Nagyobb, tágasabb autó kedvezőbb aerodinamikával és kisebb motorokkal – így lehet összefoglalni röviden a Mercedes E osztály változásait az elődjéhez képest.

Az E osztály formájával már a gyári fotósorozat kiszivárgásakor foglalkoztunk: kicsit fantáziátlan, de a Mercedes kínálatba jól illeszkedő autó ez. Ám most az is kiderült, hogy a konzervatív forma aerodinamikailag is igazán kedvező, a formatényezője (Cw, Cd, Cx érték, ki hogy ismeri) 0,23, ami elég jó, bár valószínűleg csak egyes változatok tudják majd. Emellett a méretek is növekedtek, a tengelytáv 6,5, a hossz 4,3 centivel, ami arra enged következtetni, hogy elsősorban a hátsó utasoknak lesz több helye az új E osztályban. 4,923 méteres teljes hosszával nem csak elődjét nőtte túl a nagy Mercedes, de szépen hosszánőtt a konkurenciához is: az A6-os Audi valamivel hosszabb, az ötös BMW azonban valamivel rövidebb az új E osztálynál.
Ahogy már a fotók alapján sejteni lehetett, kétféle orrkiképzéssel érkezik a típus: az alapváltozatok és a kényelem-orientált Exclusive modellek viselik a klasszikus króm-maszkot a motorháztetőből kiálló csillaggal, míg az Avantgarde és az AMG változatokra a ritka osztású sportmaszk kerül kisebb levesestányérnyi Mercedes jelvénnyel a közepén. Ez a megközelítés eddig több modellen is bevált a Mercedesnek, hisz így a hagyománytisztelők számára is van autójuk, de azoknak sem okoznak csalódást, akik valami modernebbet szeretnének.
Ezt az E osztályt az aktuális divatnak megfelelően csak négyhengeres motorokkal vezetik be. Európában kétfélével, az E200-ba kétliteres, 184 lóerős turbós benzines kerül, az E220 d-be pedig a cég vadonatúj dízelmotorja, amely idővel várhatóan teljesen leváltja a régi 1,8 és 2,1 literes dízeleket. A kisebb hengertávolságú, így aztán kisebb helyigényű blokk ebben a kivitelben 1950 köbcentis, és a teljesítménye 195 lóerő lesz, egyetlen változó geometriájú turbófeltöltővel. Észak-Amerikában csak egyféle E osztály kínálnak majd, kétliteres, 245 lóerős turbós benzinmotorral.
Ennél persze sokkal színesebb lesz a motorpaletta a későbbiekben. A kétliteres benzinesből is készül majd többféle teljesítményszintű változat, a kétliteres dízelmotorból is készül majd 150 lovas alapváltozat, és persze jönnel erősebb kivitelek is. Így az E 350 e konnektoros hibrid 280 lóerő kombinált teljesítménnyel – ebbe is kétliteres benzines négyhengeres kerül a villanymotor mellé – vagy az E400 4Matic összkerék-hajtással és 3 literes, 333 lóerős turbós hathengeressel. A dízelmotoros csúcsmodell, az E350 d szintén hathengerest hord majd az orrában, méghozzá 258 lóerős és 620 Nm csúcsnyomatékú háromliterest. Az AMG változatokról egyelőre nem esett szó, de az már biztos, hogy ha egyáltalán készül nyolchengeres E osztály, az csak a sportos csúcsmodell lehet. Úgy néz ki, váltóból viszont csak egyféle lesz, legalábbis eleinte, az összes kivitelbe ugyanaz a 9 fokozatú automata váltó kerül. Nem kizárt azonban, hogy egyes motorok később manuális váltóval is elérhetők lesznek.
Az aktuális divatnak megfelelően az E osztályt is kínálják ugyanolyan dupla tablet-kijelzővel, amilyen az S osztályban van, bár itt még létezik analóg műszeres kivitel is. Igazából a teljes műszerfal-kialakítás a nagy testvérét imitálja, és a gyáriak szerint anyagválasztásban is igyekeztek az S osztály nyomában járni – ami nyilván a gazdagabban felszerelt változatokra igaz elsősorban. Vannak persze újdonságok, mint az érintésérzékeny gombok a kormányon, de az összkép itt is olyan, mint kívül: ez itt láthatóan a fékezett habzású S osztály, kicsit kisebb és kevésbé érdekes, de öltönyhöz már kiválóan passzol.
Az elektronikus hókuszpókuszok végtelen listájával nem fárasztanánk a kedves olvasót, van minden, ami manapság szokás. Talán az oldalütközés-védelemnek az a formája érdemel figyelmet, amely az ülések oldalába épített légkamra felfújásával megbillenti az utast a becsapódás várható irányával ellenkezőfelé, és persze a Drive Pilot fantázianevű félautomata pilóta, ami akár 210 km/h-ig sávban tartja az autót, és a gyáriak szerint akkor sem zavarodik meg, ha az út felfestései nem egyértelműek. Szintén új a Mercedesnél, hogy egy okostelefon-alkalmazással szűk parkolóhelyre kívülről is beállítható az autó.
A Mercedes olyannyira felkészült a típus premierjére, hogy az új E osztálynak már magyarországi ára is van: az E200-ért 11 863 920 forintot kérnek, az E220 d-ért pedig 12 523 850 forintot kell majd fizetni. Az árak február 1-jétől érvényesek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
