Már az idén megújul a VW Golf?
A német szaksajtó szerint már az idén bemutatkozhat a Golf hetedik generációjának felfrissített változata, ami meglepő időzítés, hisz a típus alig több, mint hároméves.
Több oka is lehet, ha egy típust túl hamar váltanak le. Lehet sikertelen, vagy ahogy a Golf előző generációja esetében, megérkezhet az új műszaki alapokra épített utód. Az aktuális Golf korai frissítésének azonban más oka van, ha lehet hinni a legfrissebb híreknek. A VW állítólag sűrűbb modellváltási periódusra áll át: az eddigi hét helyett öt évente cserélnék a modellpalettát. Elsőként a Golfon próbálják ki a módszert, ezért is érkezik ilyen korán a modellfrissítés.
A lépés célja állítólag a versenyképesség növelése, hisz az ázsiai konkurencia egy ideje már az ötéves ciklust követi, és ez egyes piacokon, például Észak-Amerikában jelentős hátrányba hozza a Volkswagent. Ha ezt a tervet követik, akkor az idei modellfrissítés után legkésőbb 2017 ás 2018 fordulójára el kell készülniük a Golf nyolcadik generációjával, hisz az aktuális modell forgalmazását 2012 legvégén kezdték.
A modellciklus sűrítésében persze komoly segítség a szabvány megoldások alkalmazása: a moduláris MQB padlólemez, amelyet a Golffal együtt mutattak be, biztosan marad, és ahogy a VW-nél szokás, a motorválaszték is a szabvány palettáról jön majd – egyebek közt a nemrég bevezetett ezres, és a nemsokára érkező 1,5 literes négyhengeresekből állhat.
A hírek szerint azonban még az aktuális Golfból is terveznek néhány érdekes változatot: egyebek közt várható egy legalább 400 lóerős sportváltozat az R400 tanulmányhoz hasonló részletmegoldásokkal, amelybe a legerősebb kétliteres utcai motort építhetik. A tanulmány orrában 420 lovas motor volt, de lehet, hogy a sorozatgyártmány ennél szerényebb teljesítményű lesz. Sokat persze nem faraghatnak a teljesítményéből, hisz a Mercedes már kínál egy 381 lóerős kétliterest fronthajtású AMG-modellekben, és a cél állítólag épp ennek a megelőzése lenne.