesből négy esetén szokás. Ezt a semmilyenséget próbálják meg egyediségre cserélni a képfotókon és látványterveken közült facelifttel, ami szinte csak a lökhárítókat érinti, de a krómmal és merész ívekkel összehozott összkép nagyon hatásvadász.
A frissített Ertiga Malajziában debütál, aztán minden érintett piacon kiváltja az elődjét. Ezt a sok krómot az orrban a Dreza nevű prémiumváltozat kapja meg biztosan, az alapfelszereltséghez talán nem is jár majd. A márkának mellesleg továbbra sem célja vele, hogy a fejlett országokban kitöltse egy hétüléses helyét a kínálatban, ami tudva, hogy egy SX4 S-Cross-nál rövidebb autóról van szó érthető józanság. Optikailag egyébiránt nőni fog a facelifttel: kicsit átszabják a hátsó lökhárítót is, amivel tíz centivel lesz hosszabb az Ertiga.