Kiderült, mit tud az új Mercedes E osztály

2016.01.11. 16:43

Nagyobb, tágasabb autó kedvezőbb aerodinamikával és kisebb motorokkal – így lehet összefoglalni röviden a Mercedes E osztály változásait az elődjéhez képest.

Az E osztály formájával már a gyári fotósorozat kiszivárgásakor foglalkoztunk: kicsit fantáziátlan, de a Mercedes kínálatba jól illeszkedő autó ez. Ám most az is kiderült, hogy a konzervatív forma aerodinamikailag is igazán kedvező, a formatényezője (Cw, Cd, Cx érték, ki hogy ismeri) 0,23, ami elég jó, bár valószínűleg csak egyes változatok tudják majd. Emellett a méretek is növekedtek, a tengelytáv 6,5, a hossz 4,3 centivel, ami arra enged következtetni, hogy elsősorban a hátsó utasoknak lesz több helye az új E osztályban. 4,923 méteres teljes hosszával nem csak elődjét nőtte túl a nagy Mercedes, de szépen hosszánőtt a konkurenciához is: az A6-os Audi valamivel hosszabb, az ötös BMW azonban valamivel rövidebb az új E osztálynál.

Ahogy már a fotók alapján sejteni lehetett, kétféle orrkiképzéssel érkezik a típus: az alapváltozatok és a kényelem-orientált Exclusive modellek viselik a klasszikus króm-maszkot a motorháztetőből kiálló csillaggal, míg az Avantgarde és az AMG változatokra a ritka osztású sportmaszk kerül kisebb levesestányérnyi Mercedes jelvénnyel a közepén. Ez a megközelítés eddig több modellen is bevált a Mercedesnek, hisz így a hagyománytisztelők számára is van autójuk, de azoknak sem okoznak csalódást, akik valami modernebbet szeretnének.

Ezt az E osztályt az aktuális divatnak megfelelően csak négyhengeres motorokkal vezetik be. Európában kétfélével, az E200-ba kétliteres, 184 lóerős turbós benzines kerül, az E220 d-be pedig a cég vadonatúj dízelmotorja, amely idővel várhatóan teljesen leváltja a régi 1,8 és 2,1 literes dízeleket. A kisebb hengertávolságú, így aztán kisebb helyigényű blokk ebben a kivitelben 1950 köbcentis, és a teljesítménye 195 lóerő lesz, egyetlen változó geometriájú turbófeltöltővel. Észak-Amerikában csak egyféle E osztály kínálnak majd, kétliteres, 245 lóerős turbós benzinmotorral.

Ennél persze sokkal színesebb lesz a motorpaletta a későbbiekben. A kétliteres benzinesből is készül majd többféle teljesítményszintű változat, a kétliteres dízelmotorból is készül majd 150 lovas alapváltozat, és persze jönnel erősebb kivitelek is. Így az E 350 e konnektoros hibrid 280 lóerő kombinált teljesítménnyel – ebbe is kétliteres benzines négyhengeres kerül a villanymotor mellé – vagy az E400 4Matic összkerék-hajtással és 3 literes, 333 lóerős turbós hathengeressel. A dízelmotoros csúcsmodell, az E350 d szintén hathengerest hord majd az orrában, méghozzá 258 lóerős és 620 Nm csúcsnyomatékú háromliterest. Az AMG változatokról egyelőre nem esett szó, de az már biztos, hogy ha egyáltalán készül nyolchengeres E osztály, az csak a sportos csúcsmodell lehet. Úgy néz ki, váltóból viszont csak egyféle lesz, legalábbis eleinte, az összes kivitelbe ugyanaz a 9 fokozatú automata váltó kerül. Nem kizárt azonban, hogy egyes motorok később manuális váltóval is elérhetők lesznek.

Az aktuális divatnak megfelelően az E osztályt is kínálják ugyanolyan dupla tablet-kijelzővel, amilyen az S osztályban van, bár itt még létezik analóg műszeres kivitel is. Igazából a teljes műszerfal-kialakítás a nagy testvérét imitálja, és a gyáriak szerint anyagválasztásban is igyekeztek az S osztály nyomában járni – ami nyilván a gazdagabban felszerelt változatokra igaz elsősorban. Vannak persze újdonságok, mint az érintésérzékeny gombok a kormányon, de az összkép itt is olyan, mint kívül: ez itt láthatóan a fékezett habzású S osztály, kicsit kisebb és kevésbé érdekes, de öltönyhöz már kiválóan passzol.

Az elektronikus hókuszpókuszok végtelen listájával nem fárasztanánk a kedves olvasót, van minden, ami manapság szokás. Talán az oldalütközés-védelemnek az a formája érdemel figyelmet, amely az ülések oldalába épített légkamra felfújásával megbillenti az utast a becsapódás várható irányával ellenkezőfelé, és persze a Drive Pilot fantázianevű félautomata pilóta, ami akár 210 km/h-ig sávban tartja az autót, és a gyáriak szerint akkor sem zavarodik meg, ha az út felfestései nem egyértelműek. Szintén új a Mercedesnél, hogy egy okostelefon-alkalmazással szűk parkolóhelyre kívülről is beállítható az autó.

A Mercedes olyannyira felkészült a típus premierjére, hogy az új E osztálynak már magyarországi ára is van: az E200-ért 11 863 920 forintot kérnek, az E220 d-ért pedig 12 523 850 forintot kell majd fizetni. Az árak február 1-jétől érvényesek.

Az oldalról ajánljuk

Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
  • Hírek

Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?

A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.

április 3., 06:01
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
  • Hírek

Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6

Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.

április 3., 09:05
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
  • Közélet

Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot

Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!

április 3., 06:00
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
  • Sajtóközlemény

1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt

Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.

április 3., 08:35
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
  • Hírek

Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je

Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.

április 2., 17:35
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
  • Hírek

A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták

2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!

április 3., 10:27
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
  • Hírek

Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6

Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.

április 3., 10:40
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
  • Hírek

A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk

Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.

április 3., 07:31
A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal
  • Hírek

A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal

Főleg a Nissan.

április 3., 13:03
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

április 2., 05:42
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
  • Hírek

Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!

Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.

április 2., 08:24
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
  • Hírek

Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá

Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.

április 3., 11:34
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
  • Hírek

Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója

Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.

április 2., 15:31
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
  • Hírek

Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító

A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.

április 2., 16:25
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
  • Hírek

Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el

Az esetről videó is készült.

április 2., 05:42
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
  • Hírek

Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában

Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.

április 2., 10:03
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
  • Hírek

Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben

Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.

április 2., 12:22
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
  • Hírek

Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó

A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."

április 2., 11:01
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
  • Hírek

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra

Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

április 2., 08:40
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
  • Hírek

Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban

Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

április 2., 13:27
Hyundai Ioniq 6 FL
  • Hírek

Hyundai Ioniq 6 FL

április 3., 09:21
Honda Civic Si (1991) aukció
  • Hírek

Honda Civic Si (1991) aukció

április 2., 16:19
Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.
  • Tesztek

Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.

április 3., 13:50
Japán Nagydíj futamelőzetes
  • Hírek

Japán Nagydíj futamelőzetes

április 2., 14:01
Red Bull kerékcsere szimulátor
  • Hírek

Red Bull kerékcsere szimulátor

április 2., 14:22
Így reagál a vámokra a Magna
  • Hírek

Így reagál a vámokra a Magna

április 2., 11:04
BMW 120d – 2024.
  • Tesztek

BMW 120d – 2024.

április 2., 12:55