Korábban már láttuk az új, hathengeres Ford GT versenyváltozatát, de a gyári csapat szerepét betöltő Chip Ganassi csapat csak most mutatkozott be. A két korábban szerződtetett pilóta mellé érkezett még kettő – ők hajtják majd a két gyári autót az évad első versenyein.
A két korábban leszerződtetett pilóta mellé leszerződtették a négyszeres túrakocsi-bajnok Andy Priaulx-t és Marino Franchittit, az előbbi Stefan Mucke, az utóbbi Olivier Pla parftnere lesz a gyári autókban. Az idén az Endurance világbajnokság versenyein mutatkozik be a csapat, Silverstone-ban indulnak először április 17-én, de természetesen Le Mans-ban is ott lesz a csapat. „Nem csak ünnepelni mennek a GT40 győzelmének ötvenedik évfordulóját. Itt mindenki győzni akar.” - mondta Priaulx az első benyomások alapján, ami azt jelzi, hogy a Ford komolyan veszi a versenyzést.
A GT kategóriában persze nem lesz egyszerű érvényesülni, hisz az Aston Martinok, Corvette-ek, Ferrarik és Porschék kipróbált, villámgyors autók, a Ford pedig az alapos felkészülés és a rengeteg fejlesztés ellenére mégiscsak elsőéves konstrukció. Ám ha a kitartás és a lendület megmarad, négy évük van megismételni a legendás GT40 teljesítményét, hisz azzal a típussal 1966 és 1969 között négyszer verték meg a teljes Le Mans-i mezőnyt.
A versenyautó egyébként alapjaiban megegyezik a majdani utcai változattal, ugyanaz a 3,5 literes, két turbófeltöltős V6-os hajtja, de persze a versenyszabályoknak megfelelően átalakítva, így lényegesen kisebb lehet a teljesítménye az utcai változat 600 lóerejénél – a tényleges szám valahol 450 és 500 lóerő között lehet.
Az utcai GT-ről egyelőre nem tudunk sokkal többet, mint a versenygépről, csak annyit, hogy durván 110 millió forintnak megfelelő árával a legdrágább olasz és brit sportkocsik közvetlen vetélytársa lesz. Mivel csak 250 példány készül, azok közül sem jut majd mindenkinek, aki képes és hajlandó ekkora összeget adni egy Fordért.