Faraday: ezer hangtalan lóerő
A Faraday Future egy újabb villanyautó-gyártó, amely a Tesla nyomában járva próbál érvényesülni, egy másik híres elektrofizikus-feltláló nevével a cégérén. A cél a szériagyártás, de hogy felfigyeljenek rájuk, készítettek egy nulladik autót, egy ultra-sportos együlésest, amelyet a CES szórakoztatóipari szakkiállításon mutatnak meg a közönségnek.

Az FFZERO1 jelzésű jármű olyan, mintha valaki megvalósított volna egyet a Red Bull vagy a McLaren Gran Turismo tanulmányai közül. A villanyautó négy kerekét négy villanymotor hajtja, összesen több mint 1000 lóerő teljesítményt leadva, így a jármű végsebessége, legalábbis elvben, 320 km/h, és 3 másodperc alatt elérheti a 96 km/h-s sebességet. A lényeg mégsem ez az elérhetetlen, és nagyrészt értelmetlen felépítmény, hanem ami alatta van.
Az ismeretlen vállalkozás ugyanis egy könnyen variálható platformot tervezett, amelyre szinte bármilyen méretű és formájú autó építhető. A szerkezet kísértetiesen hasonlít a General Motors Autonomy illetve Hy-wire tanulmányainak szörfdeszka-platformjára, amelyet 2002-ben már megmutattak, de azóta nyomtalanul elveszett az amerikai óriásvállalat döntési labirintusában. A Faraday Future megoldása tehát, ha nem is eredeti, de mindenképp célszerű: a szerkezet alapját az akkumulátorokat is magába foglaló szendvics-szerkezet adja, amely két főtartó cseréjével egyszerűen nyújtható vagy rövidíthető. A szendvics két végére kerül a futómű és a hajtás, arra pedig a gyűrődőzónát kijelölő energiaelnyelő elemek. Erre a keretre aztán szinte bármilyen karosszéria épülhet, sokféle hajtás-elrendezéssel. A keret működhet egyetlen villanymotorral, de akár néggyel is, lehet első-, hátsó- vagy összkerék-hajtású, anélkül, hogy az alapjain változtatni kellene.
A terv az, hogy a Faraday Future rövid időn belül egész modellpalettát fejleszt ki erre az egyetlen platformra, és hasonlóan gyors növekedést produkálhat, mint a Tesla. Az FFZERO1 viszont aligha lesz a sorozatgyártású autók között, ez sokkal inkább a marketing-fogás, amivel felkelthetik a közönség figyelmét. Az sem véletlen, hogy a Detroit Motor Show helyett a CES a premier helyszíne: itt, a tabletek és mobiltelefonok között sokkal feltűnőbb egy ilyen versenyautó-forma szerzet, mint több tucat más tanulmányautó között.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
